Vriend liegt tegen je

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shillelagh

Re: Vriend liegt tegen je

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:28

avanoort schreef:
Ik vind het in dit geval niet zijn eigen verantwoordelijkheid, als hij zijn gezondheid niet serieus neemt, vind ik dat heel erg.
Maar het liegen is het probleem, vertrouwen is de basis tussen twee mensen.
De keer dat hij het trouwens wel eerlijk heeft gezegd, hebben we een heel fijn gesprek gehad, daarom begrijp ik niet waarom het weer gebeurd en vraag ik me af of hij wel van mij houdt.

Jaaaa goed geandwoord(t?) Knipoog

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 15:28

shillelagh schreef:
Ik zou hem niet meer vertrouwen en als ie wilt roken kan ie niet meer met mij zoenen want dat is smerig.

Eens, we vrijen zelf niet meer...ik vind hem stinken. Ik heb het wel geroken namelijk.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:29

Myfairytale schreef:
avanoort schreef:
Oke, maar als je vriend dan ook nog eens een hartaandoening heeft, binnenkort geopereerd moet worden en dan ook nog eens liegt?

Heel erg naar voor hem en zwaar voor jou, maar geen reden om over iets te gaan liegen!
In een relatie dient er vertrouwen te zijn, zowel dat je op iemand kunt vertrouwen als dat iemand jou vertrouwd.
Alks dat niet zo is dan vraag ik mij ook af of die 2 personen wel goed bij elkaar passen.
Vertrouwen is wel erg belangrijk in een relatie.

Veel sterkte, wijsheid en succes toegewenst!

Ben ik het mee eens! Kijk als hij echt een operatie moet ondergaan en het heeel onverstandig is om door te blijven roken, kan je eens proberen om goede websites en info te zoeken over stoppen met roken. Ik loop stage op een bedrijf dat mensen van het roken af helpt.. Maar als je het al zovaak hebt geprobeert, en hij luistert gewoon niet, dan heb je geen andere keus dan erbij neer te leggen. Je kan gewoon iemand niet blijven verbieden om het niet te doen. Dit werkt zo niet denk ik, heb jezelf misschien ook wel gemerkt.. Of je gaat uit elkaar als het zo niet meer voor jou werkt.. Wel hele lastige situatie trouwens.. Ach gut Heel veel succes, hoop dat jullie er samen uit komen!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:30

BitchyWitchy schreef:
Wendel schreef:
mijn ex heeft ook tegen mij gelogen. Eerst al toen wij nog verkering hadden. Toen kwam ik erachter dat hij sex had gehad met zijn ex. Het is toen uitgegaan. Na een tijdje hebben we het weer geprobeerd. Het ging toen nog niet goed en na een half jaar hebben we besloten om uit elkaar te gaan. Eerst een stevige ruzie. Na die ruzie hoord ik dat hij me vaker had bedrogen, na die ene keer dat het was uitgegaan. Dit is nu 3 jaar terug en heb nog nooit weer een woord tegen hem gezegt.

Kijk dit zijn echt leugens waar ik ook woest van zou worden.....

Maar als iemand liegt over een sigaretje, sorry, die vind ik alleen maar sneu, en ruggegraatloos. Haha!

Tja vindt ik ook, hij heeft mij geestelijk ook kapot gemaakt. Heb nooit weer een vriend gehad, ik durf niet meer. Ik dacht op een gegeven moment dat alle kerels zo waren. Ben er nu wel achter dat het natuurlijk niet zo is, maar hoe uitbundig ik voorheen was om op de leuke kerels af te stappen ben ik net meer. Heel erg jammer allemaal maar ben er wel veel sterker door geworden. Alleen nu nog een leuke kerel Haha!
Maar liegen kan niet in een relatie. Ook al is het een kleine leugen. Oke leugen om eigen best wil doen we allemaal wel eens toch maar echte leugens is geen basis van je relatie. En je zegt dat hij al vaker heeft gelogen, tja het blijft moeilijk. En het roken ik rook ook helaas dus kan ik je hier geen advies over geven.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 15:31

Dank je, maar volgens mmij vind hij zijn sigaretten belangrijker dan zijn eigen relatie, ik kan het gewoon niet begrijpen dat hij tegen mij liegt....snik...

