Ik word gek van de nachtmerries!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo3hoekje

Re: Ik word gek van de nachtmerries!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:14

ik had ook heel veel van dit soort dromen een tijdje terug, maar dat was denk ik omdat er veel nieuwe dingen gingen gebeuren die ik spannend vond. nieuwe studie, op kamers enz. en omdat ik het heel erg druk had.
Nu heb ik zulke leuke dromen dat ik soms liever slaap dan wakker ben...
ik ben nu een stuk rustiger (ik doe minder)
Ik ben ook later gaan slapen (weet niet of dat er iets mee te maken heeft, eerst sliep ik om 11 uur half 12, nu meestal niet voor 1 uur...)
Ik kijk nu voor dat ik ga slapen geen tv meer en ook de computer gaat uit, even muziek luisteren of lezen. en dan slaap ik heerlijk Haha!

_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:09

Cer schreef:
Hm.. klinkt mij een beetje als de standaard droom? Of ben ik nu raar?

Wat je kan doen is de controle over je droom nemen... dan kan je de boel een beetje sturen. Als je echt angstig wordt, zou je Rescue van Bach kunnen proberen...

die Rescue van Bach werkt echt heel goed Lachen

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:48

Arrabel schreef:
Citaat:
@Arrabel: Dat komt me echt heel bekend voor. Ik slaap eigenlijk nooit een nacht goed, want als ik dan wakker wordt heb ik het gevoel dat ik geen oog dicht gedaan heb en alleen maar hele erge dingen heb meegemaakt. Ben er ook mee naar de homeopate geweest, en zij noemde dat van mij "realistische fictieve dromen". Ik droom dus over bepaalde dingen (eigenlijk nooit vaak hetzelfde volgens mij, maar ik wil ze altijd het liefst zo snel mogelijk vergeten) en als ik dan wakker wordt denk ik de eerste minuut nog dat het echt gebeurd is. Moeilijk uit te leggen een droom, maar het zijn geen echt fictieve dingen als monsters ofzo. Het zou wel echt kunnen gebeuren, maar ook weer niet Tong uitsteken En dan voel ik me ook zo intens verdrietig, boos, rot als in mijn droom op het moment dat ik wakker wordt. Heel erg vervelend en het put je helemaal uit.

Dit heb ik dus ook, je hebt het gevoel, het intenste rot gevoel, dat je in je droom ook had.
Als ik dus droom dat mijn vriend zegt dat hij al lang 10 keer vreemd is gegaan en vervolgens met 3 meisjes op een bed gaat liggen vrijen (wat ik dus ook vaak droom) voel ik me echt net zo rottig dan als dat in het echt zou gebeuren.
Ik kan ook echt jankend wakker worden, dat is ook niet normaal he?

Citaat:
serotonine.... dat is toch de stof die je nodig hebt om wakker te worden? Kan het dan niet zo zijn dat je door de remmers juist te lang in je droom-fase slaap blijft?

Serotinine remmers houden de serotinine stof in je hersenen op peil, mijn serotinine aanmaak in mijn hersenen kan wel is niet goed werken en dat is heel erg.
Serotinine zorgt er voor of jij je gelukkig of depressief voelt, bij een "normaal" mens kan die serotinine niet ze ver zakken maar bij mij wel, als ik die medicijnen niet zou hebben kan je serotinine zo laag zakken dat het gevaarlijk word, je voelt je ten eerste heeeeeeeel erg depressief en als het serotinine peil zo laag word dat je bijna niks meer hebt dan is alles zo onverdraagbaar dat je zelfmoord zou kunnen plegen.
Daar om heb ik die medicijnen.

serotonine heeft wel degelijk OOK met je slaap te maken (ook met wat jij zegt). Het is een neurotransmitter. Ik zou als je deze dromen blijft houden hier toch contact over opnemen met de huisarts.

