Ingegroeide teennagel laten opereren onder algehele narcose?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bombarie

Re: Ingegroeide teennagel laten opereren onder algehele narc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:03

Je moet je wel bedenken dat een algehele narcose een enorme aanslag op je lichaam is, het is niet zomaar iets en je moet er weken van herstellen. Ik denk dat je dokter het toen des tijds gewoon niet goed verdoofd heeft. Ik heb laatst een operatie gehad aan mijn schouderspier onder plaatselijke verdoving en heb hier helemaal niets van gevoeld... zo zie je maar weer. Als je iets voelt moet je dat gewoon heel duidelijk maken en eisen dat ze je beter verdoven, dan spuiten ze gewoon nog iets bij... succes!

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:14

Vorige week nog gehad, die spuiten a f s c h u w e l ij k! Noujah gelukkig was dat ook het ergste Bloos
En wat zegt de dokter nadat ie de eerst spuit had gedaan " ja ik had toch gezegt dat het pijn deed" Clown Niet dus
Maar goed ik ben er nu wel van af en daar gaat het om he Knipoog

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 15:48

Bombarie: die spuiten doen echt zeer geloof mij Lachen ik ben 2 keer geopereerd en bij beide keren vloog ik tegen het plafond.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:00

Kun je de arts die je teen gaat behandelen niet vragen hem eerst met lidocaine zalf oid in te smeren. Deze zalf verdooft de huid, waardoor de pijn van de gevreesde 2 prikken minder zal zijn.

Succes!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:00

Ik vind het ook nogal wat om hier algehele narcose of een ruggeprik voor te vragen. Ik weet dat het heel erg pijn doet en dan nog niet eens uit eigen ervaring. Tenen en voeten zijn gewoon ontzettend pijnlijk om te verdoven. Maar nog liever een paar spuiten erin, dan het risico lopen op complicaties van de narcose. Daarnaast, met een prik mag je meteen weg. Anders moet je in dagbehandeling opgenomen worden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:07

ik praat ook mee, heb het zelf nu 2 keer laten verwijderen, de 1e keer liep ik er al ruim 2 jaar mee rond, kon niet meer normaal lopen, heb heel mijn enkel ''krom'' gelopen omdat die teen geen grond mocht raken. Toen ze hem eruit gingen halen hebben ze er !!5!! spuiten in gedaan..ontstoken littekenweefsel is erg gevoelig...(keer erna andere arts, en was het minder ver, dus maar 3 Lachen )
En nu is mijn andere teen bezig..
Ik lees verder mee, al betwijfel ik toch of ze hier ''zomaar'' algehele narcose voor doen..

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:27

gewoon een watje tussen stoppen moet goed helpen Tong uitsteken

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 19:25

maar zo'n watje kun je er toch niet zelf tussen stoppen?
Maar goed ik denk niet dat ze een algehele narcose geven hoor.
Want in principe is het maar een 'simpele' ingreep.
Maar goed ik lees ook even mee, want ik denk dat mij hetzelfde te wachten staat.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 10:21

Narcose is een aanslag op je lichaam en ook zeker niet vrij van risico's. Er zijn genoeg mensen die nog jarenlang last hebben van narcose.
Narcose wordt via een infuus gegeven en ook het infuus prikken wordt door velen als zeer onprettig ervaren.

Denk ook niet dat je echt serieus genomen zult worden in ziekenhuis, algehele narcose willen voor een heel kleine ingreep die ook met plaatselijke verdoving verholpen kan worden. Voeten en handen zijn erg gevoelig en de verdoving aldaar zal allicht meer pijn doen dan op een andere plaats, maar om de risico's van narcose dan maar te nemen.....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:47

Ik denk ook niet dat ze je onder gehele narcose zullen en mogen brengen.
Narcose's brengen zoals gezegt risico's met zich mee, bovendien kun je er zoooo ziek van worden Vriendin van me had een borstverkleining gedaan, en die is van de narcose zieker geweest als van de operatie opzich.

Ik ben niet zo thuis in de ingegroeide teennagels, mijn teenrampen beperken zich tot paardenhoeven, opengehaalde/gescheurde nagels en zware ontstekingen Knipoog Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 22:10

Voor zo'n "kleine" ingreep ga je echt niet onder volledige narcose Knipoog
Misschien kan jou arts gewoon niet prikken? Ik heb er vaak genoeg bij moeten assisteren patienten ervaren het wel als pijnlijk en vervelend maar ik heb nog geen 1 tegen het dak omhoog zien vliegen Knipoog Haha!
Daar komt bij het is zo gebeurd die spuiten, met een ingegroeide teennagel blijven lopen heb je meer pijn van Ach gut

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 15:49

Mijn moeder heeft de dokter gebelt. En heb nu een antibiotica zalf (3de al dus denk niet dat het gaat werken maja) en dan als de ontsteking het meeste weg is moet ik naar de pedicure. Naja ik heb er niet echt het vertrouwen in dat het over gaat.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:33

ik heb dit grapje al 3× gehad,dus ook 3× die rotspuiten,ze doen echt zeer,maar komop,geef je zelf ff een schop onder je kont!
vertel aan je arts dat je echt bang bent,dan neem ik aan dat hij je goed begeleid?!

