Vreselijke pijn (menstruatie)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Re: Vreselijke pijn (menstruatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:47

Ik heb er 2 dagen vantevoren al last van Clown Maar je kan niet gewoon 's ochtends zo'n pil nemen en als je weer last krijgt nog 1?

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 17:48

Jah zou kunnen.. maar dan moet het wel iedere keer.. en ben dus benieuwd of mensen dat ook doen..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:48

Wendy15 schreef:
En dat naproxen, kunnen jullie daar wat meer over vertellen?

Voor zover ik weet, kkun je die alleen op doktersrecept krijgen, maar misschien heb ik het mis.

Het is een vrij zware pijnstiller, en als je een gevoelige maag hebt, is het niet aan te raden, het te gebruiken. Want dan ga je echt kapot van de maagpijn.

Daarom mag ik het niet meer gebruiken.

Ik gebruik Advil 400 liquid caps, werkt voor mij prima

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:49

Geeft handje ..

ik heb het zo erg dat ik de eerste dag echt ziek ben, overgeven, kan amper lopen. Zelfs toen ik de pil ging slikken werd dat niet beter.
Ik heb pillen gehad van de huisarts, maar dat hielp ook niet. Ik heb nu die Feminax tabletten en die helpen voor 80%, net genoeg om normaal te kunnen lopen.

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:50

ik dnek dat je gewoon een beetje moet "testen" welke pijnstilling voor jou goed helpt.. en misschien toch verder overleggen met je HA.. er kunnen andere dingen zijn die deze hevige pijn veroorzaken

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:51

heb d'r zelf een tijd terug ook een topic over gehad.

daar werd me dus naproxen geadviseerd

heb het meteen gehaald en ik vindt het rpima spul

viewtopic.php?f=136&t=580105&hilit=

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:51

Barmat schreef:
Wendy15 schreef:
En dat naproxen, kunnen jullie daar wat meer over vertellen?

Voor zover ik weet, kkun je die alleen op doktersrecept krijgen, maar misschien heb ik het mis.

Het is een vrij zware pijnstiller, en als je een gevoelige maag hebt, is het niet aan te raden, het te gebruiken. Want dan ga je echt kapot van de maagpijn.

Daarom mag ik het niet meer gebruiken.

Ik gebruik Advil 400 liquid caps, werkt voor mij prima

Denk niet dat ik daar aan begin dan
Misschien toch die feminax eens proberen..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:52

Overleg eens goed met je huisarts als je er elke maand echt zo'n last van hebt!!!!! Een vriendin van mij heeft veel last van migraine in de week dat ze ongesteld is. Zij moet van de huisarts de pil gewoon door blijven slikken. Dit was ook in overleg met de arboarts omdat ze elke maand dus een paar dagen ziek was. Dus dan wordt ze niet ongesteld. Dit kan volgens de dokter absoluut geen kwaad. Ik heb het uit nieuwschierigheid ook bij mijn dokter nagevraagd en hij bevestigde dat het geen kwaad kan!!!

En Wendy15 tegenwoordig heb je ook de nuvaring. Die kun je elke maand zelf plaatsen en deze bevat echt maar een hele lage hoeveelheid hormonen. Misschien kun je hier wel tegen!!! En die zorgt er ook voor dat in de meeste gevallen de ergste krampen en pijnen verdwijnen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 15-11-06 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 17:53

Delphi schreef:
Overleg eens goed met je huisarts als je er elke maand echt zo'n last van hebt!!!!! Een vriendin van mij heeft veel last van migraine in de week dat ze ongesteld is. Zij moet van de huisarts de pil gewoon door blijven slikken. Dus dan wordt ze niet ongesteld. Dit kan volgens de dokter absoluut geen kwaad. Ik heb het uit nieuwschierigheid ook bij mijn dokter nagevraagd en hij bevestigde dat het geen kwaad kan!!!

En Wendy15 tegenwoordig heb je ook de nuvaring. Die kun je elke maand zelf plaatsen en deze bevat echt maar een hele lage hoeveelheid hormonen. Misschien kun je hier wel tegen!!!

Oke dus je beweerd dat de pil doorslikken GEEN kwaad kan?? (positief bedoeld) Haha!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:54

overleg met huis harts die schrijven je vaak ook alleen maar pijnstillers voor, die komen vaak met Ibuprofen aan zetten, pil doorslikken is echt niet goed voor je lichaam
pil is zo ie zo troep, daar ben ik zelf na ta lange tijd slikken achter gekomen

naproxen is gewoon bij de drogist, kruitvat, etos verkrijgbaar

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:55

thaollat schreef:
Delphi schreef:
Overleg eens goed met je huisarts als je er elke maand echt zo'n last van hebt!!!!! Een vriendin van mij heeft veel last van migraine in de week dat ze ongesteld is. Zij moet van de huisarts de pil gewoon door blijven slikken. Dus dan wordt ze niet ongesteld. Dit kan volgens de dokter absoluut geen kwaad. Ik heb het uit nieuwschierigheid ook bij mijn dokter nagevraagd en hij bevestigde dat het geen kwaad kan!!!

