Laura goes prof ;)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Laura goes prof ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 17:17

Succes Haha!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 17:25

Laura, ik kan me helemaal vinden in wat je bedoelt!
Niet dat ik zelf zo van de fitness ben, maar kan me ook zo in dingen 'verliezen'. Lachen En dat is toch wel een heerlijk gevoel.
Houd erg van hardlopen, vind ook de vooruitgang zien erg leuk. Alleen is mijn fanatisme altijd met vlagen aan- en afwezig, dus het zal nooit zo serieus worden bij mij. Toch herken ik het heel erg.
Je ziet er goed uit, geniet van je fitness! Succes! Lachen

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 18:08

Laura schreef:
Mietje schreef:
Ik ga vanaf 1 januari ook weer actief beginnen met krachttraining.
2 x in de week puur op kracht, en 1 x cardio Ja

Lekker Mietje! Klinkt goed Lachen

Jep! Heb er helemaal zin in! Haha!

Je foto's zien er goed uit zeg! Ja
Hoelang train je nu?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 19:21

Je ziet er goed uit Laura OK dan!

Dat weinig tiet overhouden merk ik al met t werk op stal Tong uitsteken maar ach, vind dat zelf niet misstaan bij een slank strak lichaam Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:36

je hebt me op een idee gebracht en heb net ff snel paar foto's gemaakt, is toch confronterender dan een spiegel Nagelbijten / Gniffelen
maargoed t is december en ik sport verder niet naast mn werk+paardrijden en eet vreselijk ongezond, dan valt t beeld me nog alles mee Knipoog
misschien toch maar ns gaan hardlopen ofzo haha

heb wel echt bewondering voor je inzet & enthousiasme, en bovendien dat je het ook volhoud om zo fanatiek bezig te zijn!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:04

Renske_ schreef:
Dat weinig tiet overhouden merk ik al met t werk op stal Tong uitsteken maar ach, vind dat zelf niet misstaan bij een slank strak lichaam Lachen

Inderdaad.. Slank en afgetraind en dan heb je daar 2 van die enorme meloenen hangen Nagelbijten / Gniffelen
Hahaha! Dat lijkt me echt geen gezicht.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:57

zo ga je toch denken dat het, het harde werken misschien toch waard is..

Ik erger me enorm dat sinds ik gestopt ben met paardrijden, mijn lichaam niet geheel strak meer is. Helaas doordat ik langdurig ziek ben, is het voor mij al een enorme opgave om het huishouden een beetje bij te houden.
Gelukkig duurt het nog ff voor het weer 'bikini-seizoen' is Knipoog

Ik denk als je eenmaal bezig bent, en de vooruit gang ziet, dat je alleen maar meer aanspoort. En als je het leuk vindt is het helemaal mooi meegenomen.
Spieren kweken/laten zien is toch een kwestie van combineren?? Alleen maar krachttraining, maar nog steeds dat laagje vet laat weinig resultaat zien, dacht ik begrepen te hebben.

Is jezelf wat 'strakker' in je vel krijgen een kwestie van spieren kweken of vet verbranden?

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:12

Ik ben ook al bezig hoor. Geloof niet in goede voornemens.
Doe nu 2-3x per week Bodypump. En ik mooet echt zeggen, dat ik goed verschil zie. Op de sportschool zeggen ze het zelf ook. Flink meer tonus en je gaat inderdaad contouren zien. Daarnaast nog 1-2x per week spinning. En deze week weer begonnen met een hardloopschema. Ik wil voor de zomer 10 km kunnen hardlopen zonder last te krijgen van mijn knieen. Dus rustig aan opbouwen (helaas, want condtitioneel lukt het goed).

Wat doe jij trouwens precies aan je voeding? Ik probeer wel gezond te eten, maar ik heb ook meer honger, dus komt er ook meer snoep mijn mond in Knipoog.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:15

rebeltje schreef:
Spieren kweken/laten zien is toch een kwestie van combineren?? Alleen maar krachttraining, maar nog steeds dat laagje vet laat weinig resultaat zien, dacht ik begrepen te hebben.

