Gaat t ooit nog over?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Gaat t ooit nog over?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:08

Tja altijd jammer dat je zoiets niet kan terugdraaien he..
Jeetje, wat een bullshit wat die gast jou heeft verkondigd
Beetje jammer.. Hopelijk kunnen ze er nog iets aan doen, denk dat die dokter je ook nog wel even op je *** geeft dat je niet eerder bent gekomen!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 23:10

Dat heb ik al 5 maanden gehoord!!! Whahah dat was wel grappig... Elke keer opnieuw: 'Heb je er al een verklaring voor dat je niet eerder bent gegaan?' Ook hebben we 5 maanden gediscusieerd over wat ik het beste kon gaan doen. Paarden eruit en dan... We zijn tot de conclusie gekomen dat schaken of cavia's fokken nog het veiligst voor me zijn! Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:16

Tja cavia's kunnen ook bijten Clown Word je ook niet vrolijk van ghehe

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:27

ik zie dit topic nu pas, maar is het geen idee om naar een chiropractor te gaan... die kraakt echt en is echt anders als andere therapeuten Pling ik kon ook zowat niet meer lopen voordat ik er heen ging en had altijd last van me rug... en de dokter maar zeggen dat het door de paarden kwam... Ach gut kwam indirect ook wel van de paarden, want die valpartijen zullen vast niet goed zijn voor je Bloos maar goed zoon chiroprator zet dus echt je hele rug van je nek tot aan je kont weer helemaal recht... in het begin is het ff wennen, maar pijnloos lopen went snel Knipoog mijn schoonzusje liep al jaren bij echt allerlei therapeuten, maar daar pakten ze het probleem niet bij het begin aan... nu is ze een aantal keer bij een chiroprator geweest en ze heeft duidelijk minder pijn, en haar fysiotherapeut vond dat ze opeens heel erg vooruit was gegaan, en hij wist dus niks van haar andere behandelingen af Pling

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:36

ik zou zeker ook chriopractie is proberen, en een goede chiropractor maakt ook eerst fotos voordat hij met een behandeling begind Lachen
ik heb er ook baat bij gehad, toen ik 3 jaar na een val nog niet normaal op me stuitje kon zitten..
(heb zelf ook een hekel aan doktoren )
*rianneke: fisiotherapeuten zijn meestal tegen chiropractie en vaak ook wel omgekeerd Vork
en van schaken kan je een overbelaste pols krijgen Tong uitsteken

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:42

charily schreef:
*rianneke: fisiotherapeuten zijn meestal tegen chiropractie en vaak ook wel omgekeerd Vork
en van schaken kan je een overbelaste pols krijgen Tong uitsteken

1 van de chiropractors die ik ken was eerst fysio, maar heeft de opleiding chiropractie er achter aan gedaan -> je kan het verschil wel merken... hij probeert het nog vaak te zacht te maken met massage terwijl die ander gewoon wat "lomper" is en daar heb ik meer baat bij! Pling
ik ben ontzettend vaak bij de fysio geweest, maar die heeft mij alleen maar meer pijn gedaan achteraf... leuk oefeningen doen met je rug en benen terwijl je al niet eens pijnloos kan lopen Boos!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 16:48

Chiropractor en manueel therapeut komt toch op t zelfde neer of maak ik nou een hele domme opmerking. Ik dacht dat ze beide 'kraakte' en dat een osteopaat de boel van boven naar onder van achter naar voor van binnen (letterlijk!) en van buiten door 'massages' rechtzet...