Bedankt dat jullie allemaal zo aardig reageren, ik zit gewoon jankend achter de pc.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 15:32

@wendel: jij als roker, zou je liegen tegen je partner hierover?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:34

Echt vervelend voor je. Je voelt je gewoon k.lote hierdoor he. Als die gewoon iets anders niet laat voor iemand waarvan die houd. Hij ziet dat hij jou er verdriet mee doet, maar toch blijft ie het doen. Ondanks dat ie rookt zal die verder natuurlijk ook zijn goede kanten hebben waardoor je hem niet kwijt wil.. Maarja, je zit je waarschijnlijk op te vreten, en hoelang hou je dat nog vol?

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 15:36

Dat weet ik niet, ik heb hem gisteravond weg gestuurd, hij zit nu weer bij zijn moeder thuis.
Even ruimte. Om te denken.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:37

Je vertrouwen gaat zo wel weg he? Praat er eens met hem over, en als hij het nog steeds ontkent stel hem dan voor de keuze, óf hij kiest voor jou, óf hij kiest voor de sigaretten. Kom op zeg, hij kan aan jou toch ook wel verslaafd raken?? Haha!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:37

ik zou hier nooit over liegen, ik ben hier het persoon niet voor. Roken hoort bij mij jammer genoeg. Ik zou wel respect hebben voor mijn partner. Buiten roken en even een kauwgompje na een sigaret als hij er zoveel problemen mee heeft. Maar je bijft het ruiken helaas. Daarom kan ik je geen advies geven. Niet iedereen zit hetzelfde inelkaar. Hij wil dus geen rekening houden met jouw terwijl je aangeeft dat je het niet lekker vindt, en erover liegen vindt ik heel laag. Ik weet niet hoe oud je vriend is maar als hij een beetje volwassen is dan moeten jullie hier over kunnen praten

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:38

Myfairytale schreef:
avanoort schreef:

Heel erg naar voor hem en zwaar voor jou, maar geen reden om over iets te gaan liegen!
In een relatie dient er vertrouwen te zijn, zowel dat je op iemand kunt vertrouwen als dat iemand jou vertrouwd.
Alks dat niet zo is dan vraag ik mij ook af of die 2 personen wel goed bij elkaar passen.
Vertrouwen is wel erg belangrijk in een relatie.

Veel sterkte, wijsheid en succes toegewenst!

Dankjewel, lief van je. snik.

Graag gedaan, mijn pb-box staat voor je open!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 15:45

_Marjolein_ schreef:
Je vertrouwen gaat zo wel weg he? Praat er eens met hem over, en als hij het nog steeds ontkent stel hem dan voor de keuze, óf hij kiest voor jou, óf hij kiest voor de sigaretten. Kom op zeg, hij kan aan jou toch ook wel verslaafd raken?? Haha!

Nu stromen de tranen over mijn wangen, dit ultimatum heb ik hem vorige keer gesteld, daarna heeft hij mij het 1 keer eerlijk verteld, we hadden toen een goed gesprek.
En nu dit. Ik heb het gevoel dat hij heeft gekozen voor zijn peuken, dat vind hij veel belangrijker dan mij.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:47

Ik begrijp je gevoel helemaal! Daarbij maak je je ook nog zorgen over zijn gezondheid, omdat hij hartpatiënt is. Hij denkt er niet bij na wat hij doet, hij houdt geen rekening met je. Wil hij niet stoppen met roken dan?

