Citaat:
handig is ook om te oefenen in het beseffen dat je droomt, heel handig!!!! dan droom je naar en dan denk je: hey, dit droom ik, niet leuk, dus ik word wakker.
Vanacht was het niet heel erg wat ik droomde maar wel weer heel druk....
Vroeger had ik dat wel, ik heb zelfs een keer gehad dat ik wist dat ik droomde en ik heel hard riep: ik wil wakker worden!!! maar dat ging mooi niet.
Vanacht droomde ik dat ik mijn vroegere pony weer terug had, maar ze viel in de sloot en ik sprong in de sloot om haar boven water te halen, dat lukte dan ook gelukkig.
Ik droomde dat ik overal ratten had lopen, de kleintjes waren lief maar de grote die beten.
Ik droomde dat ik bij een vrouw was die allemaal kleine naaltjes in mijn bovenbeen had gestoken, dat was blijkbaar ergens goed voor... maar bij mijn rechter been was het niet goed gegaan en mijn been werd dik en de naaltjes deden heel erg pijn.
Ik droomde dat mijn ex opeens weer in de kamer stond en ik was veel te laat voor werk.
Ik droomde dat er een man bij een caravan zat maar die moest dood (waarom weet ik niet) ik hakte met een mes in zijn keel en sleepte hem naar een kamer, maar hij leefde nog... zijn lichaam was al een beetje uit elkaar en zijn hart zat in zijn nek en daar zag je het dan ook duidelijk kloppen, de man spartelde en ik stak nog een keer een mes in zijn nek.
Er stond een soort hijskraantje in de kamer, daarmee pakte ik de man op en gooide hem uit het raam...
Afschuwlijk....
Maar ik droomde ook dat ik kon vliegen, ik vloog over armoedige huisjes, huisjes gemaakt van karton en doeken.
Toen kwam ik bij allemaal rijke huizen en ik was verdrietig dat al die arme mensen in die kartonnen huisjes moesten wonen en die rijke mensen daar helemaal niks om gaven.
En dit zijn nog alleen de dingen die ik me kraakhelder kan herinneren, er is nog veel meer.
Vroeger als er iets absurds gebeurde dacht ik wel is, he! dat kan niet! ik droom! maar dat heb ik helaas niet zo.
Citaat:
serotonine heeft wel degelijk OOK met je slaap te maken (ook met wat jij zegt). Het is een neurotransmitter. Ik zou als je deze dromen blijft houden hier toch contact over opnemen met de huisarts.
Er staat ook inderdaad iets in de bijsluiter over dromen maar de huisarts kan hier denk ik weinig aan doen, ik zal deze medicijnen toch moeten blijven slikken, nachtmerrie's of niet.
Citaat:
Wat je zelf zou kunnen proberen is een lucide droom.
Vroeger had ik dus wel lucide dromen maar nu niet meer, mocht het toch nog is gebeuren dan weet ik wat me te doen staat...
Citaat:
Dit heb ik dus ook, je hebt het gevoel, het intenste rot gevoel, dat je in je droom ook had.
Als ik dus droom dat mijn vriend zegt dat hij al lang 10 keer vreemd is gegaan en vervolgens met 3 meisjes op een bed gaat liggen vrijen (wat ik dus ook vaak droom) voel ik me echt net zo rottig dan als dat in het echt zou gebeuren.
Ik kan ook echt jankend wakker worden, dat is ook niet normaal he?
Ja, dat heb ik dus ook, en dan ben je soms stiekem nog echt een beetje boos op je vriend ook... 
Dat lijkt mij toch niet te horen, maar je droomt het zo echt dat het ook echt lijkt, dat zijn echt afschuwlijke dingen, en het kan je hele dag verpesten, tenminste bij mij wel.
Citaat:
Wel herken ik je verhaal over dromen en "depressief" wakker worden. Ik kan ook hele heftige dromen hebben. Vaak een hele periode. (een week of 2) meestel ben ik dan heel erg druk of druk geweest. Ik kan die droom dan de hele dag moeilijk van me af zetten en leef de dag een beetje in de sfeer van de droom. Bij mij gaat het vanzelf weer over.
Bij mij gaat het ook wel weer over maar ik baal er wel van dat je je dan een hele tijd rot voelt, dat wil ik niet meer.
Als het nou is een keertje gebeurt, ok, maar ik heb het bijna elke dag...