ammygek schreef:ze hebben mij verteld ( bij de EHBO curses ) dat je er niets op mocht smeren, alleen ong 10 minuten onder lauw water. en dan als het nodig is naar de dokter.
Zie je, bij mij ook
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ammygek schreef:ze hebben mij verteld ( bij de EHBO curses ) dat je er niets op mocht smeren, alleen ong 10 minuten onder lauw water. en dan als het nodig is naar de dokter.

Arrabel schreef:Ik heb wel is gehoord dat je er gewoon boter op moet smeren, dat zou erg goed helpen.
Arrabel schreef:Mijn pleegmoeder heeft bij TNO gewerkt en daar hebben onderzoeken gedaan wat beter was: spoelen met koud water of smeren, spoelen met koud water is juist niet goed.
Je moet het vet houden.
Met koud water verbrand je de huid alleen maar meer..

Eerst water de rest komt later
maar je kunt er echt beter niets op smeren dat is zo vaak verteld op de EHBO
napie schreef:Dus dat ze in het brandwondencentrum iedereen elke dag zalven is helemaal niet goed? Ik zal ze meteen even bellen met deze boktinformatie
én omdat de wond dan niet meer beoordeelbaar is én omdat je zo infecties bevorderd. Bij de ehbo/brandwondencentra doen ze dat iets anders en hebben ze de wond al beoordeeld
napie schreef:Dus dat ze in het brandwondencentrum iedereen elke dag zalven is helemaal niet goed? Ik zal ze meteen even bellen met deze boktinformatie
dus daar weet je niet hoe ernstig het is ( wel of het 1e of 2e of 3e graads is ) , en mag je er niets op smeren. Truf schreef:Lavendel olie! Werkt echt super, zelfs toen mn vader met zn blote hand een pan pakte die net uit de oven was(hij had wel mooie strepen over zn hand lopen)
)