Wat betaal jij voor je acryl/gelnagels?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: Wat betaal jij voor je acryl/gelnagels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:08

heb het nu 2 keer gehad en weet na de 2e keer weer waarom ik het na de 1e keer eigenlijk niet meer moest doen Haha!

het is zo slecht voor je eigen nagels.. als ze er eenmaal afzijn dan weet je niet wat je ziet!! je eigen nagels zijn zo dun als papier en dat duurt HEEEEEL LANG voordat dat weer over is en je gewoon eigen nagels hebt

ik doe het dus NOOIT meer... ben nu blij met mijn EIGEN ECHTE lange nagels Haha!

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:09

mijn zusje is nagelstyliste dus ik word zo geholpen Tong uitsteken
Moet ook wel zeggen dat ik ze anders niet gehad zou hebben denk ik Haha!

_Annelies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:11

ik heb ze een tijdje ook niet gehad maar binnen een maand waren ze gewoon weer normaal.
ik had al die verhalen gehoord dat het zo slecht is voor je nagels bij mij is het 100% mee gevalen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:21

LimaGentle schreef:
heb het nu 2 keer gehad en weet na de 2e keer weer waarom ik het na de 1e keer eigenlijk niet meer moest doen Haha!

het is zo slecht voor je eigen nagels.. als ze er eenmaal afzijn dan weet je niet wat je ziet!! je eigen nagels zijn zo dun als papier en dat duurt HEEEEEL LANG voordat dat weer over is en je gewoon eigen nagels hebt

ik doe het dus NOOIT meer... ben nu blij met mijn EIGEN ECHTE lange nagels Haha!

Dit is echt grote onzin. Als je naar een goede nagelstyliste gaat blijven je natuurlijke nagels ook in goede conditie.

Als je nagels zo dun zijn geworden hebben ze teveel van je eigen nagel weggevijlt. Of zijn ze er hard vanaf knapt (dan moet je ze wel heel erg hard stoten) en heb je ze er af getrokken waardoor je de lamuleelagen mee trekt (je nagelplaat is gemaakt uit verschillende lagen)

Het mag eigenlijk niet maar bij mezelf heb ik vaak geen gedult ze er helemaal af te vijlen en trek ik ze er het laatste stukje af, dan zijn ze even wat minder sterk maar na een paar dagen heb ik mijn eigen nagel weer terug.

Ook is het niet zo dat als je kunstnagels hebt je er niks meer aan hoeft te doen, je moet elke dag je nagelriemen insmeren met olie. En je kunt ook olie met speciale vitamines kopen (is een 30 dagen kuur) om je nagels een extra vitamine stoot te geven.

Mensen denken vaak ik laat er nagels op zetten en om de 3/4 weken worden ze weer netjes gemaakt maar net als dat je naar de kapper gaat zul je elke dag zelf je haar moeten doen, in dit geval zul je elke dag je nagels de nodige verzorging moeten geven!

Zelf ben ik altijd erg met de verzorging van de natuurlijke nagel in de voorbereiding bezig zodat de nagel goed voorbereid is.

Mijn advies is zoek dus een goede nagelstyliste, als je nagel gevoelig worden, of als je pijn hebt bij het zetten van de nagels, zoek direct een ander!

puck81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 20:24

Oke mooie tips, want ik had al zoiets? Hoe weet je nou of iemand goed is Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:14

Dit zijn mijn eigen nagels (zet ik bij mezelf) met deze lengte doe ik dus alles ook werken op de manege en het rijden en ik heb er nooit 1 af liggen. Je moet natuurlijk wel met lange nagels om kunnen gaan want ze constant stoten is natuurlijk niet goed maar ik stoot ze soms ook flink hard en er is er nog nooit 1 afgevallen.

Afbeelding

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:16

Zo wat zijn sommige mensen goedkoop uit vergelijken met bij mij..

Nieuwe set (alleen doorzichtige acryl): €50
Opvullen French Manicure: €26
Opvullen 3D Acryl: €42,50

De eerste keer werden er tips opgezet, maar die zijn er nu afgegroeid en ik heb gewoon mn eigen nagels met 3D acryl erop.
Ze vallen er trouwens niet gauw af hoor. Ik werk 2-4 keer per week op de manege en er is nog nooit één afgevallen. Het is wel handig om tegen de nagelstyliste te zeggen dat je tussen de paarden werkt, dan worden ze wat dikker gedaan. Ik had namelijk een keer dat de randjes van m'n 3D acryl gingen afbrokkelen.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:10

Ik betaal voor de startset, incl lakken in een design, 40 euro. En voor de vervolgkeren betaal ik 30 euro. Ze is er ruim 3 uur mee bezig geweest de eerste keer, en ik moet zeggen, het bevalt me prima, nadat ik eerst erg moest wennen.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:12

ik zou het wel graag willen doen voor op een feestje of bruiloft ofzo...
Maar in het dagelijkse leven vind ik het niet erg handig.
Had geen idee dat er zoveel mensen neppe nagels laten zetten!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:15

