Aankomen zonder veel te eten? Oorzaak?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kieffer

Re: Aankomen zonder veel te eten? Oorzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:42

Yootha schreef:
Ik slik hem al zo'n 10 jaar. Ik slik hem ook door op advies.

Ik heb eerst de Marvelon gehad, toen jarenlang de Meliane, maar door het doorslikken kon ik die niet meer. Toen ben ik overgegaan op Microgynonon. Dit is ca. 5 maand terug en nu slik is sinds een maandje ministat. Er komt echter steeds gewicht bij.

Mijn normale eten:

's Morgens koffie en dan om een uur of 10 Sultana.
Om een uur of 2 vier crackertjes met Kaas en een flesje sinas.
's Avonds een broodje met een vegaburger.

Lijkt me toch niet echt teveel.

Ik heb zelf Meliane, juist omdat je daar niet van aan zou komen (wat bij mij ook absoluut niet gebeurd is) verder slik ik hem ook altijd door, ik heb er zelf geen problemen mee. Ik vind het een prima pil.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:11

rebeltje schreef:
Dat houd dus in dat als je (te) weinig eet, of minder gaat eten. Dat je juist kan gaan aankomen?

Ja Je gaat in iedere geval niet correct/gezond/op de juiste plekken afvallen!

Je lichaam heeft verschillende modes, en als die vindt dat je te weinig binnenkrijgt, laat íe het niet zomaar verbranden.
Je 'benzine' is op dat moment belangrijker dan je spierbehoud, die wordt verbrand in plaat van vet.

Tja ik zou zeggen verdiep je maar eens in, best intressant hoe je lichaam werkt..

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:15

Lusitana: er staat nog helemaal niet vast dat het oedeem is, en ze gaan echt niet zomaar bloedprikken Knipoog
Op oedeem testen doet een arts door bij je ogen op je jukbeenderen te drukken en te kijken of er een kuiltje in blijft staan. Zelfde geldt voor de enkels, zorg wel dat je op het bot drukt (de uitsteeksels aan de zijkanten bijv of je scheenbeen). Als er een kuiltje blijft staan is het oedeem. Dan hou je vocht vast. Op zich hoeft dat nog niets te betekenen, als je verder weinig klachten hebt (benauwdheid is geen alarmsymptoom, kan door heel veel dingen komen) kun je gerust tot volgende week wachten denk ik.
Vocht vasthouden komt ook door de pil, dit kan zijn door de nieuwe pil, maar ook door iets anders wat verder los staat van de pil.
Als je geen pijn hebt, en niet ernstig benauwd (in rust geen lucht kunnen krijgen), niet duizelig bent of flauwvalt zal het zo'n vaart niet lopen. Vertrouw je het niet, neem dan weer gewoon contact op met de huisarts.
Je eetpatroon is wel wat magertjes, drink je wel genoeg? Probeer echt 1,5 liter water te drinken (koffie en frisdranken en gewone thee (niet kruidenthee) uitgezonderd), daarmee houd je je waterhuishouding op peil. Als die verstoord is kan zich dat ook uiten in 'water vasthouden'. Zorg er ook voor dat je goed ontbijt, daarmee start je dag goed en verbrand je meer caloriën (wat evt afvallen weer ten goede komt).

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:45

Ik bedoel dat ze bloedprikken om te zien of het bij de lever of nieren vandaan komt...

Benauwdheid mdat je buik je in de weg zit terwijl je mager bent, lijkt me toch niet normaal.

Verder is mijn zus veel te lang met een dikke buik door blijven lopen en slecht geholpen in eerste instantie en die had dus wel een ernstige leveraandoening en is op het nippertje gered (ik ben twee jaar gelden naar nederland gegaan om afscheid te nemen, ze had nog maar een weken te leven) door een levertransplantatie. Sindsdien nemen we dikke buiken niet meer zo licht op, dat snap je!

