School, eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Superbabey

Re: School, eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 21:01

Okee dank jullie!

Tis wel wat raar want ik hou écht niet van brood dat er al 1 dag inzit , t zelfde als jouw lovely1 Tong uitsteken
Dat vind ik maar vies en krijg ik nog meer overgeefgevoel van

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:07

Superbabey schreef:
Heey!

Ik eet niks op school meestal. Soms drink ik er bij maar ook niet veel. En 's ochtends eet ik maar 1 broodje. Is dit erg slecht?? Ik zit nu in de eerste van de middelbare en vind het nog wat raar om tussen me vriendinnen te eten maar als ik moet eten krijg ik een overgeefgevoel Tong uitsteken Wie heeft tips en is het echt zo slecht en wie heeft het nog meer?

xx

Ik zit ook in de eesrste..
Ik eet wel gewoon, behalve brood dan..
Ik houd gewoon niet zo van brood, maar red me verder prima, al is het denk ik niet zo gezond. Bloos

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:10

Als ik 'ns geen trek heb in brood dan 'loop' ik goed door op één of twee bananen. Ik eet normaalgezien als een slootgraver overigens, moet ook wel, ik verdien m'n brood (of m'n bananen Vingers aflikken ) in de paarden en dat is stevig aanpoten. Ben ik dan ineens een dag vrij, dan gaat m'n spijsvertering en m'n verbranding ook op rust, en dan eet ik veel minder. Brood hoef ik dan niet. Bananen zijn wel verschrikkelijk om los mee te nemen in je tas (tell me something, heb 20 jaar ervaring in af en toe geplette banaan in je tas vinden, whahahahahaha!), maar ik zoek altijd kleintjes in de winkel zodat ze in een doosje passen Tong uitsteken Geplette banaan is geen pretje, maar 't is te voorkomen hoor, dat 't mij nog steeds gebeurd is omdat ik soms geen kleintjes kan vinden en ze dan TOCH weer los meeneem. Eigenwijs, eigen schuld.

Wat ik ook lekker vind is yoghurt met muesli. Kun je op school niet van die bakjes yoghurt kopen? Of drinkyoghurt meenemen met in een bakje een paar handjes lekkere muesli erbij? Dat vult net zo goed als brood. Moet je wel LEKKERE muesli kopen want waarschijnlijk lust je dan dat zeer gezonde biologische meergranen "beton" (ik lust 't wel maar snap dat mensen het niet weggekauwd krijgen, nogal taai) ook niet. Lepeltje erbij in je tas, knagen maar!
En rijstwafels? Heel licht verteerbaar en gemakkelijk te beleggen met wat boter en jam ofzo!

En meld je zelf niet al een paar oorzaken van je probleem? Ga op tijd slapen, eet je avondmaaltijd niet te laat, eet voor 't slapen gaan geen zware of vette dingen meer maar drink een kop thee ofzo.
En nee, verliefd zijn helpt ook niet, ik ging vroeger vaak terug naar hetzelfde ponykamp en was hopeloos verliefd op iemand van de leiding. Betere vermageringskuur kun je je niet wensen, zat de hele week met zo'n enorme knoop op de plek waar eigenlijk je maag zit Bloos Sterkte! Gewoon op zoek gaan naar iets lichtverteerbaars wat je WEL kunt eten, en niet wachten tot je misselijk van de honger wordt. Dan zit je in de verkeerde vicieuze cirkel...

Groetjes
Licorne

Superbabey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 18:43

Dank Haha!