En Wendy15 tegenwoordig heb je ook de nuvaring. Die kun je elke maand zelf plaatsen en deze bevat echt maar een hele lage hoeveelheid hormonen. Misschien kun je hier wel tegen!!!

Oke dus je beweerd dat de pil doorslikken GEEN kwaad kan?? Pling

Dat zij haar dokter en mijn dokter heeft dat ook bevestigd! Maar ik zou het wel even overleggen met jouw dokter wat hij ervan vind!!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 17:56

Citaat:

Dat zij haar dokter en mijn dokter heeft dat ook bevestigd! Maar ik zou het wel even overleggen met jouw dokter wat hij ervan vind!!

Jah tuurlijk.. maar omdat ik hier juist altijd nega dingen over hoor.. en echt nooit maar dan ook nooit positieve,

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:57

Delphi schreef:
Overleg eens goed met je huisarts als je er elke maand echt zo'n last van hebt!!!!! Een vriendin van mij heeft veel last van migraine in de week dat ze ongesteld is. Zij moet van de huisarts de pil gewoon door blijven slikken. Dit was ook in overleg met de arboarts omdat ze elke maand dus een paar dagen ziek was. Dus dan wordt ze niet ongesteld. Dit kan volgens de dokter absoluut geen kwaad. Ik heb het uit nieuwschierigheid ook bij mijn dokter nagevraagd en hij bevestigde dat het geen kwaad kan!!!

En Wendy15 tegenwoordig heb je ook de nuvaring. Die kun je elke maand zelf plaatsen en deze bevat echt maar een hele lage hoeveelheid hormonen. Misschien kun je hier wel tegen!!! En die zorgt er ook voor dat in de meeste gevallen de ergste krampen en pijnen verdwijnen.

De nuvaring heb ik idd ook al over zitten denken Ja Punt is dat die ongeveer evenveel hormonen bevat als een lichte pil. Verschil is dat het gelijdelijker af wordt gegeven. Ben alleen bang dat ik weer hetzelfde gedonder krijg als toen met de pil, dus durf er niet zo goed aan te beginnen..

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:57

zo zie je maar de ene dokter zegt dit de andere zegt dat
mijn gynecoloog zei dus dat de pil doorslikken, wel eens kan, maar meer dan 1 strip niet doen

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:58

Zelf heb ik trouwens een spiraaltje! Ik werd elke 2,5 week ongesteld en had te veel bloedverlies. Daarnaast had ik ook flinke rugpijn en noem maar op. En ik wordt daardoor automatisch niet meer ongesteld!!!! Maar als je zoiets zou laten zetten laat je dan wel goed informeren, want het laten plaatsen doet echt gruwelijk veel pijn (tenminste bij mij dan....)!!!!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:59

Wendy15 schreef:
Delphi schreef:

De nuvaring heb ik idd ook al over zitten denken Ja Punt is dat die ongeveer evenveel hormonen bevat als een lichte pil. Verschil is dat het gelijdelijker af wordt gegeven. Ben alleen bang dat ik weer hetzelfde gedonder krijg als toen met de pil, dus durf er niet zo goed aan te beginnen..

Ik zou het gewoon eens proberen. Zodra je merkt dat je er slecht op reageert kun je hem uitdoen en er mee stoppen!!!!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:01

ik had dus alleen maar bloedverlies toen ik de pil slikte,
de stop week , was de enige week dat ik geen bloedverlies had.
slikte op het laatst een vrij zware pil
hielp geen biet, voelde me alleen maar moe en lamlendig.
bellek dat ik zwaar ijzer te kort had door al dat bledverlies,
acuut gestopt met de pil. menstruatie is weer "normaal"
alleen die maandelijkse klachten.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:01

terorita schreef:
zo zie je maar de ene dokter zegt dit de andere zegt dat
mijn gynecoloog zei dus dat de pil doorslikken, wel eens kan, maar meer dan 1 strip niet doen

Jah... zelf had ik gelijk iets van ''dat kan niet goed zijn'' toen zij er mee kwam. Maar mijn huisarts zei ook dat het geen kwaad kon Verward Daarom heb ik ook maar gezegd dat ze het eerst aan haar huisarts moet vragen!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:06

Delphi schreef:

Ik zou het gewoon eens proberen. Zodra je merkt dat je er slecht op reageert kun je hem uitdoen en er mee stoppen!!!!

