koortslip, hoe ervanaf komen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peet_Paneel

Re: koortslip, hoe ervanaf komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 16:53

*abbo* ik heb hier ook last van en ik heb soms hele grote Boos!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 17:26

@Henzz, nee die creme werkt wel pijnverzachtend, maar houdt het vet, terwijl mijn gevoel juist zegt dat het moet uitdrogen... het zit dus ook op m'n kin nu (schaam me echt rot!)..
Heb er nu van die baby-poeder op gedaan, dat voelt ook wel lekker Lachen maar ó wee als ik lach!..

@Eliene, dit is geen koortslip meer, is het wel mee begonnen (volgens de huisarts) maar het is ook begonnen op een moment dat ik dus helemaal niet ongesteld moest worden.
Ik had een proefwerkweek, en problemen thuis, en toen is het dus ontstaan...en iets zegt me dat zolang ik zo door gaat, dat ''ding'' wat me nu pest daar gewoon mee doorgaat... dus ik eerst stoppen met stressen denk ik Vork

die zovirax die ga ik ook halen, al helpt het nu waarschijnlijk niet meer,dit nooit meer!! Lachen

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 09:54

Ik heb iig de ervaring met crèmes als Zovirax dat je er wat sneller vanaf bent en de boel minder jeukt. Hoop dat je snel ontstrest en met een genezen lip/hoofd kan rondlopen Naaltje! Succes en sterkte ermee!

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:20

Ik hoop ook voor je dat het snel geneest, Naaltje! Dit kan echt niet leuk meer zijn...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 17:03

muwahaha, en morgen en zaterdag èn zondag moet ik werken met deze kop... 't zit nu ook op m'n wang trouwens Tong uitsteken omg, ik heb vandaag wel iemand een klap verkocht omdat hij het nodig vond me uit te lachen, vond het niet leuk Clown wel toen de rest van de klas even meehielp, met mij Haha!

ik hoop dat ik nu wel op het ergste punt zit, want het doet echt zeer... ik eet wel een stuk minder nu, doet teveel pijn, dus 't is goed voor de lijn Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 00:17

Ik wa sin Turkije op vakantie dat het ook doorbrak, ik baalde als een stekker want ik had wél de evrpakking van acciclovir mee, maar niet het tubetje Verdrietig

Ben daar naar de plaatselijke dogist gegaan en kocht daar een megatube voor nog geen 2 euro,
als je eens weet wat dat in Nederland kost!

Maar die zalf werkt stukken beter dan alle zovirax, akkolip en vercatviezalven van heel nederland.

Wat bij mij ook helpt is tea tree.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 00:24

ik heb ook weer eens een koortsblaas!ik heb vorig jaar ook fucidine van de huisarts gekregen omdat er 1 maar niet weg wou gaan. Ik heb de indruk dat de zalf soms wel helpt en soms niet? Tong uitsteken ik heb nu die doorzichtige plakkertjes, compeed.ben er nog maar van gisteren mee bezig,zie niet echt veel beterschap,maar het is helemaal niet zo vies om naar te kijken met zo'n stickertje erop!doet ook al veel als je weg moet Lachen ik zal binnen een paar dagen laten weten of het echt werkt!

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:22

Ja, daar ben ik wel benieuwd naar, of die plakkertjes van Compeed werken. Ik geloof er niet zo in maarja, alles valt te proberen he?! Al heb ik al wel wat goede tips uit dit topic weten te halen! Lachen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 16:51

babypoeder!
totdat je er dan weer met je handen aan zit dan is het weer raak, maar verder vind ik dat nog beter helpen dan de fucidincreme...
maar, luisteren naar degene die ervoor gestudeerd heeft, dus eerst de zalf erop, en dan 3kwartier later het babypoeder!

Lachen die plakkertjes van compeed ben ik ook wel benieuwd naar, komt zo ''dit is wat je altijd al nodig had'' achtig over (hoe? Tong uitsteken )
haha

bij mij is het voorlopig alleen nog maar erger iig

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 00:08

ok,ik kan vandaag al wel verslag brengen denk ik.
dus de compeed plakkertjes zoals ze voor mij nu werken,ik gebruik ze nu 2 en een halve dag.

1 plakkertje kan er 8 tot tien uur opblijven,maar zo lang laat ik ze er meestal niet op omdat ik na een uur of 5 het gevoel heb dat er toch wat lucht aan moet komen.Ik heb ook niet het gevoel dat het echt goed geneest,mss wel een beetje want er zitten geen echte blaasjes meer op,het is nu meer een wondje.Een groot voordeel is dat je er niet aan kan peuteren of krabben als het plakkertje erop zit,het is redelijk groot.Ook kan je er gemakkelijk mee eten en drinken,het blijft zeer goed zitten en je moet dan ook niet de hele tijd aan de koortsblaas denken als je eet.Ik heb ook de indruk dat de koortsblaas niet zo gemakkelijk uitbreid omdat je het echt afplakt,mss dat als je er 24 uur op 24 een stickertje oplaat dat het helemaal niet uitbreidt,maar dat doe ik dus niet,snachts doe ik er geen plakkertje op.Wel doet het een beetje pijn,wat ik anders niet zo heb,maar ik weet nu niet of het door dat plakkertje komt of omdat het blaasje nu wat verder op mijn lip zit,dus een klein stukje in mijn mond,waar mijn lippen over elkaar wrijven.Nog een groot voordeel is dat er niet van die vieze korsten opkomen waardoor de koortsblaas zo hard opvalt,je hebt gewoon een wit plekje,want op het blaasje vormt zich een beschermlaagje door de producten in het stickertje.Het valt dus veel minder hard op met deze plakkertjes.Nog een SUPER voordeel : met het plakkertje erover is het niet meer besmettelijk!!!ik zoen mijn vriend zoals anders en er is bij hem nog steeds niets te zien,terwijl hij anders op dezelfde dag ook nog een koortsblaas krijgt.Het plakkertje zelf valt ook helemaal niet op,je ziet het alleen als je er echt vlak voor staat,maar dat kan ook door mij komen,want ik neem niet echt de moeite om het zonder rimpels te plakken Lachen

Ik gebruik nu in ieder geval liever de plakkertjes dan al die zalfjes,ook al geneest het mss niet sneller,maar dat weet ik nog niet,dat zal ik over een paar dagen weten te vertellen.Als ik nog voor- of nadelen weet zal ik ze erbij zetten!ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!Als jullie nog iets willen vragen,vraag maar raak!

