Rare symptonen, artsen ook geen idee? Iemand ervaring mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kay27

Re: Rare symptonen, artsen ook geen idee? Iemand ervaring me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:47

Een burn-out kan zich inderdaad heel lichamelijk uiten en helemaal niet als een burn-out voelen. Ik zou de tip 'rust' ter harte nemen en daarnaast je afspraken met ziekenhuis/huisarts door laten lopen om te kijken of er verder nog wat uit komt.

Hou jezelf echt in de gaten, want als je met een burn-out/overspannenheid te lang door blijft lopen (áls het dat inderdaad is) ben je nog veel verder van huis. Zo te lezen ben je niet iemand die makkelijk rust neemt of tijd voor zichzelf neemt om even te 'niksen', dus dit zal vast een heel moeilijk advies voor je zijn... Ach gut Ik hoop dat je er 'snel' weer bovenop zult zijn...

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:12

Zep schreef:
Ik ken hopen mensen die dat soort uren maken en de een kan daar beter tegen dan de ander, maar in regel valt dat mee hoor. Bedenk dat zij niet nog een paard gaat rijden als ze thuiskomt en ook geen huis aan kant hoeft te houden.

Wel moet je oppassen dat je je na een blessure niet weer te snel in zo'n leven stort, maar om nou die uren puur "de schuld" te gaan geven, zeker niet. Daar lijkt de blessure veel te ernstig voor.

Maar na haar werktijden geeft ze ook nog les aan mensen ( in België). Als ze in het weekend thuis komt vertrekt ze meestal alweer meteen naar lesklantjes van haar. Dus echt aan rust komt ze niet toe.
Soms trekt je lichaam dan ook aan de noodrem. En dan nog buiten alle andere gebeurtenissen buiten beschouwing gelaten.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:25

kay27 schreef:
Een burn-out kan zich inderdaad heel lichamelijk uiten en helemaal niet als een burn-out voelen. Ik zou de tip 'rust' ter harte nemen en daarnaast je afspraken met ziekenhuis/huisarts door laten lopen om te kijken of er verder nog wat uit komt.

Hou jezelf echt in de gaten, want als je met een burn-out/overspannenheid te lang door blijft lopen (áls het dat inderdaad is) ben je nog veel verder van huis. Zo te lezen ben je niet iemand die makkelijk rust neemt of tijd voor zichzelf neemt om even te 'niksen', dus dit zal vast een heel moeilijk advies voor je zijn... Ach gut Ik hoop dat je er 'snel' weer bovenop zult zijn...

ik dacht ook gelijk aan een burn-out!!
en iedereen denkt,dat overkomt mij niet...
ik heb (voor mijn reuma)een reintegratietrajet doorlopen,en daar zaten een aantal mensen met een burnout.
en allemaal niet het type mens,waarvan je het verwacht/en ze het nooit van zichzelf hadden verwacht.

sterkte,ben benieuwd wat er uikomt.

amberiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:27

hoi sol
rust is denk ik het beste wand dan word je snel weer beter hoop ik
en wil je veel beterschap wensen
groetjes amber

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 02:44

De dokter heeft mij ook geadviseerd om na mijn ongeluk + hersenschudding "ff een weekje rustig aan te doen" en 6 maanden na dato ben ik er hopelijk eindelijk een beetje vanaf Scheve mond
Ik heb nog steeds wel moeite met drukke werkzaamheden enzo.
Bij mij was het trouwens andersom, ik werd eerst overspannen en veel daarna kreeg ik pas dat ongeluk.

Zowel een hersenschudding als burnout is echt heel moeilijk om ermee om te gaan, omdat je het niet kan aanwijzen als "gebroken" of "blauwe plek" en je kan je vinger er niet op leggen of het aanwijzen aan iemand anders.
Je kan ook niet zien of het nou echt over is, of dat het eigenlijk nog steeds niet weg is.
Sterkte ermee.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 07:44

o oliebol hee, en nu? Ga je rust nemen? Is het een heel erg groot probleem met je werk?

