Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:Mijn reumatoloog had het erover. Ik heb fibromyalgie en dat schijnt ook gekoppeld te zijn aan een tekort aan serotonine. Antidepressiva zouden hier dan ook beterschap moeten geven maar ik ben niet depressief en wil dus ook geen medicatie slikken.
Urielle schreef:Tiessie schreef:@urielle, dat zou ik dus ook niet doen die antidepressiva slikken.
Was ik ook niet van planMijn vriend is depressief en die slikt Seroxat. Sorry maar wat een rotzooi is DAT!
(Offtopic: een zogenaamd licht slaapmiddel heeft hier trouwens ook al geresulteert in spasmen en hallucinaties)
Needje schreef:Pfoe, verder kom ik er zo snel ff niet op.Citaat:Ik ben voornamelijk constant zenuwachtig en gestresst. Kan om de kleinste stomzinnige dingen ineens heel boos worden of juist gaan huilen.
Slaap slecht. Heel weinig zelfvertrouwen/negatief zelfbeeld.
huisman schreef:Eerst eens een vraag.Laat het me even weten, ik werk bij een GGZ instelling en heb ervaring met deze problematiek.Citaat:Ben je het hele jaar door zo of is het nu de dagen korter worden duidelijk anders?
Als je dit altijd al hebt kan je er donder op zeggen dat het een van de vele vormen van een echte depressiviteit is.
Als het juist in de donkere maanden naar boven komt mag je dit schuiven onder de noemer "winterdepressie" en kan een lichttherapie van 1 a 2 weken uitkomst bieden.
Citaat:marleen_usar schreef:Kan ook aan het weer liggen heeft mijn dochter last van, ze gaat dan altijd 10 dagen onder de lichtlamp.
irmalouise schreef:
Kun je die gewoon ergens kopen of gaat ze dan ergens heen.
Citaat:marleen_usar schreef:L tryptofaan is een zeer goed natuurlijk middel wat werkt bij stress en depresies.