wat heb ik! :((

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miran88

Re: wat heb ik! :((

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 17:42

Ik heb vorig jaar ook al onderzoeken gehad in het ziekenhuis vanwege veel hartkloppingen heb ook een aangeboren hartafwijking. daardoor zouden die hartkloppingen kunnen komen maar dat is niet zeker.
De dokter zegt ook dat het tussen me oren zit.
Heel frustrerend.
Wil zelf ook naar psycholoog misschien dat die me wel kan helpen.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:05

Heb al meerdere mailtjes met je gestuurd,en zag de nieuwe reacties
Het zal geen cronische hyperventilatie zijn dat kun je namelijk pas zeggen als het over een hele tijd nog niet beter is.
Ik zelf heb er ook een tijd over gedaan ,en nog steekt het weleens de kop op. Ach gut
Als je maar tussen je oren weet dat je lichaam gestuurd word door jou gedachte ,het word erger als jij in paniek raakt,en het word beter als je leert rustig te blijven en op je ademhaling letten.
Als je veel hebt meegemaakt is een therapeut (P)of (fys) altijd goed je kunt je verhaal kwijt verwerken,en de F helpt je je lichaam goed te gebruiken.
Maar ik geloof dat je er het zelf erg goed weet Knipoog ,en je doet er supergoed aan WEL ALLEEN in de trein te stappen elke halte die jij blijft zitten ,heb jij weer gewonnen Haha! .
Want als jij toegeeft aan angst is het nog moeilijker en lijdt vaak tot straatvrees. Boos!

heel veel succes !!!

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 19:22

klopt ook helemaal...
hyperventileren doe ik ook... dat zei de dokter ook toen ik daar even goed door vlamde de eerste keer.. we zullen zien..

morgen even kijken hoe het treinreisje gaat, heb gelukkig back up, als het mis mocht gaan dan komt mijn vriend me halen met de auto.

toch weer een geruststelling!

bedankt allemaal voor de reactie's!

het doet me heeel erg goed om te horen dat mijn gezondheid nu toch wel herkenbaar is

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 15:26

Kleine update :

heb vanmorgen mijn bloeduitslag van Pfeiffer binnen gekregen.
volgens de uitslag heb ik idd Pfeiffer gehad.. 3 maanden geleden.

toen heb ik niets gemerkt, was druk bezig met een overhaaste verhuizing...

ik denk dat ik nu in de nasleep van Pfeiffer zit en dat mijn lichaam nu pas die klap te pakken heeft gehad.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:32

Ok beter dat je dat weet,nou dan komt het allemaal wel goed iniedersgeval!!succes groetjes

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:43

Wel eens aan Lyme gedacht? Dat komt niet altijd uit de testen maar kan deze verschijnselen hebben. Mijn buurman is momenteel ook doodziek, en ze denken dat hij Lyme heeft, maar het komt niet uit de test. Toch levert antibiotica goede resultaten op...

Leest de laatste reactie: Bloos

Fijn dat je weet wat het is! Nu kan je er wat mee en hoef je je niet meer zo druk te maken. Heel veel beterschap!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:45

Bij lyme heb je ook ernstige spierklachten en zelfs uit vallen,weet niet of je daar ook last van hebt?

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 15:49

uitvallen als in flauwvallen?
nee... wel steeds op het randje maar flauwvallen doe ik niet (soms wil ik het wel al te graag.. even lekker snorken Lachen )

spierpijn heb ik wel... maar dat hoord geloof ik ook weer een beetje bij pfeiffer..?

ach we zullen zien.. voldoende slapen en kalm doen wanneer mijn lichaam het aangeeft is de beste optie denk ik.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:56

En juist naar je eigen lichaam luisteren! Ik weet dat dat moeilijk is maar zeker doen.

Die klachten die jij beschreef zijn mij ook overkomen (al aantal jaren terug) en kwam mede door verandering van baan: was misselijk, tegen het flauwvallen aan, als ik ergens heen ging werd ik heel onrustig en ging anders ademhalen (sprake van hyperventileren) en ik was vooral moe; of dat ik elke dag een marathon had gelopen. Via mijn baas ben ik bij een bedrijfspsycholoog terecht gekomen en die heeft mij weer op het 'rechte' pad gekregen door naar mijn eigen lichaam te luisteren en dmv ademhalingsoefeningen. Maar nogmaals sterkte!

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 16:00

^^ ja heel herkenbaar..
ik wil nog steeds een afspraak maken om mijn ademhaling onder controle te krijgen.. ik hyper nog steeds en alleen als ik ergens naar toe moet (winkel.. trein.. stad) en dan gaat het weer mis he

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:02

Omdat je dan toch te gespannen bent en weet dat het dan fout kan gaan?

