ik wil stoppen met roken maar hoe??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Harm01

Re: ik wil stoppen met roken maar hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:47

mentjuh schreef:
ik ben nu 2 dagen bezig met stoppen en ik heb in de 2 dagen 1 sigaretje gerookt best goed toch??

Dit is tenminste al een begin

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 13:05

ben nu op 3 dagen... en nog steeds alleen dat ene sigaretje van eergister Tong uitsteken

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 13:22

al moet ik zeggen dat ik er wel heeeeeel erg zin in heb maar ik moet me tegenhouden

Harm01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:05

mentjuh schreef:
al moet ik zeggen dat ik er wel heeeeeel erg zin in heb maar ik moet me tegenhouden

haha lol!!
Ik weet prezies hoe jij je nu voelt maar volhouden hè

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 16:44

Ik heb pillen gekocht bij de apotheek, niet goedkoop maar dat is roken ook niet... Tong uitsteken

In februari ben ik gestopt, de pillen ter ondersteuning, en ben er nog steeds vanaf. Haha! Haha!

Het allerbelangrijkste is dat je ECHT wilt stoppen, en stiekum weet je dat in je achterhoofd of je dat wilt of of niet.

Als je zover bent kun je ook stoppen, dat neemt niet weg dat het moeilijk is maar als je de 1e 2 a 3 weken door bent ben je al een heel eind.

Mocht je toch weer gaan roken, maak het jezelf moeilijk. Je mag niet meer op favoriete plekken roken, dus bijvoorbeeld binnen.
Ik deed alleen nog maar buiten roken, weer of geen weer. Zodat als je stopt het al gemakkelijker is, je doorbreekt een gewoonte.

SUC6 !!!!!!!!hou vol

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:38

Even een vraagje, werkt nicotine kauwgum echt?

Niet dat ik rook ofzo hoor Knipoog Ben gewoon benieuwd

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:45

ik heb dus een paar dagen gelden gehoord van de dokter dat ik zwaar astmatish ben en iets aan mn longen mankeer,maargoed ik moest dus direkt stoppen met roken..ik rook denk ik al zon 12 jaar..en altijd javaanse jongens driekwart....nou was ik ook niet blij dat ik moet stoppen,omdat ik zonder peuk????moet ik ff aan wennen..maargoed ik heb dus nicotinell pleisters voor de zware roker die kosten 20 euro en je moet ze 7 dagen gebruiken...en geloof het of niet het helpt!!!!!!!duurde ff voordfat ik het accepteerde want ben eerst overgegaan op de menthol sigaretten(dat kon ik nog inhaleren zonder te hoesten) maargoed ik ben nu dus an de plak...

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:47

ik moet stoppen ivbm amandelen dus ik ben nu aan het minderen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:50

Als mijn moeder straks dood en vertrooid is ga ik stoppen met roken.......... ben bang dat ik geen middeltjes nodig heb.

Nu stoppen met roken heeft geen zin, dan bijt ik iedereen zn strot ervan af die ook maar scheef naar mij kijkt.....

maar als mijn mamma straks overleden is, en de rust is wedergekeerd........ dan stop ik gelijk

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:02

traan_beauty schreef:
Even een vraagje, werkt nicotine kauwgum echt?

Niet dat ik rook ofzo hoor Knipoog Ben gewoon benieuwd

Mijn vriendin Ellen, op bokt Dabo, is er met behulp van nicotine kauwgum af gekomen en dat was een hele zware roker. Nu kan ze de lucht van rook niet meer uitstaan Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:03

Voor die al een paar dagen bezig zijn met stoppen: OK dan!

Harm01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 14:07

lique schreef:
ik heb dus een paar dagen gelden gehoord van de dokter dat ik zwaar astmatish ben en iets aan mn longen mankeer,maargoed ik moest dus direkt stoppen met roken..ik rook denk ik al zon 12 jaar..en altijd javaanse jongens driekwart....nou was ik ook niet blij dat ik moet stoppen,omdat ik zonder peuk????moet ik ff aan wennen..maargoed ik heb dus nicotinell pleisters voor de zware roker die kosten 20 euro en je moet ze 7 dagen gebruiken...en geloof het of niet het helpt!!!!!!!duurde ff voordfat ik het accepteerde want ben eerst overgegaan op de menthol sigaretten(dat kon ik nog inhaleren zonder te hoesten) maargoed ik ben nu dus an de plak...

