Hoe kom ik van het nagelbijten af?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zilie

Re: Hoe kom ik van het nagelbijten af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:36

Faelivrin schreef:
zilie schreef:
En Faelivrin, bijt ook op die velletjes en bezorgt me ook enorm veel doen maar blijf het doen Bloos.

Ook tot bloedens toe? Nagelbijten / Gniffelen

Ook tot bloedens toe Bloos.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:42

Me nicht had anti nagenbijt nagellak.
Zaten we daar aan tafel : heee gatver ik was vergeten dat ik die troep op me nagels had gesmeert.
Dus het helpt wel, ik ben er zonder al die troep vanaf gekomen opeens dee ik het niet meer. Haha!

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:36

Luf_Midnight schreef:
ik bijt ook :p niet zo'n beetje ook.
vingers ontstoken gehad,, echt pijn gehad!!!
maar bij mij helpt ook niks,, alleen als ik der nagel lak op heb,, (mee naar school) dat kluif ik eerst de nagellak der af Knipoog
en dan telkens nieuw opsmeren...
maar dat hou ik geen 2dagen vol.
dus even een stipje

komt me heeeel erg bekent voor,
ik bijt ook door alles heen,, had een tijdje nepnagels en zelf die heb ik afgekloven,,ze zijn wel wat harder maar goed te doen,
ik heb dan ook het probleem dat ik het in me slaap doe Ach gut

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:23

Dat met die nagellak houd ik dus wel vol...nagellak eraf bijten vind ik vies dus zit ik er niet meer aan. Dat gaat zo afbladeren zeg maar en Bytex bladert niet af. Door Bytex bijt ik ook heen, als dat giftig is zou ik niet weten waarom ik er nooit last van gehad heb. Maar nagels lakken en regelmatig veilen zodat ze "mooi" lijken werkt wel bij mij...dan wil ik niet bijten
Tot ik in zo;n stress situatie kom, dan bijt ik weer, ook door nagellak heen.

Ik bijt niet door, niet zo dat ze echt heel kort worden en het gaat bloeden. Maar bij mij gaat de nagel scheuren, zeg maar bovenste laagje nagel bladert ook af Verward Heel vaag..

Succes ermee...het is niet zo makkelijk eraf te komen

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:27

Bienotje schreef:
Zorg dat je lekker in je vel zit, dan heb je geen reden om zenuwachtig aan je nagels te plukken.

Ik was voeger ook een fervente, nu alleen nog als ik in een drukke periode zit Knipoog

Ik ben begonnen met streng zijn voor mezelf.Niet meer aan mijn duimen zitten. Toen dat lukte doorgegaan met mijn pinken ook laten groeien. Toen dat lukte zo elke keer een vinger meer met rust laten, uiteindelijk nog een tijd gelopen met 1 afgekloven vinger. Daarna ook die met doorzettingsvermogen met rust kunnen laten Knipoog

Dit heeft bij mij ook heel erg goed gewerkt! Ik vond ook dat ik het tegenover mijn kinderen niet kon maken, gaf mij de impuls om door te zetten! Maar er moet nu idd geen haakje of scheurtje zitten, dan knaag ik het er meteen af. Ik heb dus altijd een klein nagelvijltje aan mijn sleutelbos zitten, voor noodgevallen Knipoog