Durft die tampon niet in te doen....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Re: Durft die tampon niet in te doen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:43

xxappiexx schreef:
Mij lukte het ook nooit goed, deed altijd zeer en ik vond dat maandverband altijd zo smerig dat ik mijn pil soms gewoon een half jaar doorslikte.

Even geheel offtopic, maar misschien handig om hier ook wel te vermelden voor mensen die ineens ideetjes krijgen van deze opmerking: niet doen
ik was trouwe doorslikker van de pil, telkens 3 maanden, dan 5 dagen niet en dan weer 3 maanden, en ga zo maar door, tot ik begin april in het ziekenhuis lag met een longembolie en vervolgens nooit van mijn leven meer de pil mag slikken, dat de oorzaak bij de pil lag is nog steeds niet helemaal zeker, maar dat zullen ze niet meer kunnen achterhalen, maar ze houden het op de pil
Dus, hooguit 1 keer doorslikken, maar verder echt niet, geloof me, 1 keer in de maand ongesteld zijn is lang niet zo erg als niet meer weten wanneer je ongesteld moet worden Lachen

goed, ontopic Lachen
wat hier idd al werd gezegt, soms kan ie er heel ver in, en de andere keer echt maar een klein stukje en dan voelt ie toch allebei de keren gewoon goed aan, of het nu ligt aan niet ontspannen genoeg of weet ik waaraan.
Gewoon zorgen dat je goed ontspannen bent! En oefening baart kunst *LOL*
En wat al vast vaak gepreekt is tegen je, maar voor je hem inbrengt, handen wassen!!

succes! Haha!

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 23:06

Ik gebruik meestal een tampon met inbrenghuls.
Gaat heel erg gemakkelijk.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 23:28

tampon in je plasbuis??? dat kan gewoon echt niet. past niet eens! je kunt je plasbuis waarschijnlijk niet eens aanwijzen zo klein is dat ding! Dus dat is gewoon kant en klaar gelogen!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 01:38

Ja ik lieg.. zucht Rolleyes

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:55

Eightlegged schreef:
Ja ik lieg.. zucht Rolleyes

Jij niet maar degene die dat meegemaakt heeft misschien ??
Heb je 't gezien dan dat je zo heilig overtuigd bent Tong uitsteken ?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:24

Ik niet, mijn ma wel...

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:46

DresslOver schreef:
dan heb je het toch echt zelf verkeerd gedaan als de inbrenghuls blijft zitten hoor.. Verward ik heb altijd met inbrenghuls en bij mij is dat nog nooooit blijven zitten.. ??

Haha! De inbrenghuls was niet blijven zitten, hallo zeg, hoe moet je dat voor elkaar krijgen?!
Aan het uiteinde zitten stukjes karton die openvouwen als je de tampon uit de inbrenghuls duwt, zo'n stukje was afgescheurd en was blijven zitten.
Dus als je een inrenghuls wilt gebruiken kun je beter die van plastic gebruiken, maar zonder vind ik het nog het fijnste.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:49

Medousa schreef:
xxappiexx schreef:
Mij lukte het ook nooit goed, deed altijd zeer en ik vond dat maandverband altijd zo smerig dat ik mijn pil soms gewoon een half jaar doorslikte.

Even geheel offtopic, maar misschien handig om hier ook wel te vermelden voor mensen die ineens ideetjes krijgen van deze opmerking: niet doen
ik was trouwe doorslikker van de pil, telkens 3 maanden, dan 5 dagen niet en dan weer 3 maanden, en ga zo maar door, tot ik begin april in het ziekenhuis lag met een longembolie en vervolgens nooit van mijn leven meer de pil mag slikken, dat de oorzaak bij de pil lag is nog steeds niet helemaal zeker, maar dat zullen ze niet meer kunnen achterhalen, maar ze houden het op de pil
Dus, hooguit 1 keer doorslikken, maar verder echt niet, geloof me, 1 keer in de maand ongesteld zijn is lang niet zo erg als niet meer weten wanneer je ongesteld moet worden Lachen

Ik ken veel mensen die vaak doorslikken en nergens last van hebben. Maar die halve jaren doorslikken doe ik ook niet meer sinds ik met tampons overweg kan, het is nu gewoon iedere maand feest.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:27

Nou, Bealy zou Bealy niet zijn als ze niet zou willen weten hoe dat zit met die mini tampon & de plasbuis (het leek me nl. ook erg onwaarschijnlijk) maar in 2002 heeft de rechtbank van Zwolle een uitspraak gedaan in een zaak die de ouders van een meisje hebben aangespannen tegen J&J i.v.m. letsel dat is ontstaan als gevolg van het inbrengen van een OB-mini comfort tampon in de urethra, welke tampon door J&J wordt geïmporteerd c.q. gedistribueerd c.q. geproduceerd; Dus het is mogelijk ja. Nagelbijten / Gniffelen (verloren overigens)

