Heh Bah, waarom denkt iedereen dat ik annorexia heb?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tam_

Re: Heh Bah, waarom denkt iedereen dat ik annorexia heb?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 09:10

Nannes schreef:
Ik ben ook best dun. Ook 1,63 en ong. 50 kilo.
Ik kan net zo veel eten als ik weer maar er komt echt nooit wat bij, ja puistjes Clown
Vaak best vervelend met broeken kopen, zitten allemaal veelste ruim, maatje kleiner weer te korte broekspijpen. Scheve mond

ja dit heb ik ook

ik ben ongeveer 1.58 en weeg 36.
Ik kan zoveel als ik wil eten maar ik kom niet aan Nagelbijten / Gniffelen

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 11:48

Als je 15 bent lijkt het me niet zo heel raar. Ik ken wel meer meiden die tot hun zeventiende ofzo erg dun waren en daarna uit gingen dijen. Maar misschien blijf je wel zo..
Laat ze maar lekker zeuren, zolang jij weet dat je genoeg en gezond eet! En als je er echt mee zit en graag wat aan wil komen kan je misschien naar de dokter gaan of een dietist.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:21

Mensen staan te snel klaar met het woord "anorexia".
Iedereen die niet dik is krijgt het al naar zijn/haar hoofd.

Mijn moeder heeft anorexia en dat is toch echt anders dan alleen maar dun zijn.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:24

Ach, ik ben 1.60 en 40 kg. En het maakt niet uit wat ik naar binnenwerk, en dat is op een dag een enorme berg, er komt geen gram aan. Maar bij mij wordt niet gelijk met anorexia gegooid. Die mensen moet je lekker laten zeuren, jij weet dat het anders is. Ja

En ik heb godzijdank eindelijk een merk broeken gevonden dat past. Nagelbijten / Gniffelen Van de Only. Dus als er hier nog mensen zijn die absoluut geen broeken kunnen vinden dan moet je daar maar eens kijken. Clown

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:27

heb ik ook last van ben 1.71 en weeg 50 kg hoor het ook vaak zat kan er soms echt kwaad om worden maar goed, ik weet zelf dat ik genoeg eet dus

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:30

ik ben 23 en ik ben 167 en weeg 53 kg,en ik weet idd hoe ramp het is,en dan heb je van die mensen van och jij hebt zo mooi figuur met zon mooi plat buikje (ik heb een kindje,dus zwanger geweest)nou heel mooi,niet dus....ik vind het zelfs heel frustrerend,koop je een broek maat 34 ja hoor die is er dus niet meer,aaargh en idd leuke truitjes die voor geen meter zitten,bh,s die niet passen,en het ergste is nog als ik een pakje sigaretten wil halen dat mensen me gewoon om mijn legitimatie vragen....dah ik ben 23!!!!!!en dan is het antwoord,ooh je ziet er nog zo jong uit,leuk als ik 40 ben en ze zeggen dat maar op dit moment niet.....loop ik in een discotheek komt er zon 17 jarig jochie na me toe..wat ga je doen vanavond???ehm na MIJN huis na MIJN kind??????kan beter met een bord oplopen van hallo ik wordt bijna 24 hoor,dus geen 16!!!!ook heel genant als ik met mn dochter na een instelling moet ofzo en ze vragen dan doodleuk of ik haar zus ben....?????????en nee ik heb geen anorexia,

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:46

hrappur schreef:
ach mensen oordelen te snel.

ik ben 1.80 en weeg 55 ben 17 jaar.
ik ben geloof ik iest te licht..

laat ze maar banketstaaf, mis zijn ze gewoon jaloer op jou lijntje.

ook ik heb vaak last als ik zeg : ja maar dat is niet goed voor me daar word ik dik van : ja jij kan het wel hebben,... helaas is de tijd van veel eten en niet dik worden wel iest minder geworden dus ook ik moet gaan op letten, maar dat snapen buitenstanders niet.
En idd altijd de langste en de dunste is ook niet leuk, maar ik ben erg blij met me figuur Vork

Dit is helemaal niet snel oordelen je bent ook te dun je hebt ondergewicht ik denk dat jij echt wel 65 of meer mag wegen hoor.

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:50

Ik ben ook behoorlijk dun..
Ik ben 1.70 lang en ong. 45 kg zwaar.
Maarja ik vreet ook best veel maar ik kom gewoon niet aan..! Best veel mensen leveren commentaar, das echt irritant.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:55

ja is inderdaad vrij weinig gewicht voor je lengte, maar verveldn dat mensen direct denken dat je anorexia hebt. Zelf ben ik 1.87 en 69 kilo, nou ben ik dus heel groot maar ik heb ook een groot postuur. En ik eet heel weinig, dan zeggen mensen ook weleens, ben je op dieet dat je zo weinig eet? Inderdaad zwaar irritand.