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 00:15

Dankje voor de reactie!
Mijn vriend heeft noooooit koortslippen, zo irritant! Boos! Kan zoenen wat ik wil.. hihi Haha!

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:02

Heb voor de zekerheid ook zo'n pleisterverpakking thuis liggen Zinn, ooit maar een keer gelijk meegenomen voor je-weet-maar-nooit, handig om nu een testverslag te lezen! Bedankt!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:10

ja,ik denk dat als je ze plakt van zo gauw je ook maar ene miniplekje ziet ofzo,dat het dan wel goed helpt.Bijmij stond er al een hele blaas voor ik er eentje opplakte,want ik zat in school en had niets bij Boos! Dus zo snel mogelijk plakken en dan blijft je koortsblaas wel minimaal denk ik.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 17:00

hmm, mijn hoofd heeft een nieuwe naam gekregen, dus moet m'n ervaringen hier officieel niet meer posten... 't is krentenbaard (klinkt echt ongelooflijk smerig vind ik Vork )
En zit nu over m'n kin en linkerwang...

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 17:27

Ik dacht, even googlen om te kijken hoe dat eruit ziet maar dat is echt verschrikkelijk! Wat heb ik een medelijden met je!
Heel, heeeel veel sterkte. Volgens mij kun je er nog mee lachen maar toch is het werkelijk niet om te lachen.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 17:47

dus geen koorstblaas?en wat moet je daar dan aan doen?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 18:50

nouh, heb ook even op google gekeken, het is bij mij dus niet zo zwart Lachen gelukkig, maar verder zit me ''onderhoofd'' Clown (sorry Tong uitsteken onder mijn neus zegmaar) dus helemaal onder zulke blaasjes, en die gaan open, en jeuken... En ik krab eraan... dat mag dus niet...

wat ik eraan moet doen... voorlopig moest ik een week lang Fucidin creme smeren, maar morgen om 8 uur weer bij de huisarts, en dan hoor ik wel of het nogsteeds zo is als hij denkt (hij zei dat het ''volgende week dinsdag (morgen dus) wel over zou zijn'' Vork optimist

ja Henzz ik lach ermee, doen anderen ook Lachen dus kan ikzelf net zo goed meedoen Lachen

even een editje van Wiki Lachen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Krentenbaard

zoals die foto is mijn hoofd dus ook...
vooral het regeltje ''Zolang de blaasjes nat zijn, blijft de patiënt besmettelijk'' maakt dat ik me vies voel Vork Tong uitsteken

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:18

ja,je kan er idd best mee lachen Lachen je moet maar zo denken : voor ik het weet is het weer over! het gaat in ider geval terug weg! Lachen Ik blijf er ook maar lee lachen als de mensen weer zeggen : hé,je hebt iets op je lip!

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:59

Ik baal altijd ontzettend van een koortslip of zelfs een pukkel. Maarja, je kunt er toch niets aan doen! Beter ermee lachen dan ermee huilen! Clown

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 10:32

En weet je dat toen je postte dat het zo over je halve gezicht begon te trekken dat ik daar serieus aan dacht, het zal toch geen krentenbaard zijn? en dan is het dat nog ook. Bah wat rot, hoop dat je er snel vanaf bent. Veel sterkte Naaltje!

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:17

mmmmmmmmm ik denk dat ik deze adviezen ook eens ga proberen.

ik nu voor het eerst in mijn leven koortslippen en ik weet me geen raad. ik heb er nu ook zo'n 2,5 week last van maar het is aan de minderende hand.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:21

Soms kan het wel lang duren voordat hij weg is. Ik heb er meestal een week last van, dat valt dus wel mee.
Als je het ooit een keer gehad hebt, kom je er meestal nooit meer vanaf in je leven. Dan heb je het virus!

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:22

Ik heb trouwens ook wel eens iets raar gehad. Ik werkte toen zaterdags bij mijn bijbaantje en echt waar, iedere zaterdag kreeg ik een koortslip! En echt 6 weken achter elkaar ofzo! Heel raar! Ik werd er gek van! Werkte ik een week niet, had ik het ook niet...

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:33

Hoi!! Goh wat een verhalen allemaal over de koortslip! Ik zelf heb er ook altijd last van... gebruik meestal een creme die voor alles goed is... weet de naam niet meer. Werkt erg goed.
MAar afgelopen vakantie in Cran canaria zag ik er dus net zo uit als naaltje. Ik ben naar de dokter geweest daar en kreeg pilletjes mee en creme. Ging per dag gigantisch vooruit. Het is ook bij de nederlandse dokters verkrijgbaar dus als je de naam wilt weten naaltje dan zoek ik het even op!

Succes ermee!

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:03

@ Henzz: dat lijkt wel spontane stress ivm dat baantje! Net zoals ik het jarenlang bijna maandelijks had met die leuke periode van de maand... en nu dus praktisch niet meer sinds ik de prikpil heb. Heb je blijkbaar toch veel minder weerstand. Virus verstopt zich totdat het weer kan toeslaan bij minder weerstand.