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 16:03

yups Knipoog

erg balen allemaal in elk geval

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:07

Is ook balen. Je mag dan nu wel denken dat het misschien een nasleep is van Pfeiffer maar toch zal ik me daar niet al te vast aanhouden. Mijn advies zou zijn: ga op zoek naar iemand die jou weer de ontspanning in het lichaam kan geven dmv goede ademhalingsoefeningen. Want hoe gespanner je bent (bewust of onbewust) des te meer gaat je lichaam opspelen.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 16:10

yep dat is mijn volgende aanpak ook.. alleen is mijn dokter nog op vakantie he..
20 oktober laat ik me wel door verwijzen naar een haptonoom of zoiets..

tot die tijd doe ik het kalmpjes aan

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:45

Ik wil hier even op reageren!
Ik heb PRECIES maar dan ook echt precies het zelfde als jou gehad. Ik durfde niet naar de winkel en als ik dan ging stond ik daar te zweten en te beven in de winkel. Ik durfde niet meer met de trein, zelfde verhaal. Ik durfde echt niks meer uit angst dat ik daar waar ik was flauw zou vallen of zou moeten overgeven of wat dan ook. Ik had steken op mijn borst van het verkeerde ademen, waardoor ik nog paniekeriger werd en nóg verkeerder ging ademen en daardoor nog meer lichamelijke klachten kreeg. Ik had helemaal niks aan mijn hart, ik viel helemaal niet flauw, maar dat kwam alleen door verkeerd ademen! Ik kon dus uit eindelijk alleen nog maar paardrijden en als het niet te lang en ver weg was naar familie. (Hoe vaak ik wel niet héél erg hard heb gehuild en helemaal gefrustreerd in mijn moeders armen lag...waarom moest nou net míj dat overkomen?!) Toen ik hoorde dat de pijn in mijn borst, misselijkheid, zweten, dizzy zijn, hoofdpijn en moe (je kent het wel..) allemaal symptonen waren van verkeerd ademen geloofde ik het niet. Hoe kan dat nou dat je daarvan misselijk word!? Maar toen kwam het; mijn zus las in een tijdschrift een verhaal van een meisje die hetzelfde had alleen had zij het nóg erger, zij kon alleen nog in bed liggen. Ze vertelde in dat verhaal dat zij toen opzoek is gegaan naar een oplossing want zo kon het niet langer! Ze kwam uit bij Maatkracht (www.maatkracht.com) dat is een organisatie van mensen die ook hyperventilatie hebben gehad. Op de site staat hoe ze alles toepassen, dat kun je zelf wel lezen Knipoog Ik las op de site de symptonen en welja ik had ze bijna allemaal! Ik heb direct gebeld en kon de volgende dag al terecht! In het begin dacht ik echt: volgens mij helpt dit óók al niet want ik was ook al bij n psycholoog geweest. De mevrouw daar zei tegen mij: het duurt ongeveer 4/5/6 maanden en dan voel je je stukken beter dus ik dacht: jaja volgens mij gaat dit nooit meer over! Ik kwam daar 1 keer in de week en al heel snel voelde ik me een stuk beter, natuurlijk durfde ik nog niks uit angst dat het weer terug kwam maar nu (onderhand aan het einde van de therapie) kan ik weer naar de winkel, school, met de trein, leuke dingen doen, familie en dat wel ALLEEN! Natuurlijk heb k nog wel is als ik iets heel spannends moet doen dat ik even denk oeh let op je adem tanya maar dat lukt gewoon met mijn daar geleerde "paniekhendel"! Echt mensen ik raad het zeer en zeeeeeeeeer aan!!! Probeer het in ieder geval..
TS: Heel veel succes en sterkte, als je wil praten kun je me altijd een berichtje sturen!!!
(sorry voor de hoeveelheid tekst maar het voelt goed om het zo eens op te schrijven hoe veel beter het nu al gaat!)

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:35

TS hoe gaat het nou met je?!

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 13:57

ja eindelijk weer tijd om achter de pc te zitten bokken Tong uitsteken

met mij gaat het eigenlijk wel heel goed de laatste tijd
heb geen last meer gehad van die idiote aanvallen enzo..

ik loop nu weer vrij de winkels in.
ik heb me erover heen gezet door steeds voor de winkel in me zelf te herhalen dat er niets aan de hand was en dat alles wel oke is.
en dat werkte prima.
ik merk alleen no wel veel van mijn pfeiffer..
ben onwijs moe maar dat heeft natuurlijk een oorzaak die bekend is dan Lachen

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:20

Gelukkig maar!!!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 16:57

Je hebt zo te horen precies hetzelfde als mij en mijn vriend, het stomme is dat ik precies hetzelfde als hem begin te krijgen nml. Veroorzaakt door stress en spanning, we zijn beide overspannen, hij door het verleden en jeugdtraumas, ik door meerdere dingen die ik mee heb gemaakt. Hij heeft hyperventilatie, misselijkheid, bronchitis(ver over gelukkig), duizeligheid, hoofdpijn(spanning&migraine), last van zijn spieren, wat te maken kan hebben met het feit dat hij hyperventileert. Ikzelf sta momenteel op het punt in te storten, vanwege meerdere dingen, maar ik begin momenteel precies dezelfde klachten als hem te krijgen. Dus zoals de meesten hier al zeggen is de kans groot dat het door stress komt, wat je beschrijft lijkt op paniekaanvallen, waar ikzelf steeds meer last van heb. Mijn vriend kreeg hetzelfde en is een paar keer achter elkaar van zijn fiets hierdoor gevallen, omdat het ineens zwart werd en hij op de grond weer wakker werd.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 16:58