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:56

Over mij zeggen ze precies het zelfde, ik ben ong. 1.74 en weeg maar 54.. Boos! Tsjah je hebt van die mensen die altijd denken alles beter te weten..

Duvel91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:57

Ik weet precies hoe je je voelt en het is zo irritant. Ik ben 1.80m en weeg ong. 53 kg. Als je 1x iets niet neemt, ist gelijk: wil je afvallen ofzo? Laatst ook wilde ik water drinken ipv cola: je doet toch verder niet aan de lijn...Sjongejonge...
Verder hoor ik ook nog wel is anorexia patient...mensen weten niet waar ze over praten. Ik kan naar binnen werken wat ik wil, maar kom gewoon niet aan. Oordeel dus ajb is een keer niet zo snel en noem iemand niet zomaar anorexia patient, terwijl je niks van diegene weet, dat slaat nergens op.

En met broeken blijf ik moeite hebben, maar ik zit natuurlijk ook met mijn lengte...

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:10

Vervelend, zulke opmerkingen, onterecht!
Zeker als je echt geen anorexia hebt, en gewoon dun bent Knipoog!
Ik heb zelf wel anorexia gehad, maar als je het NIET hebt, en er worden zulke opmerkingen gemaakt, dan IS dat heel vervelend, dat kan ik me heel goed voorstellen. Gewoon niks van aan trekken, laat de mensen maar denken, JIJ weet hoe het zit Knipoog!

Reggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 14:13

Jannickee schreef:
Ik ken het probleem helaas.
Ik ben 13 jaar 1.69½ en weeg 48 kilo.
Als ik niks neem dan krijg ik direct te horen van hé heb je anorexia ofzo.
En als iemand trakteerd dan zeggen ze direct is dat wel goed voor je anorexia.
Dan denk ik echt van weten ze wel waar ze het over hebben.
Ik kan eten wat ik wil maar ik kom toch niet aan. (zit ook in de familie)
TS: heb jij ook moeite met kleding kopen?

Kleding kopen, ook zo iets.
Broeken zijn nog het ergste, vaak zakken ze gewoon van mijn kont af.
En vaak is het zo dat als ze al passen ze bij mijn rug niet mooi zitten, veel te veel ruimte daarachter in die broek Tong uitsteken
Of er zit weer veel te veel ruimte in voor je bovenbenen.

Shirtjes vallen vaak ook niet mooi, een beetje strak shirtje zit bij mij al snel te los.
Gelukkig kan ik bij de H&M redelijk wat vinden wat wel past. De mouwen zijn er lang genoeg bij een maat 34.

Het ergste is nog dat als ik met een vriendin van mij ga shoppen dan vind zij altijd haar maat, en ik moet weer opzoek naar de 34, of soms de 32.
voel je je weer de dunste enzo...

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:22

ja het is irritand, maar het stomme is dat ik geeneens heel slank of dun gebouwd ben. Ben 187 en 69 kilo. Ben niet dik maar ook niet dun zeg maar. Maar inderdaad als je één keer nee zegt, vragen ze direct - aan de lijn ofzo?

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:25

Je bent pas 15, niks om je druk over te maken. Er was vroeger een meisje in mijn klas die was ook ontzettend dun en ook heel lang. Nu begint ze ook mooie vormen te krijgen (inmiddels 17 jaar). Lachen

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:28

Ik ben 1,73 mischien nu al iets groter en weeg 59.
Mensen denken het ook wel eens van mij, omdat ik nooit op school eet ofzo.
Gewoon negeren, je weet het toch zelf het beste. Het komt allemaal nog wel. Haha!

Reggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 15:48

Maris89 schreef:
Je bent pas 15, niks om je druk over te maken. Er was vroeger een meisje in mijn klas die was ook ontzettend dun en ook heel lang. Nu begint ze ook mooie vormen te krijgen (inmiddels 17 jaar). Lachen

misschien is dat ook wel zo, maar het blijft vervelend als mensen suggesteren dat je annorexia hebt, alleen omdat je een keertje geen zin hebt om te eten...

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:59

Ja dat klopt Reggs ik heb er ook last van, met kleding eigenlijk nog niet eens zo. Maar ik heb ook altijd baggy broeken en tops/hoodies van de H&M ofzo passen altijd wel goed (dan heb ik maat 38 omdat de mouwen anders te kort zijn)
Vaak is het zo wanneer je 1 keer niet eet, gelijk zo'n reactie van; jezus eetstoornis? Verward

Ik ben overigens 1.74m en weeg 52 kg

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:04

meiden, ik denk dat dit vooral voortkomt uit jaloezie.
jullie weten het beter, maar ik kan begrijpen dat voor mensen die echt hun best doen om slank te worden het soms frustrerend is. wel vervelend om te horen van iedereen, of je aan de lijn bent. gewoon een keer vertellen van niet, en daarna moet iedereen zich er niet mee beomeien. het lijkt mij sowieso een verschil dat je zou moeten kunnen zien, iemand die anorexia heeft of iemand die gewoon slank is. een anorexiapatient kan je ook herkennen aan haar, huid, en omgang.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 17:02

Weet er alles van (helaas).

