Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jeske333 schreef:Maar..... een ganglion.... is dat nou een algemene benaming voor een bult op de hand? Of iets specifieks? Ik hoor namelijk zachte en harde bulten....
jeske333 schreef:Het gaat idd in de meeste gevallen na een tijdje weg, maar de laaste keer bleef er 3 maanden last van houden.. En ik krijg er met name last van als ik kracht heb gezet met mijn handen..
)

. Ik had er wel last van en kon ook geen kracht meer zetten, maar gewoon voorzichtig zijn en toch oefenen. Het meest vervelende is geweest dat het bij mij ruim een half jaar heeft geduurd voordat ik mijn pols weer op 90 graden kon zetten. Hij is bij mij netje weggebleven, maar nu moet ik aan mijn rechtse hand nog geopereerd worden daar zit ook al een hardnekkege. Maar als ik zie hoeveel jaar ik rond heb gelopen, met eerst een rare bult en vervolgens veel pijn was het mij die operatie wel waard! 

Zonnebloem schreef:ik hoor hier alleen maar over polsen maar bij mij zit ie toch echt boven op mijn hand
Karin schreef:Dat kan. De mijne zat de eerste keer precies op het buigpunt en de tweede keer ietsje hoger, meer op mijn hand.

) afijn verbandje erom en naar huis, vervolgens veranderde mijn vingers in worsten en mijn hand 2 keer zo dik als normaal( zag er niet uit
) terug naar het ziekenhuis, nat verband en half gips gekregen en daar een aantal dagen meegelopen. Bij mij is hij vervolgens ( nog ) niet teruggekomen, smal litteken op mijn pols en ik kan er alles weer mee. Hij was groot en ik had er erg veel last van, zelfs achter de PC en met het paardrijden.