tekort aan Serotonine in hersenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: tekort aan Serotonine in hersenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 14:04

Ik heb af en toe t idee dat je van de medicatie alleen maar slechter wordt Nagelbijten / Gniffelen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:07

Urielle schreef:
Mijn reumatoloog had het erover. Ik heb fibromyalgie en dat schijnt ook gekoppeld te zijn aan een tekort aan serotonine. Antidepressiva zouden hier dan ook beterschap moeten geven maar ik ben niet depressief en wil dus ook geen medicatie slikken.

Nagelbijten / Gniffelen nou hier schrok ik dus van... ik moet 19 december naar de reumatoloog en wil me dan op fibro laten testen omdat ik zelf het idee heb dat ik dat heb Verward
En toen ik dit las, had ik zoiets van ... uhm ... lijkt er ook wel op... Boos!

Uhm TS wat zijn over het algemeen jou klachten dan?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:10

Urielle schreef:
Tiessie schreef:
@urielle, dat zou ik dus ook niet doen die antidepressiva slikken.

Was ik ook niet van plan Haha! Mijn vriend is depressief en die slikt Seroxat. Sorry maar wat een rotzooi is DAT!
(Offtopic: een zogenaamd licht slaapmiddel heeft hier trouwens ook al geresulteert in spasmen en hallucinaties Bloos! )

Amitryptiline?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 14:19

Ik ben voornamelijk constant zenuwachtig en gestresst. Kan om de kleinste stomzinnige dingen ineens heel boos worden of juist gaan huilen.
Slaap slecht. Heel weinig zelfvertrouwen/negatief zelfbeeld.
Pfoe, verder kom ik er zo snel ff niet op. Bloos

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:22

Ja daar heb ik dus ook allemaal last van, los van de lichamelijke pijn e.d maar ik ben bang als ik dit meld dat ze zeggen dat ik deprie ben e.d en dat het daar aan zal liggen terwijl ik me de enige dag beter voel dan de andere!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 14:24

Maar ik voel me ook de ene dag beter als de andere.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:26

Ik zat vanochtend op de wc en ik dacht, kan ik nou nooit eens even lekker genieten van de dag?
Dan zit ik me al druk te maken dat ik sávonds van 18.00 tot 21.00 moet werken en dan wil ik liever niet te veel doen want stel dat ik niet om 18.00 op het werk ben... zulke dingen...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 14:28

Ik kan ook moeilijk genieten.
Meestal weet ik niet eens waarom ik zenuwachtig ben Bloos

Ciara87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:29

ik ben een hele tijd deprisief geweest en heb hiervoor ook anti-deprisieva geslikt, ongeveer 5 jaar lang, let wel op het moment dat je begint met het slikken van die medicijnen raak je eigenlijk verslaaft en zal je ook heel langzaam moeten afbouwen om je lichaam te laten wennen aan de nieuwe situatie ook zijn er veel bijwerkingen (waar ik veel last van had), mij heeft het wel heel goed geholpen. het nu eigenlijk alleen last in de winter (winterdepressie)

ik voelde me ook de ene dag beter als de andere dat is, depressie betekent niet dat je, je constant ellendig voelt. ik had bijvoorbeeld nergens meer zin in, was veel moe en kreeg angstaanvallen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 14:31

Ik heb ook nooit ergens zin in, en ben ook veel moe Bloos

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:35

Needje schreef:
Citaat:
Ik ben voornamelijk constant zenuwachtig en gestresst. Kan om de kleinste stomzinnige dingen ineens heel boos worden of juist gaan huilen.
Slaap slecht. Heel weinig zelfvertrouwen/negatief zelfbeeld.
Pfoe, verder kom ik er zo snel ff niet op. Bloos

Ik wil je niet "bang" maken hoor, maar ik ben zelf een aantal jaren depressief geweest, door de dokter vastgesteld, maar had al deze symptomen ook.
Ik schaamde me er ook verschrikkelijk voor, depressief NEE dat is iets wat je verborgen moet houden. Nou daar ben ik wel achter gekomen, je kan het maar beter accepteren, duurde bij mij wel een hele tijd hoor, maar heb toen ZOLOFT (medicijnen) gekregen en na een aantal weken voelde me ik wel wat beter. Ik maakte ook een of ander stofje niet voldoende aan in mijn hoofd Verward
Ik ben wel zo'n 4 maanden thuis geweest voordat ik me weer een beetje echt lekker voelde en sterker. Ik kon weer lekker slapen en van dingen genieten, want eerst had ik ook nergens zin in, gelukkig sleepte mijn moeder of vriendin mij dan weer het huis uit om iets gezelligs te gaan doen.
Ik heb de medicijnen zo'n 2 jaar geslikt en ben er nu al jaren vanaf en voel me goed, het blijft altijd wel in je, want ik heb af en toe wel eens een dag dat ik me down voel.

Ga alsjeblieft naar de dokter is mijn advies, ik heb ook veels te lang doorgelopen, je hoeft je er niet voor te schamen, ik heb het aan iedereen in mijn familie en vriendenkring verteld, en dan valt er ook een last van je af, want dan weten ze dat je, als je een keertje niet zoveel zegd of boos enz. waardoor het komt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 14:38

Ik zal proberen een afspraak te maken volgende week.

huisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:43

Eerst eens een vraag.