Jemig best wel heftig als je dit te horen krijgt van je huisarts!!
Sterkte ermee en blijf volhouden hè

groetjes uit Oldemarkt

Harm01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 14:24

Toen ik samen met mijn vrouw 8 jaar geleden gestopt ben met roken kreeg ik ook na een tijdje hekel aan rook en vond het vreselijk stinken.
Na een tijdje begin je gewoon veel beter te ruiken en alles lekkerder te vinden dus ik begon als een bezetene te vreten.
Ik was dan ook na een half jaartje 10 kilo aangekomen!!
Voor die 8 jaar was ik ook al een keertje gestopt en toen zat er ook al 10 kilo aan.
Je moet je voorstellen ik was 65 kilo en toen ineens 75 kilo en toen ik samen met mijn vrouw ben gestopt was ik 85 kilo.
Na 3 jaar zijn we samen weer begonnen met roken en roken nu nog steeds.
Ik weeg nu 78 kilo ben 1.80 lang dus dat kan dan nog voor mij maar wil ook beslist niet meer zwaarder worden.
Nu zit ik er toch wel weer over te denken om ook maar weer te stoppen maar wil daar op mijn manier de juiste tijd voor uit kiezen.
8 jaar geleden heb ik ook een tijd uitgekozen om te gaan stoppen en dat ging prima.
Alhoewel het in het begin wel even bijten is want vooral na het eten had ik erg veel zin in een peuk en als het ergens gezellig was dan ook.
Maar wens jullie heel veel sterkte met het stoppen!!!!

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:22

Vreet buien ? eet appels of ander soort fruit, helpt goed!!!! Vork

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:32

jeftah schreef:
Ik heb pillen gekocht bij de apotheek, niet goedkoop maar dat is roken ook niet... Tong uitsteken

In februari ben ik gestopt, de pillen ter ondersteuning, en ben er nog steeds vanaf. Haha! Haha!

mag ik vragen wat voor een pillen dat zijn.

zit steeds in dubio, wel stoppen niet stoppen,
s'morgens denk ik kappen, maar na mijn eerste peukie, ooohhh
heb vaker pogingen tot gedaan, draait settd op niets uit.
dan is er dit dan is er dat, nu ben ik ook echt wel een stress roker.
die pleisters, en kauwgom hebben bij mij niets geholpen, ben dus erg benieuwd naar die pillen

Debbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:46

Hallo!
Ik ben nu bijna 5 maanden gestopt na zo'n 12 jaar gerookt te hebben. Ik had vorig jaar al besloten dat ik na de vakantie zou stoppen met roken. Afgelopen juni op vakantie geweest en op het vliegveld in Egypte heel bewust mijn laatste sigaret gerookt. De eerste paar weken was het best wennen en ik moet ook zeggen dat ik niet weet of dat ik nooit meer ga roken maar nu iig niet. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik een goede reden had...ik wilde graag zwanger worden en inmiddels ben ik dat ook!
Succes voor iedereen die gaat stoppen/gestopt is!

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:07

terorita schreef:
jeftah schreef:

mag ik vragen wat voor een pillen dat zijn.

zit steeds in dubio, wel stoppen niet stoppen,
s'morgens denk ik kappen, maar na mijn eerste peukie, ooohhh
heb vaker pogingen tot gedaan, draait settd op niets uit.
dan is er dit dan is er dat, nu ben ik ook echt wel een stress roker.
die pleisters, en kauwgom hebben bij mij niets geholpen, ben dus erg benieuwd naar die pillen

Zyban. Alleen verkrijgbaar op doktersrecept. 3 jaar geleden met deze pillen ook gestopt , toen voor 4 mnden toch weer begonnen.
Ik had toen heel veel steun van die pillen ik had geen behoefte aan een sigaretje!