Is jezelf wat 'strakker' in je vel krijgen een kwestie van spieren kweken of vet verbranden?

Bij mij werkt krachttraining beter om strakker in mijn vel te zitten dan cardio. Ik doe wel cardio. Maar vroeger echt veel meer en zit nu beter in mijn vel.
Door spieren te kweken, krijg je een hogere ruststofwisseling en ga je vanzelf meer verbruiken. Daarbij gebruik je bij krachttraining ook heel veel energie.
Cardiotraining moet je er echter ook wel naast blijven doen.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 17:13

renske, wij willen ook foto;s zien Haha!
Rebeltje: Het ligt er helemaal aan hoe je lijf nu is. Heb je veel vet, moet je dat er eerst aftrainen voor je spieren duidelijk gaat zien. Dat kan het beste met cardio. Maar krachttraining is sowiezo goed en zorgt voor een verhoogde ruststofwisseling. Wat niet nuttig is, en je wel veel mensen ziet doen, is een uur krachttrainen en dan een uur cardio. Daarmee werk je jezelf tegen, want hetgeen je dan net opgebouwd hebt, cardio je er vervolgens weer vanaf.
En mensen die veel cardioen hebben er op een bepaald moment geen baat meer bij. Het lijf is er dan aan gewend. Profs cirkelen hun training vaak: een periode opbouwen (bulken) met zware krachttraining, veel eiwitrijk eten en weinig tot geen cardio, en daarna een periode vet aftrainen (cutten) met een heel schoon dieet en heel veel cardio. Door dit afwisselen raakt je lijf niet gewend en heb je maximaal profijt.

Maar voor de gemiddelde mens is 2x pw krtachttrainen en daarna een half uurtje cardio al genoeg om wat vooruitgang te zien Lachen

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:41

Ik heb me vandaag ook weer ingeschreven bij een sportschool!! Ben helemaal blij en enthousiast... Heb jaren terug wel gefitnissed, maar er toen weinig tijd voor gehad enzo...

Ik ga wel veel cardio doen, wil voornamelijk veel vet verbranden en ook goede conditie, wel zeker gecombineerd met krachttraining, want ik wil vooral bij mijn buikspieren en bovenarmen het net wat strakker...

Ook ga ik er veel aerobics/steps en dans dingen enzo bij doen. Ik ben ook heel gek op dansen en voordat ik in Juni voor een half jaar naar Duitsland ging heb ik 2 jaar Salsa gedanst. Dus ik ga 2 a 3x per week in de sportschool trainen en verder ook meerdere keren in de week steps/bodysculping/body pump en ga zo maar door, doen.
Ik heb er dan geen personal trainer bij, maar wel gewoon veel begeleiding binnen de sportschool. Ik heb een paar doelen gezet voor over 2 maand (dan heb ik audities) en onder begeleiding ga ik ook hard werken dat te bereiken...

