wie van jullie heeft ervaring met pernament?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gebruiker002

Re: wie van jullie heeft ervaring met pernament?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:46

Ik doe een opleiding tot o.a. kapster. Als ik jou was zou ik dit niet doen, bij menigeen breekt het haar af en gaan de schubben openstaan, hierdoor wordt het pluizig, dof en onnatuurlijk.. En als ik het goed heb gezien in die paar keer dat ik jou heb gezien heb je nu best gezond en glanzend haar.

Ik weet bijna zeker dat je er spijt van gaat krijgen.

een beetje goede permanent kost al gauw 90 euro
Laatst bijgewerkt door gebruiker002 op 15-12-06 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:50

Nee, niet doen, ikke nu pluizig haar zonder gel. Best suf eigenlijk want heb een enorme kop krullen van mezelf, maar ik had toen me haar kort geknipt en toen lang laten groeien en toen kreeg ik me krullen maar niet terug. dit heb ik gedaan toen ik 12/13 was en nu op me 17de pluist me haar nog.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 01:02

Ik heb het ook gehad en de eerste keer pakte het niet. Maar toen heb ik het overnieuw gedaan en had ik wel erg mooie krullen.
Mijn haar werd niet pluisig alleen moet je het wel goed verzorgen.
Je hebt tegenwoordig zoveel producten voor krullend haar.
Je hebt ook verschillende soorten permanent vloeistof.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 01:05

Ik heb t ook laten doen en kreeg de bijnaam schaap Vork Ik heb mn haar erg kort moeten laten knippen om het er voor zover mogelijk uit te halen.. gelukkig ben ik er vanaf.. overigens had ik halflang haar en erg dun haar.. dus bij mij pluist alles heel snel Vork

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:26

Ik heb het ook een keer genomen. Maar voor mij nooit meer. Eerst knipte ze 15 cm van mn haar af, omdat het te lang was. (zonder mijn toestemming) vervolgens krijg ik een permanent ie er binnen een week alweer uit was. Achteraf zeiden ze dat mn haar toch wel wat aan de zware en dikke kant was.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 13:20

Ik heb er net weer 1 laten zetten, en het bevalt me prima!! Ja
Zelf heb ik erg fijn, steil en glad haar, dus zakt het bij mij niet zo snel uit. Knipoog
Het scheelt ook weer dat mijn kapper een permanentvloeistof gebruikt op natuurlijke basis. Die blijft langer zitten dan de vloeistof van bv. Schwarzkopf die ze ook op de kappersschool gebruiken.
Bij mij bleef het tot 5 maanden erin zitten, daarna kon je de steile uitgroei wel goed zien.

Je moet je haar ook erg goed verzorgen. Ik kreeg een speciale shampoo en conditioner mee voor krullen zodat het minder pluist na het wassen. Ook deed ik er een beetje Frizz ease hair serum van John Frieda in als ik onder de douche vandaan kwam. Echt super spul!! *LOL*
Verder moet je elke ochtend je haar vochtig maken en de krullen er weer inkneden, en je haar (bijna) niet borstelen, alleen met je vingers de ergste knopen eruit halen als de conditioner nog in je haar zit. Dan glijd je er makkelijker doorheen zonder je haren kapot te trekken. Knipoog

Ongeveer twee maanden na het zetten moet je ook even terug naar de kapper om de droge, dooie punten eraf te laten knippen. Je haar wordt als het groeit weer zwaarder en dan zakken je krullen eerder uit.

Wat het precies kostte weet ik niet (een kadootje van m`n vriend Lovers ) maar volgens mij zat het toch wel ruim aan de 90 euro... Nagelbijten / Gniffelen

Jante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:10

Zelf ook sluik,dun en blond ( eigen kleur) haar.
Eenmaal permanent laten zetten . was geen succes.
Nu weer een goede lange lengte , maar zal geen permanent meer nemen.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:12

Ik heb oook permanent gezet in 2005 bijna 2006 en het zit er nog in na het douchen zie je het het best.Ik heb dik blond haar best lang Tong uitsteken

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:22

Ik heb zelf 2 keer een aantal jaar geleden permanent gehad.
Ik wil het nu weer graag maar ik had een tijdje terug net blonde plukjes in mn haar gedaan.
Nou moet ik die eerst laten uitgroeien heb ik gehoort voor dat ik dan Permanent kan nemen.
Ik heb wel redelijk lang dun haar dus ik denk dat het zowiezo niet blijft zsitten de 1e keer?
Weten jullie daar misschien iets op? Behalve er een stuk afknippen want dat wil ik niet.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:46

