Overal eczeem... Wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nienke_92

Re: Overal eczeem... Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 17:01

Mietje schreef:
Als het Hydrocortison oid is, zou ik er maar mee stoppen..
Heb het ook jaren bijna "moeten" smeren van de dokter, en word nu dus echt heel raar bruin.. Scheve mond

Ja, zo heet dat spul van mij: Hydrocortison. Dat blijft echt enorm lang vet, en dan is het even weg (een uurtje ofzo) en dan komt het daarna gewoon weer terug. Soms smeer ik er ook wel eens zinkzalf op. Kan dat wel?? Dat droogt de huid wat uit zodat de plekken wat meer weg gaan? Verward

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:06

Niet al te best spul is dat.. Scheve mond Dat weet ik wel..
Hydrocortison Crème/Zalf: Mogelijke bijwerkingen (o.a.)

* Bloedingsneiging, verhoogde
* Bloeduitstortingen (= purpura)
* Huid, dunner worden (= huidatrofie)
* Huid, branderige, droge en/of jeukende
* Huidgenezingsproces, vertraging
* Huidirritatie
* Huidstrepen (= striae)
* Huidvlekken, rood-blauwe, ten gevolge van verwijding van huidvaten (= teleangiëctasiën)
* Huidvlekken, witte, ten gevolge van depigmentatie
* Ontstekingen rond de mond (perorael dermatitis)
* Psoriasis, verergering tot puistende psoriais (psoriais pustularis)

Zinkzalf zou ik zo niet weten, maar de huid uitdrogen lijkt me in ieder geval slecht.
Hydratatie is het sleutelwoord. Vettig houden is ook nooit verkeerd trouwens! Lachen

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 17:11

Oke super bedankt! Bij mij werd idd aangeraden het niet te vaak en te dik op te smeren want dan zou de huid te dun worden. En ik mocht het ook niet op mijn gezicht smeren en vooral niet op mijn ogen.
Voor op mijn hoofdhuid heb ik ook een een of ander spul. Maar ik heb zoveel en dik haar dat ik niet al die plekjes kan vinden. Dus dan blijft er misschien een plekje zitten en dat besmet weer en nou ja, dan zit mijn hoofdhuid er weer onder.
Boos!
Maar het doet echt ongelooflijk zeer en wordt er echt helemaal gek van. Eerst viel het nog wel mee. Maar nu dus niet, vandaar dat ik dit topic heb geopend!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:41

nienke_92 schreef:
\Waarom ik niet naar een homeopaat wil?? Ik heb wel een goede kennis die dat is. Maar dan mag je echt heel veel dingen niet eten en daar kan ik echt niet tegen. \

in principe mag je alleen geen koffie en pepermunt... die zorgen dat het middel minder goed werkt.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 19:56

Nou koffie drink ik soms en pepermunt eet ik haast nooit. Daar moet mee te leren leven! Maar echt zoetigheid en vlees daar kan ik echt niet vanaf blijven!!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:38

hydrocortison is hormoon zalf, wat ik al zei, tot je 18e zo min mogelijk gebruiken.

Ik heb er pigmentvlekken op mn voeten aan over gehouden, mn aderen zijn erg slecht te prikken er door, en ik wordt erg snel blauw.

Voor mn hoofdhuid heb ik een flesje met vloeistof waar een klein tuutje (gaatje) in zit, die ik gewoon over mn hoofdhuid heen en weer haal.
Het jeukt er minder door, en krijg ook minder schilfers tussen mn haar. Mn haar is er alleen wel een stuk dunner van geworden.

Ook ben ik door de hydrocortison gevoelig geworden voor "mn eigen hiud". mn knie holtes zijn tegenwoordig vaak schoon, maar las ik een rokje aan heb gehad, dan zit mn huid tegen elkaar en wordt het weer erger.

Sommige artsen raden ook kamfer spiritus aan tegen de jeuk, bij mij werkt het alleen heel slecht (eigenlijk te goed) waar dat spul komt, krijg ik met een dag of 2 wonden, mn hele huid gaat echt kapot.
Pas daar dus mee op, probeer alle nieuwe cremetje echt op stukjes huid die je niet ziet (je liezen, knieholtes, maar doe het niet op je onderarm als je nog een kerstbak heb een week later ;P)