mensen met 2 baarmoeders ????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: mensen met 2 baarmoeders ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 10:47

Er was laatst op tv zelfs een man die een baarmoeder had *LOL*

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:53

Zijn jouw beide baarmoeders wel geopend? In dit geval is de kans op vruchtbaarheid groter. Als beide baarmoeders goed ontwikkeld zijn, met een goede slijmlaag, dan hoeft er niet direct iets aan de hand te zijn. Dit is alleen te onderzoeken door echo's en inwendige onderzoeken. Meestal voeren ze deze onderzoeken pas uit op het moment dat je al wat langer bezig ben om zwanger te raken.

Hier een doorsnede van een uterus didelphys:
Afbeelding

Hier een doorsnede van een "normale" uterus:
Afbeelding

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:26

rakkertje13 schreef:
Ik weet dat het niet veel is maar in een aflevering van Greys Anatomy, een ziekenhuisserie, kwam het voor.
Vrouw was zwanger, in elke baarmoeder een ander kindje.. alleen ook op aparte datum verwerkt. Heel apart Lachen

Verder weet ik er niet veel over, sorry Lachen

Kijk, dit soort onzin moet je dus niet als serieuze informatie opvatten...dit kan dus echt niet!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:55

beantsje schreef:
rakkertje13 schreef:
Ik weet dat het niet veel is maar in een aflevering van Greys Anatomy, een ziekenhuisserie, kwam het voor.
Vrouw was zwanger, in elke baarmoeder een ander kindje.. alleen ook op aparte datum verwerkt. Heel apart Lachen

Kijk, dit soort onzin moet je dus niet als serieuze informatie opvatten...dit kan dus echt niet!!

Hm ik heb er geen verstand van maar als je twee ingangen hebt naar twee baarmoeders. En die baarmoeders hebben beide eierstokken, dan zou het toch mogelijk kunnen zijn? De vraag is of er sperma kan komen in beide baarmoeders en of bij beide baarmoeders een eisprong plaatsvind in de eierstokken.

psvub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 11:30

de dokter heeft verder niet veel uitgelegd toen, dus ik weet niet hoe mijn baarmoeders precies in elkaar zitten.

psvub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 11:31

suzanne f. proficiat trouwens met je zwangerschap

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:56

psvub schreef:
suzanne f. proficiat trouwens met je zwangerschap

Dank je wel! Haha!
Het zit er alweer bijna op. Clown

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:09

wanneer ben je uitgerekend?weet je al wat het wordt? hoe is je zwangerschap verlopen dan tot nu toe?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 18:25

Een kennis van mij heeft twee baarmoeders. Ze heeft een gezond kindje ter wereld gebracht. Wel via een keizersnede.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 19:00

protonja schreef:
wanneer ben je uitgerekend?weet je al wat het wordt? hoe is je zwangerschap verlopen dan tot nu toe?

Ben half januari uitgerekend en ik weet al wat het wordt ja. Zwangerschap is prima verlopen verder. Haha!

psvub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 09:45

en dat wil je zeker niet verklappen of wel Tong uitsteken dus je hebt ook al een naam

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:22

psvub schreef:
en dat wil je zeker niet verklappen of wel Tong uitsteken dus je hebt ook al een naam

Lips are sealed Schijnheilig

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:12

Gister bij medisch centrum op sbs6 was er een vrouw die nu 35 weken zwanger was met twee baarmoeders. De kans was wel groter dat ze een vroegtijdige bevalling zou krijgen en kreeg met 30 weken de eerste weeën maar die waren geremd met weeënremmers. Ook lag haar kindje heel erg naar der zij.
Ook zou het een keizersnede worden en ze had wat meer buikpijn dan bij een vrouw met een baarmoeder, maar daarvoor kreeg ze medicijnen

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:22

Haagsemeid schreef:
Gister bij medisch centrum op sbs6 was er een vrouw die nu 35 weken zwanger was met twee baarmoeders. De kans was wel groter dat ze een vroegtijdige bevalling zou krijgen en kreeg met 30 weken de eerste weeën maar die waren geremd met weeënremmers. Ook lag haar kindje heel erg naar der zij.
Ook zou het een keizersnede worden en ze had wat meer buikpijn dan bij een vrouw met een baarmoeder, maar daarvoor kreeg ze medicijnen

dat wou ik ook net zeggen. Heb het ook gezien, was wel interessant.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 15:23

Hoe kom je er eigenlijk achter dat je 2 baarmoeders hebt.????