Ikzelf heb 2 keer een permanent gehad, omdat ik het zelf heel mooi vind. Het is inderdaad niet goed voor je haar, maar mijn haar is opzich sterk en gezond, dus niet veel van gemerkt. Ik heb zelf redelijk lang haar en mijn permanent is 2 keer erg lang blijven zitten. Je hebt er wel meer werk aan, want het pluist. Misschien gewoon een keer proberen, is het niks, dan weet je dat je dat nooit meer wil.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:09

ik heb ook permanent gehad, de grofste, zag er best mooi uit, maar later werd het echt een enorme kroeskop Boos! Ik zou het echt nooit meer doen. Had er zoveel spijt van dat ik het een paar maanden later helemaal kort heb laten knippen. Ik kreeg het niet meer uit de klit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:29

ik Haha! heb m net pas laten zetten. Ik had grijs/blauwe krullers, dat is niet zo heel grote krullen. Ben dr wederom heel blij mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:34

Cassidy schreef:
Ik heb vaker permanent gehad, en van de normale permanent heel snel droog en pluizig haar gehad. Tot ik bij de Cosmo kapper de permanent van Fuente kreeg, je zit wat langer voordat de krul er inzit, maar daarna geen pluizig haar...zou het zo weer doen (vind alleen het uren zitten bij die kapper een straf).

Ze hebben ook Fuente bij andere kappers, veel goedkoper, is wel een aanrader!
Ik heb het bij een wat onbekendere kapsalon laten zetten, ook fuente. Dat kostte me 70 euro, terwijl het bij de Cosmo over de 100 kost.. Die kapster had zelf ook bij de cosmo gewerkt en ze zei dat je alleen maar meer betaald omdat zij dat kunnen maken... Er zit verder geen verandering in behalve de naam van het bedrijf Haha!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:36

Ik heb nu een maand of 2 permanent. Het is niet pluizig maar merk wel dat het iets droger is. Als ik na het douchen er mouse enzo in dan blijf het wel de hele dag mooi. Doe ik er niks mee en laat ik het opdrogen dan heb ik gewoon haar met een flinke slag.

Ik heb het in Wierden laten doen. Deze kapper was ook genomineerd voor één of andere award. Hij is erg goed, hij wil eerst ook je haar zien voordat hij eraan begint.
Ik was € 60 kwijt, inclusief knippen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:47

TeeGee: was het toevallig bij een turkse jongen??? die heeft mij ook heel vaak geknipt toen ik nog kort haar had, echt een hele goede kapper dat!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:49

Uhm nee, volgens mij komt ie uit Indonesie ofzo. Het heel Marc´s hairlounge.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:03

Ik heb hetzelfde type haar als jij (TS) en heb ooit een permanent laten zetten. Ik heb toen 85 euri's uitgegeven aan iets waar je na een week niets meer van zag.
We zijn gedoemd met ons type haar Clown
Maar langs de andere kant, nooit knopen heeft ook zo zijn voordelen...

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:06

Zou het niet doen aangezien het echt heel erg slecht is voor je haar!!!

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:07

Ik heb wat korter haar en sinds kort permanent en ben er dik tevreden over

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:25

14 jaar geleden heb ik voor het eerst mijn haar gepermanent.
Toen had ik haar tot aan mijn billen.
Sindsdien doe ik 1 x per jaar mijn haar permanenten.
Heb er nog geen dag spijt van gehad.
Paar jaar geleden heb ik opeens mijn haar een stukker korter geknipt tot halverwege mijn rug.
Niet omdat het droog was maar omdat ik het lange haar (vond het wat lijzig) zat was.
Je haar wordt uiteraard wat droger, ik zou ook als ik het gepermanent heb, na een korte periode
even de droge puntjes eruit knippen.
Maar ik heb zeker geen droge pluizebol.
Goede shampoo, conditioner en stylingsprodukten vind ik wel heel belangerijk.

Het enige waar ik in het begin aan moest wennen was,
dat je niet zomaar even je haar lekker door kan borstelen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 19:51

Ik heb er ervaring mee ja...
Ik raad het je echt af!

Lees anders mijn topic eens door die ik eergister? geopend heb:
viewtopic.php?f=2&t=699387