scootmobiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gekketeckel

Re: scootmobiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 21:07

Hij is errrrr,in een woord...wow... maar wel koud nu brrrrrr

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:08

Vork Pling ben blij voor je! hangt de sticker er al op Haha!

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 21:09

Nee die moet nog komen...

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:12

Hoe bevalt tie tot nu toe? (leest stiekem mee)

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 11:05

en hier is ie dan..... Clown Afbeelding
Afbeelding
fototje bij de stal...met me lieve ponytje op de achtergrond Haha!
Afbeelding
en een van de voorkant....Afbeelding
Afbeelding
en met mij erop......
me is soooo happy
Afbeelding

Irismacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:12

Leuk ding! Lachen
Staat echt niet raar hoor..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:36

je hebt wel een gave !

ik heb paar reuma soorten , ene dag loop ik als een kievit en de ander met stok en amper vooruit te branden (ben dan al blij dat ik uberhaubt overeind kom)

vd zomer eentje geleend en beviel eigenlijk wel aan de andere kant ook niet
niet vooruit te branden zo'n ding Haha! mijn kleine fietst dan mee , wat ik persoonlijk ook een nadeel vond was het gas geven , mijn handen zijn slechter als mijn voeten en soms was ik 2 kilometer verderop en kon dan geen gas meer geven

toch heb ik m nu toch ook aangevraagd samen met de rolstoel ,
aan de laatste heb ik meer die past in de koffer bak als we ergens heen gaan

aan de rolsoel die we tot nu toe huurde als we iets gingen doen ben ik ondertussen aardig gewend
maar je ziet de mensen wel kijken (of voelt eerder) ik ben ook nog niet zo oud
en als je dan bij bv dieren tuin bent en je zit in je stoel en staat op en loopt weg kijken mensen je echt aan van ja hoor tuurlijk .. terwijl ze niet IN je kunnen kijken , verder dan paar honderd meter lopen op de goede dag kom ik ook niet meer , zeker niet in 1 stuk (heb de kunst onwikkeld om om de 50 meter een heeeele mooie boom , etalage struik vogeltje etc te zien Haha! )

kan me dus wel een klein beetje voorstellen hoe je je voelt in een scoot
maar je moet er gewoon maling aan hebben wat mensen denken te denken
zij voelen jouw lijf niet !!

heeel veel plezier met je scoot ! (hoop dat ik ook zo'n flitsende krijg Tong uitsteken )

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 11:07

nickyu schreef:
je hebt wel een gave !

ik heb paar reuma soorten , ene dag loop ik als een kievit en de ander met stok en amper vooruit te branden (ben dan al blij dat ik uberhaubt overeind kom)

vd zomer eentje geleend en beviel eigenlijk wel aan de andere kant ook niet
niet vooruit te branden zo'n ding Haha! mijn kleine fietst dan mee , wat ik persoonlijk ook een nadeel vond was het gas geven , mijn handen zijn slechter als mijn voeten en soms was ik 2 kilometer verderop en kon dan geen gas meer geven

toch heb ik m nu toch ook aangevraagd samen met de rolstoel ,
aan de laatste heb ik meer die past in de koffer bak als we ergens heen gaan

aan de rolsoel die we tot nu toe huurde als we iets gingen doen ben ik ondertussen aardig gewend
maar je ziet de mensen wel kijken (of voelt eerder) ik ben ook nog niet zo oud
en als je dan bij bv dieren tuin bent en je zit in je stoel en staat op en loopt weg kijken mensen je echt aan van ja hoor tuurlijk .. terwijl ze niet IN je kunnen kijken , verder dan paar honderd meter lopen op de goede dag kom ik ook niet meer , zeker niet in 1 stuk (heb de kunst onwikkeld om om de 50 meter een heeeele mooie boom , etalage struik vogeltje etc te zien Haha! )

kan me dus wel een klein beetje voorstellen hoe je je voelt in een scoot
maar je moet er gewoon maling aan hebben wat mensen denken te denken
zij voelen jouw lijf niet !!

heeel veel plezier met je scoot ! (hoop dat ik ook zo'n flitsende krijg Tong uitsteken )

Ik kan me in jou verhaal helemaal vinden ,ikzelf heb dus ms en dan kun je de ene dag ook veel meer dan de andere ,toen ik gisteren een ritje op mijn scoot ging maken had ik ook het gevoel dat iedereen keek zo van ja hoor zo'n jonge griet op zo'n ding het zal wel hoor.
Wat de scoot betreft ik zou gewoon erom vragen om zo'n blitze ,bij mij zaten ze zogenaamd niet in het budget van de gemeente(ze kosten 7000 euro)maar mijn mammie heefd het gewoom voor me gevraagd en tja nee heb je en ja kun je zoals in mijn geval krijgen...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:40

Wat een ontzettend gaaf ding zeg!!! Ik vind hem helemaal hip!!! Rijdt hij ook een beetje lekker? je moet je gewoon van niemand wat aantrekken, je bent mobiel dus who gives a damn!

Veel plezier ermee!!! Ja

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:50

Wat goed van je dat je er een aangevraagd heb joh!