Ik had niet alles gelezen, maar ik zie dat je ook pfeiffer erbij hebt. Gelukkig gaat het steeds beter met je, beterschap he!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:16

tanya89 schreef:
Ik wil hier even op reageren!
Ik heb PRECIES maar dan ook echt precies het zelfde als jou gehad. Ik durfde niet naar de winkel en als ik dan ging stond ik daar te zweten en te beven in de winkel. Ik durfde niet meer met de trein, zelfde verhaal. Ik durfde echt niks meer uit angst dat ik daar waar ik was flauw zou vallen of zou moeten overgeven of wat dan ook. Ik had steken op mijn borst van het verkeerde ademen, waardoor ik nog paniekeriger werd en nóg verkeerder ging ademen en daardoor nog meer lichamelijke klachten kreeg. Ik had helemaal niks aan mijn hart, ik viel helemaal niet flauw, maar dat kwam alleen door verkeerd ademen! Ik kon dus uit eindelijk alleen nog maar paardrijden en als het niet te lang en ver weg was naar familie. (Hoe vaak ik wel niet héél erg hard heb gehuild en helemaal gefrustreerd in mijn moeders armen lag...waarom moest nou net míj dat overkomen?!) Toen ik hoorde dat de pijn in mijn borst, misselijkheid, zweten, dizzy zijn, hoofdpijn en moe (je kent het wel..) allemaal symptonen waren van verkeerd ademen geloofde ik het niet. Hoe kan dat nou dat je daarvan misselijk word!? Maar toen kwam het; mijn zus las in een tijdschrift een verhaal van een meisje die hetzelfde had alleen had zij het nóg erger, zij kon alleen nog in bed liggen. Ze vertelde in dat verhaal dat zij toen opzoek is gegaan naar een oplossing want zo kon het niet langer! Ze kwam uit bij Maatkracht (www.maatkracht.com) dat is een organisatie van mensen die ook hyperventilatie hebben gehad. Op de site staat hoe ze alles toepassen, dat kun je zelf wel lezen Knipoog Ik las op de site de symptonen en welja ik had ze bijna allemaal! Ik heb direct gebeld en kon de volgende dag al terecht! In het begin dacht ik echt: volgens mij helpt dit óók al niet want ik was ook al bij n psycholoog geweest. De mevrouw daar zei tegen mij: het duurt ongeveer 4/5/6 maanden en dan voel je je stukken beter dus ik dacht: jaja volgens mij gaat dit nooit meer over! Ik kwam daar 1 keer in de week en al heel snel voelde ik me een stuk beter, natuurlijk durfde ik nog niks uit angst dat het weer terug kwam maar nu (onderhand aan het einde van de therapie) kan ik weer naar de winkel, school, met de trein, leuke dingen doen, familie en dat wel ALLEEN! Natuurlijk heb k nog wel is als ik iets heel spannends moet doen dat ik even denk oeh let op je adem tanya maar dat lukt gewoon met mijn daar geleerde "paniekhendel"! Echt mensen ik raad het zeer en zeeeeeeeeer aan!!! Probeer het in ieder geval..
TS: Heel veel succes en sterkte, als je wil praten kun je me altijd een berichtje sturen!!!
(sorry voor de hoeveelheid tekst maar het voelt goed om het zo eens op te schrijven hoe veel beter het nu al gaat!)

Dit heb ik ook.. Nog steeds.. Niet dat ik niets durf enzo, maar wel dat ik ook een enorme overgeeffobie heb nu, door mijn ademhalingsproblemen Scheve mond

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:17

Ik heb geen idee, maar misschien klinkt het een beetje raar, een bril kan tegen veel van datgene; wazigheid etc. wel helpen!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:24

Dniekje schreef:
Ik heb geen idee, maar misschien klinkt het een beetje raar, een bril kan tegen veel van datgene; wazigheid etc. wel helpen!

Ik heb dit ook allemaal gehad en heb ook mijn ogen laten testen. Maar de wazigheid komt niet door slechte ogen (mijne waren perfect), maar door die hyperventilatie.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:26

spokie79 schreef:
Dniekje schreef:

Ik heb dit ook allemaal gehad en heb ook mijn ogen laten testen. Maar de wazigheid komt niet door slechte ogen (mijne waren perfect), maar door die hyperventilatie.

Ow whaha Knipoog heb ik het fout Haha! achja mensen mogen fouten maken..!