Verder is hongerdieet van TS idd niet echt gezond, heb ik al gezegd.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:15

ik heb al zker 2 jaar de pil microgynon 30, maar ben er niet veel van aangekomen. Vriendinnetje van me had de eerste 3 maanden last van een enorm opgeblazen kop (jaaa zo erg was 't), gespannen borsten en veel buikpijn. ik zou je huisarts om raad vragen, iedereen reageert anders op de pil!!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:23

Lusitana: ik snap best dat het voor jou erg herkenbaar is, maar de kans dat TS iets ernstigs mankeert acht ik (simpele kansberekening) niet zo heel groot. Ik ben ook (nog) geen arts, en als ZIJ het niet vertrouwt moet ze gewoon terug gaan naar de HA. Het heeft voor ons als buitenstaanders echt geen zin om haar allerlei enge ziektes 'aan te praten'. Statistisch gezien is de kans dat ze zoiets mankeert klein, wat het natuurlijk nog helemaal niet uitsluit. Maar om dat te beoordelen moet je iemand gezien hebben en moet je daar ook een gedegen opleiding voor hebben waarin je heel erg veel verschillende mogelijkheden de revu hebt zien passeren.
Dus ja, alles kan, maar dat wil nog niet zeggen dat het vanalles is Knipoog

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:31

Toen ik begon met de pil ben ik 15 kilo aangekomen. Deze zijn er na 4 jaar dubbel en dwars weer vanaf. Toen ik net begon met de pil at ik hooguit 2x per dag.. nu standaard 5 keer (ontbijt, appel, lunch, sultana, diner) hier ben ik 25 kilo van afgevallen.

Ja.. je kunt dus aankomen van de pil..
Ja.. je kunt aankomen omdat je te weinig eet (je lichaam gaat dan alle vetten opslaan om te kunnen 'verbranden')

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:33

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:45

Damber schreef:
Toen ik begon met de pil ben ik 15 kilo aangekomen. Deze zijn er na 4 jaar dubbel en dwars weer vanaf. Toen ik net begon met de pil at ik hooguit 2x per dag.. nu standaard 5 keer (ontbijt, appel, lunch, sultana, diner) hier ben ik 25 kilo van afgevallen.

Ja.. je kunt dus aankomen van de pil..
Ja.. je kunt aankomen omdat je te weinig eet (je lichaam gaat dan alle vetten opslaan om te kunnen 'verbranden')

Hier sluit ik mij volledig bij aan. Ik ben dan welliswaar niet extreem aangekomen door de pil, maar wel een paar kg. De overstap van de Diane 35 naar Microgynon 30 gaf overigens geen extra kilo's. Wel het feit dat ik door een rugblessure ineens helemaal inactief werd en rustig door bleef eten. Reactie daarop was inderdaad ook steeds minder eten en dus bleef ik aankomen want mijn lichaam zag alles wat ik binnenkreeg als noodrantsoen dat direct moest worden opgeslagen.
Tegenwoordig ben ik een stuk actiever en eet ook beter (regelmatiger, gevarieerder en meer) en ik merk dat ik nu rustig iets heel ongezonds kan eten zonder dat er meteen gewicht aanzit.
Het hongerdieet van de TS is echt ongezond, persoonlijk vind ik dat zorgelijker dan het extra gewicht en benauwde. Dat laatste kan b.v. ook komen door een verslechterde conditie (wat wordt er eigenlijk aan beweging gedaan en is dat verandert de laatste tijd?).
Persoonlijk denk ik dus dat juist het weinige eten wel eens de oorzaak kan zijn van het aankomen.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:20

Yootha schreef:

Mijn normale eten:

Ik ken het.. ik ben iemand die erg weining eet en toch te zwaar is.
Snoep hebben wij niet ivm allergien.. vet eet ik ook niet ivm mijn maag...
Heb wel n te trage schildklier hier wordt aan gewerkt..

Overigens ik ben sinds maandag begonnen met meer eten.. Ik krijg het met moeite weg en doe er bijna 2 uur over om mijn avond eten weg te krijgen maar het moet..

Als jou lichaam zo weinig binnenkrijgt gaat het zich voorbereiden op een hongersnood.. Die cirkel probeer ik nu te doorbreken omdat jij wel constant eet worden alle stoffen uit jou voedsel die jou lichaam kan opslaan ook opgeslagen.. en daardoor kom je dus aan..

Zo is het mij uitgelegd en met hulp etc eet ik nu langzaam aan wat meer.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:44

Het kost inderdaad heel veel moeite om meer te eten dan je eigenlijk lust/gewend bent.