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:34

haha!! sorry maar dat doet toch mega zeer! als je daar al iets aanzit is het al vet gevoelig! laat staan dat je er een tampon in duwt! Nagelbijten / Gniffelen

maar goed idd gewoon die dingen met inbrenghuls, vind ik ook het meest hygienisch!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:37

Ja, ik kon de feiten van die zaak ook amper doorlezen, ik vóelde het al bijna. Aaaauuuwwww! Ziek

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:49

xxappiexx schreef:

Ik ken veel mensen die vaak doorslikken en nergens last van hebben. Maar die halve jaren doorslikken doe ik ook niet meer sinds ik met tampons overweg kan, het is nu gewoon iedere maand feest.

Ja, je hoeft het niet van me aan te nemen hoor Lachen
maar ik waarschuw mensen eigenlijk sinds dien altijd, zeker als ik zulke opmerkingen zie Lachen
het hoeft niet te gebeuren hoor, maar ik zou het risico iig niet meer durven nemen Knipoog

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:07

Ik vond de eerste keer de mini-tampons veel te groot om in te brengen Schijnheilig.. Heb toen met inbrenghulsje gebruikt (niet karton trouwens, plastic) en daarmee geoefend en nu lukt het me met alle tampons. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:02

Sowieso beginnen met Mini's of welke ik zelf nog fijner vond van OB: Die Comfort nogwattes. Die zijn iets langer, maar heel smal. Verder goed voor jezelf de bijsluiter doorlezen en proberen te ontspannen; das het belangrijkste!
En je moet 'em niet kunnen voelen; Voel je em wel, dan zittie dus niet goed.
Alles is eigenlijk al zo'n beetje gezegd, maar toch Knipoog

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:08

ontspannen en iets schuin naar achteren misschien krijg je hem dan verder

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:11

Ik durfde het eerst ook niet, totdat ik met mn vriendje had afgesproken om te zwemmen en toen werd ik ongesteld *LOL* Heb toen wel een tijdje zitten prutsen, maar het is wel gelukt. De ene keer gaat het ook wat makkelijker dan de andere, je moet er gewoon even handigheid in krijgen, daarna wil je echt nooit meer maandverband Knipoog

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 01:40

Bealy schreef:
Nou, Bealy zou Bealy niet zijn als ze niet zou willen weten hoe dat zit met die mini tampon & de plasbuis (het leek me nl. ook erg onwaarschijnlijk) maar in 2002 heeft de rechtbank van Zwolle een uitspraak gedaan in een zaak die de ouders van een meisje hebben aangespannen tegen J&J i.v.m. letsel dat is ontstaan als gevolg van het inbrengen van een OB-mini comfort tampon in de urethra, welke tampon door J&J wordt geïmporteerd c.q. gedistribueerd c.q. geproduceerd; Dus het is mogelijk ja. Nagelbijten / Gniffelen (verloren overigens)

Lol! Vork Danku Bealy voor deze toelichting Haha!

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:56

Mn moeder werkt in het ziekenhuis, oa op de afdeling gynaecologie, en volgens haar kan je geen OB mini tampon in je urinebuis duwen. Of hij moet heel erg opgerekt zijn of een verkeerde groote hebben Knipoog

Verder aan de TS :
Mij lukte het eerst ook niet met tampons, dus eerst met inbrenghuls geoefend, en goed ontspannen.
Na een tijdje lukt het dan al veel beter Ja

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:03

Nada schreef:
Mn moeder werkt in het ziekenhuis, oa op de afdeling gynaecologie, en volgens haar kan je geen OB mini tampon in je urinebuis duwen. Of hij moet heel erg opgerekt zijn of een verkeerde groote hebben Knipoog

Ik geloofde het eerst ook niet hoor, maar dit zijn de feiten uit de zaak voorgelegd aan de Rechtbank in Zwolle (zaak 67014/HA ZA 01-702)

Citaat:
1 Vaststaande feiten

Tussen partijen staat als gesteld en erkend dan wel niet (voldoende) betwist - mede op grond van de overgelegde en in zoverre niet (voldoende) bestreden bescheiden - het volgende vast.

1.1 J&J is de producent van o.b. comfort mini tampons. Dit is de kleinste tampon die J&J produceert en heeft een dikte van 11 millimeter. Deze tampon is het meest geschikt voor jonge meisjes die nimmer een tampon hebben gebruikt en dat voor het eerst willen gaan doen.

1.2 De gebruiksaanwijzing bij de tampons vermeldt onder meer dat de schede tussen de urinebuis en de anus ligt, alsmede dat de tampon goed zit "wanneer u hem niet meer voelt.".

