zowat het hele jaar door verkouden?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

n_atas

Re: zowat het hele jaar door verkouden?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 23:27

areke schreef:
heb je je keelamandelen nog?ik heb het ookheel erg gehad zodra het weer maar iets veranderde werd ik ziek.
keel en oorontsteking, verkouden, koorts.
ik heb ze er uit laten halen toen ik 17 was.

het is nu een heel stuk minder.

ja, heb mn amadelen nog...

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:45

misschien help het dan als je die eruit laat halen bij mij is het echt heel erg minder geworden.

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 18:43

ja.. dat hoorde ik meer mensen zeggen

maar ook hoorde ik weer dat ze dit niet zomaar doen?

want anders zou dit idd wel optie zijn, ik hoorde namelijk ook al dat hoe ouder je wordt hoe erger de operatie dat zou worden, nou dan denk ik ook van haal ze dr nu maar uit

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:03

ik ben naar de huisarts gegaan en heb het gevraagd.
die heeft me gelijk doorverwezen.
als je ouder ben geneest het wel wat langzamer maar met veel ijs komt dat ook wel goed Tong uitsteken

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:02

n_atas schreef:
@ truf goeie zet van jou Knipoog laat je weten wat de dokter zei?

Ja, bij deze Tong uitsteken

De dokter vond het bij mij erg klinken als een allergie, dus mocht ik gelijk de volgende dag weer bloed laten aftappen Knipoog Heb ook gelijk een neusspray mee gekregen tegen allergieën, maar die gaat pas werken na 2 a 3 weken en ik moet over 4 weken terug komen om eventuele resultaten te bespreken.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:09

Succes Truf met het verdere gebeuren. Ik kreeg precies hetzelfde te horen, de dokter zei dat uit mijn bloedtest bleek dat ik zwaar allergisch was & ik kom bij de allergoloog en ik blijk helemaal niet allergisch te zijn Clown

Hopelijk zit jouw dokter er niet zo naast Knipoog

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 23:58

heej truf, lijkt idd veel op wat mijn huisarts mij ook vertelde Vork

nu maar afwachten op bloed uitslag Knipoog

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 01:13

Ik heb ook zoiets natas!
Ik zit nu al zo ong. 1 en half maand met een stevige verkoudheid, kan niet door mijn neus ademen, heel erg echt heel erg hoesten en heb ongelooflijke hoofdpijn rondom mijn ogen.
Mijn moeder wil dat ik deze week naar de HA ga, heb er niet echt zin in, maarja aan de andere kant duurt nu al wel een lange tijd..
M'n moeder dacht aan een voorhoofdsholte ontsteking oid. Hoesten komt wss van terug val kinkhoest..

Als ik deze week een gaatje vind ga ik misschien wel even langs..
Ik heb btw ook niet echt eetlust..

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 10:54

wat jij idd zegt kinuh heb ik ook, maar dan ook nog moeheid etc erbij

maar langs ha gaan is altijd goed, weet ook wel zeker dat je dan ook bloed moet prikken Tong uitsteken

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:44

n_atas schreef:
wat jij idd zegt kinuh heb ik ook, maar dan ook nog moeheid etc erbij

maar langs ha gaan is altijd goed, weet ook wel zeker dat je dan ook bloed moet prikken Tong uitsteken

Idd, je word er ook moe van!

Nou, de afgelopen tijd heb ik al heel wat bloed af laten tappen zeg; blindedarm ontsteking en kijken of ik ziekte van lyme had enz..

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:55

Droomster schreef:
Succes Truf met het verdere gebeuren. Ik kreeg precies hetzelfde te horen, de dokter zei dat uit mijn bloedtest bleek dat ik zwaar allergisch was & ik kom bij de allergoloog en ik blijk helemaal niet allergisch te zijn Clown

Hopelijk zit jouw dokter er niet zo naast Knipoog

Tnx. Tsja, aan de ene kant hoop ik dat k niet allergisch ben ergens voor(zeker paarden Rolleyes ), maar dan is er dus iets anders waar ik al een paar jaar een verstopte neus van heb...