Van dat schaken heb je gelijk in Charily... Weet iemand een ander alternatief?!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:05

manueel therapeut werkt heel anders... die drukt en masseert veel meer, terwijl een chiropractor met vrij korte bewegingen de boel rechtzet Haha! manueel therapeut wil ook nog wel eens pijn doen heb ik gehoord Bloos terwijl ik bij de chiropractor nog nooit echt pijn heb gevoeld...

hoelang loop jij trouwens al bij die manueel therapeut? want in principe als hij alles rechtzet moet jij na iedere behandeling steeds minder pijn hebben... ik ben in totaal denk 15 keer bij de chiropractor geweest waarvan de eerste behandeling 4 jaar geleden was...
nu ga ik ongeveer 1 keer per jaar als ik weer eens op me bek ben gegaan of van een paard ben afgeknalt Bloos maar goed ik ben wel weer pijnvrij!!! zo stom want ik heb echt jaren last van me rug gehad en vind het nu echt gewoon heerlijk om eens geen last van me rug te hebben als ik stallen mest of wat dan ook Pling

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:06

Kit_for_ever schreef:

Van dat schaken heb je gelijk in Charily... Weet iemand een ander alternatief?!

ow ja nog ff dit... misschien kan je een brij-clubje opzetten Clown wel uitkijken met die brijnaalden, maar verder kan het volgens mij weinig kwaad en het is hartstikke hip Cool

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:42

breinaalden zijn ook scherp... Pas daar ook maar op met een overbelaste pols hoor!
Misschien zijn kruiswoordpuzzels of gewone puzzels toch het beste alternatief..

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 19:43

Rianneke schreef:
manueel therapeut werkt heel anders... die drukt en masseert veel meer, terwijl een chiropractor met vrij korte bewegingen de boel rechtzet Haha! manueel therapeut wil ook nog wel eens pijn doen heb ik gehoord Bloos terwijl ik bij de chiropractor nog nooit echt pijn heb gevoeld...

hoelang loop jij trouwens al bij die manueel therapeut? want in principe als hij alles rechtzet moet jij na iedere behandeling steeds minder pijn hebben... ik ben in totaal denk 15 keer bij de chiropractor geweest waarvan de eerste behandeling 4 jaar geleden was...
nu ga ik ongeveer 1 keer per jaar als ik weer eens op me bek ben gegaan of van een paard ben afgeknalt Bloos maar goed ik ben wel weer pijnvrij!!! zo stom want ik heb echt jaren last van me rug gehad en vind het nu echt gewoon heerlijk om eens geen last van me rug te hebben als ik stallen mest of wat dan ook Pling

Heb 5 maanden bij de manueel therapeut gelopen. De eerste paar maanden geen verschil met voor of na een behandeling. Toen ging het 2 weken waanzinnig goed en was ik zo goed als pijnvrij. Helaas was dat van korte duur, want toen heb ik weer een goeie maand werkelijk krom gelopen, nog meer pijn dan voor ik begon. Toen is ie anders gaan kraken en ging het weer beter. Toen zijn we met behandelen gestopt. Hij masseerde inderdaad veel, maar mn stuitje heeft ie toch zeer regelmatig echt gekraakt. Dat was echt geen pretje. De manueel therapeut heeft echt alleen het probleemgebied behandeld. Hij heeft verder eigenlijk nooit naar de rest van mn rug gekeken. Wel begon mijn bovenrug op een geven moment ook vervelend te doen, maar dat was spierenkwestie volgens hem.

Ik heb de afgelopen 3 maanden weinig gereden, niet heel serieus in ieder geval. Ik merk dat de spieren in mn onderrug dat niet meer gewend zijn. Als ik nu een keer een flinke trainig rijd, kan ik er moeilijk van lopen! Maar ik voel wel echt dat dat de spieren zijn. En ik denk dat dat een kwestie van tijd is als ik dalijk weer een eigen beestje heb waar ik mee aan de slag kan.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:36

Kit_for_ever schreef:
Klinkt ook lekker ThaGirl....

agh t heb ook zo z'n voordelen Tong uitsteken Kon toen ik die eigen paarden kreeg geen stallen uitmesten enzo. Knipoog

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 14:08

Update 1 :
Gister gebeld en kan 12 januari voor t eerst terecht. Eerst een consult van een uur (!) en dan gaat ie kijken hoelang die denkt nodig te hebben en óf ie me wel kan helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:14

Begrijp ik nu dat je nog steeds geen fotoos hebt laten maken? Waarom zo eigenwijs? Je kan er heel wat naars van gaan overhouden. Laat je eens heel goed onderzoeken in het ziekenhuis, foto's!!