Ik drink heel veel thee en caprisonne Tong uitsteken
hou wel van een appel maar geen zure Tong uitsteken
ben ook enorm eigenwijs dus als ik een zure appel krijg eet ik die echt nooit op. (behalve ,,,,, (maak maar een verhaal Tong uitsteken )

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:26

Als je weinig op school kunt eten zou ik 's ochtends juist genoeg en gezond eten, bijv 1 bruin broodje en een stuk fruit.
Ik eet zelf juist veels te veel op school Clown 's ochtends eet ik een bak gemengt fruit en, op school 4 à 5 bruine broodjes, nog een paar koekjes, meestal koop ik nog wel iets op school, broodje gezond of tosti ofzo, thuis weer koekjes... of een tosti als ik die op school niet gekocht heb Clown 's avonds na het avondeten weer een halve zak chips meestal... jeej ik moet oppassen dat ik geen 30 kilo aankom Clown

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:35

Inderdaad ik eet op school ook veels te veel. Weekends eet ik haast niks maar op school heb ik de hele dag door honger en blijf ik broodjes en pepernoten eten. Clown Maar zoals iedereen inderdaad al zegt, 's ochtends goed eten. Misschien kan je sultana's meenemen naar school? Lekkere gezonde koekjes. En dan als je thuiskomt nog een broodje eten.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:39

Ik eet eigenlijk alleen savonds. Smorgens eet ik bijna nooit, omdat ik het dan niet door me keel kan krijgen. Op school heb ik ook bijna nooit honger, anders koop ik een keer een broodje ofzo.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:27

ik eet ook s'ochtends niet, en smiddags eet ik ook erg weinig
ik snoep ook niet ofzo ( wel weer een voordeel Haha! )
het is erg slecht om zo weinig te eten maar ik word zo snel misselijk als ik s'ochtends eet, ook in het weekend ben ik vaak te druk bezig met de paarden dat het eten er gewoon even tussendoor schiet

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:02

's Ochtends voor schooltijd eet ik vaak ook niet, op krijg ik verplciht 2 broodjes mee, alleen heb hier ook geen trek in. Verder heb ik wel vaak fruit mee.

Koekjes is echt het laatste wat ik naar binnen krijg.

Veel kinderen eten onder schooltijd niet, alleen als ik jou was zou ik wel drinken. Want je zit zo'n groot deel van de dag op school. Dat 1 flesje water (0.5 liter) echt niet verkeerd zou zijn.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:32

als je niet kan eten drink dan iedergeval meer en vooral calorierijke drankjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:17

Ligt eraan welke drankjes je dan drinkt. Cola ect zit ook behoorlijk vol calorieen maar zou die liever niet kiezen.

Kies dan breaker, fruit2day of andere fruitsmoothies. Ze zijn erg lekker, vullen behoorlijk maar toch gezond.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:28

Natuurlijk is dat slecht.. Ik deed dat in de eerste ook nooit, eten op school. Maar dat was meer met een andere reden. Mss gewoon steeds meer proberen te eten? Bij een klein beetje beginnen ofzo.. Of je gaat op een rustige plek zitten?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:43

Ik zit dit topic met open mond te lezen... Mensen die een hele dag niets tot bijna niets eten?! En niemand die eigenlijk echt geschokt reageert.

Laat ik even een klein biologisch verhaaltje heel simpel uitleggen...

Wanneer jij 's morgens wakker wordt, moet ook je lichaam wakker worden. Ook je spijsvertering moet op gang komen. Dit is waarom veel mensen niets kunnen eten 's morgens. Het is echter heel belangrijk om toch wat te nemen zodat je lichaam toch aan het werk gaat! Begin desnoods met een glas melk, sop er een koekje in (is lang niet ideaal ma goed), eet cornflakes, fruit, maakt niet uit wat, maar probeer, binnen de 2u na het opstaan, iets te eten.

