wie volgt hier nog meer het dieet van sonja bakker :")

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Draak

Re: wie volgt hier nog meer het dieet van sonja bakker :")

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:02

ik doe aan het SAS dieët,
Schijt aan Sonja (bakker)

Maar_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:06

fijn dat we het weten! Verward

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:14

Hoe ziet dan zo'n beetje een dagmenu eruit? Ik hoor er veel over en misschien is het iets voor mijn moeder, south beach beviel niet zo.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:19

kimmetjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 17:27

ik heb een week uitgetypt straan op mijn computer voor de mensen die intrsse daar in hebben kan ik het wel maileen..
dan moet je maar ff pm

kuss

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:34

Maar_kl schreef:
fijn dat we het weten! Verward

Dat heet een grapje Slapen

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:49

Het dieet bestaat uit 3 maaltijden en 3 tussendoortjes (over het algemeen, soms mag je 1 tussendoortje per dag minder). Het is erg gevarieerd, dus dan eet je fruit, dan een pistoletje, dan een boterham, dan yoghurt enz enz. Daarbij vaak een opkikker, cup a soup, melk.
Je mag 5 lightdranken per dag erbij, voor de rest natuurlijk 2 liter water.
Je mag ook altijd als je erg veel trek hebt om het dieet heen een appel o.i.d. nemen.
"s avonds eet je vaak aardappelen, maar ook weleens bami, spaghetti of een recept wat in haar boek staat.

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:11

Mijn moeder volgt nou een aantal weken het dieet dus eigenlijk
doet het hele gezin een beetje mee. Wij lusten eigenlijk bar weinig maar er zit altijd wel wat lekkers bij. Mijn moeder is ondertussen 5 kilo afgevallen en is dus erg enthousiast!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:24

Misschien klink ik zo anti hoor, maar wat is er zo anders aan Sonja Bakker als aan een redelijk voedingspatroon... Verward

Citaat:
Het dieet bestaat uit 3 maaltijden en 3 tussendoortjes (over het algemeen, soms mag je 1 tussendoortje per dag minder). Het is erg gevarieerd, dus dan eet je fruit, dan een pistoletje, dan een boterham, dan yoghurt enz enz. Daarbij vaak een opkikker, cup a soup, melk.
Je mag 5 lightdranken per dag erbij, voor de rest natuurlijk 2 liter water.
Je mag ook altijd als je erg veel trek hebt om het dieet heen een appel o.i.d. nemen.
"s avonds eet je vaak aardappelen, maar ook weleens bami, spaghetti of een recept wat in haar boek staat.

Ik mag dat ook, vaar er wel bij. Het er niets van aan gevraagd aan Sonja. Tong uitsteken

Okey, dat is flauw. Maar ik denk dat dit, net als veel dieeten, je bewust maakt van je een gezond voedingspatroon, en welke rol je daar bij hebt en had. En dát is volgens mij waar het om draait. Niet om die dieeten, maar om bewust eten. Sigaar

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:26

Ind. komt het dieet van sonja redelijk overeen met een gezond voedingspatroon. Ik was dat een beetje kwijt en met dat boek lukt het me wel. Ik denk dat het mensen op de goede weg kan zetten waarna ze het zelf weer kunnen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:52

Afbeelding

zo ziet het weekpatroon van week 1 eruit, mijn zus is er veel mee afgevallen. Ik vind het aardig extreem, het is hooguit 1000kcal per dag!
Maar het werkt wel, ik zou het alleen niet volhouden als ik 's ochtends alleen een glas jus d'orange zou mogen drinken. Dan zou ik waarschijnlijk van n'n stokkie gaan Knipoog

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:56

Mazzel-meid schreef:
Afbeelding

zo ziet het weekpatroon van week 1 eruit, mijn zus is er veel mee afgevallen. Ik vind het aardig extreem, het is hooguit 1000kcal per dag!
Maar het werkt wel, ik zou het alleen niet volhouden als ik 's ochtends alleen een glas jus d'orange zou mogen drinken. Dan zou ik waarschijnlijk van n'n stokkie gaan Knipoog

Ik geloof niet dat dit vaak in het dieet voorkomt, misschien 1 keer. Ik werk op het moment ook niet, ik weet niet of ik het zou volhouden als ik er bij zou moeten werken. Mijn vriend heeft het dieet ook gevolgd, hij is er na 7 weken mee gestopt omdat hij vond dat hij genoeg afgevallen was en hij werkte er wel bij.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:57

ik heb het boek gekocht dat is toch al een mooi begin......

