Ik word inderdaad onzeker, ik word boos op mezelf, verdrietig van mezelf, en dat kan soms zo ver gaan dat ik soms denk: ik kan maar beter dood zijn....
Dat zijn natuurlijk afschuwlijke gedachten en dat houd je behoorlijk in de greep.
Daar word je weer down en depressief van.
Wel heb ik vrijdag bijna niet gedronken, ok, het is maar 1 dag maar toch.
Beetje bij beetje, nu heb ik alleen de vrijdag niet gedronken, volgende week hoop ik de zaterdag ook niet!
Citaat:
Jammer, blijkbaar wil je dus niet echt wat aan je probleem doen, anders had je wel geprobeerd het eens een weekend zonder alcohol te doen...
Hahaatje, ik weet niet hoe oud je bent maar je lijkt me nog erg jong, denk eerst even goed na voordat je een reactie plaatst.....
Citaat:
het moment dat je hier tegenin gaat dan geef je aan jezelf toe, en daar ga je dus al de fout in.
Niet steeds denken "ach, 1 of 2 kan wel" NEE, dat kan niet
Ja tuurlijk is dat DE manier, maar zo makkelijk is het niet, was het maar zo makkelijk dan hadden we ook geen afkick klinieken in Nederland hoeven hebben, dan waren er niet 1500 mensen aan alcohol vergiftiging gestorven in Rusland en dan had ik als kind gewoon bij mijn moeder kunnen blijven.
Helaas is aleen maar het woorde NEE tegen jezelf zeggen niet genoeg.
Je lichaam gaat namelijk er alles aan doen dat je dat wijntje wel neemt, je lichaam je geest, Ach 1tje kan geen kwaad, het is weekend dan kan het wel, 1 wijntje dan slaap ik lekkerder.
En als je al deze gedachten hebt overwonnen dan word het: wat een klote leven heb, me moeder alcoholist, ik een klote jeugd wat heb het allemaal nou voor zin?? niemand houd van mij, iedereen laat je toch wel weer in de steek enz.
En deze gedachten krijgen het vaak voor elkaar dat je toch maar even dat ene wijntje neemt....
En dan praat ik het nog niet goed, maar ik wil alleen duidelijk maken dat het niet zo makkelijk is dan alleen het woordje NEE.
Citaat:
je ouders enzo
Mijn moeder gebruikt naast dat ze zuipt ook nog drugs, en me vader... laat maar...
Citaat:
Dat is heel nobel gezegd, maar stoppen voor iemand anders werkt niet! Je moet stoppen omdat je dat zelf wilt.
En ik wil het ook echt zelf!!!