Bijtwond hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Droomster

Re: Bijtwond hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:42

Ik ben als kind gebeten. *ik was aan het spelen met een balletje en ging hem pakken, maar de hond dacht ook; BAL!!*
Voor de rest niet meer door honden voor zover ik me herinner.

Ik weet wel dat een vrouw die eerst de dierenwinkel hier had. Die deed altijd puppycursussen. Ze werd gebeten en belandde in het ziekenhuis. Ze was net te laat (hond bleek 1 of ander virus te hebben), 1 voet geamputeerd, vingers er aan ene hand vanaf & d'r hele andere hand..

Dus mocht je het niet vertrouwen terug naar het ziekenhuis gaan. Maar meestal komt het wel goed met een hondenbeet.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:44

toen ik klein was had ik een nieuwe fiets gekregen, trots dat ik was.. rondjes fietsen door de buurt Lachen tot ik over grind in een steegje fietste, ik viel, tegelijkertijd deed iemand de poort open, de honden renden naar buiten op mij af. 1 van die k*thondjes beet mij in mijn arm!! Boos! de baas riep hem terug en leit mij daar zomaar liggen... Koe deed heel zeer, maar was niet zo erg als jouw :N gelukkig. Gewoon goed schoongemaakt en antibiotica of joduim erop, verder weet ik het niet meer..

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:50

Ik ben op vakantie in oosterijk gebeten door een waakhond. Was toen een jaar of 11. Mn zus was die hond aan het aaien, t baasje stond erbij. Toen dacht ik, leuk ga hondje ook aaien. Dus ik aai m over zn bolletje, maaktie ie n super snelle beweginbg hing ie zo in mn onderarm.
Dat baasje schreeuewen dat ie los moest laten maar nee. Toen liet ie eindelijk los, dus ik rende zo snel mogelijk weg. Nee kwam ie achter me aan hap, weer in die arm. Dus die was geperforeert. Kreeg een verband om, moest steeds verschoont worden. En moest met me arm in zon doek lopen.
Mn spieren waren beschadigt dus moest rust houden.

Ik was er zo ziek van geworden dat ik nieteens rechtop kon zitten, als ik 5 min rechtop zat kon k alweer naar de wc rennen om te Misselijk

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:36

Jep, in mijn nek, littekens staan er nog,
was nog klein toen het gebeurde, was een combinatie van een vrij onbetrouwbare hond& een onvoorzichtige kleuter.
Hond lag te slapen en ik wou bij hem gaan liggen wat ik bij onze eigen hond ook altijd deed.
Hij schrok van mij en beet me vol in mij nek. Liet wel los gelukkig,
bloedde als een rund en ik moest een aantal injecties halen.
Heb er gelukkig geen angst voor honden aan overgehouden, maar was wel flink schrikken voor mij.
T was ook vooral mijn eigen schuld weet ik nu.

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 21:39

WOW wat een 'valse' honden allemaal zeg Nagelbijten / Gniffelen grapje hoor.

Ben ook al eens eerder gebeten, zelfde hand als nu, alleen toen was ik zo bijdehand om me met 2 knokkende Herders te gaan bemoeien , foute boel dus Huilen en eigen schuld dikke bult.

Deze hond heeft me gisteren nog een keer geprobeerd te happen, nog gegromd naar een kind en vanmiddag een oud omaatje in haar been gehapt.

Mijn vinger gaat al beter, braaf in de Biotex, maar wat ik me serieus afvraag is of dat weefsel nog naar binnen gaat, of waar het anders heen moet, het is echt YUK

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:42

als weefsel echt naar ver naar buiten komt zou ik toch zeker nog een tripje huisarts doen voor info
sucses

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:51

Booga schreef:
WOW wat een 'valse' honden allemaal zeg Nagelbijten / Gniffelen grapje hoor.

Ben ook al eens eerder gebeten, zelfde hand als nu, alleen toen was ik zo bijdehand om me met 2 knokkende Herders te gaan bemoeien , foute boel dus Huilen en eigen schuld dikke bult.