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 15:49

Hij zegt van wel, maar hij doet het gewoon niet. Na een week of drie/vier rookt hij er weer eentje.
Ik weet nu zelf niet of hij wel wil stoppen, aangezien dit nu al de zoveelste keer is.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:54

Hij kan wel mooi zeggen van wel, maar dan moet hij het ook doen!
Ik snap best dat als je verslaafd bent dat het dan moeilijk is, maar als hij het al 3/4 weken vol houdt, zou hij toch ook wel helemaal kunnen stoppen?!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 15:55

Hij is al heel snel van woorden, maar daden ho maar, hij is erg gemakzuchtig van aard, zodra iets niet lukt bij de pakken neerzitten.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:56

Hmm hij is dus wel beginnend verslaafd. En hoe staat hij tegenover jou? Ziet hij niet dat jij er emotioneel van wordt?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:58

avanoort schreef:
Oke, roken, stel hij liegt hier meerdere malen over, wat doe je dan?

Dan vraag ik me ernstig af waarom hij daar over liegt.
Ik vind niet dat je als vriendin/vrouw het recht hebt om iemand te 'verbieden' te roken dus dan is liegen erover ook niet nodig.

Overigens zou ik liegen erger vinden dan het gebeurde zelf.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 16:00

@Urielle, klopt, het probleem is ook het liegen, dat hij rookt vind ik heel erg en keur ik ook af, maar ik ben bereid om hem te helpen etc. Het is voor mij wel een vereisde, al vanaf dag 1, ik ga niet samenleven met een hartpatient en wachten totdat hij omvalt. Maar goed, hij is stoppende, maar hij liegt dus..en dat is voor mij dus nu de vraag, wil ik verder of niet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 16:00

avanoort schreef:
Dank je, maar volgens mmij vind hij zijn sigaretten belangrijker dan zijn eigen relatie, ik kan het gewoon niet begrijpen dat hij tegen mij liegt....snik...

Bedankt dat jullie allemaal zo aardig reageren, ik zit gewoon jankend achter de pc.

Ik ben het helemaal met je eens hoor. Hij mag er niet over liegen. Maar bedenk wel een ding..
Hij is blijkbaar serieus verslaafd. Voor sommige mensen is het net zo moeilijk om van de sigaretten te komen als van de Coke.
Als een mens een x aantal keer een verslavend product gebruikt heeft veranderen er verbindingen in de hersenen. Dit zorgt er voor dat iemand voor de rest van zijn leven verslaafd is en maakt dat het heel erg hardnekkig kan zijn. Op het moment dat het verslavende middel niet in het bloed aanwezig is zullen de hersenen een seintje geven dat er iets niet in orde is. Op dat moment zal hij dus niet aan zijn belofte aan jou denken om niet te roken/slikken/snuiven en er alles aan doen om het evenwicht te herstellen. Op het moment dat zijn bloedspiegel weer op pijl is(in dit geval voldoende nicotine) voelt hij zich waarschijnlijk schuldig en...liegt want hij houdt van je en is bang om je kwijt te raken. Het kan dus echt verslavingsgedrag zijn wat je vriend laat zien.

Misschien professionele hulp dus. Op de site van Stivoro staan mischien nuttige tips.

Als hij ook over andere zaken liegt zou hij bij mij schoenmaat 38 onder zijn hol krijgen zeker als het over overspel gaat.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 16:05

Wat jij beschrijft, komt erg goed in de buurt, hij leeft van moment tot moment, nu loopt hij alleen maar sorry te zeggen en te zeggen dat hij nooit meer zal liegen en roken. Maar ja, je weet eigelijk al dat dat niet waar is.
Ik ga even op de site kijken.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 16:23

Wendel schreef:
ik zou hier nooit over liegen, ik ben hier het persoon niet voor. Roken hoort bij mij jammer genoeg. Ik zou wel respect hebben voor mijn partner. Buiten roken en even een kauwgompje na een sigaret als hij er zoveel problemen mee heeft. Maar je bijft het ruiken helaas. Daarom kan ik je geen advies geven. Niet iedereen zit hetzelfde inelkaar. Hij wil dus geen rekening houden met jouw terwijl je aangeeft dat je het niet lekker vindt, en erover liegen vindt ik heel laag. Ik weet niet hoe oud je vriend is maar als hij een beetje volwassen is dan moeten jullie hier over kunnen praten