De pil heb ik ook maar 3 maanden geslikt, maar toen ik bij de dokter kwam omdat het niet zo goed ging moest ik er meteen mee stoppen. Heeft een paar weken geduurd voor het weer wat beter begon te gaan, dus ben een beetje voorzichtig met die hormonen troep..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:03

thaollat schreef:
Heyhey ik heb me toch iedere keer weer zo'n vreselijke pijn!
Vreselijke krampen en dan gaan ze op eens weer.
K heb nu van de huisarts speciale pillen ervoor gekregen..
Heb ze nu niet ingenomen maar weer vreselijke pijn..
Oftoewel moet ik nu iedere keer die pillen slikken??

Wie heeft er hier nog meer last van?

Het is overens ook vreselijk aan t bloeden,
Ook met klonten etc..

Heb je al eens eens een echografie laten maken? Voor hetzelfde geld zit met je een cyste of iets dergelijks, dan is die pijn ook direct verklaard.

Mijn huisarts had me automatisch ingeschreven voor zo'n onderzoek toen ik de pil ging halen omdat mijn regels zo vreselijk veel pijn deden. Bij mij was er gelukkig niks aan de hand, en na 3 maanden aan de pil ging het ook stukken beter. Ik moet wel nog altijd de eerste dag een pijnstiller erbij nemen, maar ik geraak toch uit mijn bed Lachen .

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:10

Zelfde hier. Als ik ongesteld moet worden krijg ik ook enorme buikpijn. Wat bij mij helpt is asprobruis. JaDe pijn is bij mij alleen de 1e dag, daarna gelukkig niet meer.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:26

Ik kreeg pas menstruatie pijn NADAT ik aan de pil was geweest.
In het begin heeft naproxen wel geholpen (onder allerlei merknamen op de markt), maar dat werkt het best als je ze inneemt voordat je de pijn verwacht. dat lukt dus alleen als je erg regelmatig menstrueerd.
Uiteindelijk heb ik mijn barmoedr laten verwijderen. Ik was toen 36 en kinderloos. Maar ik heb er nooit spijt van gehad. Ik had trouwens een erg grote baarmoeder, die naar achteren lag, en een myoom erin, maar verder geen echte aanwijsbare oorzaken voor de pijn. Ook ben ik "gezegend" met pco poly cystieus ovarium syndroom, dus steeds cystes op mijn eierstokken. dat heb ik natuurlijk nog steeds, want mijn eierstokken hebben ze late zitten (anders zou ik in de overgang raken) en die werken nog volop. Dus toch nog maandelijkse pijn bij ovulate, maar dat s niet te vergelijken met de menstruatie pijn die ik had.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:46

Lusitana schreef:
Ik kreeg pas menstruatie pijn NADAT ik aan de pil was geweest.In het begin heeft naproxen wel geholpen (onder allerlei merknamen op de markt), maar dat werkt het best als je ze inneemt voordat je de pijn verwacht. dat lukt dus alleen als je erg regelmatig menstrueerd.
Uiteindelijk heb ik mijn barmoedr laten verwijderen. Ik was toen 36 en kinderloos. Maar ik heb er nooit spijt van gehad. Ik had trouwens een erg grote baarmoeder, die naar achteren lag, en een myoom erin, maar verder geen echte aanwijsbare oorzaken voor de pijn. Ook ben ik "gezegend" met pco poly cystieus ovarium syndroom, dus steeds cystes op mijn eierstokken. dat heb ik natuurlijk nog steeds, want mijn eierstokken hebben ze late zitten (anders zou ik in de overgang raken) en die werken nog volop. Dus toch nog maandelijkse pijn bij ovulate, maar dat s niet te vergelijken met de menstruatie pijn die ik had.

Dat heb ik dus ook Ja
Weet jij misschien hoe dat komt?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:49

Ik had ook altijd vreselijk last van mn menstruatie....echt krampen, koorts en trillen en veel bloedverlies..

ben nu aan de pil en moet zeggen:: Waarom heb ik het niet eerder gedaan!!??!!! Ben zo blij! Ben nu ongesteld en heb bijna geen last...bloedingen zijn minder. Echt ben heel blij...

Jij slikt een pil op de 1e dag van je menstruatie totdat je menstruatie is afgelopen? Mijn huiswarts zei dat dit wel eens niet kon helpen en je er immuun voor kunt worden...Nagelbijten / Gniffelen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 00:06

Wendy15 schreef:
Lusitana schreef:
Ik kreeg pas menstruatie pijn NADAT ik aan de pil was geweest.

Dat heb ik dus ook Ja
Weet jij misschien hoe dat komt?

Nee, nooit antwoord op gehad.