Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tanya89 schreef:Ik wil hier even op reageren!
Ik heb PRECIES maar dan ook echt precies het zelfde als jou gehad. Ik durfde niet naar de winkel en als ik dan ging stond ik daar te zweten en te beven in de winkel. Ik durfde niet meer met de trein, zelfde verhaal. Ik durfde echt niks meer uit angst dat ik daar waar ik was flauw zou vallen of zou moeten overgeven of wat dan ook. Ik had steken op mijn borst van het verkeerde ademen, waardoor ik nog paniekeriger werd en nóg verkeerder ging ademen en daardoor nog meer lichamelijke klachten kreeg. Ik had helemaal niks aan mijn hart, ik viel helemaal niet flauw, maar dat kwam alleen door verkeerd ademen! Ik kon dus uit eindelijk alleen nog maar paardrijden en als het niet te lang en ver weg was naar familie. (Hoe vaak ik wel niet héél erg hard heb gehuild en helemaal gefrustreerd in mijn moeders armen lag...waarom moest nou net míj dat overkomen?!) Toen ik hoorde dat de pijn in mijn borst, misselijkheid, zweten, dizzy zijn, hoofdpijn en moe (je kent het wel..) allemaal symptonen waren van verkeerd ademen geloofde ik het niet. Hoe kan dat nou dat je daarvan misselijk word!? Maar toen kwam het; mijn zus las in een tijdschrift een verhaal van een meisje die hetzelfde had alleen had zij het nóg erger, zij kon alleen nog in bed liggen. Ze vertelde in dat verhaal dat zij toen opzoek is gegaan naar een oplossing want zo kon het niet langer! Ze kwam uit bij Maatkracht (www.maatkracht.com) dat is een organisatie van mensen die ook hyperventilatie hebben gehad. Op de site staat hoe ze alles toepassen, dat kun je zelf wel lezenIk las op de site de symptonen en welja ik had ze bijna allemaal! Ik heb direct gebeld en kon de volgende dag al terecht! In het begin dacht ik echt: volgens mij helpt dit óók al niet want ik was ook al bij n psycholoog geweest. De mevrouw daar zei tegen mij: het duurt ongeveer 4/5/6 maanden en dan voel je je stukken beter dus ik dacht: jaja volgens mij gaat dit nooit meer over! Ik kwam daar 1 keer in de week en al heel snel voelde ik me een stuk beter, natuurlijk durfde ik nog niks uit angst dat het weer terug kwam maar nu (onderhand aan het einde van de therapie) kan ik weer naar de winkel, school, met de trein, leuke dingen doen, familie en dat wel ALLEEN! Natuurlijk heb k nog wel is als ik iets heel spannends moet doen dat ik even denk oeh let op je adem tanya maar dat lukt gewoon met mijn daar geleerde "paniekhendel"! Echt mensen ik raad het zeer en zeeeeeeeeer aan!!! Probeer het in ieder geval..
TS: Heel veel succes en sterkte, als je wil praten kun je me altijd een berichtje sturen!!!
(sorry voor de hoeveelheid tekst maar het voelt goed om het zo eens op te schrijven hoe veel beter het nu al gaat!)
Dniekje schreef:Ik heb geen idee, maar misschien klinkt het een beetje raar, een bril kan tegen veel van datgene; wazigheid etc. wel helpen!
spokie79 schreef:Dniekje schreef:Ik heb geen idee, maar misschien klinkt het een beetje raar, een bril kan tegen veel van datgene; wazigheid etc. wel helpen!
Ik heb dit ook allemaal gehad en heb ook mijn ogen laten testen. Maar de wazigheid komt niet door slechte ogen (mijne waren perfect), maar door die hyperventilatie.