Wat mij trouwens bewoog om dit weer te gaan doen; Ben eigenlijk al jaren heel erg aan het schommelen geweest in gewicht enzo, ook een paar mindere jaren gehad, van school gegaan (geschopt) en uiteindelijk nog m'n best gedaan om toch nog een diploma te halen etc. etc. Na een half jaar in Duitsland ben ik weer terug en weet ik wat ik wil; Auditie doen voor de Academie voor Popcultuur en ook hopen dat ik misschien in de muziek kan doorbreken...
Maar face the facts; dan ben ik nu te zwaar. Ik ben niet heel ontevreden over mezelf en hoef ook niet echt een broodmagere lat te worden, maar wil wel gewoon een fijn figuur waar ik me fijn in voel...
Een paar vrienden sporten hier en eentje had me een uitnodiging gestuurd om een keer te komen proberen (voor de jaarwisseling). Dus ik daar gisteren heen geweest, een gesprek gehad met een van die mensen daar. Ook gelijk op papier gezet wat mijn doelen waren voor wanneer e.d.
Heb gisteren meteen tests gehad. Mijn conditie zat tegen "heel goed" aan (terwijl ik afgelopen half jaar toch iets achteruit ben gegaan wat betreft gewicht en conditie enzo Tong uitsteken).
Ik heb afgelopen 2 jaar erg geschommeld, van onder de 64 kilo tot 72+ kilo... Ik was gisterochtend 68 kilo en als streefgewicht voor 21 Februari is 64 kilo en m'n buikje en bovenarmen (m'n zwakke punten Ja) wat strakker. Ik was vanochtend alweer een halve kilo lichter en hoop zeker snel die 64 kilo te bereiken en misschien nog wel op minder uit te komen voor die tijd Schijnheilig
Ik denk dat als ik komend half jaar in de buurt van de 60 kilo kom, ik al heel erg blij ben!!

Wat een verhaal zeg, maar ben iig nu heel erg enthousiast!!
En Laura; vind jouw foto's ook wel al heel erg mooi zeg!!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 20:14

Niekje: goed joh, klinkt lekker gemotiveerd Lachen

spokie79 schreef:
Wat doe jij trouwens precies aan je voeding? Ik probeer wel gezond te eten, maar ik heb ook meer honger, dus komt er ook meer snoep mijn mond in Knipoog.

Als je sport móet je juist ook meer eten! Meer sporten en minder eten werkt in je nadeel, alhoewel sommige mensen denken dat dat juist moet. Hoe meer je aan krachttraining doet, hoe meer calorieen je nodig hebt als onderhoud (om op gewicht te blijven) en voor opbouw van spieren (eiwitten, voor groei dus) Dus als je dat niet doet, is de sport aan de ene kant bezig je lijf op te bouwen en de verbranding aan te sporen, maar zorgt weinig eten er juist voor dat je lijf langzamer gaat verbranden. Resultaat +1-1=0 dus. Maaaaaar, niet zomaar meer gaan eten, wel verstandig Knipoog
Mijn 'schone' voedingsschema ziet er zo uit:
07.00 grote bak havermout met magere melk, amandelen en zoetstof
visoliecapsules en multisport vitaminen
10.00 snee roggebrood met kipfilet, bak magere yoghurt met bosbessen
13.00 salade met snee grof volkorenbrood, eitje, olijfolie als dressing
15.30 handje noten en bakje tonijn en komkommer
18.00 kipfilet of biefstukje met 200 gram wokgroente en zilvervliesrijst
21.00 (na training) bak kwark met whey eiwitten
Zo zit ik op ongeveer 2300 kcal.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:20

Laura schreef:
Niekje: goed joh, klinkt lekker gemotiveerd Lachen

Ben ik ook zeker!! Heb er zin in, eigenlijk te lang gewacht met het weer oppakken!!

Intressant om zo te zien wat je allemaal eet! Ik ben het nu ook weer aan het bijhouden wat ik binnenkrijg... Ik moet ook opletten dat ik niet te weinig binnen krijg Nagelbijten / Gniffelen (En gewoon niet meer snoepen tussendoor Knipoog)

Wat drink jij trouwens overdag?? Veel water, gewoon frisdrank, light frisdrank, sapjes??

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:27

Laura schreef:
Citaat:

Ziet er gezond uit en klinkt lekker. Je eet veel kleine maaltijden, heeft dat nog een speciale reden? Heb je ook iemand die je met je voeding begeleidt of heb je dat zelf uitgedokterd?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 20:35

Mhhh na een jaar of 10 verschillende dieten te hebben geprobeerd weet ik inmiddels aardig wat werkt en wat waar inzit. Mijn trainster weet ook aardig wat van voeding maar ik denk dat ik inmiddels wel eea zelf kan opstellen. (Jammer dat Sonja Bakker me voor was Clown )