Over het algemeen droomt iedereen gemiddeld 5 dromen per nacht. Je droomt alleen in je REM slaap. Je REM slaap heb je niet er se nodig op uitgerust te zijn. In je REM slaap ben je juist actief, dit is de fase waarin je ogen bewegen en je je omdraait in bed. Als je heftige dromen hebt is het dus logisch dat je moe wakker wordt.

Wel herken ik je verhaal over dromen en "depressief" wakker worden. Ik kan ook hele heftige dromen hebben. Vaak een hele periode. (een week of 2) meestel ben ik dan heel erg druk of druk geweest. Ik kan die droom dan de hele dag moeilijk van me af zetten en leef de dag een beetje in de sfeer van de droom. Bij mij gaat het vanzelf weer over.

Wat je zelf zou kunnen proberen is een lucide droom. Dan droom je maar ben je bewust van dat je droomt en kun je er invloed op uitoefenen. Ieder mens heeft gedurende zijn leven minstens 1 zo'n ervaring, maar je kan jezelf er op trainen.

Als je meer info wilt PB dan!!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:54

ik heb nu ook al 2 keer hetzelfde gedroomt (vraag via PB)wat niet echt heel erg fijn was, ook onthoud ik mijn droom bijna altijd als mijn vader mij wakker maakt. het gaat dan dus zo: ong half 7 ben ik me ervan bewust wat ik droom (dat onthoud ik dan) rond 7 uur wekt mijn vader me ik morrel een keertje jahaaa en dan slaap ik door om mijn droom ''af te maken'' verder onthoud ik geen dromen alleen van een uur of half 7

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:55

Klinkt raar, maar trek voor je gaat slapen, de stekker uit je telefoon. Als je een draadloze huistelefoon heb geeft hij om de paar seconde signalen af ( dect) , deze kunnen heel verstorend werken, zeker als je je rust nodig hebt. Gewoon neem je deze signalen niet waar, maar je lijf wel. Mijn dochter werd 's nachts altijd wakker en sliep slecht, we hebben ons huis door laten meten en de frequentie in haar kamer was bijzonder hoog.
Bij ons helpt het. Succes ermee

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:56

Oja en als je een wekker met een stekker vlak naast je hoofd heb, ook deze een paar meter verder zetten. Die dingen geven straling af, net als een tv etc.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:56

als ik een periode heb waarin ik naar droom, zeg ik voor het slapen ten mezelf dat kk fijn ga dromen, en dan verzin ik een paar dingen waarover ik fijn kan dromen.

handig is ook om te oefenen in het beseffen dat je droomt, heel handig!!!! dan droom je naar en dan denk je: hey, dit droom ik, niet leuk, dus ik word wakker.

helpt heel goed!!!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:01

Misschien op een ander plek in je kamer gaan liggen, hoofd de andere kant op of iets. Meditatie voor je gaat slapen, rustige muziek, massage. Ik hoop dat je gauw weer lekker droomt.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 10:27

Citaat:
handig is ook om te oefenen in het beseffen dat je droomt, heel handig!!!! dan droom je naar en dan denk je: hey, dit droom ik, niet leuk, dus ik word wakker.

Vanacht was het niet heel erg wat ik droomde maar wel weer heel druk....
Vroeger had ik dat wel, ik heb zelfs een keer gehad dat ik wist dat ik droomde en ik heel hard riep: ik wil wakker worden!!! maar dat ging mooi niet.
Vanacht droomde ik dat ik mijn vroegere pony weer terug had, maar ze viel in de sloot en ik sprong in de sloot om haar boven water te halen, dat lukte dan ook gelukkig.
Ik droomde dat ik overal ratten had lopen, de kleintjes waren lief maar de grote die beten.
Ik droomde dat ik bij een vrouw was die allemaal kleine naaltjes in mijn bovenbeen had gestoken, dat was blijkbaar ergens goed voor... maar bij mijn rechter been was het niet goed gegaan en mijn been werd dik en de naaltjes deden heel erg pijn.
Ik droomde dat mijn ex opeens weer in de kamer stond en ik was veel te laat voor werk.
Ik droomde dat er een man bij een caravan zat maar die moest dood (waarom weet ik niet) ik hakte met een mes in zijn keel en sleepte hem naar een kamer, maar hij leefde nog... zijn lichaam was al een beetje uit elkaar en zijn hart zat in zijn nek en daar zag je het dan ook duidelijk kloppen, de man spartelde en ik stak nog een keer een mes in zijn nek.
Er stond een soort hijskraantje in de kamer, daarmee pakte ik de man op en gooide hem uit het raam...
Afschuwlijk....
Maar ik droomde ook dat ik kon vliegen, ik vloog over armoedige huisjes, huisjes gemaakt van karton en doeken.
Toen kwam ik bij allemaal rijke huizen en ik was verdrietig dat al die arme mensen in die kartonnen huisjes moesten wonen en die rijke mensen daar helemaal niks om gaven.
En dit zijn nog alleen de dingen die ik me kraakhelder kan herinneren, er is nog veel meer.