Ben je het hele jaar door zo of is het nu de dagen korter worden duidelijk anders?

Als je dit altijd al hebt kan je er donder op zeggen dat het een van de vele vormen van een echte depressiviteit is.
Als het juist in de donkere maanden naar boven komt mag je dit schuiven onder de noemer "winterdepressie" en kan een lichttherapie van 1 a 2 weken uitkomst bieden.

Laat het me even weten, ik werk bij een GGZ instelling en heb ervaring met deze problematiek.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:48

Heel goed van je, ik hoop voor je dat de dokter je goed kan helpen, ik heb namelijk er heel lang mee gelopen maar wel met allemaal dingetjes naar mijn dokter geweest maar die zag het niet als de symptomen van depressie en toen ik uiteindelijk doordat mijn eigen dokter er een keertje niet was, bij een andere dokter terecht kwam. Nou die hoefde me maar een paar seconden aan te horen en zei al van stop maar ik kan je zo wel vertellen dat je depressief bent. En daar was ik wel heel erg blij mee dat hij me begreep, en me gelijk medicijnen gaf, en verlopig mocht ik niet meer werken (kwam nl door mijn werk dat ik depressief ben geworden).
Heel veel sterkte en laat het even weten he, wat hij/zij er van dacht, mag anders ook via de pm hoor, als je dat liever doet.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:52

huisman schreef:
Eerst eens een vraag.

Citaat:
Ben je het hele jaar door zo of is het nu de dagen korter worden duidelijk anders?

Als je dit altijd al hebt kan je er donder op zeggen dat het een van de vele vormen van een echte depressiviteit is.
Als het juist in de donkere maanden naar boven komt mag je dit schuiven onder de noemer "winterdepressie" en kan een lichttherapie van 1 a 2 weken uitkomst bieden.
Laat het me even weten, ik werk bij een GGZ instelling en heb ervaring met deze problematiek.

Sinds ik mijn depressie wel weer te boven ben, moet ik wel zeggen dat ik nu de dagen idd korter worden, weer wat meer "dipdagen" heb, niet zo erg als toen, maar merk wel dat ik een wat korter lontje heb in de donkere maanden.

Wat houd het precies in en mag ik vragen wat dit kost??

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:53

Kan ook aan het weer liggen heeft mijn dochter last van, ze gaat dan altijd 10 dagen onder de lichtlamp.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 14:58

Ik heb t eigenlijk altijd wel. Maar nu wel meer als midden in de zomer.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:01

Citaat:
marleen_usar schreef:
Kan ook aan het weer liggen heeft mijn dochter last van, ze gaat dan altijd 10 dagen onder de lichtlamp.

Kun je die gewoon ergens kopen of gaat ze dan ergens heen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:58

Ik heb hele goede ervaringen gehad met Cipramil / Citalopram.
Ben er op een gegeven moment zelfstandig mee gestopt, netjes afgebouwt in een paar weken. Ging als vanzelf.

Het heeft mijn serotonineproductie in ieder geval weer stabiel gebracht. Ik wilde eigenlijk ook een heel verhaal typen over een tekort aan serotonine en depressief zijn, maar het is eigenlijk al gepost. Dat kun je niet los van elkaar zien. Die twee dingen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Veel succes bij de dokter, ik vind het goed dat je een afspraak gaat maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:17

irmalouise schreef:

Kun je die gewoon ergens kopen of gaat ze dan ergens heen.

Kan je nadat je een verwijsbrief heb gekregen huren bij he Groene kruis, ik zou het altidj proberen, beter dan die rot medicijnen.
Wat ook een hele lastige bijwerking van die medicatie kan zijn; vetzucht.
Zelf ben ik in no time (3 maanden) 25 kilo zwaarder geworden, een vriendin van me heeft de 40 kilo overgewicht gehaald, en ze hebben mij dat niet verteld.

Dan heb je er dus een serieus probleem bij, en trust me dan ben je niet happy.
Gelukkig was ik niet licht van gewicht, maar als je al aardig op gewicht zit, ga je gegarandeerd e mist er mee in.

Die pillen, echt je kan er beter niet aan beginnen.

(Oja je sex leven kan je ook wel op zolder zetten)

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:56

Ok bedankt, ik zou het misschien eens gaan proberen, bedankt voor de tip.
Ik gebruik gelukkig al een aantal jaren geen medicijnen meer, alleen gebruik ik nu SintJanskruid en daar kom ik de donkere maanden goed mee door.
Je krijgt er niet al die vervelende bijwerkingen bij.

En je sexleven blijft ook normaal Haha! Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:02

dat is idd een heel goed en erkent alternatief Irmalouise! Haha! helaas bestond dat nog niet in de tijd dat ik ermee begon..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:11

L tryptofaan is een zeer goed natuurlijk middel wat werkt bij stress en depresies.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:54

Citaat:
marleen_usar schreef:
L tryptofaan is een zeer goed natuurlijk middel wat werkt bij stress en depresies.

Ohh hier heb ik nog nooit van gehoord ?? Waar kun je dit halen dan.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:06

Ik ga het hier toch serieus overhebben bij mijn reumatoloog of kan je huisarts ook je serotoninetekort checken?