Vreselijke (spontane) buikpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_flo_

Re: Vreselijke (spontane) buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:28

Jammer dat je je nog steeds niet beter voelt.

Hoe is 't met je eet-, drink en defecatie patroon... de oorzaak zou n.l ook een verstopping kunnen zijn... is mij toen medegedeeld.

Door de pijn had ik niet veel zin in eten en drinken, kreeg van de chirurg te horen dat ik goed moest blijven drinken omdat ik al aan 't uitdrogen was.

Sterkte ermee ! Ach gut

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:36

En, hoe gaat het vandaag?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 20:21

britt; een verstopping kon het niet zijn volgend de huisarts en de arts in het ziekenhuis.

Vandaag heb ik al minder steken, maar nog wel veel pijn.

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:52

Hoi, voor meerdere mensen(misschien britt? de TS denk ik niet, maar zou ook kunnen) die al tijden rare buikpijnen enz hebben:

Als er niks gevonden wordt, en er word meteen de stempel prikkelbare darmsyndroom op gedrukt, wat natuurlijk heel goed kan, maar ik zou even uitzoeken of je wel de belangrijkste symptomen daarvan hebt....

Als je er zelf van overtuigd bent dat je dat niet hebt, of eigenlijk niet past in je eigen plaatje van de pijn en symptomen...

kijk dan eens op deze link: http://www.hputest.nl/introductie.htm
Hier staat vanalles uitgelegd en beschreven over HPU.

Ikzelf heb jaren met zulke hevige pijnen rondgelopen, dat ik dubbel klapte van de pijn, geen adem kon halen van de pijn. Dan zat het weer onder in de buik, dan weer bovenin de buik, opgeblazen buik, zodra ik iets onregelmatiger at begon ik al te trillen, bleek te worden. allerlei onderzoeken gehad van darmen, maag, eierstokken, baarmoeder, suiker, bloedonderzoeken,medicaties enz. En mijn ontlasting was niks mis mee (wat toch 1 van de hoofdsymptomen van PDS is) het had weinig met mijn eetpatroon te maken. En toch werd er PDS gezegd door de HA.

Dus ik dacht, kom, ik ga naar een dietiste die mij dingen kan vertellen waardoor ik minder last ga krijgen. Zij kwam met de term en test voor HPU op de proppen. (er zijn nog weinig huisartsen bekend mee, er staat een lijst op de site) Ze vertelde mij ook dat bij mensen met HPU eigenlijk altijd al tot PDS patient benoemd.
HPU is de status waarbij het lichaam een bepaalde stof, HPL-complex genaamd in de urine uitscheidt. Deze uitscheiding, die bij belasting toeneemt, gaat gepaard met verlies van voornamelijk zink en pyridoxaal-5-fosfaat (actieve vitamine B6). HPU komt meer bij vrouwen dan bij mannen voor.

Eerst een vragenlijst ingevuld, die staat op de site van de link, daaruit kwam dat ik bijna zeker aan HPU leed, dus de urinetest uit laten voeren...en bingo!! Eindelijk was bekend wat ik had. En het is heel simpel op te lossen, een supersterke voedingssuplement wat mijn zink,mangaan en een vorm van vitamine B6 heel erg aanvult (Depyrrol-Plus) en binnen 2 maanden heb ik geen last meer....en ik zit maar op de halve dosis wat aanbevolen werd. ik merk het meteen als ik stop, binnen een week is het weer terug, zodra ik weer aan de dagelijkse depyrrol zit is het weer over.

De vragenlijst kun je gewoon voor jezelf doen, komt hier niks uit, dan heb je dat weer uitgesloten!
er staat op de site een kopje met online-vragenlijst die kun je maken als je denkt dat dit het wel eens zou kunnen zijn.