Vroeger als er iets absurds gebeurde dacht ik wel is, he! dat kan niet! ik droom! maar dat heb ik helaas niet zo.
Citaat:
serotonine heeft wel degelijk OOK met je slaap te maken (ook met wat jij zegt). Het is een neurotransmitter. Ik zou als je deze dromen blijft houden hier toch contact over opnemen met de huisarts.

Er staat ook inderdaad iets in de bijsluiter over dromen maar de huisarts kan hier denk ik weinig aan doen, ik zal deze medicijnen toch moeten blijven slikken, nachtmerrie's of niet.
Citaat:
Wat je zelf zou kunnen proberen is een lucide droom.

Vroeger had ik dus wel lucide dromen maar nu niet meer, mocht het toch nog is gebeuren dan weet ik wat me te doen staat...

Citaat:
Dit heb ik dus ook, je hebt het gevoel, het intenste rot gevoel, dat je in je droom ook had.
Als ik dus droom dat mijn vriend zegt dat hij al lang 10 keer vreemd is gegaan en vervolgens met 3 meisjes op een bed gaat liggen vrijen (wat ik dus ook vaak droom) voel ik me echt net zo rottig dan als dat in het echt zou gebeuren.
Ik kan ook echt jankend wakker worden, dat is ook niet normaal he?

Ja, dat heb ik dus ook, en dan ben je soms stiekem nog echt een beetje boos op je vriend ook... Nagelbijten / Gniffelen
Dat lijkt mij toch niet te horen, maar je droomt het zo echt dat het ook echt lijkt, dat zijn echt afschuwlijke dingen, en het kan je hele dag verpesten, tenminste bij mij wel.

Citaat:
Wel herken ik je verhaal over dromen en "depressief" wakker worden. Ik kan ook hele heftige dromen hebben. Vaak een hele periode. (een week of 2) meestel ben ik dan heel erg druk of druk geweest. Ik kan die droom dan de hele dag moeilijk van me af zetten en leef de dag een beetje in de sfeer van de droom. Bij mij gaat het vanzelf weer over.

Bij mij gaat het ook wel weer over maar ik baal er wel van dat je je dan een hele tijd rot voelt, dat wil ik niet meer.
Als het nou is een keertje gebeurt, ok, maar ik heb het bijna elke dag...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:02

Ik droom ook vaak hele rare en enge dromen.
Soms denk ik dan dat er iets niet goed met me is. In mijn dromen gebeuren vaak sadistische dingen door mijzelf of door naasten. Soms denk ik: hoe kom ik aan deze gedachten?
Ik wordt ook vaak achtervolgt in mijn dromen. Dit kan ik vaak wel herleiden naar iets uit mijn verleden ( een bepaald persoon)
Het helpt mij wel als ik 's avonds niet teveel heb gedaan en geen tv heb gekeken. Dus lekker wat lezen, babbelen, (bokken) en onder de douche voor het slapen gaan

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:37

ja lucide dromen moet je oefenen.. dat heeft tijd nodig maar ik wel heel handig.

ik heb het soms, ik onthoud ook vaak mijn dromen, ook van een paar weken terug en zo. heel grappig.