Je kan je bloedwaarde zelf ook wel testen met het bloedglucose-prik apparaatje van je broer. Als je boven de 11 zit is het bijna zeker dat je diabetes hebt. En moet je zo snel mogelijk naar een huisarts en/of het ziekenhuis. Ik heb zelf ook diabetes en en heb natuurlijk ook zo'n prikapparaatje. Me zus vond een tijdje terug dat ze best vaak naar de wc moest en was bang dat ze ook diabetes had dus die heeft haar bloedglucose toen ook even getest met mijn prikapparaatje en dat was gelukkig allemaal prima.
oh lees net dat je broer niet thuis woont, dan zou ik iid maar snel even langs een huisarts gaan.
Je mag toch nooit met hetzelfde naaldje als je vader of broer testen? ik ben een tijdje "regelmatig" (4xper jaar) flauwgevallen en toen dacht mijn vader ook aan suikerziekte. hij heeft me getest ik zat goed dus..
Even voor de goede orde: nuchter moet je onder de 6 uitkomen, niet nuchter onder de 11, maar bij niet nuchter liefst onder de 8. Dit zijn de normen die gehanteerd worden bij de Diabetesvereniging Nederland (n.a.v. de standaardnormen van het Nederlandse Huisartsengenootschap).
Klopt, maar dat is een 'indicatie' of het raadzaam is om naar de huisarts te gaan. Juist omdat men daar niet nuchter prikt, kan ook niet, want dan moet je 's morgens om 6 uur beginnen. Ik heb voor de Diabetesvereniging Nederland een aantal jaren veel aan dit soort acties meegewerkt en zeker als je in de risicogroep valt, is het heel raadzaam om eens langs te gaan. De actie draait trouwens al een week en eindigt op 7 december *even uit het hoofd*. Kijk maar op www.apotheek.nl voor alle informatie.
In het geval van de TS zou ik gewoon naar de huisarts gaan, als je echt klachten hebt, weet je het dan gewoon zeker.
je moet idd nooit met zelfde naaldje iemand anders prikken, je moet sowieso elke keer als je prikt naaldje verwisselen. Na 1 keer prikken zitten er echt al genoeg bacterien op :S nuchter moet je idd onder de 6 uitkomen.
Ik heb de uitslag, alles was goed, geen bloedarmoede geen suiker, niets dus. Ik heb er ook helemaal geen last meer van, niet meer duizilig ofzo, bedankt voor de belangstelling!