Hij is bijna 26.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 16:24

avanoort schreef:
Wat jij beschrijft, komt erg goed in de buurt, hij leeft van moment tot moment, nu loopt hij alleen maar sorry te zeggen en te zeggen dat hij nooit meer zal liegen en roken. Maar ja, je weet eigelijk al dat dat niet waar is.
Ik ga even op de site kijken.

Ik begrijp dus dat jij zelf niet rookt....

Ik rook zelf wel, en hoop dat ik de kracht heb om te stoppen als ik dat dringende advies van de dokter zou krijgen.... Stoppen is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik denk dat je vriend weet hoe jij tegenover deze kwestie staat, maar heel veel moeite heeft met stoppen. Om jou niet te kwetsen en om ruzie te vermijden krijg je dat ie stiekum zijn sigaretje pakt....

Probeer positief te blijven en laat weten dat je begrijpt hoe moeilijk hij het heeft, en dat je hem wilt helpen. Als ie dan weer es een keer een sigaretje heeft genomen, zal hij er niet zo snel over liegen dan wanneer je jezelf zo op loopt te fokken....

Ik denk dat je op die manier sneller van je twee problemen, het roken en het liegen, af bent dan door je zo star op te stellen.

Heel veel succes, geduld en wijsheid Knipoog

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 16:29

Probeer positief te blijven en laat weten dat je begrijpt hoe moeilijk hij het heeft, en dat je hem wilt helpen. Als ie dan weer es een keer een sigaretje heeft genomen, zal hij er niet zo snel over liegen dan wanneer je jezelf zo op loopt te fokken....

Ik denk dat je op die manier sneller van je twee problemen, het roken en het liegen, af bent dan door je zo star op te stellen.
------------------------------------------------------------

Het aardige geduldige heb ik al te lang gedaan, hij is 1x eerlijk geweest (zeer prettig gesprek gehad) en heeft welgeteld nu 5x gelogen en is 5x betrapt.
Nadat hij eerlijk was, had ik zoiets van, oke, hij liegt nu tenminste niet meer, niet dus...
Ik overweeg het sterk om de relatie definitief te verbreken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:02

Liegen doen de meeste mensen omdat ze bang zijn hoe je zult reageren op de waarheid. Niet om je te kwetsen of achterbaks te doen. Dus hoe meer je elkaar vertrouwd, en hoe minder heftig je reageert op dingen, hoe minder een ander tegen je liegt. (Nou ja er zijn er natuurlijk ook die onverbetelijk zijn).

Wat roken betreft, daar zou ik nou niet eens een probleem van maken. Je kunt niet iemand dwingen om niet te roken, denk ik. Gewoon zeggen dat hij best mag roken maar niet in jouw huis en niet in jouw bijzijn. Dan heb je er immers ook geen last van?
En verder is het gewoon zijn probleem als hij ziek wordt of doodgaat. Maak dat goed duidelijk. Dat je hem dan echt niet bij gaat staan, omdat hij het zichzelf aan doet.

Vreemdgaan? Ik zeg altijd:"Je doet je best maar, als je het maar met een condoom doet, ik wil geen ziektes oplopen van een ander" en mijn vrienden gingen niet vreemd. Wellicht omdat ze het mochten en het daarom niet zo spannend was.
Er zijn wel eens omstandigheden waarin iemand vreemd gaat, maar dat wil niet meteen zeggen dat hij/zij niet van jou houdt. Maar heel weinig mensen verlaten hun partner voor iemand waar ze mee vreemd gaan.
Een relatie aangaan met een ander is natuurlijk wat anders, maar zelfs dat kan goed gaan als je er eerlijk over bent.