zodoende dat ik het nu weer heb gebruikt en nu blijf ik er echt vanaf, want wat je ook gebruikt om te stoppen; zodra je 1 hijsje neemt ben je verkocht!! Sigaar

Heel veel succes!!!
Nog een tip; die sigaret neemt echt je problemen niet weg, wees er heel bewust van dat na je sigaretje je probleem nog even groot is, alleen lijkt het dat het helpt, je hebt er de tijd voor genomen om er overna te denken, precies de tijd van een sigaretje.
dus het lijkt dat het sigaretje heeft geholpen maar ondertussen....
pfft ga nu wel errug psychologisch praten.... Ziek

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:10

dat is dus alleen verkrijbaar op doters recept

jij bent dus eerst naar de dokter gegaan als ik het goed begrijp
deze adviseerde je die pillen,
of had je daar al goede dingen over gehoord.

wat doen die pillen verder,???

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:17

Ja ik ben naar de dokter gegaan, 3 jaar geleden was het middel net uit en er waren goede resultaten geboekt.
na 3 jaar ging ik weer en eigenlijk kraakte mijn huisarts de pillen nu af, want er waren genoeg mensen weer begonnen met roken.
Maar wat mij zo hielp is dat de behoefte naar een sigaret weg was!!!!En dat heb je zo nodig in het begin
Dus nu is het me wel gelukt, met zyban, maar ook doorzettingsvermogen.

II. WAT IS ZYBAN EN WAARVOOR WORDT HET GEBRUIKT?
A. Hoe werkt Zyban (farmacodynamiek)
Bupropion is een selectieve remmer van noradrenaline en dopamine, met minimale effecten op de heropname van serotonine. Het werkingsmechanisme van bupropion bij het stoppen met roken is onbekend. Er wordt echter aangenomen dat deze werking wordt veroorzaakt door de noradrenerge en/of dopaminerge mechanismen.

B. Hoe gedraagt Zyban zich in het lichaam (farmacokinetiek)
De eliminatiehalfwaardetijd van bupropion is ongeveer 20 uur. Bupropion heeft drie actieve metabolieten met eliminatiehalfwaardetijden van respectievelijk 20, 37 en 33 uur.

C. Waarvoor wordt Zyban gebruikt (indicatie)?
Hulpmiddel bij het stoppen met roken in combinatie met ondersteuning van de motivatie om te stoppen met roken voor nicotine-afhankelijke patiënten.

III. WAT MOET U WETEN VOORDAT U ZYBAN GEBRUIKT
A. Gebruik Zyban niet (contra-indicaties): • als u allergisch bent voor bupropion of voor een van de andere bestanddelen. Raadpleeg uw arts als u meent hiervoor allergisch te zijn.
• medische voorgeschiedenis van convulsies
• medische voorgeschiedenis boulimia of anorexia nervosa
• medische voorgeschiedenis van een bipolaire stoornis
• ernstige levercirrose

even googlen en je komt genoeg info tegen.
er staat ook genoeg ernstige verhalen over hoe slecht het wek niet is, maar das roken ook Tong uitsteken

Je start met 1 tabl per dag op de 12e of de 15e dag stop je met roken en neem je de 2e tablet.Moet 8 uur tussen zitten.
Neem de 1e tablet vroeg zodat je de 1e tablet om 16.00u kan innemen, een nadeel ze kunnen slapeloosheid veroorzaken.
en dan moet je dit vervolgens 3 mnd slikken ongeveer. ik heb 3 a 4 doosjes gekocht en deze kosten 45 euro per doosje a 30 stuks. MAAK de kuur af!!! ook al denk je ze niet meer nodig te hebben, dat was mijn fout de 1e keer.

