Mensen met een schildklierziekte??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

debje18

Re: Mensen met een schildklierziekte??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:20

Ik ga ook niet meer snel naar die huisarts, het is echt een laxe huisarts. Ik wil me ergens anders aanmelden, maar die wachtlijsten zijn zo lang, dat het een paar jaar duurt.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:42

Hey kwam dit forum per toeval tegen..
Heb ook graves, weet het sinds een half jaar ongeveer en ben nog niet goed ingesteld. Echt verveeelend, maar niks aan te doen. Ik was ook supermoe steeds, gevoel dat ik gummi-benen had en kon ook de hele dag wel slapen.
Nu strumazol en euthyrox ofzo..

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:47

hey ik heb een te traag werkende schildklier.
Ze kwamen er pas in maart achter omdat ze er niet op wilden testen. Ik zat al ruim een half jaar in de ziektewet.
Doordat ik niet meer normaal kon functioneren (niet normaal praten, niet recht lopen, weinig gevoel in rechter arm, zelfs een vergelijkbare aanval van epilepsie enz enz enz) kreeg ik diverse hersenscans omdat ze allereerst aan een tumor dachten.
"Gelukkig" voor mij bleek het toch alleen maar mijn schildklier te zijn. (en nog wat aandoeningen)
Nu heb er diverse tabletten waaronder thyrax, b12 en foliumzuur en knap ik langzaam aan op. Ben nu zo ver dat ik sinds een paar maanden s'middags een paar uurtjes heel rustig werk kan doen.
Door laksheid van artsen ben ik zo ver afgedwaald. De waarden in mijn bloed mochten max. 137 zijn geloof ik en ik zat op de 1530. Nou daar schrokken de artsen best wel van. Vanuit het lab hadden ze dus ook uitroeptekens bij de waarden gezet.
Dan zeg je wel "DOKTERS BEDANKT!!!" Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:54

eigenwijs, hou zelf ook in de gaten dat veel schildklierpatienten B12 niet goed opnemen. ik wordt elke 4 weken gespoten.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:55

ik heb een trage, had ook last van aankomen, haaruitval, vermoeidheid. Nu slik ik ook tyrax en ben onder controle, gaat nu wel goed.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:03

ik heb al vanaf mijn geboorte een bijna niet werkende schildklier..
heb dus al heel mijn leven thyrax en zou dus ook de bijwerkingen niet weten, want ik weet niet beter Clown

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:20

Ik krijg nu elke week B12 toegediend. Dat zal na verloop van tijd wel afgebouwd worden naar iedere maand.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:26

Ik heb effe gezocht bij de zoek functie.
Ik ben een al een paar jaar erg moe. (val gewoon overal in slaap ook in het restaurant)
Maar ik dacht dat ik gewoon altijd snel moe was en dat het normaal was. Misschien door het voedsel allergie ik dacht ik krijg te weinig vitamine binnen. Jaren lang bloed laten prikken maar dus niet op de schildklier, de dokter zei ja er is niks slaap maar eens goed uit dan komt het wel goed. ( en ik maar denken dat ik lui ben aangelegt maar ik wil zoveel) Toen een jaar geleden was ik zwanger en moes ik opeens op de schildklier laten prikken en wat bleek dat het niet in orde was. Ik moes naar een paar weken weer gaan maar ben niet gegaan want ik stond er niet bij stil waar een schildklier voordoet.
Omdat ik een trap van het paard had gekregen was ik weer naar de dokter gegaan. Toen begon hij mij te vertellen hoe ik me jaren voelde en dat klopte de tranen sprongen me in de ogen en zei ; wil je nu zeggen dat ik voor niks de helf van de tijd en zo lang ik al leef heb verslapen?
Denk het wel zegt hij. Ik wil dat je bloed laat prikken en dan gaan we kijken waar het allemaal vandaan komt maar zeer waarschijnlijk zal het aan de schildklieren liggen......Dus morgen moet ik bloed prikken want ik had vandaag al gegeten.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:34

Ik heb ook onlangs bloed laten prikken omdat ik mn de laatste tijd steeds vermoeider werd . Al moe opstond als het ware. Ook omdat de spierpijnen en gewrichtsklachten van de afgelopen jaren steeds erger werden. Geen dag meer zonder pijn in feite. Verder nog een hele reeks van vage klachten. Was er jaren geleden ook al diverse keren mee bij mijn vorige huisarts geweest, maar die gooide het , zonder verder onderzoek op fibromyalgie. Dan ben je verder uitgepraat. Van de pijnstillers kreeg ik ook alleen maar maagklachten. Dus nu maar eens bij mijn nieuwe huisarts aan de bel getrokken. Ik dacht aanvankelijk dat het wel eens door een vitaminie B12 tekort zou kunnen komen, omdat de klachten daar op leken. Dus de huisarts mijn klachten voorgelegd en gevraagd voor bloedonderzoek. Nu kwam de arts er zelf mee dat hij ook op mijn nier- lever waarden wilde laten prikken en op mijn schildklierfuntie. Bij de uitslag bleek mijn B12 zelf aan de hoge kant ze zitten, maar mijn schildklier werkt dus te traag. Ben nu in de tweede week van mijn opbouwschema met Tyrax 0.0025 mg (die kleine blauwe pilletjes) Moet volgende week beginnen met 2 per dag en in week 5 en 6 met 3 pilletjes. Dan weer bloedprikken en weer naar huisarts om verder te bespreken. Merk nu wel al dat ik minder spierpijn klachten en gewrichtspijn klachten heb. Dus ook misschien jaren onnodig met die pijn rondgelopen. Het is toch absurt dat mijn vorige huisarts niet eens op het idee is gekomen om me daarop te onderzoeken, maar dat je zelf eerst via google je klachten in te voeren op allerlei oorzaken moet komen. Gelukkig nu een goede huisarts die wel meedenkt!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:38

