faye schreef:Tsja, de meesten kiezen toch voor weghalen voor zichzelf , al zegt men dat voor het kind zelf te doen

is toch ieders goed recht

als ik tijdens de zwangerschap weet dat mn kindje niet gezond is, en dan moet ik dus wel zeggen dat ik Down niet zo ernstig vind als een ziekte waarbij het kind levenslang pijn heeft, laat ik het direct weghalen
scheelt dat ik gewoon vruchtbaar ben en dus niet na lange tijd eindelijk eens zwanger ben geworden en dat dan blijkt dat t kindje down heeft, dat je het dan niet laat weghalen vind ik logisch.
de kindjes en jong volwassenen die ik ken met het Downsyndroom hebben meer plezier in hun leven en minder moeilijke situaties dan de gewone gezonde mensen die ik ken. Altijd vrolijk, hebben vaak ook een baan waarin ze veel plezier hebben(vorige werk daar begeleidde ik iemand met Down, die vond de flessenautomaat het leukste wat er was

) en huisvesting, vermaak in de avonden en alles wordt voor ze geregeld. sommigen wonen in een groepje met begeleiding, enkele wonen thuis.
maar als ik heel eerlijk ben, heb ik liever een kindje zonder down dan met het downsyndroom, iedereen wenst zich toch een gezond kindje?verder weet ik met 100% zekerheid te zeggen dat ik het dus wel weg laat halen, omdat ik dat al eerder gedaan heb.
toen niet ivm down maar ivm ongewenst zwanger(en ja ondanks goed gebruik vd pil) en verder omdat ik ivm erfelijke ziekte toch al onderzocht wordt of t ongeboren kindje gezond is en ik me dus al moet voorbereiden op meerdere pogingen voor er een gezond kindje is.