LimaGentle schreef:heb het nu 2 keer gehad en weet na de 2e keer weer waarom ik het na de 1e keer eigenlijk niet meer moest doen

het is zo slecht voor je eigen nagels.. als ze er eenmaal afzijn dan weet je niet wat je ziet!! je eigen nagels zijn zo dun als papier en dat duurt HEEEEEL LANG voordat dat weer over is en je gewoon eigen nagels hebt
ik doe het dus NOOIT meer... ben nu blij met mijn EIGEN ECHTE lange nagels

Dit is echt grote onzin. Als je naar een goede nagelstyliste gaat blijven je natuurlijke nagels ook in goede conditie.
Als je nagels zo dun zijn geworden hebben ze teveel van je eigen nagel weggevijlt. Of zijn ze er hard vanaf knapt (dan moet je ze wel heel erg hard stoten) en heb je ze er af getrokken waardoor je de lamuleelagen mee trekt (je nagelplaat is gemaakt uit verschillende lagen)
Het mag eigenlijk niet maar bij mezelf heb ik vaak geen gedult ze er helemaal af te vijlen en trek ik ze er het laatste stukje af, dan zijn ze even wat minder sterk maar na een paar dagen heb ik mijn eigen nagel weer terug.
Ook is het niet zo dat als je kunstnagels hebt je er niks meer aan hoeft te doen, je moet elke dag je nagelriemen insmeren met olie. En je kunt ook olie met speciale vitamines kopen (is een 30 dagen kuur) om je nagels een extra vitamine stoot te geven.
Mensen denken vaak ik laat er nagels op zetten en om de 3/4 weken worden ze weer netjes gemaakt maar net als dat je naar de kapper gaat zul je elke dag zelf je haar moeten doen, in dit geval zul je elke dag je nagels de nodige verzorging moeten geven!
Zelf ben ik altijd erg met de verzorging van de natuurlijke nagel in de voorbereiding bezig zodat de nagel goed voorbereid is.
Mijn advies is zoek dus een goede nagelstyliste, als je nagel gevoelig worden, of als je pijn hebt bij het zetten van de nagels, zoek direct een ander!