Een vriendin van me had er ook een, ze is ondertussen overleden.. maar ze had net als mij Cystic Fibrosis, en kon dus gewoon niks meer na een tijdje. Omdat ze toch een beetje mobiel wilde zijn heeft ze zo'n ding aangevraagd, en zij had er super veel lol mee!
Ze had zo'n grote toeter erop gezet, en maar toeteren als er iemand in de buurt kwam en zo Tong uitsteken.
En zo kon ze toch nog een beetje rondcrossen in het ziekenhuis.
Probeer er de voordelen van te zien.. succes!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:52

Mijn moeder heeft er al een jaar of 11 een, (nu 49 jaar) Ik had ook 2 vrienden van 25-30 ( een met ms en een met een dwarslaesie) en die reden er ook in.

Ik vind er niks raars aan, als ik mensen op een scootmobiel zie rijden ga ik er altijd vanuit dat ze iets mankeren waardoor ze dat nodig hebben. Ik weet dan ook dat je zo'n ding niet zomaar krijgt.
Het voordeel van deze dingen is dat je er ook gewoon mee de winkels in mag. Ik neem mijn moeder altijd graag mee te shoppen, al mijn spullen in de mandjes en ik hoef niks te sjouwen Tong uitsteken
Veel plezier ermee!

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 13:23

Mijn vriend zegt ook steeds dat ik me niks van andere mensen moet aantrekken maar dat doe ik toch wel een beetje...

maarja ik ben iig mobiel en daar gaat het om...
Afbeelding

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:25

weet nog de eerste keer in een rolstoel , ik werd boos obstinaat en moest huilen ..
slaat ergens op maar is gewoon emotioneel een moker slag

als ik naar mijn moeder kijk ..die had het er eerst ook moeilijk mee
maar wat een lol heeft zij aan dat ding gehd !

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:52

Mijn moeder heeft er ook een.
Ik vind er echt niks raars aan hoor.

Kan me wel voorstellen dat je je in het begin ongemakkelijk voelt.
Toen ik geopereerd was, moest ik ook even in de rolstoel.

Nou moest niet, maar er was bij ons zomermarkt.
Kon ook niet naar de zomerfeesten omdat ik toen in het ziekenhuis lag, dus wilde perse naar de zomermarkt.
Ik voelde me ook zo rot, had het idee dat iedereen mij aan keek enz.

Maar, heel veel plezier met je scoot!!!

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:22

Je bent in ieder geval weer mobiel en ik moet toegeven de scootmobiel ziet er blits uit.
Beter dan die wij verkopen. Haha! Ik werk namelijk nog bij een bedrijf welke leverancier is van rolstoelen, verpleegbedden en aangepast sanitair.
En wij hebben alleen die rode en blauwe waar het gros meerijdt.
Bloos

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:54

madrieka schreef:
... dus opgepast hier komt madrieka op haar scoot romeo 166 3 liter v6 ....ik probeer een grapje te maken maar ik vind hem zelf eigenlijk helemaal niet leuk... Huilen

Misschien kan je een sticker met de type aanduiding van je auto achterop plakken Knipoog ?!

Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat het een hoge drempel is om op zo´n scootmobiel te stappen Scheve mond . Het is toch ook een toegeven aan jezelf dat je beperking dermate groot is, dat je op zo´n ding bent aangewezen.
Tel daar ook nog eens bij op dat 95 % van de mensen die zo´n scoot hebben, bejaard is.
Toch hoop ik voor je dat je voordeel (mobiliteit) zó groot is, dat je over je schroom kunt heen stappen en dat je binnenkort gewoon blij bent dat je weer dingen kunt doen die voorheen moeilijk voor je waren!
Ik wens je iig alvast veel plezier met je stoere scoot OK dan! !

*edit: oohh, zie dat je hem al hebt en dat je er ook al mee gereden hebt OK dan! !
Mooi ding zeg!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:02

Ik vind hem hartstikke hip Cool
Heel anders dan de scootmobielen die je meestal ziet.

Goed dat je deze beslissing hebt genomen Lachen

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 14:10

Ben net even boodschappen wezen doen in het dorp ,ik heb het gevoel dat echt iedereen kijkt maar het was wel fijn om zelf weer boodschapjes te kunnen doen en niet iemand anders te vragen...
Afbeelding

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:18

Het ziet er helemaal niet slecht uit hoor!
Ik vind het altijd wel gaaf om een rondje te rijden met de scoot van m'n oma Haha! Maar je heb wel gelijk dat je meteen alle ogen op je gericht hebt. Dat is wel veverlend als je daar elke dag mee geconfronteerd wordt. Maar het lijkt me nog erger om niet zelf je boodschappen te kunnen doen. Uiteindelijk zit jij thuis met je boodschppen en zijn al die mensen jou allang weer vergeten Knipoog

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 14:23

Winkie schreef:
Het ziet er helemaal niet slecht uit hoor!
Ik vind het altijd wel gaaf om een rondje te rijden met de scoot van m'n oma Haha! Maar je heb wel gelijk dat je meteen alle ogen op je gericht hebt. Dat is wel veverlend als je daar elke dag mee geconfronteerd wordt. Maar het lijkt me nog erger om niet zelf je boodschappen te kunnen doen. Uiteindelijk zit jij thuis met je boodschppen en zijn al die mensen jou allang weer vergeten Knipoog

Ja dat is waar maar ik woon op een klein dorpje en dan wordt er veel geroddeld,want soms rij ik ook gewoon auto dus...

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:46

Ik weet alles van die kleine dorpjes. Laatste kwam de buurman naar me toe waarom m'n vader tegenwoordig een uur later thuis komt van z'n werk??!!??
Sommige mensen hebben gewoon niks beters te doen. Of je nu gezond bent of niet, er wordt evengoed wel geroddeld dus ik zou je daar niet druk om maken.