Ben zelf 1.60m en weeg 46 kg.

Als ik met mensen aan het praten ben over mijn eetgewoontes en gewicht. Krijg je altijd (echt altijd) de reactie: heb je anorexia? Nee, heb ik niet. Ben gewoon tenger gebouwd das alles. Ik word heel moe van die mensen die gelijk een oordeel vellen over je. Soms neem je een keer geen koekje oid en dan krijg je gelijk een rotopmerking. Soms heb je gewoon een keer geen trek in een koekje. So what.
Mijn nieuwe dokter heeft ook wel eens gevraagd. Spuug je niet alles uit nadat je hebt gegeten. Toen gezegd: nee moet er niet aan denken. Daarna heeft ie het er nooit meer over gehad.

En met kleding kopen is het helemaal een ramp (heb ook dus hekel aan winkelen). De meeste goedkopere winkels beginnen bij de maat 36. Das te groot voor mij.

Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 17:04

Ik ben 1.63, en ben 42 kilo? Nagelbijten / Gniffelen
Ik had het een keer op school over eten enzo.
En dat ik niet veel eet.
Mn lerares: 'Vind je je zelf niet dik dan?'
Zovan; Heb je geen anorexia?
En sommige zeggen ook wel voor de grap tegen me 'Anorexia zeker? *LOL* '
Maak ik ze altijd even goed duidelijk dat dat niet niks hebt als dat zo is,
en dat ze daar niet zo over moeten praten.

Mijn moeder was vroeger niet dik, en mn zus ook niet, en ik ook niet.
Het ligt gewoon aan je bouw..

Mja, irritant is het wel!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 17:20

De ts zelf: ik denk niet dat jij als anorexia patientje kan worden gezien toch??
ik ben 1m 67. en het zelfde gewicht, en al zeg ik het zelf ik ben niet dun! en jij bent kleiner? nja het heeft idd ook met bouw enzo te maken!

Ik heb een vriendin die is klein en dun(!) en die snoept HEEEEEEEEEEEEEL de dag door echt! en bij komen. Néé hoor dat doet ze niet! en lastig is het dan voor ons ( de anderen en ik natuurlijk ) om daar bij te staan, en nooit zoveel te mogen eten als zij etc.

je moet gewoon zeggen : je bent jaloerssss Waha! oké néé zo makkelijk is het niet idd!

Reggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 18:26

helaas, veel mensen denken toch dat ik annoraxia heb, of boulimmia. Aangezien ik toch veel eet Vork

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 23:43

Hey,ik heb dit ook! ik ben 1m 65 en woog voor de grote vakantie net geen 50 kilo.Toen werd ik ziek (maag en darminfectie) en heb dus een paar weken heel weinig kunnen eten en drinken, waardoor ik afviel en uitdrogingsverschijnselen kreeg en toen ben ik opgenomen in het ziekenhuis.Dit is begin juli begonnen en na een paar weken woog ik nog net 46 kilo.Ondertussen gaat het terug beter(ik neem nog steeds medicijnen voor mijn maag) en ik weeg nu terug tussen de 48 en de 49 kilo.Dat vind ik dus het ergste aan zo dun zijn,van zo gauw ik een beetje ziek ben val ik af en het duurt eeuwen voordat er terug bij is!!!Kleren kopen is idd ook een ramp!en tegen mij zeggen ze idd ook dat ik anorexia heb.Ik snoep wel (chips bij de tv enzo,koeken tijdens de pauze) maar ik eet mss iets minder dan andere mensen tijdens een gewone maaltijd,maar dit is mijn hele leven zo al geweest.het is idd erg lastig!ik zou heel graag een beetje meer wegen en zo gauw ik nu van de medicijnen af ben ga ik een speciaal 'dieet' volgen om bij te komen,want ik wil gezonder worden en meer weerstand krijgen en dat gaat niet als ik zo mager blijf.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 08:25

whissie schreef:
CarmN schreef:
Ik ben zelf zéker niet te dun.
Maar volgens mij ben je niet te dun hoor.
Je hebt een gezond gewicht en je moet je niet zoveel aantrekken van wat anderen zeggen.

officieel net wel, je BMI hoort tussen de 18 en 25 te zitten, en TS is 17,7.... dus volgens de maatstaven ben je heeeeel klein beetje te dun Haha!

Maar wat zeggen zulke maatstaven nou..... zolang je gezond bent en je er verder niks aan kan doen, dan is dat toch gewoon genetisch aangelegd denk ik dan.

De BMI-index is voor personenen voor een leeftijd vanaf 18 jaar, ik weet niet hoe oud de ts is?
En je moet je sowieso niet teveel aan die index vastklampen,het is ook afhankelijk hoe je lichaam is gebouwd.