Over roken gesproken..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SummerRemedy

Re: Over roken gesproken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:14

Een vriend van mij heeft een laserbehandeling gehad, en hij heeft er daarna weinig moeite mee gehad om eraf te blijven. Hij rookte 7 jaar geloof ik.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 20:19

@Chiqa nee totaal niet meer

Ik ben gisteren grieperig naar huis gegaan, weerstand was al lager. Voor t naar huis gaan mn vriend even een zoen gegeven. Heb de hele avond en nacht last van mn keel gehad, continu hoesten. Om even een voorbeeld te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:21

Maar Pam, wat is dan zijn reactie als jij hem vraagt om jou voorbeeld te volgen?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:24

zorg dat hij ziek wordt:P flinke keelontsteking. heb ik ook gehad rookte in die tijden ook niet ging gewoon niet. heb zelf 6 jaar gerookt. toek kreeg ik wat met mn vriend en die had het liever niet ben van de een op de andere dag gestopt en nou al ruim 1,5 jaar rookvrij.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 21:01

Chiqa schreef:
Maar Pam, wat is dan zijn reactie als jij hem vraagt om jou voorbeeld te volgen?

'Tis jouw schuld door jou begon ik met roken Clown'

En dan wil die stoppen. Hij zegt ook geregeld, nu stop ik. Maar dan zijn er die specifieke momenten dat ie zooon trek heeft en dan steekt ie er toch 1 op en 1 wordt 2 etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:39

Naahhh...wat een slap excuus...Jammer dat hij het niet bij dat ene sigaretje kan laten, zou je dat wel kunnen 'verkroppen'? Zo nu en dan een peukie?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 21:45

Ja. Maar het is ook geen kwestie van verkroppen.
Ik merk dat zn gezondheid achteruit gaat. Dat ik last heb.. Of hij nu rookt of dat ik een oude kast overhoop haal en daar dagen last van heb van de stof,, komt op t zelfde neer.

Liefst wilde ik da ie helemaal stopte.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:12

Tja zijn we toch weer bij het begin hè.....jij wilt dat ie stopt en hij wil niet. En als hij niet wil dan zul jij een beslissing moeten nemen en niet doorzeuren. Of je neemt hem zoals ie is of je neemt hem niet.......... maar als je tegen hem net zo doorzeurt als hier op bokt dan stopt ie noooooooooit.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 13:00

Vraag me niet waarom maar ik raak een beetje geirriteerd van dat laatste bericht.
Je hoort mij NERGENS zeggen dat ik tegen hem zeur. Dat doe ik ook niet. Dat is de reden waarom ik dat HIER plaats omdat ik advies vraag, zodat ik NIET tegen mijn vriend hoef aan te zeuren.

Zoals gezegd hij wilt wel stoppen als hij KAN en ik vraag hier advies hoe hij kan stoppen. Ik hoef geen advies over hoe ik met mijn relatie om moet gaan.

Sorry maar dat moest er even uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:22

Mijn moeder heeft een cursus gedaan.
Die rookte ook vreselijk, heeft ontzettend vaak geprobeerd te stoppen, maar ze hield het nooit langer dan een week vol.
Na die curses (bijna 2 jaar geleden) heeft ze nooit meer een sigaret aangeraakt en heeft er geen nooit meer drang toe gehad, zelfs niet in de eerste dagen.
Ik kan wel voor je navragen wat de naam enzo was, maar je vriend moet het wel echt willen, anders helpt het denk ik niet...

lisette87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:45

Citaat:
Ik zou eens een longarts opbellen en vragen of hij een voorbeeld heeft van rokers longen.

Even een reactie hierop,
Het is gebleken uit onderzoek dat rokerslongen (van die vieze,zwarte) erg weinig indruk maken op rokers. Terwijl niet-roker ze erg vies vinden, ongezond, een reden om niet te gaan roken.
Ik snap niet hoe rokers deze longen niet enorm beangstigend vinden, maar waarschijnlijk is dit dus geen goeie oplossing Knipoog

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 13:36

Ooh help! Ik denk dat ik mijn relatie totaaaal niet ken!!

Toen ik gisteren spontaan! zei dat ie moest stoppen met roken zei hij, je hebt gelijk.
Nu ik op zijn pc zit, zag ik een site open staan over zyban (en dat was voor mn opmerking, je moet stoppen)
En dat allemaal zónder drammen. Wat moet ik nu?

Nagelbijten / Gniffelen

Maar goed ik ben er blij mee.
Go jij! Go jij!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:38

Pam schreef:
Ooh help! Ik denk dat ik mijn relatie totaaaal niet ken!!

