Aften / blaren in je mond...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Aften / blaren in je mond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:18

Flesje met paars etiket? Borax Glycerine toevallig? Dat gebruikte ik als kind, maar op een gegeven moment hielp het niet meer.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:56

Ik heb het nu voor het eerst, echt verschrikkelijk pijn doet het elke keer. Ik kon niet eens gulzig die pizza naar binnen schuiven zonder auw auw auw te roepen hehe. Heb gelukkig een kleine, is met 5 tot 10 dagen weg! Nou dat hoop ik maar dan!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:40

Ik kan je één tip geven.. bij de apotheker kun je Bocassan krijgen, dat werkt super!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:20

Dan ga ik dat morgen maar eens halen, want ik word er gek van! Bedankt!

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:24

ik heb ook wel eens aften. gelukkig de laatste tijd niet zo vaak meer, maar een paar jaar geleden zat ik steeds onder. of een heleboel kleintjes of een hele grote. dan kan je gewoon haast niks meer eten of drinken zonder pijn.

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:02

licorne schreef:
Al 'ns aan nachtschade-allergie gedacht? Bij mij vallen de vellen van m'n tandvlees/gehemelte als ik tomaten (die onder nachtschadefamilie vallen) eet...

Oh dat heb ik ook!! Alleen als ik pizza eet volgens mij..Dan heb ik een uurtje na het eten last..Volgende dag is het meestal wel weer over trouwens.

Wanneer ik genoeg groente en fruit eet heb ik nergens last van, zodra ik er een beetje makkelijk mee wordt merk ik dat meteen door een blaar Bloos Ik heb ook dat middeltje in het gele flesje gebruikt, werkt heel goed!

Civic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 13:04

Bij mij worden ze eindelijk weer minder... Pijn neemt af.
Die creme die ik eerder in dit topic noemde heeft me echt geholpen!

Kartouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:56

Oer bessensap helpt op een natuurlijke manier, je bent er snel vanaf en het verzacht.
Hier mee je mond spoelen .
Ze hebben het bij de betere reformzaken

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:43

oh, wat een ellende allemaal, ik krijg meteen weer een vertrokken gezicht als ik dit lees. Ik heb zo af en toe een kleintje en in perioden met veeeeel stress kan ik er donder op zeggen dat mijn hele mond onder zit. En dan heb ik het echt over tientallen die op en onder mijn tong zitten en op mijn gehemelte en 1 keer zelfs op de aanzet naar mijn slokdarm. Dat werd dus twee weken niet eten en alleen thee met honing drinken. Ik heb alle genoemde middelen al geprobeerd en niets werkt. Plus, ga maar eens proberen iets op de huigje te smeren, dat kan ik dus niet omdat ik dan over mijn nek ga. En maagzuur in combi met aften geven geen fijn gevoel (licht uitgedrukt, ik heb iets stukgegooid toen dat me overkwam). Waar het van komt, geen idee. Ik eet goed, ben gezond en wat ik zei, ik heb ze alleen als me werk/studie stressig is of als ik een koliekerig paard in de stal heb staan, ofzo. Ben al een paar keer doorgelicht (bloedtesten e.d.), maar er is geen aanwijsbare reden.
Bessensap en thee met honing zijn de twee beste middelen die ik geprobeerd heb. In beide zit een stofje wat op waterstofperoxide lijkt en enorm zuivert en verdooft, tijdelijk, dat wel helaas.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 09:36

ik heb het ook vaak, maar na een paar dagen zijn ze meestal weer weg.

hoorde dat het ook kon komen als je te weinig drinkt?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 09:50

@kaka ik heb jaren geleden precies hetzelfde gehad
mijn hele keel zat onder.. ik kon amper slikken

aften/blaartjes in je mond worden veroorzaakt door een schimmel
wat écht goed helpt is spoelen met (vers) citroensap Ja (citroen dood schimmelbacterien)
pers een citroen uit, en neem over de hele dag verspreid een (piepklein) slokje
binnen 1/2 dagen ben je er dan vanaf Cool
ik heb er nu gelukkig nooit meer last van

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:54

Ik heb er altijd enorm veel last van gehad. Meestal had ik er een stuk of 2 tot 5 in mijn mond. Omdat je er zo veel in je mond hebt ging ik moeilijker praten, was het lastig met eten etc etc.
Ik at eigenlijk nooit vitamine, vond fruit te veel gedoe en groente niet lekker enz. Het leek ook altijd erger te worden wanneer ik vitaminen at.
Tegenwoordig eet ik regelmatig fruit(fruit to day, veel fruit, weinig gedoe!!), wat meer groentes, neem vitaminetabletten en extra vitamine c in en ik heb er (afkloppen natuurlijk) geen last meer van.
En dat terwijl ik allerhanden middeltjes uit geprobeert heb.

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:57

missmiekie schreef:
Jazeker! Ik raad je alleen aan om dan ervoor te zorgen dat dat spul niet mengt met speeksel de eerste 2 minuten, anders krijg je een hele vieze smaak in je mond. Het is een soort potje met een kwastje wat je er dan op moet smeren, werkt echt heel goed!

Da's topsport; meerdere aftes, het spul er afte voor afte op smeren, allemaal droog zien te houden en het ook nog es NIET op een gillen te zetten.... Extreme duivel

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:00

Goh, ik spoelde altijd mijn mond met een sterke borrel. Deed even zeer maar dan was het wel snel weg. (meteen goeie smoes voor borrel)

Rufus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:47

Ik ehb er ook last van mijn tandarts zegt dat het door mijn beugel komt Boos!