Is het ook mogelijk om zo'n set eenmalig te laten zetten?
Las hier ook wat over je eigen nagels goed voorbehandelen, wat bedoel je daarmee?
Het lijkt me namelijk wel erg mooi nep nagels, maar ben iets teveel buiten bezig om ze echt lang mooi te houden.
Wat is nu het echte verschil tussen gel en acryl nagels?
(boel vragen ik weet het)

puck81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 12:22

Dat meisje waar ik heen ga is het goedkoopste van allemaal tenopzichte van prijzen die ik gezien heb. Hopelijk is dat niet omdat ze ook echt slechter is!!! Ik denk meer omdat het een bijbaantje/hobby is of iets dergelijks.....en dat hoop ik ook Clown

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:25

ik betaal niks Bloos
mijn zus doet het Haha!
helaas heb ik ze nu niet meer vanwege
mijn werk Boos!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:26

-> MW

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:30

Ik heb voor het eerst in tijden weer eens nagelas laten zetten. De nagels liggen er bij mij altijd in no time af, of ik ze bij een goedkope of dure nagelstudio laat zetten.

Ik was deze keer €35,00 kwijt, was een openingsaanbieding van een nieuwe nagelstudio. De man die ze heeft gezet doet het al 6 jaar, geen beginner dus. Ik heb ze maandag laten zetten, gisteren waren er 2 afgebroken, die zijn gemaakt. Gisteravond brak nummer 3 af Scheve mond, ga hem vandaag weer laten maken.
Ik weet niet hoe het kan, ik heb geen rare dingen gedaan, de spullen die die man gebruikt zijn volgens mij goed (heb er geen verstand van natuurlijk), de namen van de merken die hij gebruikt ben ik ook weleens tegen gekomen in het andere topic over gel/acryl nagels.

Ik weet dus nu waarom ik vorige keer had besloten om geen nagels meer te nemen, de pest is alleen dat het zoveel beter staat met nette nagels (bijt nagels dus ziet er niet uit).

_Annelies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:31

puck81 schreef:
Dat meisje waar ik heen ga is het goedkoopste van allemaal tenopzichte van prijzen die ik gezien heb. Hopelijk is dat niet omdat ze ook echt slechter is!!! Ik denk meer omdat het een bijbaantje/hobby is of iets dergelijks.....en dat hoop ik ook Clown

hoeveel betaal jij dan?

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:31

@ Puck81
Als ze slecht zou zijn, zou jij dat aan de kwaliteit kunnen zien Bloos

Overigens laat ik mijn nagels wel altijd zo bijvijlen dat ze niet megalang zijn. Met te lange nagels kan ik ook niks Haha!

puck81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 13:51

joendy schreef:
puck81 schreef:

hoeveel betaal jij dan?

Ik ben er nog niet geweest maar zij zet een set voor 30 euro en bijwerken rond de 15 zoals ik begreep.

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:12

Breitling schreef:
LimaGentle schreef:

Dit is echt grote onzin. Als je naar een goede nagelstyliste gaat blijven je natuurlijke nagels ook in goede conditie.

Als je nagels zo dun zijn geworden hebben ze teveel van je eigen nagel weggevijlt. Of zijn ze er hard vanaf knapt (dan moet je ze wel heel erg hard stoten) en heb je ze er af getrokken waardoor je de lamuleelagen mee trekt (je nagelplaat is gemaakt uit verschillende lagen)

Het mag eigenlijk niet maar bij mezelf heb ik vaak geen gedult ze er helemaal af te vijlen en trek ik ze er het laatste stukje af, dan zijn ze even wat minder sterk maar na een paar dagen heb ik mijn eigen nagel weer terug.

Ook is het niet zo dat als je kunstnagels hebt je er niks meer aan hoeft te doen, je moet elke dag je nagelriemen insmeren met olie. En je kunt ook olie met speciale vitamines kopen (is een 30 dagen kuur) om je nagels een extra vitamine stoot te geven.

Mensen denken vaak ik laat er nagels op zetten en om de 3/4 weken worden ze weer netjes gemaakt maar net als dat je naar de kapper gaat zul je elke dag zelf je haar moeten doen, in dit geval zul je elke dag je nagels de nodige verzorging moeten geven!

Zelf ben ik altijd erg met de verzorging van de natuurlijke nagel in de voorbereiding bezig zodat de nagel goed voorbereid is.

Mijn advies is zoek dus een goede nagelstyliste, als je nagel gevoelig worden, of als je pijn hebt bij het zetten van de nagels, zoek direct een ander!

Ik ben het helemaal met Breitling eens. Werk zelf ook als nagelstyliste en de meeste mensen vergeten wanneer ze eenmaal aan kunstnagels gewend zijn hoe de dikte van de natuurlijke nagel was. Je kunt kunstnagels vergelijken met een huid waar een pleister opzit, wanneer je de pleister eraf haalt is de huid voor enige dagen weker zo is dat bij kunstnagels ook. Het is ook het beste om kunstnagels (uiteraard door een ervaren nagelstyliste) te verwijden met Aceton (Afweken) en aansluitend een manicure met paraffine behandeling. De nagels zullen een paar dagen (2 à 3) wat dunner aanvoelen omdat de nagels al die tijd geen zuurstof hebben gehad.