En start nu op ongemakkelijke plekken te gaan roken, dat helpt zooooooooo

Weet je zo genoeg?
Laatst bijgewerkt door _WenDy op 19-11-06 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:23

ik rook nu 9 jaar en zit sins 2 jaar op 30 per dag (cabbalero)
ik heb een paar keer geprobeerd te stoppen maar hield de eerste dag al niet eens vol.
eerste paar uurtjes gingen wel. hele tijd lolly's eten hielp wel een beetje.
totdat die stress en drang naar een peuk zo erg werd dat ik gewoon jankend en schreeuwend door het hele huis naar een pakje peuken of sjek ging zoeken, wat er niet was want iedereen was weg.
toen maar een vriend gebeld of ik ff peuk bij hem kon kome roken.
maar goed voor mij was ook de enige reden waarom ik wou stoppen het vele geld wat ik per maand over zou hebben.
verder vind ik het lekker.
vooral sochtens bij een bak koffie.

ik zou wel weer willen stoppen maar goed,ik heb zelf zoiets van ik kan het niet dus dan heeft het geen zin om te proberen denk

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:26

ik rookt 3 a 4 pakjes half zware shag per week. Bloos Bloos Bloos

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:31

rook zowat 2 pakkie's per dag

begint me steeds en steeds meer de keel uit te hangen
maar ik blijft het zo lekker vinden
en hoed meer d'r gezeurd word in mijn omgeving hoe harder ik d'r tegen in ga en nog een peuk opsteek
als ik stop is het omdat ik dat zelf wil, en niet om dat de hele werld er tegen is en heel hard roep dta het niet goed voor me is
want dat weet ik zelf ook wel

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:35

ik wil heeel graag stoppen.. Waarom? Omdat het heel veel geld kost, omdat het heeel ongezond is, omdat ik vaak hoest, omdat ik een slechte conditie heb, omdat ik bang ben om uiteindelijk door eigen toedoen kanker te krijgen en me dan schuldig voel.. Waarom stop ik dan niet? Omdat ik ook aan een ziekte dood kan gaan die ik niet in de hand heb, omdat er ook mensen zijn die longkanker krijgen die nooit gerookt hebben, omdat ik er zo tegen opzie om aan te komen, omdat het zoveel makkelijker is om niet te stoppen, omdat ik nu al weet dat ik heel chagerijnig word, omdat ik zeker weet dat ik nerveus word....

Ik wacht op de dag dat mijn hoofd zegt: en nu is het klaar.. ik stop!! Maar vraag me af of die dag gaat komen...

Heeft iemand een tip???

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:37

KiWiKo schreef:
Als mijn moeder straks dood en vertrooid is ga ik stoppen met roken.......... ben bang dat ik geen middeltjes nodig heb.

Nu stoppen met roken heeft geen zin, dan bijt ik iedereen zn strot ervan af die ook maar scheef naar mij kijkt.....

maar als mijn mamma straks overleden is, en de rust is wedergekeerd........ dan stop ik gelijk

Zo is het met mij ook gegaan! Mijn vader lag op sterven en ik ben gestopt. Meteen. Moet zeggen dat ik er ook geen moeite mee had. Had veel meer moeite met het feit dat hij was overleden.. Heel raar misschien, maar het werkte gewoon.

Inmiddels ben ik ook al langer dan een half jaar gestopt en nog nooit, serieus nooit, zin meer gehad in een sigaret. Vind het enorm stinken en bleg!

Edit; tip: het is standaard maar het werkt echt! Je moet gewoon de knop omzetten.
Laatst bijgewerkt door Keukenkast op 19-11-06 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:38

terorita schreef:
rook zowat 2 pakkie's per dag

begint me steeds en steeds meer de keel uit te hangen
maar ik blijft het zo lekker vinden
en hoed meer d'r gezeurd word in mijn omgeving hoe harder ik d'r tegen in ga en nog een peuk opsteek
als ik stop is het omdat ik dat zelf wil, en niet om dat de hele werld er tegen is en heel hard roep dta het niet goed voor me is
want dat weet ik zelf ook wel

Precies, je moet er zelf klaar voor zijn, anders lukt het toch niet al slik je alle pillen in de wereld
Ik had er letterlijk tabak van, nog steeds!

Ik voel me veel beter, en heb voor heteerst dat vieze kriebelhoestje niet die ik nu toch altijd had om deze tijd, mijn man daarin tegen wel, hij rookt nog steeds. Iedere keer dat hij een hoestbui heeft denk ik heerlijk heb ik geen last meer van! Duivel
Gemeen he!