Toen ik gisteren spontaan! zei dat ie moest stoppen met roken zei hij, je hebt gelijk.
Nu ik op zijn pc zit, zag ik een site open staan over zyban (en dat was voor mn opmerking, je moet stoppen)
En dat allemaal zónder drammen. Wat moet ik nu?

Nagelbijten / Gniffelen

Maar goed ik ben er blij mee.
Go jij! Go jij!

Geweldig voor je.....vooral dat je denkt dat ie idd stopt Bloos

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 13:44

En waarom niet? Denk je dat jij de enige bent die dat kan ofzo?

Tsja dan moet ik m misschien toch dumpen he!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:08

Ik hoop echt voor jou en voor hem dat ie het volhoudt. Maar net zoals ik weet je dat er tussen zeggen en doen een heel groot verschil zit.

Ik duim gewoon met je mee.....
Ben blij dat je hier een fijne uitlaatklep hebt en dat je niet zo tegen je vriend reageert, want dat lijkt me geen pretje voor hem.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:49

een vriendin van mij deed dit bji haar moeder.

Steeds sigaretten weghalen, steeds commentaar als ze zegt ík wil een sigaret ofzo'of commentaar op het roken zelf.. ze hebben toen onwijze ruzie gehad, maar ze heeft het doorgezet en toen was het dus over// nu is ze dus dankbaar Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:33

Ben benieuwd hoe het nu na één week niet-roken gaat..... Verward

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:30

Pam vind je niet dat je verplicht bent ons even te laten weten hoe het met de stoppoging van je vriend gaat. Het is nu bijna twee weken geleden dat hij gestopt is.....

Ook als het niet gelukt is mag je ons dat wel vertellen....

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:42

slimmerik schreef:
Pam vind je niet dat je verplicht bent ons even te laten weten hoe het met de stoppoging van je vriend gaat. Het is nu bijna twee weken geleden dat hij gestopt is.....

Ook als het niet gelukt is mag je ons dat wel vertellen....

Wat heb jij een vreselijke manier van reageren zeg, BAH Misselijk

Ontopic: Ik hoop voor je dat ie inderdaad stopt, maar ik weet uit mijn omgeving dat het erg moeilijk is om te stoppen....(Ikzelf ben allergisch voor rook, dus ik snap je punt wel!)

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 23:48

Nee ik vind dat ik niemand iets verplicht ben.
Ik ben niet eens verplicht om te kíjken op mens en welzijn, of wel soms? Ik heb dit topic over het hoofd gezien.

In ongelovelijke stress situaties is t moeilijk om te stoppen met roken. En geloof me die hebben we achter de rug de afgelopen twee weken. En die situatie moeten we eerst even overwinnen..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:55

missmiekie schreef:
Wat heb jij een vreselijke manier van reageren zeg, BAH Misselijk

Ontopic: Ik hoop voor je dat ie inderdaad stopt, maar ik weet uit mijn omgeving dat het erg moeilijk is om te stoppen....(Ikzelf ben allergisch voor rook, dus ik snap je punt wel!)

Ik had het een week geleden ook al gevraagd, en daar wordt doodleuk niet op gereageerd. Als je een topic opent over dit onderwerp en het loopt niet zoals je graag zou willen dan moet je dat ook gewoon toe kunnen geven. De mensen die in dit topic gereageerd hebben zijn toch geïntresseerd?

Dat het hem niet gelukt is, is toch ook geen schande??

Ik wens hem bij de volgende stoppoging meer succes !!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 23:57

Zoals ik al zei, ik heb dit topic níet meer gelezen en ben niets verplicht en zeker jóu niet.

Het ontbeert hem niet aan wilskracht want hij wíl echt stoppen. Maar de situatie is er niet naar.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 00:00

Geweldig dat je nu wel binnen 20 minuten kon reageren......

Ik vind je trouwens wel een beetje hatelijk reageren maar dat zal de stress wel doen en zeker je bedoeling niet zijn.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 00:01

MENSEN!! Haha! Niemand is iemand hier iets verplicht...
@ Slimmerik: Jij hebt je antwoord nu, dus wees blij Knipoog
@ Pam: Hopelijk gaat de volgende poging beter...

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 00:03

Op het moment dat iemand vind dat ik dom loop te neuzelen, en denkt mijn relatie beter te weten dan ik zelf en vind dat ik triest bezig ben als ik op bokt tips vraag.. Ja dan ben ik niet vriendelijk meer nee. Niks stress. Gewoon antipathie.

En geweldig he? Ja Keek toevallig vandaag wel op dit forum en zag dit topic. Jij blij.