1.3 De gebruiksaanwijzing bevat voorts onder meer tekeningen. Eén daarvan verbeeldt het onderaanzicht van de vrouwelijke schaamstreek, met de clitoris, de schaamlippen, de ingang van de urinebuis (verder: urethra), de ingang van de schede en de anus. Een andere tekening verbeeldt de dwarsdoorsnede van het onderlichaam. Daarop is niet alleen de endeldarm, de blaas, het schaambeen, de urethra en de anus aangegeven, maar ook een in de schede ingebrachte tampon.

1.4 Op 19 maart 2000 heeft [dochter van eisers], toen 16 jaar oud, tijdens haar menstruatie een mini tampon trachten in te brengen. Dat lukte aanvankelijk niet, maar na aanmoediging door haar moeder en zus en na het op advies van haar moeder insmeren van de tampon met vaseline, uiteindelijk wel.

1.5 Na het inbrengen van de tampon kreeg [dochter van eisers] last van pijn en lukte het haar noch haar moeder om de tampon te verwijderen. In het ziekenhuis lukte het aanvankelijk evenmin. Uiteindelijk is [dochter van eisers] onder narcose gebracht en is de tampon uit, naar pas toen bleek, de urethra van [dochter van eisers] verwijderd.

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:13

Ja, ik zeg ook niet dat ik niet geloof dat het gebeurt is.
Maar dan moet haar urethra dus abnormaal groot zijn geweest, of door iets opgerekt zijn.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:20

ik durfde het ook nooit.. tot ik met inbrenghuls ging gebruiken
helemaal super Haha!
bij mij lukt het ook soms niet en doet t pijn maar dan ben ik gewoon 'te droog'
als ik dan 5 min wacht dan 'loopt het een beetje'( klinkt lekker dit Tong uitsteken ) en dan lukt het weer
gewoon staan blijven, benen beetje uit elkaar.. de huls erin tot je je vingers voelt, drukken en de tampon glijd er langszaam in en zit meteen goed.
suc6 ermee

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:24

De volgende keer dat ik ongesteld ben, is tegelijk met een zwemuitje van de klas. Het is dus of niet zwemmen, of een tampon gebruiken, of hopen dat ik nèt een dagje later ongesteld word. Nagelbijten / Gniffelen
Ik durf die tampon dus ook niet in te doen. Nagelbijten / Gniffelen En door dat verhaal van bealy durf ik al helemaal geen OB comfort mini te gebruiken?? Bloos!

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:44

Eightlegged schreef:
Roosmarijn schreef:
Tampon in je plasbuis? Dan lijkt me nu echt onwaarschijnlijk hoor.

Ik zit hier echt niet te liegen hoor Nors opkijken

Wel waar! liegbeest Clown Haha!

Nadhir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:20

Hmm nou om even weer ontopic te gaan Knipoog ik zweer bij de tampon met inbrenghuls. Het idee dat ik er met mn vinger in moet, nee bah! Ik vind het echt het beste ever. De tampon is een hele uitvinding, ipv zo'n vieze lap tussen je benen...

In het begin ging het niet prettig, maar ja wat ik al zei sinds dat ik die inbrenghuls gebruik gaat het goed en ik vind het ook een stukje schoner Knipoog

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:30

'Vroeger' waren die Tampaxdingen ook van karton, net als de goedkopere/andere merken die je nu nog hebt. Die met een plastic inbrenghulsje werken echt heel erg makkelijk Ja , die met karton vind ik super onhandig.

TS, is het inmiddels gelukt? Het gaat sowieso iets makkelijker in het begin van je ongesteldheid, dan is de boel allemaal wat vochtiger, waardoor de tampon beter naar binnen glijdt Lachen . Als je tampax gebruikt duw je het hulsje gewoon zo ver naar binnen dat je het bovenste deel nog net vast kunt houden, en dan duw je tegen het bovenste deel. De tampon schuift dan vanzelf precies op de goede plaats Ja en het hulsje trek je gewoon er uit. Staat ook op de bijsluiter.

Bij een gewone tampon is het in het begin inderdaad makkelijk om te hurken of om één been op de toiletrand te zetten. Dan pak je de tampon (mini in jouw geval) tussen je vingers en met je wijsvinger duw je hem er in, totdat je niet verder kunt (en dan niet met grof geweld verder duwen Knipoog ). Als je hem nog voelt zitten is het niet ver genoeg.

In het begin is het best lastig, dat vond ik ook. Je spant je spieren dan onbewust, waardoor de tampon niet meer goed naar binnen glijdt. Komt allemaal goed, hoor!

Een vriendin van mij liet het de eerste keer door haar moeder doen terwijl ze zelf op bed lag. Dat zou ik dan weer niet zo gauw doen Cool .