Ach ja, we zullen zien Knipoog

marlijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:40

Ik had er eerst ook last van dat ik altijd moest niezen en mijn neus verstopt zat.. ben een keer naar de dokter geweest. En toen heb ik simpelweg zoetoplossing meegekregen zodat de snot Tong uitsteken uit mijn neus zou gaan en mijn poliepen (of hoe je dat schrijft! ) tot rust zouden komen. Ben nou nog veel verkouden maar mijn neus is veel minder verstopt.

succes ermee, ik weet hoe irritant het is..

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:37

Hmm, ik heb net gebeld met de dokter, mag 3 januari terug komen en de uitslag van de allergietest was binnen.
Het blijkt dus dat ik nergens allergisch voor ben, maar ja, wat is het dan wél?

Iemand nog andere opties?

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 11:52

ik heb nu ook een of ander speciaal neusspray gekregen wat zou moeten helpen
bij mij kwam er uit de allergie test wel dat ik allergisch ben voor paarden, vandaar die neusspray die zou moeten helpen, alleen dokter wist niet of al mn klachten door die allergie kwam

ik moet de neusspray opmaken en als die op is en er nog steeds geen resultaat is moet ik langs kno arts... en neusspray is nu op de helft en merk eerlijk gezegd nog steeds niet echt resultaat...

@ truf ik zou dus ook aan ha vragen of je doorverwijzing mag naar kno arts die weten veel meer

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:55

mijn moeder is sinds de overgang chronisch "verkouden" nu zo'n 7 jaar denk ik. Je kunt je slijmvliezen dicht laten branden, dan moet het over zijn maar heb je ook een groot geur en smaakverlies. Mn moeder heeft hier niet voor gekozen maar loopt sinds een tijdje bij een psych die haar helpt met dingen die dwars zitten. Dat lijkt voorlopig te werken Ja dus hopelijk proeft ze dit jaar wel iets van het kerstdiner Knipoog

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:14

n_atas schreef:
dat ik allergisch ben voor paarden

Das echt balen zeg!

n_atas schreef:
@ truf ik zou dus ook aan ha vragen of je doorverwijzing mag naar kno arts die weten veel meer

Hmm ja idd, maar k heb het niet zo op de KNO arts, die heeft me al eerder weggestuurd. Dat was dat ik telkens keelontsteking of bijna keelontsteking had, maar het was niet erg genoeg volgens hem... GRRR eikel...

Silviabol schreef:
mijn moeder is sinds de overgang chronisch "verkouden" nu zo'n 7 jaar denk ik. Je kunt je slijmvliezen dicht laten branden, dan moet het over zijn maar heb je ook een groot geur en smaakverlies.

Hmm, geur en smaak verlies.. Dat zie k nou ook weer niet echt zitten, dat zijn net de dingen die wel aardig ontwikkeld zijn bij mij...
Het smaak verlies zouden mn ouders niet zo erg vinden, misschien klaag ik dan niet gelijk als ik iets vies door de roerbak proef Clown

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:50

Ik zal misschien wel beetje oud topic opratelen, maar om nou nieuw topic te openen met zelfde verhalen als hier kan ik het beter hier plaatsen lijkt mij.

Ik ben dus ook altijd verkouden, benauwd of diep ademen zo erg dat anderen het soms wel horen. Altijd snotneus maar niet zo erg dat ik moet niezen ofzo of last van me keel, alleen dat me oren op gegeven moment weer dichtklappen zoals vandaag.. Kan me ook niet meer herinnneren dat er een tijd was dat ik niet verkouden ben geweest.

Mijn neusamandelen en keelamandelen zijn vroeger rond me 3e ofzo er al uit gehaald odmat ik er vroeger blijkbaar ook al last had en toen ze er uit waren ging het volgens mijn ouders stuk beter, ben inmiddels 18 en al weer aantal jaar last van, maar neusamandelen moeten blijkbaar weer aangroeien zoals ik heb gehoord.

Al paar x mee naar dokter geweest, bloed laten testen waar niks uit kwam, 2maal antibiotica gehad, met advies als het niet helpt maar weer terug komen, maarja het hielp een maar een beetje en dat vond ik blijkbaar goed genoeg en nooit terug gegaan.

Maarja ouders zeuren al half jaar van nu ga je keer weer naar dokter, maar telkens geen afspraak gemaakt of doorgezet omdat ik laatste tijd al paar x ben geweest met andere reden heb ik ook zoiets van moet alweer heen?
Maar vannochtend stap gezet en zelf heen gebeld, kan morgen om 11.20 uur heen naar mijn huisarts.

