Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lique schreef:MelOdYs_Star schreef:een ''foutje'' in de hersenen, dat is mij zo verteld, in de psychiatrie.
SONY schreef:Tegenwoordig is iedereen die ook maar een beetje afwijkt van de norm meteen een borderliner of een ADHD'er. Is weer zo'n hype onder psychologen en psychiaters ofzo..
jipkip schreef:He nijntjuh, dank je wel.. ik heb nu een beter idee gekregen van hoe het is met dat zwart wit denken. Maar slaat jou zwarte idee van iemand dan nog wel om naar helemaal wit, of blijft dat bij jou dan zwart?
Echt ingewikkeld allemaal.. ik ben ergens wel op zoek naar antwoorden in jullie verhalen waarom het niet ging tussen mij en mij vakantie liefde (waar ik echt echt echt helemaal weg van was, mijn ware eerlijk gezegd.. )
Ik weet dat ik die nooit zal vinden omdat ieder zijn eigen ding heeft en niemand zich precies kan inleven in de ander ookal lijkt het zoveel op elkaar.
.
Hoe zien jullie dat dan met sterkere neiging naar verslavingen? en hoe uit zich dat bij jullie? Is dat een bijkomstigheid van de ziekte (als ik het zo mag noemen) of zien jullie dat meer als impulsief gedrag wat iedereen wel eens heeft (en dan vanuit een gezonde objectieve manier bekeken, niet het het-valt-wel-mee/ therapeut zeg is ernstig kant.)Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel, lastige vraag, als ik naar mezelf kijk heb ik geen idee of mijn impulsieve gedrag wat ik zo nu en dan heb (schijnt in het verlengde te liggen van boulimia) is dat gewoon omdat ik opzoek ben naar spektakel/ het feit dat ik weet dat het schadelijk is maakt het misschien juist zo spannend..
en nog een vraagje, hoe zag dat onderzoek naar persoonlijkheidsstoornis er bij jullie uit? Ik had naar hun zeggen niet een hele uitgebreide, maar een dag allemaal vragen lijsten invullen.
Waarom ik denk dat ik het niet heb is omdat ik veel van die vragen denk ik het antwoord gaf wat geen aanleiding geeft om een diagnose te stellen. Er zaten soms hele duidelijke stellingen tussen zoals: ik heb het idee dat de hele wereld het op mij gemunt heeft of dat weet ik veel wie de touwtjes in handen heeft en er een samensmelting is dat iedereen mij probeert te vergiftigen..
priscilla schreef:VERS betekend VAARDIGHEDEN EMOTIE REGULATIESTOORNIS
want Borderline is niets anders dan een emotieregulatie stoornis. Deze training komt vanuit Amerika en ik heb hem gevolgd bij de Riagg. Ik heb de eerste afgerond en er komt nu een tweede training maar weet niet of ik die doe want ik heb er nu al heel erg veel aan!
IceBabY schreef:Jeetje... nooit verwacht dat er zoveel reacties zouden komen.. En als die komen dacht ik dat het van die onzin reacties waren. Maar dat is gelukkig niet zoHeb de helft pas gelezen, dus ik ga nog even bijlezen. (zitten nogal lange reacties bij) En bedankt iedereen voor het reageren!!
Hannette schreef:Weetje wat ik best wel apart vind,
meestal word bordeline pas geconstateerd rond de leeftijd van 30 jaar en het zijn meestal mannen!
Gr.