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 15:26

Een oudtante van mij heeft ook twee baarmoeders, en twee gezonde kinderen gekregen (wel met grote afstand van elkaar)e en bevalling verliep via keizersnee.

psvub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 11:11

ik ben erachter gekomen, door dat ik tijdens mijn menstruatie periode heel veel buikpijn had en echt trekken vanuit onder, zo'n pijn deed dat, dat ik op een dag een dressoir kast deur heb ingetrapt, en toen zijn mijn ouders en ik meteen naar het ZH gegaan, en daar kwamen ze na 2 dagen erachter door een kijk operatie,want ik had 1 baarmoeder verstopt zitten,daar was geen ingang voor, dat zat dicht, en dus zat daar ook al 2 jaar menstruatie bloed in wat zo'n pijn deed want er kwam steeds meer bij. zelfs de gynecoloog wist niet wat het was, hij moest echt zoeken in een boek Tong uitsteken

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:39

Zo, dat klinkt wel heel vervelend. Dat moet inderdaad behoorlijk pijn hebben gedaan.
Is dat nu beter?

psvub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 13:41

jup, nu heb ik nergens last meer van. okee, ik voel het nog altijd wel van onder als ik ongesteld ben, maar ik heb niet meer die bulten in mijn buik, dus niets om me zorgen om te hoeven maken Tong uitsteken

Jamayka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:47

Ik heb dat ook gezien, bij Medisch Centrum. Vond het wel interessant. Verder heb ik volgens mij ook wel eens gelezen op www.zwangerschapspagina.nl over iemand die dit had.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:10

Tjee...ik wist niet dat het kon!
wat is het menselijk lichaam toch wonderlijk!
Toen ik ging wisselen met mijn gebit kreeg ik twee nieuwe gebitten terug...dat had ik dubbel. Daar hebben ze toen flink in getrokken en nu heb ik een normaal gebit.
Dat vond ik al vreemd...maar twee baarmoeders vind ik nog aparter.
Succes er mee...en flink doorvragen bij de arts zou ik zeggen.

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:18

Een collega van mij heeft ook 2 baarmoeders.
Zij heeft heel veel problemen gehad met zwanger raken.

Hierdoor kwamen ze er ook achter, op de "normale" manier kon ze ook niet zwanger worden, na een aantal IVF behandelingen is ze toch zwanger geraakt.
Hier een gezonde dochter uit geboren, wel eerder gehaald met een keizersnede.

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:31

psvub schreef:
ik ben erachter gekomen, door dat ik tijdens mijn menstruatie periode heel veel buikpijn had en echt trekken vanuit onder, zo'n pijn deed dat, dat ik op een dag een dressoir kast deur heb ingetrapt, en toen zijn mijn ouders en ik meteen naar het ZH gegaan, en daar kwamen ze na 2 dagen erachter door een kijk operatie,want ik had 1 baarmoeder verstopt zitten,daar was geen ingang voor, dat zat dicht, en dus zat daar ook al 2 jaar menstruatie bloed in wat zo'n pijn deed want er kwam steeds meer bij. zelfs de gynecoloog wist niet wat het was, hij moest echt zoeken in een boek Tong uitsteken

jeetje wat heftig.. zal idd veel pijn gedaan hebben..
gelukkig weet je dan nu wat er aan de hand is..

Ik las net op google dat je dubbele baarmoeders in heel veel verschillende vormen hebt.. zelfs dat je twee vagina's hebt..
lijkt me ook erg moeilijk..!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:12

beantsje schreef:
rakkertje13 schreef:

Suzanne F. schreef:
Hm ik heb er geen verstand van maar als je twee ingangen hebt naar twee baarmoeders. En die baarmoeders hebben beide eierstokken, dan zou het toch mogelijk kunnen zijn? De vraag is of er sperma kan komen in beide baarmoeders en of bij beide baarmoeders een eisprong plaatsvind in de eierstokken.

Zodra je zwanger bent, verandert je hormoonhuishouding en kan er geen eisprong meer plaatsvinden.
Anders zou je immers tijdens een gewone zwangerschap ook nog een keer extra zwanger kunnen raken.
De pil maakt gebruik van dit mechanisme: die doet je lichaam ahw geloven dat je al zwanger bent en er dus geen eisprong meer mag komen.
(zo even een stukje voorlichting Clown )

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:32

Even over je menstruatie duur: de pil verlicht de menstruatie periode, zowel in hoeveelheid bloed als in het aantal dagen. Grote kans dat dat bij jou ook het geval is.