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:01

sonja bakker moet maar eens eerst leren om geen bepaalde punten van uit haar boeken over te nemen van andere dietisten.
daarna zal ik er heel misschien een keer over nadenken om haal dieet te volgen.
by the way, er is een centraal dieet topic

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:08

mirre schreef:
Ik geloof niet dat dit vaak in het dieet voorkomt, misschien 1 keer. Ik werk op het moment ook niet, ik weet niet of ik het zou volhouden als ik er bij zou moeten werken. Mijn vriend heeft het dieet ook gevolgd, hij is er na 7 weken mee gestopt omdat hij vond dat hij genoeg afgevallen was en hij werkte er wel bij.

dat is natuurlijk ook ieder voor zich of dat werkt. Ik sta heel de dag (bloemenwinkel) en dan trek ik dat gewoon niet. Weight watchers werkt persoonlijk voor mij beter.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:55

Ik heb alleen een stevige basis nodig 's ochtends, en dat ga ik hier niet uithalen Clown 1 glas optimel drink en een kiwi????
yoghurt en een kiwi??

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:03

Jeetje wat mag je weinig eten!! Dan heb je toch nog heeel veel trek als je 's avonds gegeten hebt. Volgens mij krijg je dan juist de neiging om te snoepen als je niet veel avondeten of ontbijt mag...

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:14

Dit is nog meer dan ik nu eet, bij mij mag er echt wel wat af. Zit te twijfelen of ik eraan zal beginnen, denk dat ik alleen maar aankom. Clown

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:25

okee vraagje: wie heeft er na dit belachelijke dieet (vindt ik van ieder dieet) anorexia of een ander eetprobleem gekregen, want als je het mij vraagt hebben jullie allemaal een eet probleem. ik bedoel hallelujah! eet gewoon gezond. dus niet te veel zoete ongezonde dikmakende tussendoortjes. of laat ze helemaal weg helemaal goed. maar jullie hongeren jezelf uit! en dat is NIET GOED! jullie kunnen dalijk gaan zeggen van ''jaja der zit er weer een tussen die weer (ontzettend) negatief is, die het weer moet verpesten'' maar mensen begrijp mij goed het is jullie gezondheid en ik maak me zorgen om de gezondheid van andere mensen (jullie in dit geval) nou ik wil wel eens weten hoelang en hoeveel jullie op dit moment wegen én hoeveel jullie nog van plan zijn om af te vallen. eens kijken of het wel allemaal zo gezond ís. Mijn tip (wat ik al eerder zei): laat gewoon ongezonde tussendoortjes weg en eet gewoon NORMAAL en doe wat lichaamsbeweging een halfuurtje fietsen is al genoeg (per dag dan) dat is GEZOND dieeten NIET

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:30

haha toevallig
mijn ouders hadden het erover dit is je laatse pizza voor de komende 10 weken
ik zeg hu hoezo
wist neit wat het was
las ik het boekje ervan
halvarine dit 30 + kaas halvarine dat en noem maar op
ga ik volgende ochtend me brood klaar maken
halvarine jam zonder suiker
30+ halvarine kaas
van die ( dat yogo drink zonder vet en suiker kan even niet op de naam komen ) en daar danone van granen crackers liga's zonder vet
dacht dat ik gek werd haha
naja nu eet ik wel meer gezonden dingen
alleen ga er niet mee afvallen :d

sucses allemaal lijkt me moeilijk!

kimmetjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 23:41

bedankt;)

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:55

Mazzel-meid schreef:
Afbeelding

als je ze hier allemaal neer wil zetten Bloos
kunnen we die-eten Haha!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 08:50

Maartje1990, ik ben denk ik oud en wijs genoeg om zelf te bepalen of ik goed op gewicht ben of niet Verward

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 08:56

Ik zou zo iets denk ik wel vol kunnen houden, maar de helft in het dieet lust ik niet Misselijk

Een collega van mij is er ook mee bezig...

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:33

Ik heb besloten om weer te gaan starten met het dieet! Vanmiddag boodschappen doen en maar weer een aantal sonja bakker dingetjes in huis halen. Ik vind het geen moeilijk dieet. Mijn probleem is dat ik met éénpans gerechten altijd geneigd ben om me vol te eten. Dat heb ik niet echt met een aardappelmaaltijd.