maras schreef:Dat is nu precies wat ik niet begrijp aan " ronde" mensen: hoe kun je het zo ver laten komen? Begrijp me goed, ik wil hier niemand aanvallen maar ik snap echt niet dat iemand zich zelf heel zwaar laat worden. Daar kun je alleen maar last van hebben in het dagelijkse leven, buiten het feit dat het ook niet mooi is. En dan praat ik niet over 10 kilo te veel maar sommige mensen zijn echt zwaar. Ik begrijp niet waarom je dan niet wat minder eten naar binnen werkt. En het overgewicht is onderhand volksziekte nr 1 aan het worden, kijk eens rond op basisscholen daar is de helft van de kinderen al te zwaar en die kopen hun eten echt niet zelf........
precies dat vraag ik me ook weleens af, voor volwassenen is het min of meer hun eigen keuze wat ze eten, maar kinderen die zonder ontbijt of met slecht ontbijt naar school worden gestuurd, iets ongezonds mee als tussendoortje, veel wit brood met zoet beleg erop en na school een zak chips voor het avondeten en dan 's avonds nog wat lekkers
heel de vrije tijd achter de pc/playstation en ja dan worden ze vanzelf steeds zwaarder.
ik mag er niet echt iets van zeggen merk ik vaak, omdat ik slank ben en erg snel afval zonder het de bedoeling is(ben 1.82 en weeg op mn zwaarst 67 kilo, mn lichtste was 55 kilo bij deze lengte, en hoe dat komt? geen idee)
heb een zus met anorexia en 2 neefjes met extreem overgewicht dus 2 uitersten.
die neefjes zie ik niet heel vaak maar iedere keer als ik ze zie dan is duidelijk zichtbaar dat ze weer zwaarder zijn geworden, kids worden er op school erg mee gepest.
mn oom&tante zijn zelf slank, mn oom was eerst stevig, nu bijna mager, mn tante was slank, nu na 2 kids is ze gewoon normaal.
neefjes hebben een dieet, maar ze zeuren drammen krijsen etc net zo lang tot ze gewoon hun zak chips krijgen
en dan geen klein uitdeelzakje maar een gezinszak 
vind dat echt heel erg voor hun, ze zijn te jong om het echt te snappen(7 en 10) maar lijden er wel onder!
zelf heb ik gezegd zodra de 70 dichtbij komt stop ik met snoepen, zodat ik ook nooit op dieet hoef te gaan, ken mezelf en kan dat toch niet volhouden.
eet nml erg ongezond, lust haast niets dus t is vaak pizza, mac of gewoon heel de dag brood, werk op een manege dus eet im het zware werk 5x per dag 2 of 3 broodjes met kaas of speculaas erop en dan thuis nog de nodige tussendoortjes
groente eet ik nooit(sla op een bigmac telt dat ook
) zelden een stuk fruit en vlees ook haast nooit.
en waarom? geen idee, want bv rauwkost&fruit vind ik erg lekker, maar toch eet ik het amper, te lui om het te pakken denk ik, pak koekjes is kant&klaar...
aan de andere kant, die kilo's komen er langzaam bij en dan ineens moet er veel tegelijk vanaf en dat lijkt me haast onmogelijk.
op TV was er eerst die reclame over 1 kilo per jaar aankomen en dan na 10 jaar ben je 10 kilo te zwaar, dat gebeurd zo langzaam dat zie/merk je haast niet lijkt me, maar om die 10 kilo er weer af te krijgen moet je heel wat meer moeite doen.