Stel dat je dit niet doet. Je spijsvertering gaat dus gewoon niet aan het werk. Wanneer je de rest van de dag ook niets eet zal je lichaam toch op een gegeven moment voedingstoffen nodig hebben! Doordat je echter nooit regelmatig eet, is je lichaam al gewend aan op reservekrachten draaien. Gevolg: je lichaam verbruikt zo weinig mogelijk calorieen als mogelijk. Je verbrandt na een tijd haast niks meer... En daar begint de grote miserie. Want als je nu iets eet, vind je lichaam het extreem lastig om het te verteren. Het systeem staat immers meestal uit. Dit is de reden dat jij je misselijk voelt als je eet denk ik. Bovendien maakt je lichaam een heel slimme conclusie: Ik krijg nooit eten, dus als ik al eens iets krijg, kan ik het maar beter sparen. Gevolg: je lichaam slaat veel te veel op van wat je eet, en als je dan al wat meer eet kom je gelijk ook aan. Mss nu nog niet, je bent nog erg jong, maar geloof, dit is iets wat je later zeker zult voelen.

Wat is nu de bedoeling? Je spijsvertering in goede conditie houden!
Eet 's morgens wat, drink voldoende water, eet op geregelde tijdstippen, 's avonds na 21u niets meer eten zodat je lichaam nog alles goed kan verteren en je 's morgens kan eten. Je mag in principe alles eten, maak voor jezelf uit wat je lekker vindt en wat goed is voor je lichaam. Als je deze principes volgt, zal je lichaam makkelijker voedsel verteren en zal het het ook sneller verbranden. Maak je dus geen zorgen dat je zou aankomen omdat je meer eet.

Als je zo doorgaat (voor zover ik hoor overleef jij op enekele koekjes per dag?) beland jij nog eens in het ziekenhuis meid, dit is echt niet iets om licht over heen te gaan! Jouw lichaam is jouw tempel, zorg er goed voor! Je zult je veel beter in je vel voelen. Voor mij zijn beweging en voeding de 2 pijlers om je lichaam gezond en fit en lekker te houden. Beweging kan leuk zijn, je hebt wrs gym, fietst nog naar school, paardrijden, wrs doe je al best een hoop eigenlijk.

Als iets niet duidelijk is mag je het zeker vragen!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:47

Hmm, lijkt me niet erg gezond..

Oké, ik eet 'smorgens ook niet, omdat ik dat niet prettig vind en er geen tijd voor heb.. maar ik neem wel altijd 2 boterhammen mee naar school (= 4 sneeën) ene keer heb ik meer honger de andere keer niet, maar zonder die boterhammen/broodjes word het me niet goed hoor, en dan begin je zo te knorren.. soms ook nog een appel of manderijn, of ik trek wat uit de automaat Haha!
ik heb ook altijd flesje drinken bij me, Meestal Spa Citroen, of ijsthee..

ik zou het inderdaad toch maar proberen, al zijn het maar sultana's of een peijnenburg peperkoek, zo weinig eten is toch niet gezond..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:13

Poes, de TS eet wel degelijk, alleen niet op school. Ze ontbijt en uit school eet ze ook. Het is niet zo dat ze te weinig binnen krijgt, net als de meeste bokkers hier.

S'avonds na negen niet meer eten vind ik onzin. Het ligt aan je leef patroon en wat je eet. Bovendien word het nog gewoon verteerd hoor. De energie die vrijkomt word alleen niet gelijk verbruikt en op geslagen. Vlak voor je gaat slapen nog eens iets vets eten zorgt alleen voor het misselijke gevoel de ochtend daarna.

De reden waarom er hier op school niet word gegeten is in de meeste gevallen ook niet omdat ze vinden dat ze dik zijn.

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:18

Gewoon goed stevig ontbijten, tussendoortje bij de kleine pauze, grote pauze paar fatsoenlijke boterhammen met drinken. En dan als je thuiskomt kop thee met iets lekkers. Je zult zeker een ander eetpatroon nodig hebben. Ja

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:44

Ik ben het eens met Poes, sorry hoor maar ik vind de TS ook wel een beetje zinnig overkomen, misschien ligt het aan mij, maar goed.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:53

Superbabey schreef:
Judith_ schreef:
Wat eet je sávonds dan? Als je laat nog eens wat vetter eet krijgen de meeste mensen de ochtend daarna een misselijk gevoel. Word vaak verward met morning sicknes.
Lukt het echt niet sta dan eens wat eerder op, neem de tijd op wakker te worden. Vaak kun je dan al beter ontbijten.

