Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendy15 schreef:En dat naproxen, kunnen jullie daar wat meer over vertellen?
Barmat schreef:Wendy15 schreef:En dat naproxen, kunnen jullie daar wat meer over vertellen?
Voor zover ik weet, kkun je die alleen op doktersrecept krijgen, maar misschien heb ik het mis.
Het is een vrij zware pijnstiller, en als je een gevoelige maag hebt, is het niet aan te raden, het te gebruiken. Want dan ga je echt kapot van de maagpijn.
Daarom mag ik het niet meer gebruiken.
Ik gebruik Advil 400 liquid caps, werkt voor mij prima
Delphi schreef:Overleg eens goed met je huisarts als je er elke maand echt zo'n last van hebt!!!!! Een vriendin van mij heeft veel last van migraine in de week dat ze ongesteld is. Zij moet van de huisarts de pil gewoon door blijven slikken. Dus dan wordt ze niet ongesteld. Dit kan volgens de dokter absoluut geen kwaad. Ik heb het uit nieuwschierigheid ook bij mijn dokter nagevraagd en hij bevestigde dat het geen kwaad kan!!!
En Wendy15 tegenwoordig heb je ook de nuvaring. Die kun je elke maand zelf plaatsen en deze bevat echt maar een hele lage hoeveelheid hormonen. Misschien kun je hier wel tegen!!!
thaollat schreef:Delphi schreef:Overleg eens goed met je huisarts als je er elke maand echt zo'n last van hebt!!!!! Een vriendin van mij heeft veel last van migraine in de week dat ze ongesteld is. Zij moet van de huisarts de pil gewoon door blijven slikken. Dus dan wordt ze niet ongesteld. Dit kan volgens de dokter absoluut geen kwaad. Ik heb het uit nieuwschierigheid ook bij mijn dokter nagevraagd en hij bevestigde dat het geen kwaad kan!!!
En Wendy15 tegenwoordig heb je ook de nuvaring. Die kun je elke maand zelf plaatsen en deze bevat echt maar een hele lage hoeveelheid hormonen. Misschien kun je hier wel tegen!!!
Oke dus je beweerd dat de pil doorslikken GEEN kwaad kan??
Citaat:
Dat zij haar dokter en mijn dokter heeft dat ook bevestigd! Maar ik zou het wel even overleggen met jouw dokter wat hij ervan vind!!
Delphi schreef:Overleg eens goed met je huisarts als je er elke maand echt zo'n last van hebt!!!!! Een vriendin van mij heeft veel last van migraine in de week dat ze ongesteld is. Zij moet van de huisarts de pil gewoon door blijven slikken. Dit was ook in overleg met de arboarts omdat ze elke maand dus een paar dagen ziek was. Dus dan wordt ze niet ongesteld. Dit kan volgens de dokter absoluut geen kwaad. Ik heb het uit nieuwschierigheid ook bij mijn dokter nagevraagd en hij bevestigde dat het geen kwaad kan!!!
En Wendy15 tegenwoordig heb je ook de nuvaring. Die kun je elke maand zelf plaatsen en deze bevat echt maar een hele lage hoeveelheid hormonen. Misschien kun je hier wel tegen!!! En die zorgt er ook voor dat in de meeste gevallen de ergste krampen en pijnen verdwijnen.
Wendy15 schreef:Delphi schreef:Overleg eens goed met je huisarts als je er elke maand echt zo'n last van hebt!!!!! Een vriendin van mij heeft veel last van migraine in de week dat ze ongesteld is. Zij moet van de huisarts de pil gewoon door blijven slikken. Dit was ook in overleg met de arboarts omdat ze elke maand dus een paar dagen ziek was. Dus dan wordt ze niet ongesteld. Dit kan volgens de dokter absoluut geen kwaad. Ik heb het uit nieuwschierigheid ook bij mijn dokter nagevraagd en hij bevestigde dat het geen kwaad kan!!!
En Wendy15 tegenwoordig heb je ook de nuvaring. Die kun je elke maand zelf plaatsen en deze bevat echt maar een hele lage hoeveelheid hormonen. Misschien kun je hier wel tegen!!! En die zorgt er ook voor dat in de meeste gevallen de ergste krampen en pijnen verdwijnen.
De nuvaring heb ik idd ook al over zitten denkenPunt is dat die ongeveer evenveel hormonen bevat als een lichte pil. Verschil is dat het gelijdelijker af wordt gegeven. Ben alleen bang dat ik weer hetzelfde gedonder krijg als toen met de pil, dus durf er niet zo goed aan te beginnen..
terorita schreef:zo zie je maar de ene dokter zegt dit de andere zegt dat
mijn gynecoloog zei dus dat de pil doorslikken, wel eens kan, maar meer dan 1 strip niet doen
Delphi schreef:
Ik zou het gewoon eens proberen. Zodra je merkt dat je er slecht op reageert kun je hem uitdoen en er mee stoppen!!!!
thaollat schreef:Heyhey ik heb me toch iedere keer weer zo'n vreselijke pijn!
Vreselijke krampen en dan gaan ze op eens weer.
K heb nu van de huisarts speciale pillen ervoor gekregen..
Heb ze nu niet ingenomen maar weer vreselijke pijn..
Oftoewel moet ik nu iedere keer die pillen slikken??
Wie heeft er hier nog meer last van?
Het is overens ook vreselijk aan t bloeden,
Ook met klonten etc..
Lusitana schreef:Ik kreeg pas menstruatie pijn NADAT ik aan de pil was geweest.In het begin heeft naproxen wel geholpen (onder allerlei merknamen op de markt), maar dat werkt het best als je ze inneemt voordat je de pijn verwacht. dat lukt dus alleen als je erg regelmatig menstrueerd.
Uiteindelijk heb ik mijn barmoedr laten verwijderen. Ik was toen 36 en kinderloos. Maar ik heb er nooit spijt van gehad. Ik had trouwens een erg grote baarmoeder, die naar achteren lag, en een myoom erin, maar verder geen echte aanwijsbare oorzaken voor de pijn. Ook ben ik "gezegend" met pco poly cystieus ovarium syndroom, dus steeds cystes op mijn eierstokken. dat heb ik natuurlijk nog steeds, want mijn eierstokken hebben ze late zitten (anders zou ik in de overgang raken) en die werken nog volop. Dus toch nog maandelijkse pijn bij ovulate, maar dat s niet te vergelijken met de menstruatie pijn die ik had.
Wendy15 schreef:Lusitana schreef:Ik kreeg pas menstruatie pijn NADAT ik aan de pil was geweest.
Dat heb ik dus ook
Weet jij misschien hoe dat komt?