Veel kleine maaltijden heeft te maken met je stofwisseling op pijl houden en heb ik hier net uitgelegd: viewtopic.php?f=136&t=702757&hilit=

Edit: ik drink water en kruidenthee. Groene, kamille of brandnetel. En zonnatura sap, soms light chocomel Haha! voor het trainen koffie en redbull, en laatst bietensap gekocht maar dat is echt TE GOOR voor woorden *LOL*

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:55

Mietje schreef:
Renske_ schreef:

Inderdaad.. Slank en afgetraind en dan heb je daar 2 van die enorme meloenen hangen Nagelbijten / Gniffelen
Hahaha! Dat lijkt me echt geen gezicht.

Nog even tussendoor; ik hoop ook zeker dat m'n "meloenen" ook wat mee vormen...
Ik heb van mezelf (nouja van m'n moeder en m'n oma eigenlijk) een wat steviger bovenlichaam (vooral in verhouding met m'n onderlichaam)... Dus hoop zeker dat ik als ik afval misschien ook een cupmaatje minder krijg ofzo... Schijnheilig

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 21:06

Leuk topic! Ik vind het altijd goed als mensen ergens zo gemoiveerd voor zijn en er echt voor gaan.

Zelf ben ik afgelopen jaar gemiddeld 2X per week naar de sportschool geweest. Dit jaar wil ik in ieder geval 3x per week gaan. Ik vind het best zwaar af en toe om het te combineren met mijn baan, paard, huishouden en sociale leven. Maar ik voel me gewoon veel beter als ik vaker sport.

Ik heb er nog veel te weinig verstand van en train dus nog niet effectief genoeg. Ga in het nieuwe jaar beginnen bij een nieuwe sportschool dus meteen een "schone lei" en dan ga ik er serieus tegenaan.

Ik vind cardio-en fijn om te doen maar krachttraining vind ik toch leuker. Is het nou het beste om eerst een half uurtje te cardio-en en om dan krachhtraining te gaan doen of andersom?

Mijn doel is vnl om mooie strakke spieren te krijgen. Ik ben vrij slank dus hoef niet eerst veel vet "weg" te werken.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 21:14

Altijd eerst kracht en dan cardio!
Citaat:
Cardio na krachttraining
Op veler verzoek plaats ik hier een extra uitleg over waarom cardio altijd na zware gewichtentraining in dezelfde trainingssessie moet komen, en niet andersom:
Het heeft te maken met waar je lichaam energie voor krachttraining en cardio vandaan haalt. Krachttraining is een anaërobe bezigheid, je hebt korte, intensieve krachtexplosies, waarbij vooral koolhydraten gebruikt worden. Die zitten opgeslagen in de spieren en lever in de vorm van glycogeen (een soort dierlijk zetmeel). Bij cardio (op lage intensiteit) ben je bezig met een aërobe bezigheid. In het begin, als er nog glycogeen beschikbaar is, zal het lichaam (lui als het is) vooral glycogeen voor de cardio gebruiken. Na ong. een kwartier begint dat op te raken en stapt het over op vetverbranding. Noem het glycogeen maar de benzine en het vet de diesel.

Als je krachttraining voor de cardio doet, heb je een tweeledig positief effect:

