Artsen en SOA test. Lekker dan...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Re: Artsen en SOA test. Lekker dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:10

Ik ga binnenkort een keer, vooral voor de lol eigenlijk, maar een goede test kan nooit kwijt. Ik zit voor mijn studie in het UMC Utrecht en daar kan je gratis terecht voor een (anonieme) SOA test.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:22

Duhelo schreef:
Urielle schreef:
Ik ging altijd gewoon jaarlijks naar de GGD voor een testje. Kon zelfs nog anoniem daar Haha!

anoniem?
*stelt zich een groepje mensen voor in een kamertje, en een dokter die komt zeggen: ja, 5 van jullie hebben dit of dit, de andere zijn gezond, en niemand die weer of ze nou ziek zijn of niet Clown *
nee, serieus, hoe gaat dat dan in zijn werk?

*proest*
Ik heb het gewoon op mijn eigen naam gedaan maar je moet terugbellen voor de uitslag en je kunt gewoon een kaart laten maken op je geboortedatum, of een bepaalde letter, of een andere naam ofzo. Zolang je maar kunt zeggen: ik wil graag de uitslag van A18, of de uitslag van Petra, zeg maar. Heel fijn dus voor de mensen voor wie het een beetje gevoelig ligt.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:59

patos schreef:
Ik ga binnenkort een keer, vooral voor de lol eigenlijk, maar een goede test kan nooit kwijt. Ik zit voor mijn studie in het UMC Utrecht en daar kan je gratis terecht voor een (anonieme) SOA test.

Oh? Geld dat alleen voor geneeskunde of ook voor bmw? Klinkt niet verkeerd!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:46

Urielle schreef:
Duhelo schreef:

anoniem?
*stelt zich een groepje mensen voor in een kamertje, en een dokter die komt zeggen: ja, 5 van jullie hebben dit of dit, de andere zijn gezond, en niemand die weer of ze nou ziek zijn of niet Clown *
nee, serieus, hoe gaat dat dan in zijn werk?

*proest*
Ik heb het gewoon op mijn eigen naam gedaan maar je moet terugbellen voor de uitslag en je kunt gewoon een kaart laten maken op je geboortedatum, of een bepaalde letter, of een andere naam ofzo. Zolang je maar kunt zeggen: ik wil graag de uitslag van A18, of de uitslag van Petra, zeg maar. Heel fijn dus voor de mensen voor wie het een beetje gevoelig ligt.

klinkt een stuk beter Haha!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 10:52

Yessy schreef:
patos schreef:

Oh? Geld dat alleen voor geneeskunde of ook voor bmw? Klinkt niet verkeerd!

Gewoon voor alle mensen in NL die een soa-test willen laten doen! Duurt wel even voordat je aan de beurt bent, meestal zo'n 1,5 maand.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:15

Ik herken het wel. Mijn vriend wilde zich laten testen en kreeg dezelfde reactie van de arts. Hij kon wel op aids laten testen, ja duh dat bedoelde ik niet. Gewoon op SOA's... maar nee dat deden ze niet zonder klachten.....

Ik ben toen naar mijn arts gegaan en ik kon me wel zo laten testen, ik was verder schoon dus ik neem aan mijn vriend dan ook maar het slaat natuurlijk nergens op.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:51

Ik had het ook met mijn HA.

Net uit met vriendje, vriendje bleek niet zo'n heilige, wel altijd veilig gedaan, maar het zat me gewoon niet lekker.
Sliep ook slecht en wou me laten testen om het af te sluiten.

Streept ie op dat formulier 3 dingen aan, want de rest kwam toch bijna niet voor.
En dat moest me geruststellen.
Heb per direct een andere HA geregeld en me gewoon volledig laten testen.

Als zo'n vent ff besluit dat een bepaalde SOA toch haast nooit voorkomt en er nooit op laat testen, heb je straks een ware epidemie.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:46

Hier is het gelukkig geen probleem, testen worden bij de huisarts gewoon gedaan.

Ik heb nu stage gelopen bij 2 huisartsen en heb gemerkt dat ze erg zuinig kunnen zijn Bloos
Dat zie je ook terug in onderzoeken die ze wel of niet aanvragen. Nou moet ik zeggen dat er ook regelmatig mensen bellen dat ze "zomaar" een bepaald onderzoek willen hebben. Als ze daar in mee gaan wordt het natuurlijk allemaal erg onoverzichtelijk en erg duur. Dan heb ik het over bijvoorbeeld een bloedonderzoek zonder dat mensen klachten oid hebben. Soa's kun je niet voorzichtig genoeg mee zijn, dat heb ik bij deze huisartsen ook gemerkt dat ze die onderzoeken zeer regelmatig uitvoeren!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:13

Ben ook anoniem bij de GGD geweest... best wel oke... alleen was ik wel 6 uur bezig... je wilt niet weten wat een rijen vol gestressde mensen daar zitten!

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:33

Mijn vriend heeft zich ook laten testen en heeft uitgelegd dat ik het perse wilde (door bepaalde omstandigheden, nee gen soa's).
De dokter vond het goed.
Ik ben ook getest en had ook niks.
Gelukkig maar, ik heb af en toe die zekerheid nodig