Voor mij is er momenteel geen mogelijkheid om meer of zelfs 'normaal' te bewegen. Gevolg is dat ik bijna niks verbrand maar ook totaal geen trek heb. 2 sneetjes brood is al veel en een half bord avondeten ook. Een appel eten kost me zo n uur..

Gezond is het niet dus ik probeer ong elke 2/3 uur wat te nemen.. Maar ik had nooit gedacht dat dat zoveel moeite zou kosten.

Als je echt denkt dat je iets mankeert, gewoon laten checken. Al is er niks, dan weet je dat tenminste.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:18

lorie schreef:
Yootha schreef:

Mijn normale eten:

Ik ken het.. ik ben iemand die erg weining eet en toch te zwaar is.
Snoep hebben wij niet ivm allergien.. vet eet ik ook niet ivm mijn maag...
Heb wel n te trage schildklier hier wordt aan gewerkt..

Overigens ik ben sinds maandag begonnen met meer eten.. Ik krijg het met moeite weg en doe er bijna 2 uur over om mijn avond eten weg te krijgen maar het moet..

Als jou lichaam zo weinig binnenkrijgt gaat het zich voorbereiden op een hongersnood.. Die cirkel probeer ik nu te doorbreken omdat jij wel constant eet worden alle stoffen uit jou voedsel die jou lichaam kan opslaan ook opgeslagen.. en daardoor kom je dus aan..

Zo is het mij uitgelegd en met hulp etc eet ik nu langzaam aan wat meer.

Dit is super van je OK dan!
Het is ook echt waar, correct afvallen zul je nooit als je niks eet, ja uiteindelijk wel, maar dan ga je na een paar dagen ook dood Clown)
Das vast niet wat jullie willen

Ga zo door lorie!

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:16

Ik ben in september ook begonnen met de pil. Met de Desorelle20 heb ik 2 maanden gebruikt, door die pil ben ik wel 10 kg bijgekomen. Van 56 kg naar 66 kg. Dan kreeg ik de Yasmin en ben ik niet meer bijgekomen maar die kilo's heb ik wel nog hoor, erg vervelend Boos! Ik ben wel 14 jaar, bijna 15 en 1m67 maar vind het toch wat te veel. Dus ik moet echt wel dringend vermageren want mijn onderhuid scheurt ervan. (straie)
En dat is dus echt wel niet leuk !

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:44

Skitter schreef:
Het kan ook komen doordat je te weinig eet. Als je elke dag zo weinig eet.
Je lichaam gaat alles wat ie binnen krijgt meteen opslaan, 'stel je voor je straks nog minder binnen krijgt' .
Hierdoor kom je alleen aan, want je lichaam gaat vet niet meer verbranden omdat je dit nodig hebt (je 'benzine' zeg maar)
Dit kan niet te lang door gaan, want aangezien je wel iets moet verbranden omdat je bezig bent, gaat je lichaam over op spier verbranden, ipv vet!

Ik zou zeggen, eet meer! Er zijn zoveel mensen bang voor, te veel eten, maar veel eten helpt je juist afvallen! En dan heb ik het over gezond eten natuurlijk, fruit, groente, veel vezels. Dit houdt je stoffwisseling aan de gang, waardoor je blijft vet verbranden!

Eigenlijk moet je ook zo'n 5 keer per dag eten, en ik zie dat je dus niet ontbijt..ook niet slim.

Ik ben het hier best mee eens, ik ben zelf 1.74 lang en weeg nu 56 kilo, enkele maanden geleden woog ik nog 52 kilo en ik at niet bepaald weinig (lees: gem 14 boterhammen per dag en ik kon best 3 keer een vol bord opscheppen bij het avond eten)
Nu eet ik door omstandigheden (zit niet lekker in m'n vel) veel minder en ben in no-time dus 4 kilo aangekomen.
Van de pil ben ik nooit aangekomen. Sla sochtend regelmatig ontbijt over en mijn middageten bestaat al helemaal niet meer (ofja uit een kracker of een appelflap) avond eten sla ik echter nooit over!

Ik denk dat je gewichtstoenamen toch echt aan de pil ligt!