's avonds gewoon koekje ;P

Dan eet zelfs ik nog meer Bloos! Ikzelf eet alleen savonds omdat ik er smorgens geen tijd voor heb, en smidags nooit echt een hongergevoel heb. Maar tegenover staat wel dat ik savonds goed eet Nagelbijten / Gniffelen
Ikzelf weet ook heel goed dat het slecht is als je zo weinig eet, Maar ik ben net van een periode af waarbij ik een hele week alleen maar crackers kon eten. Nu sinds kort kan ik tenminste weet iets fatsoenlijks eten. Maarja, bedoeling is dus dat ik nu weer moet gaan opbouwen Slapen

iig, blijf eten Knipoog Desnoods ga naar een dietiste Nagelbijten / Gniffelen

FlynnlOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:21

Ik eet ook nooit op school...
Smorgens eet ik meestal 2 boterhammen, verder de hele dag op school niet.
en als ik uit school kom meestal stukje fruit en dan s'avonds iets minder als normaal.
omdat ik mezelf te dik vind...

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:54

Mensen dit lijkt wel niet normaal als je niet eet op school hoor, is heel slecht, en FlynnlOver je lijkt wel een eetstoornis te hebben als je zegt dat je jezelf te dik vind... En daarom eet je niet, denk eens na, eet gewoon gezond, sla geen maaltijden over, dit is totaal niet gezond!

Ik eet op school vaak een broodje met kaas en groenten ofzo, ofwel neem ik gewoon mijn eigen boterhammen mee, in een harde doos waarin ze dus niet verpletterd worden en ze dus nog lekker zijn 's middags Haha!!!!

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 17:04

Ik eet altijd een goed ontbijt (een papje met havermout en appels, kaneel en yoghurt erdoorheen), gewoon een bakje en dan een glas sinaasappelsap. Dan om 11 uur heb ik wel weer zin in wat, neem ik een appel en dan om kwart over 1 twee boterhammen, om 5 uur een boterham, om 6 uur een cup a soup en om 7 uur avondeten. Zo houd je je spijsvertering wel bezig en hou je je zelf toch goed fit.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:01

uhm.. ook even een reactie van mij.. ik ontbijt nooit..zelfs als ik honger heb bij t wakker worden ( gebeurd zo af en toe) dan is dat meteen over zodra ik aan de eet tafel zit..ik heb er gewoon geen trek in..

ik neem eigelijk altijd brood mee naar school (ook niet veel maar toch iets) en t gebeurd wel eens dat ik gewoon VERGEET te eten.
dan krijg ik op een gegeve moment wel honger..maar heb ik andere dingen te doen en vergeet ik t gewoon..
zo komt t dus ook wel eens voor dat ik een hele dag ( tot t avond ete hea) bijna niets eet..zonder dat k t doorheb..

FlynnlOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:31

Ik eet heel gezond (niet veel snoep) eet dus alleen nooit op school. ik wil afvallen maar het duurd me zo te lang. dus ik eet gewoon niet smiddags. vorig jaar woog ik 44 kilo. ik ben in de zomervakantie behoorlijk aangekomen. ik weeg nu 47 en wil weer terug naar 44. ik ben 1.65 groot.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:02

Flynnlover: als je mijn verhaaltje hierboven goed leest zou je moeten begrijpen dat smiddags niet eten net een averechts effect zal hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:05

Herkenbaar. Ik at in de 1e en 2e alleen maar 2 koeken op school, en verder niks. Ik kon ook niks meer door mijn keel krijgen, brood word zo vies in je tas. Ik werd er na een tijdje wel slap van van het niet eten en ben toen maar krentenbollen gaan eten op school. Dat is nu nog steeds het enige brood dat ik naar binnen krijg op school.