Je hebt al je glycogeen nog, waardoor je merkbaar sterker zult zijn en meer uithoudingsvermogen in je spieren hebt. Dat bedoel ik dus met 'energie voor de training'. Ik heb het dus NIET over het gevoel wat je van cardio kunt krijgen (lekker opgewarmd), waardoor je je energieker kunt voelen als je aan de krachttraining begint. Dit is nl. alleen maar schijn, je hebt in werkelijkheid minder energie over.
Als je klaar bent met krachttraining, ga je direct over op de vetverbranding als je gaat cardio-en. Je hebt zojuist je glycogeenvoorraden uitgeput en je lichaam heeft dus geen keuze dan vetverbranden
Doe je het andersom, dan moet je eerst een kwartier 'voor niks' cardio-en voordat je gaat vetverbranden én je hebt je hoogwaardige brandstof, die je nodig hebt voor krachttraining, al opgemaakt voordat je überhaupt een gewicht hebt opgetild. Om weer de vergelijking met diesel en benzine erbij te pakken: een sportieve benzineauto kan heel snel optrekken, maar hij kan ook best langzaam rijden en op een gegeven moment zal hierdoor ook de benzine opraken. Echter, een logge dieselauto kan wel langzaam rijden (en heel ver), maar supersnel optrekken zit er niet in. Je lichaam is benzine- en dieselauto tegelijk, maar omdat de 'benzine' (glycogeen) gemakkelijker te verbranden is dan de 'diesel' (vet), zal dat altijd eerst gebeuren. Wil je daarna nog snel 'optrekken' (zware gewichtentraining doen), dan kan dit niet meer, want de snelle brandstof is al op!

Je merkt pas dat krachttraining na cardio écht geen goed idee is, als je echt intensief en zwaar traint. Dus met ong. 8 à 10 herhalingen met een gewicht waar je ook echt niet meer mee kunt. Als je krachttraining op de 'vrouwenmanier' doet, verbrand je bijna niets: je zit in het aërobe gebied (vooral vetverbranding), maar je doet eigenlijk cardio met een te kleine spiergroep (= niet effectief). Op zijn best heb je nog wat vetverbranding door bijv. 5 of 10 minuten op de legpress te liggen (maar dan kan je net zo goed op de hometrainer gaan zitten), en in het slechtste geval (bijv. bij minutenlang biceps curls met gewichtjes van 1 kg) gebeurt er helemaal niets. Je wordt niet sterker, niet strakker en je verbrandt er geen vet door. Dan heb je vanzelfsprekend ook geen energiegebrek door gebrek aan glycogeen (= slap gevoel in je spieren, krachtsverlies en eventueel duizeligheid) tijdens de krachttraining, dat klopt. Ga maar eens aan de gang met gewichten die echt een uitdaging voor je vormen, dan voel je vanzelf wat ik bedoel!

Wil je je toch energiek en warm voelen voordat je aan de krachttraining begint, doe dan een warming up van 5 minuten op rustig tempo. Dan heb je het meeste van je glycogeen nog over, maar je hebt toch een hogere hartslag en je bloed stroomt beter. Doe ook altijd een specifieke warming up (de oefening met licht gewicht en ong. 20 herhalingen, dan een minuut of 2 wachten en met het echte trainingsgewicht beginnen). Hiermee voorkóm je blessures en je bent sterker door een betere doorbloeding in de te trainen spiergroep.

bron: www.slank-en-sterk.nl

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:21

Duidelijk verhaal! Bedankt.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:25

Laura schreef:

jemig als ik dat zo lees, dan zou ik omvallen *LOL*

ik begin de dag met een diep bord yoghurt+honey loops of 1/2 liter drinkontbijt
dan ga ik naar stal om te werken('s ochtends wat uitmesten/opstrooien/vegen en paarden in wei/molen zetten 's middags lesgeven en paarden binnenhalen+voeren)
10.00 2 witte broodjes met kaas + sultana + blikje redbull
12.30 2 witte broodjes met speculaas + sultana + blikje redbull + bekertje warme chocomel of thee met veel suiker
15.00 2 witte broodjes met kaas + chocomel
18.00/18.30 ff snel een broodje/paar eierkoeken/sultana's en wat te drinken(3e blikje redbull is niet geheel ondenkbaar Nagelbijten / Gniffelen ) en meteen door naar mn eigen paarden om er meestal 1 te rijden en 1 of 2 te longeren
21.00 meestal iets van gebakken aardappels, kipfilet of sate schnitzel of vissticks en wat frisdrank erbij of ik ga een stokbroodje gezond halen(kaas, tomaat, augurk & komkommer)