Wanneer kunstnagels zetten zeer doet of onprettig aanvoelt dan is de nagelstyliste verkeerd bezig, er wordt dan of teveel van de Keratine lagen weggevijld of er wordt een te dikke laag gel in 1 x aangebracht!

De prijzen die ik hanteer zijn:
Complete set Acryl met French Manicure € 40,00
Nabehandeling French Manicure € 20,00
Complete set Acryl Naturel € 35,00
Nabehaneling Naturel € 17,50

Voor een complete set Acrylnagels zit je bij mij ongeveer 2 uur in de stoel, voor een nabehandeling (afhankelijk of de klant een ander kleurtje wil of een compleet ander design) ca. 1½ uur.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 19:03

het zal allemaal best.. Haha! maar IK doe het NOOIT meer Haha!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:46

Ik ben er ook echt aan verslaafd, vindt m'n handen een stuk opgeknapt haha! Bij mij doet het ook echt geen pijn het zetten, en ik doe er echt lomp mee en ze blijven super zitten Ja
En idd je moet je nagels wel blijven verzorgen!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:40

kojack schreef:
Ik heb voor het eerst in tijden weer eens nagelas laten zetten. De nagels liggen er bij mij altijd in no time af, of ik ze bij een goedkope of dure nagelstudio laat zetten.

Ik was deze keer €35,00 kwijt, was een openingsaanbieding van een nieuwe nagelstudio. De man die ze heeft gezet doet het al 6 jaar, geen beginner dus. Ik heb ze maandag laten zetten, gisteren waren er 2 afgebroken, die zijn gemaakt. Gisteravond brak nummer 3 af Scheve mond, ga hem vandaag weer laten maken.
Ik weet niet hoe het kan, ik heb geen rare dingen gedaan, de spullen die die man gebruikt zijn volgens mij goed (heb er geen verstand van natuurlijk), de namen van de merken die hij gebruikt ben ik ook weleens tegen gekomen in het andere topic over gel/acryl nagels.

Ik weet dus nu waarom ik vorige keer had besloten om geen nagels meer te nemen, de pest is alleen dat het zoveel beter staat met nette nagels (bijt nagels dus ziet er niet uit).

Mag ik vragen of jij gel of acryl laat zetten? en of je het bijde al uitgeprobeerd hebt?
normaal gesproken mag een nagel nooit zo snel al er af gaan.

Op mijn website onder het kopje verzorging kun je hier een hele hoop over terug vinden misschien dat je daar iets van kunt opsteken?

het kan zoveel oorzaken hebben, of je nagels zijn voor jou te lang gemaakt. Als je veel in schoonmaak middelen zit etc is het ook niet bevordelijk voor je nagels, het kan zelfs komen als je medicijnen slikt!

Ik heb aardig veel informatie op mijn website staan dus mensen met vragen kunnen daar een kijkje nemen Knipoog

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 01:24

COSMIC77 schreef:
Vind het wel veel geld voor nagels.

Het is ook veel geld. Maar handen zijn en blijven een visitekaartje. Ik vind mijn handen het lelijkste deel van mijn lichaam, mijn vingers zijn vrij breed en kort en zijn al sinds jaar en dag "oud". Mijn nagels scheuren af zodra ze boven mijn vingertop uitkomen. Nepnagels is voor mij een uitkomst om toch "mooi" voor de dag te komen. Ik heb ook nog eens een representatieve functie en vind dat persoonlijk niet kunnen met lelijke handen/nagels.

Ik heb ze nu sinds een half jaar ongeveer. Mijn eigen nagels zijn waarschijnlijk niet veel meer waard. Bij mij is er nog nooit 1 gebroken, gescheurd of afgevallen.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:05

Ik heb al zo'n 6 jaar gelnagels. Heb ze er 1 zomer afgehad en wist niet hoe snel ik ze er weer op wilde hebben! Vind het mooi en verzorgd staan en met een 'representatieve baan' vind ik dat wel zo netjes.
Ik betaal 25 euro voor het opvullen, geloof ik. En ik ga 1x per 4 weken. Zal even foto online zetten...

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:07

Hier heb ik French Manicure, dat heb ik meestal niet, dan ziet het er erg natuurlijk uit. Maar ik vond het voor in de zomer met bruine handen wel mooi.
En, zoals je ziet, heb ik ze rond gevijld en niet recht!

Afbeelding

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:13

Ik betaal 50 euro voor een nieuwe set en 22.50 voor bijwerken. Ik laat ze iedere 3 weken (soms 2.5 week, nooit langer) bijwerken. Het kost wat, maar dan ziet het er ook een stuk beter uit dan de stompjes die ik had...