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 12:50

Nou ja, ik zit nog altijd thuis. Heb deze week sowieso vrij gepakt en dan even kijken hoe het na de kerst is. Op 't werk zijn ze er natuurlijk niet blij mee maar goed ik kan er ook niks aan doen en m'n gezondheid gaat voor. Kan nu wel gaan doorwerken maar dan gaat het ook direct weer fout en wordt het nog erger. Dan zijn we allemaal nog verder van huis. Gister had ik een goeie dag was fit en had best goeie zin maar vandaag voel ik me erg moe en heb ik nergens zin in. Dat vind ik nog het moeilijkste om mee om te gaan, het schommelt enorm.
Dadelijk nog even naar de huisarts bellen of ze eindelijk de uitslag van het bloedonderzoek hebben.

vanini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 13:01

hey solvej, wat lees ik nu allemaal zeg. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat. Ik weet niet of je mij nog kent. Ik, Danielle, reed vroeger bij eed meijer de paarden. Ik had toevallig een tijdje terug je ouders gezien. Waren bij Bovenste hof,waar ik nu sta, op bezoek. En je moeder was heel trots over je aan het vertellen hoe goed het gaat enz. Waarschijnlijk was dit vlak voor jouw ongeluk. Ik wist ook niet dat jouw broer was overleden. Hij kwam vroeger ook met jouw mee naar de manege,toch?
In ieder geval hoop ik dus dat het snel beter gaat en dat je weer hard kunt gaan trainen om de top te bereiken.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 20:34

Hoi Danielle, heb je even een pm gestuurd Knipoog

Mijn bloed was helemaal in orde en heb op internet eens gezocht naar een burnout en het lijkt er inderdaad op dat de artsen in het ziekenhuis gelijk hebben.
Mijn baas heeft inmiddels een heel lief e-mailtje gestuurd om te vragen hoe het ging en dat ik me maar even geen zorgen moet maken over het werk en eerst beter moet worden. Sommige dagen voel ik me nu fit, dan raap ik mezelf bij elkaar en wil ik onder de mensen komen en genieten. Andere dagen ben ik echt 'op' en lijk ik nergens toe in staat en ben erg emotioneel. Het schommelt enorm, dat vind ik echt lastig om mee om te gaan. Zou echt willen dat ik gewoon mijn ding kon doen. Ik wil wel maar kan het niet. Weet alleen niet precies wat ik er nu mee aan moet. Hoop dat het met rust vanzelf over gaat.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:04

Zep schreef:
Ik ken hopen mensen die dat soort uren maken en de een kan daar beter tegen dan de ander, maar in regel valt dat mee hoor. Bedenk dat zij niet nog een paard gaat rijden als ze thuiskomt en ook geen huis aan kant hoeft te houden.

Wel moet je oppassen dat je je na een blessure niet weer te snel in zo'n leven stort, maar om nou die uren puur "de schuld" te gaan geven, zeker niet. Daar lijkt de blessure veel te ernstig voor.

Jemig... dat notabene jij dit uit je vingers krijgt.....

Dergelijke werkweken intensief lichamelijk werk kunnen wel, maar dan moet het in het koppie 100 % goed zijn.
Als je een naast familielid als je broer hebt verloren, is dat sowieso al niet het geval.

Zoals ik de berichten van je lees, Solvej, heeft de val ervoor gezorgd dat je lichamelijk afgezwakt bent waardoor er nu een heleboel uitkomt waar je eerder lichamelijk sterk genoeg voor was om te verwerken.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:10

Het kan best dat je na je hersenschudding wat neurologische schade hebt overgehouden. Hoe lang ben je knock-out geweest? En hoe lang heb je wartaal uitgeslagen na je hersenschudding? Steeds dezelfde vragen stellen enz.

Ben je al bij een neuroloog geweest?

70/80 uur per week werken is veel maar dat moet je op zich aankunnen als je gezond bent. Maar 70/80 uur per week werken net nadat je een hersenschudding hebt gehad is vragen om problemen. Op deze manier kan een redelijk onschuldige kwaal tot blijvende schade lijden.

Ik snap het nut van bloedonderzoek ook niet helemaal. Ik zou een verwijzijzing voor een neuroloog vragen. Duizeligheid, hoofdpijn, oogproblemen zijn allemaal zaken die een bezoekje aan de neuroloog niet overbodig maken. Het kan natuurlijk zijn dat je gewoon oververmoeid bent door het feit dat je niet 100% gezond bent en veel uren maakt, maar zorg in elk geval dat je ernstiger zaken eerst uitsluit.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:57

Bij het lezen van je verhaal moet ik ook denken aan eeen whiplash. Dit is heel moeilijk te diagnosisren. Weet ik helaas uit eigen ervaring. Heb het ook gekregen na een ongeval met een paard. Het was eerst ook een hersenschudding, oververmoeid, overspannen enz. Werkte ook hele lange dagen maar later bleek het toch een whiplash. Dordat het niet direct behandelt is, is het chronisch geworden. Zou er toch naar laten kijken (neuroloog en wel iemand die het erkend)