Mijn zusje ( 2 jaar ) is geboren zonder schildklier.
Ze krijg hier medicijnen voor ( pilletje wat we elke ochtend fijnstampen en met heet water mengen ), en ze moet 1 keer in de 3 maanden naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken.
Eigenlijk is het zo'n automatisme om dat spuitje te geven elke ochtend dat je amper merkt dat ze 'ziek' is.
Ze zal dit wel heel d'r leven moeten blijven slikken, maar omdat ze het net na de geboorte al ontdekt hebben is ze hartstikke gezond.

bebikaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:30

margreth:
is volgens mij het verhaal van velen hoor, een huisarts die niet alert is op schildklier aandoeningen, in mijn geval precies hetzelfde.
Wel steeds bloedprikken en naar andere dingen gekeken, (pfeiffer e.d) maar niet de schildklier. Ik had overigens dezelfde klachten als jij, en ook al langere tijd.
Bij mij kwam er ook ineens een bult in mijn nek, wat een vergrote schildklier bleek te zijn en die is dus operatief verwijderd, dus mis nu een kant en die andere kant doet het ook niet meer, dus ik gebruik vanaf die tijd ook medicijnen, duurde bij mij een week of twee voordat het goed werkte. Voel me nu nog wel moe af en toe, maar verder gaat het eigenlijk best goed.(operatie is nu 4 jaar geleden)

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:54

bebikaya schreef:
margreth:
is volgens mij het verhaal van velen hoor, een huisarts die niet alert is op schildklier aandoeningen, in mijn geval precies hetzelfde.
Wel steeds bloedprikken en naar andere dingen gekeken, (pfeiffer e.d) maar niet de schildklier. Ik had overigens dezelfde klachten als jij, en ook al langere tijd.
Bij mij kwam er ook ineens een bult in mijn nek, wat een vergrote schildklier bleek te zijn en die is dus operatief verwijderd, dus mis nu een kant en die andere kant doet het ook niet meer, dus ik gebruik vanaf die tijd ook medicijnen, duurde bij mij een week of twee voordat het goed werkte. Voel me nu nog wel moe af en toe, maar verder gaat het eigenlijk best goed.(operatie is nu 4 jaar geleden)

Ja, eigenlijk te gek voor woorden dat je er achter komt doordat je zelf op zoek gaat, of door toeval of door van huisarts te veranderen. Een die wel cooperatief is en meedenkt.
Ben nu afgelopen zaterdag begonnen met de 2 tabl. per dag. Spieren volen een stuk beter aan (sinds maanden/jaren) de vermoeidheid is er nog wel. Maar hoop dat dat ook wel over zal gaan. Viel zaterdag nog om 19.00 uur als een blok in slaap op mijn bank.
Ik had er geen flauw idee van dat er zoveel mensen last van hadden.

debje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:45

Ik ben er ook achter gekomen, door iedere keer opnieuw naar de huisarts te gaan met de zelfde klachten.Mijn spieren zaten op een gegeven moment zo vast dat ik nog niet eens fatsoenlijk meer kon lopen, ik liep toen die tijd heel slecht, iedereen zei het tegen me. Ik was vermoeid, hadden s'morgens echt een kop vol met vocht. De laatste keer dat ik weer naar de dokter ging waren mijn enkels helemaal opgezwollen. Toen dacht ik echt van als hij mij nou niet door stuurt, dan ga ik zelf wel naar het ziekenhuis. Maar gelukkig stuurde hij mij door. Slik nu meer als een jaar die pillen en ik ben weer bijna helemaal de oude Lachen

Gwenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:02

Ik heb ook een ziekte aan de schildklier.

Het is een auto-immuunziekte waar ik Euthyrox voor gebruikte. Na een aantal maanden begon ik huiduitslag (netelroos) te krijgen en moest ik Thyrax gaan gebruiken. De huiduitslag wordt niet minder, juist erger terwijl ik al anti-allegiemedicijnen neem.

Heeft iemand van jullie ook last van een allergische reactie (gehad)? En wat werd eraan gedaan?

Gwen