Mijn tante is als klein kind eens heel naar gevallen, rugpijn overgehouden. Totdat jaren later er uit kwam dat er een wervel was verschoven en als ze niet meteen werd geopereerd, zou ze verlamd raken. Ze heeft een jaar in een leren corset moeten lopen. Nu is het goed, rug is op dat stukje vastgezet.

Wees je bewust dat je met een kleine ingreep grote gevolgen voor kan zijn.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:53

Kit_for_ever schreef:
Hij masseerde inderdaad veel, maar mn stuitje heeft ie toch zeer regelmatig echt gekraakt. Dat was echt geen pretje. De manueel therapeut heeft echt alleen het probleemgebied behandeld. Hij heeft verder eigenlijk nooit naar de rest van mn rug gekeken. Wel begon mijn bovenrug op een geven moment ook vervelend te doen, maar dat was spierenkwestie volgens hem.

Ik heb de afgelopen 3 maanden weinig gereden, niet heel serieus in ieder geval. Ik merk dat de spieren in mn onderrug dat niet meer gewend zijn. Als ik nu een keer een flinke trainig rijd, kan ik er moeilijk van lopen! Maar ik voel wel echt dat dat de spieren zijn. En ik denk dat dat een kwestie van tijd is als ik dalijk weer een eigen beestje heb waar ik mee aan de slag kan.

het zijn ook je spieren die je voelt, alleen dat is niet goed!! je lichaam gaat namelijk zichzelf corrigeren als er iets scheef staat...als je wervels dan corrigeren komen er op een ander punt spieren onder spanning te staan...
zo hebben ze bij mij op de basisschool gezegt dat mijn ene been langer was... en tadaa ze zijn nu weer even lang dankzij de chiropractor Haha! mijn heup stond scheef en daardoor ging mijn lijf zen eigen corrigeren terwijl dat in feite niet goed is... dat een manueel therapeut alleen je probleemgebied behandelt is ook niet goed, aangezien je dan ergens anders weer problemen krijgt omdat je lijf blijft corrigeren... dat je moeilijk kan lopen na het rijden heb ik ook gehad... is echt een teken van je lijf dat er iets niet helemaal goed zit...
ben trouwens benieuwd hoe die afspraak gaat bij de.... ? manueel therapeut?
dat van russel is trouwens op zich wel een goede, maar bij mij hebben ze ook geen foto's gemaakt... de dokter zei dat het overbelasting was en daar moest ik het maar mee doen... en toen ben ik zelf maar naar die chiroprator gegaan... en dan kom jij daar voor de eerste keer met super veel pijn en vertelt zei je waar je pijn hebt Clown
vorig jaar met kerst was ik door me rug heen gegaan en toen kwam ik ook bij haar en ze haalt die schve wervel er zo tussen uit... je komt daar met gruwelijk veel pijn... zei kraakt 1 stukje van je rug en je bent meteen pijnvrij! Pling ik vind echt dat die mensen gouden handjes hebben Haha!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 19:03

Het is een osteopaat. Maar wat jij beschrijft Rianneke, is het niet 'normaal' dat je spieren protesteren als ze iets moeten doen wat ze 3 maanden niet hebben hoeven doen? Een proffensioneel sporter zal ook niet na 3 maande stilzitten zn oude niveau zo weer oppakken. Zijn spieren zullen ook gaan protesteren.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:11

tuurlijk agan je spieren protesteren als je 3 maanden weinig meer hebt gedaan, maar je stapt niet met zoveel pijn van je paard af dat je tijdens het lopen ofzo echt veel pijn voelt... gewoon vergelijkbaar met spierpijn en die is er meestal pas de volgende dag of een aantal uur later....

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:58

Nou nou dat is inderdaad wel rot dat je toen niet direct gegaan bent. Ik ben wel gegaan toen ik zoiets had en het was alleen gekneusd. We zijn nu meer als een jaar verder en heb er mega last van. Dus ik zou zeggen ga op je strepen staan en laat je echt goed onderzoeken. Heel veel sterkte ermee.