Deze hond heeft me gisteren nog een keer geprobeerd te happen, nog gegromd naar een kind en vanmiddag een oud omaatje in haar been gehapt.

Mijn vinger gaat al beter, braaf in de Biotex, maar wat ik me serieus afvraag is of dat weefsel nog naar binnen gaat, of waar het anders heen moet, het is echt YUK

Is deze hond normaal altijd betrouwbaar en lief? Of heeft hij dit gedrag eerder vertoont? Als hij erg veranderd is zou het kunnen dat hij pijn heeft!
In elk geval ben ik benieuwd wat het idee is nu met de hond, want dit kan natuurlijk niet

Ik heb niet het meest betrouwbare hondje, maar hij bijt niet uit het niets, ik hou hem bij kinderen weg, en ben voorzichtig met vreemden.
Maar een ding weet ik wel, als hij echt vanuit het niets mensen aan zou gaan vliegen of zo dan mag hij de rest van zijn tijd met muilkorfje door gaan brengen Bloos

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 23:05

Ik ben als klein kind gebeten door een hond net boven m'n rechteroog. Heeft niet veel gescheeld of ik was m'n hele oog kwijt. Nagelbijten / Gniffelen Nu heb ik zo 'n mooi litteken, maar goed, ik stoor me er niet aan.

Tetanus-prik moet idd om de 10 jaar gegegven worden, maar als ze niet zeker zijn, geven ze er bij ons nog gerust eentje bij voor de veiligheid. Ja

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:20

jezus wat een enge hond heb je?!!

Ik ben eens gebeten door een kat en goed ook, toen moest ik steeds nat verband om, zodat het nat bleef en het vuil eruit kon.
plus tetanus en antibiotica!
Goed in de gaten houden hoor, een goede beet kan echt link zijn!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:30

britt schreef:
Een tetanus injectie werkt 10 jaar...

Zo uit mijn hoofd, kinderen worden er op 8 of 9-jarige leeftijd voor het laatst mee ingeënt... binnen die 10 jaar zou een herhaling van een tetanusinjectie niet nodig zijn... zo vertelde mij een SEH-Verpleegkundige onlangs nog.

Dat klopt, daarom hoefde ik geen prik gelukkig.

bijna 70 % van de beten komt van herdershonden Gaaaap

En het weefsel is weer naar binnen gegroeid, dus maak je geen zorgen!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:32

Booga schreef:
Gisteren beet mijn ene hond me zomaar zonder reden in mijn hand. Eén tandje boorde zich diep im mijn wijsvinger (binnenkant). Bloeden dat het deed zeg Bloos!
Toen het bloeden gestopt was zag ik dat er wat weefsel mee naar buiten kwam, yuk.....
Huisarts gebeld (was 5 voor 5), die geen zin meer had en me naar de EHBO stuurde. Het werd schoongemaakt en ik kreeg een verbandje.
Precies mijn rechterhand weer.
Het doet nu ook echt zeer, gisteren viel wel mee, zit braaf 2 keer per dag in de Biotex om het schoon te houden. Mijn middelvinger is blauw en een soort geschaafd.....lang leve de hond Huilen ahum.

jullie weleens bijtwonden van een hond gehad?

hoe oud is je hond?

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:07

Vorige week is me kennis met een veechtpartij in d'r been gegerepen. De hond van die ander greep haar, ze moest meteen een prik halen en het is nu helemaal dik, paars, rood, blauw eromheen, echt niet normaal Ziek

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:01

Mijn nichtje is zaterdag gebeten door een hond. Of meer een halve wolf! Een grote hond met grote tanden en een dikke kop! Dikke gaten in der arm, bloeden! Zijn meteen naar ha gegaan en heeft prik gehad.
De eigenaresse was ook gebeten maar die 'vond het wel meevallen'en ging niet naar ha.