Hele kouden handen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Farouche

Re: Hele kouden handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:13

ik heb het ook, mijn handen worden ook onwijs blauw en paars, alsof ze afsterven Koe beetje vaag, maar daarom heb ik vaak handschoenen aan

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:17

Ik heb het al een paar jaar. Alleen in de zomer als de temp boven de 30 graden is zijn mijn handen en voeten warm.

Ik ben er echter nog nooit mee naar de dokter geweest.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:26

Koude handen en voeten kunnen verschillende (medische) oorzaken hebben.
Als je er nooit last van hebt, maar nu opeens wel, als het hinderlijk is, tintelt of pijn doet......ga dan a.u.b. naar je huisart. Er kan dan wel iets aan de hand zijn met de bloedsomloop of met een zenuwbaan.
Meestal krijgen wij koude handen of voeten als we veel met ons hoofd bezig zijn, veel zitmomenten hebben en dus weinig met ons lichaam in de weer zijn, beweging en massage/warmwrijven helpt dus, maar ook even wandelen of de stal lekker uitmesten, daar wordt je weer warm van, ook je handen en je voeten!

Vladeli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:58

tuttifrutti schreef:
ik ook!!
ik heb het zelfs zo erg dat ik dan gewoon geen gevoel meer in mijn handen heb. dan voel ik me echt dom. dan kan ik niet eens een riempje los krijgen of iets kleins oppakken. echt niet leuk meer!

Heyyzz!

Dat heb ik ook! Clown Dat is echt heel vervelend! Soms na het paardrijden, dan zijn 2 vingers helemaal wit en heb ik er geen gevoel meer in. Kan ik soms neit eens het hoofdstel los maken Knipoog Echt debiell Clown

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 10:14

Ik heb ook wel redelijk vaak koude handen en soms ook koude voeten

domegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 10:27

Ik heb zelf syndroom van Raynaud en heb er vrij veel last van, zowel in handen als voeten (de meesten met Raynaud hebben het voornamelijk in de handen). Het voorjaar en de zomer vallen meestal nog wel mee, het dichtslaan van de bloedvaten gebeurd dan één tot twee maal in de week. De herfst en de winter haat ik. Ik heb dan dagelijks problemen, soms gebeurd het wel twintigmaal per dag dat de bloedvaten compleet dichtslaan. Meestal zijn ze wit, bij een ergere 'aanval' grijs/blauw/paars. Daarbij ben ik de hele dag ijskoud, alleen een hete douche helpt dan nog (voor een halfuurtje, daarna is het weer mis).

Wat de pijn betreft kan ik er geen pijl optrekken. Soms doet het na 5 minuten vreselijk pijn terwijl ik een andere keer gewoon een uur gevoelloze vingers heb die niks kunnen, maar geen pijn veroorzaken. Hetzelfde met het opwarmen, soms voelt het aan alsof je ineens vreselijk wordt verwend (tintel de tintel en heeeerlijke warmte) en de andere keer kan ik wel gillen van de pijn...

Hoe dan ook, het is niet gevaarlijk, vervelend is het wel Haha!.

o0oJamieo0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 10:37

mijn handen zijn ook altijd koud en mijn nagels worden blauw/paars net als mijn lippen terwijl het niet eens erg koud is

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:47

Ik heb ook heel snel soms wel eens 2x per dag erg vervelend heb het vooral snel achter de computer wat ook helpt is je toetsen bord naar beneden klappen dan stroomt je bloed beter door Knipoog

Dainty_Bess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:58

Ik heb ook elke dag hele dag koude handen, op geen mogelijkheid warm te krijgen.. niet met heet water over je handen, hotpacks verwarming..nix helpt..nu heb ik vd week Chinese kruiden gekregen die zorgen dat er meer energie naar je extremiteiten gaat ofzo..vanmorgen voor het eerst gehad dus ben benieuwd of het helpt! (merk dr nu nog niet veel van Knipoog )

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:14

Koude handen heb je wanneer je niet veel gegeten hebt ofzo, wanneer je warme handen hebt wil dit zeggen dat je verbranding hebt in je lichaam, dus dat je aan het verteren bent en zo, maar is dan ook niet altijd zo hoor...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:36

Ik heb het altijd koud, zelfs in de zomer ...
Niet te geloven.

Nu in de winter is het ontzettend erg, en ook als ik computer, gewoon ijsblokjes Haha!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:32

Ik wil het jullie volgende week wel vertellen Clown , ik ben het meer dan zat ik ga naar de dokter Haha! PUNT Knipoog !!

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:54

Ik heb ook vaak koude handen & voeten, mijn moeder en grootmoeder hebben/hadden het ook, bij mijn grootmoeder kwam het door slechte bloeddoorstroming, ik en mijn moeder zijn er niet op onderzocht geweest oid, maar de kans bestaat dus wel degelijk dat het dus om hetzelfde gaat.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:42

Mij is een keer verteld (door een osteopaat) dat mensen met vaak koude handen en voeten veel piekeren en nadenken...
Misschien dat minder piekeren werkt? Knipoog

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 15:05

Heb het ook altijd.. vooral als ik achter pc zit..

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 15:12

Winterhanden en voeten op bokt woehoe! is niet altijd zo maar als je constant of snel koude voeten of koude handen hebt duidt dit vaak op winterhanden en voeten. Zijn allelei middeltjes voor...
Mijn bloedvaten reageren op kou of op warmte (warmer dan normaal zeg maar) dit kan behoorlijk pijn doen.. heb al diverse onderzoekjes gehad maar kwam niks uit Boos! hoop dat ze ooit nog eens vinden wat het is.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 15:49

Ik heb ook vaak koude handen. Nagelbijten / Gniffelen

@Arrabel; Ik pieker wel veel, zou voor mij nog weleens kunnen kloppen ook. Sigaar

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:56

Lidewijke schreef:
Ik heb ook vaak koude handen & voeten, mijn moeder en grootmoeder hebben/hadden het ook, bij mijn grootmoeder kwam het door slechte bloeddoorstroming, ik en mijn moeder zijn er niet op onderzocht geweest oid, maar de kans bestaat dus wel degelijk dat het dus om hetzelfde gaat.

Dit is trouwens een tweetal jaren geleden voor het eerst voorgekomen, eind september dit jaar ergens is het begonnen dat de ene helft van mijn handen heel erg vaak begint te slapen (altijd de kant vd pink, duim-wijsvinger-middelvinger functioneren nog normaal Tong uitsteken )