Later op de avond nog (aardig wat Bloos ) koekjes/snoep/chips/nootjes en 2x per week ga ik na de paarden door naar de Mac

Tsja t is vooral makkelijk eten, broodjes zijn snel in 2en gedaan en voorgesneden plakjes kaas zijn t handigst erop leggen net als speculaasjes.
Eet vaak witte broodjes, maar hou dan honger dus t worden steeds vaker bruine broodjes of die kids-broodjes, "je ziet wit maar je eet bruin"

Ik mis wrsch aardig wat vitamines etc, maar mn bloed is 100% in orde, ook qua vitamines/ijzer etc en mn weerstand is ook prima Haha!
Eet soms wel een appel, banaan, peer of citroen of wat rauwkost, t erge is ik vind dat zo lekker maar heb vaak geen tijd/zin om wat fruit of rauwkost klaar te maken Scheve mond eet in de zomer wel superveel aardbeien op brood dat dan weer wel Knipoog
Maar omdat ik altijd haast heb, en na mn werk direct doorga naar de paarden heb ik geen tijd om dan echt te eten, ook is rijden met een volle maag geen succes, kom ik dan eindelijk thuis dan heb ik zo'n honger dat ik snel iets wil eten en niet nog echt wil koken, laat staan rauwkost wil klaarmaken(die kant&klare rauwkost salades lust ik dan weer niet, net zoals sausjes en dressings etc, gewoon ijsbergsla, komkommer tomaat en wortel, en niet door elkaar gemengd of wat dan ook, ben echt vreselijk qua eten, I know! kieskeurig&ongezond)

Laura schreef:

En dan de foto's Knipoog
Mag nog wat beter&strakker maar kan prima met mezelf door 1 deur, dat kon ik 10 kilo lichter niet maar wat zwaarder/minder stak vond ik ook niet alles(werkte toen in een winkel ipv op stal, dat scheelde best!)

ff als link, zodat niet iedereen ze meteen ziet staan die op mn berichten zoekt Knipoog

voorkant
http://www.mijnalbum.nl/Foto=P4LT8RSK
http://www.mijnalbum.nl/Foto=B4UAIKBG

rug
http://www.mijnalbum.nl/Foto=QVWCDJRI

bovenarm
http://www.mijnalbum.nl/Foto=6LRFL648
http://www.mijnalbum.nl/Foto=C8YZLKLQ

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:36

En jij doet helemaal niet aan sport, Renske.

Je hebt een mooi lichaam hoor. Ik zou er maar trots op zijn.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:00

thnx!
trots is niet helemaal het goede woord maar blij&tevreden ben ik wel Lachen

Ik sport idd niet, op paardrijden na, maar met een 3 jarige die volop in de groei is rij ik niet zo intensief dus t is niet echt inspannend.
Ben verder heel de dag(34 uur per week) op mn werk in beweging(op de lange relaxte pauze's na Knipoog ) ik loop aardig wat en uitmesten/opstrooien is ook vrij inspannend, al mest ik nooit echt veel uit, ben meestal degene die de paarden buitenzet.

Ben wel erg blij dat ik de lichaamsbouw van mn vader heb, ipv de aanleg om wat steviger te worden zoals aan mn moeder's kant van de familie, want ik ben een ramp qua gezond eten en ben vaak te moe om nog echt fanatiek te gaan sporten.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 14:43

Duidelijk en érg bruikbaar verhaal Laura! Ja

Ziet er goed uit Renske! Ja Niet te overdreven gespierd Haha!

Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:09

Zozo, dat ziet er goed uit! Ik had al wel gelezen in je topics van toen je nog in america zat dat je veel bezig was met fitness, maar dat het er al zo uitziet!! (maar misschien komt dat ook wel door het feit dat mijn beeld van jou is, dat ik je wat molliger had geschat? maar bij deze is mijn beeld over jou veranderd Knipoog )

anyway, begin 2007 ga ik met mijn trainer ook een krachtschema opstellen en ga ik langs een diëtist. Dus ik hoop binnekort ook zulke foto's van mezelf te hebben Cool

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:32

Renske_ schreef:
Laura schreef:

jemig als ik dat zo lees, dan zou ik omvallen *LOL*

ik begin de dag met een diep bord yoghurt+honey loops of 1/2 liter drinkontbijt
dan ga ik naar stal om te werken('s ochtends wat uitmesten/opstrooien/vegen en paarden in wei/molen zetten 's middags lesgeven en paarden binnenhalen+voeren)
10.00 2 witte broodjes met kaas + sultana + blikje redbull
12.30 2 witte broodjes met speculaas + sultana + blikje redbull + bekertje warme chocomel of thee met veel suiker
15.00 2 witte broodjes met kaas + chocomel
18.00/18.30 ff snel een broodje/paar eierkoeken/sultana's en wat te drinken(3e blikje redbull is niet geheel ondenkbaar Nagelbijten / Gniffelen ) en meteen door naar mn eigen paarden om er meestal 1 te rijden en 1 of 2 te longeren
21.00 meestal iets van gebakken aardappels, kipfilet of sate schnitzel of vissticks en wat frisdrank erbij of ik ga een stokbroodje gezond halen(kaas, tomaat, augurk & komkommer)

Later op de avond nog (aardig wat Bloos ) koekjes/snoep/chips/nootjes en 2x per week ga ik na de paarden door naar de Mac

Tsja t is vooral makkelijk eten, broodjes zijn snel in 2en gedaan en voorgesneden plakjes kaas zijn t handigst erop leggen net als speculaasjes.
Eet vaak witte broodjes, maar hou dan honger dus t worden steeds vaker bruine broodjes of die kids-broodjes, "je ziet wit maar je eet bruin"

Ik mis wrsch aardig wat vitamines etc, maar mn bloed is 100% in orde, ook qua vitamines/ijzer etc en mn weerstand is ook prima Haha!
Eet soms wel een appel, banaan, peer of citroen of wat rauwkost, t erge is ik vind dat zo lekker maar heb vaak geen tijd/zin om wat fruit of rauwkost klaar te maken Scheve mond eet in de zomer wel superveel aardbeien op brood dat dan weer wel Knipoog
Maar omdat ik altijd haast heb, en na mn werk direct doorga naar de paarden heb ik geen tijd om dan echt te eten, ook is rijden met een volle maag geen succes, kom ik dan eindelijk thuis dan heb ik zo'n honger dat ik snel iets wil eten en niet nog echt wil koken, laat staan rauwkost wil klaarmaken(die kant&klare rauwkost salades lust ik dan weer niet, net zoals sausjes en dressings etc, gewoon ijsbergsla, komkommer tomaat en wortel, en niet door elkaar gemengd of wat dan ook, ben echt vreselijk qua eten, I know! kieskeurig&ongezond)

Laura schreef:

En dan de foto's Knipoog
Mag nog wat beter&strakker maar kan prima met mezelf door 1 deur, dat kon ik 10 kilo lichter niet maar wat zwaarder/minder stak vond ik ook niet alles(werkte toen in een winkel ipv op stal, dat scheelde best!)

ff als link, zodat niet iedereen ze meteen ziet staan die op mn berichten zoekt Knipoog

voorkant
http://www.mijnalbum.nl/Foto=P4LT8RSK
http://www.mijnalbum.nl/Foto=B4UAIKBG

rug
http://www.mijnalbum.nl/Foto=QVWCDJRI

bovenarm
http://www.mijnalbum.nl/Foto=6LRFL648
http://www.mijnalbum.nl/Foto=C8YZLKLQ

renske, wat heb jij een mooi figuur zeg!
ben jaloers!
Ik zou ook graag zo'n figuur krijgen Verdrietig maar het nieuwe jaar brengt goede voornemens Knipoog