En echt waar heb totaal geen zin Nagelbijten / Gniffelen
Heb genoeg verhalen gehoord van mensen die het ook hadden en hier gelezen, die geopereerd moesten worden aan neus of wat dan ook.. dus help Clown

Sorry voor lange verhaal, maar wou het even van me afschrijven, duurt nog zo lang tot morgen..

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:17

Als het goed is ben je al bij de dokter geweest, dus succes wensen heeft niet zo veel zin meer Knipoog

Ik ben inmiddels ook weer een stukje verder. Ik ben nergens allergisch voor en mag me 12 februari melden bij de KNO-arts. Ben benieuwd wat hij er van vind en ik laat me niet weer met een kluitje het riet in sturen. Tijd voor actie! Clown

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 15:26

ik heb don de 25e een afspraak bij de kno arts, dus afwachten maar..

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 10:18

Ben wel benieuwd of jullie er uiteindelijk mee geholpen kunnen worden.
Eigenlijk heb ik me er al bij neergelegd dat ik er last van heb. Maar ja, als er wat aan gedaan kan worden is toch wel fijn.

Just_Crazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:16

Mijn Beide amandelen zijn er uit maar ben ook altijd verkouden. Heb ook astma maar ben nergens allergisch voor ben al heel vaak getest.. Spulletjes werken niet bij mij..

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:16

Truf schreef:
Als het goed is ben je al bij de dokter geweest, dus succes wensen heeft niet zo veel zin meer Knipoog

Ik ben inmiddels ook weer een stukje verder. Ik ben nergens allergisch voor en mag me 12 februari melden bij de KNO-arts. Ben benieuwd wat hij er van vind en ik laat me niet weer met een kluitje het riet in sturen. Tijd voor actie! Clown

Ja klopt, dokter heeft mij ook door verwezen naar de KNO-arts.. Vandaag afspraak gemaakt mag donderdag 8 maart om 9 uur heen..,
Duurt nog zo lang, en midden in mijn schapenstage, en als er verdere onderzoeken of wat dan ook word gedaan zit het midden in me andere stage (namelijk van 12 febr t/m meivakantie blokstage)
Komt ene kant niet mooi uit want dan zou ik dat evt allemaal moeten in halen, maarja heb in iedergeval de eerste stap genomen en we zijn al stukje verder, hopelijk kom ik er nu vanaf.

Dokter zei dat de KNO-arts eerst allemaal testen en onderzoekjes gaat doen met je K,N en O dus afwachten maar, jullie zijn eerst aan de beurt dus ben benieuwd Knipoog succes allemaal

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 21:50

vandaag bij kno arts geweest en moet maandag naar ziekenhuis voor fotos

wordt operatie....
mn neus is verkeerd gegroeid en daardoor kan ik moeilijk ademhalen door mn neus
nu gaan ze met operatie mn hele neus openhalen en opnieuw vormen... geen kleine ingreep dus

maar ja.. als dat ervoor zorgt dat ik weer normaal kan ademhalen en niet meer telkens verkouden ben, zal wel fijn zijn

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:10

n_atas schreef:
vandaag bij kno arts geweest en moet maandag naar ziekenhuis voor fotos

wordt operatie....
mn neus is verkeerd gegroeid en daardoor kan ik moeilijk ademhalen door mn neus
nu gaan ze met operatie mn hele neus openhalen en opnieuw vormen... geen kleine ingreep dus

maar ja.. als dat ervoor zorgt dat ik weer normaal kan ademhalen en niet meer telkens verkouden ben, zal wel fijn zijn

Jeetje inderdaad geen kleine ingreep Nagelbijten / Gniffelen
Heb straks na alle verhalen van jullie helemaal geen zin meer om naar KNO arts te gaan, duurt namelijk nog wel even Nagelbijten / Gniffelen
Maar inderdaad zoals je zegt, als het helpt moet het maar en hopelijk blijf je van je verkoudheid af.
Wanneer moet je geopereerd worden?

Groetjes,

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 23:08

moet eerst maandan naar ziekenhuis voor fotos en dan over 3 weken weer terug naar kno arts en dan gaat ie bespreken wat ze precies gaan doen en denk dat daarna datum bekend wordt voor operatie