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:48

Ook ik heb al 2x mijn complete teennagel moeten verwijderen,
maar die spuiten vielen mij echt 100% mee.
Die arts vertelde mij dat mannen huilend en gillend daar zaten,
nou dat vond ik toch wat overdreven Verward
Ok lekker voelt het niet, maar dat lijkt me hetzelfde met narcose, en daar heb je veel langer last van Knipoog
Succes in ieder geval ermee!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:25

Is het inmiddels al opgelost? je nagel probleempje?

Ik heb die van mij nu 'onder controle'.
Heb er zelf een watje onder geduwd en hij is er nu 'uit' en ik laat voorlopig het watje eronder (verschoon hem natuurlijk wel)
en als mijn nagel weer helemaal goed gegroeid is en eruit haal ik het watje weg.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:30

Wat ik nu zeg klinkt misschien heel erg dom en raar. Ik heb nog nooit een ingegroeide teennagel gehad, maar ik ben er wel bang voor, ik heb er geen aanleg voor (geen gekke nagels/zit niet in de familie) Maar ik heb wel veel huid ernaast. Nu doe ik sinds 8 maanden als ik mijn nagels moet knippen die huid (na het badderen) er een stukje vanaf knippen, aangezien ik er geen pijn heb, en de huid erg zacht is van het bad hou ik zo mijn huid rondom mijn grote teennagel beperkt.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:19

klinkt wel pijnlijk..

Ik heb er ook redelijk snel last van.. schijnt te gebeuren als je ooit je nagel te ver hebt geknipt oid.. Tegenwoordig houd ik het gewoon elke week bij, anders groeit het al snel een stukje in en gaat het pijnlijk worden.. Laatst met heel veel pijn en moeite een stukje uit mn teen gehaald.. zat er echt helemaal in.. ijs erbij en doorbijten.. Daarbij heb ik een hekel aan voeten dus ben al heel erg verzorgend daar, miss kan ik het daarom goed in bedwang houden Knipoog

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:27

Renskeeee schreef:
Ook ik heb al 2x mijn complete teennagel moeten verwijderen,
maar die spuiten vielen mij echt 100% mee.
Die arts vertelde mij dat mannen huilend en gillend daar zaten,
nou dat vond ik toch wat overdreven Verward

Overdreven???
Ze zijn anders vreselijk pijnlijk hoor...Zeker als je ook nog een panisch bent voor naalden.. Ja
Ik heb aan beide grote tenen de nagels moeten laten verwijderen maar na de eerste keer heb ik als een berg tegen de 2e keer op gezien hoor...Brrrr nooit weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:28

Ik laat liever de nagels van mijn teen verwijderen dan dat ik verdoving krijg bij de tandarts...

En ook al 3x ervaring Lachen

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 17:41

Ik ben nu ook bezig met dode zeezout. Hopenlijk dat dat werkt en dan met zalf erop en dan als het beter is doe ik er wel een watje onder, lees hier dat het bij veel mensen heeft geholpen.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:49

Hoi,
Ik heb het ook gehad, je moet een paar dagen je voeten een paar keer per dag weken in de groene biotex. Zo gaat de ontsteking weg, en dan kun je ermee naar de pedicure gaan en die lossen het dan op. (als het niet al te ver ingegroeid is).
Je moet wel eerst weken, want als het onstoken is kunnen ze er bij de pedicure niks aan doen te pijnlijk). Maar echt die biotex helpt!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 19:01

biotex heb ik ook al geprobeert maar als ik het dan tussen door vergeten ben is het net zo erg als voorheen.
en ik had ook een grote blaar onder die teen en dat genas ook niet door biotex omdat biotex te aggressief was. Nu heb ik dode zee zout en helpt tot nu toe heel goed. Zeker op die baar. Die is na 2 keer een bakje zee zout al meteen voor 75% genezen Tong uitsteken

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:02

Ik week gewoon in de soda

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:21

Ik ben 9 keer geopereerd aan me teen, odmat het steed terug bleef komen.

Als het nu weer terug komt gaat de hele wortel eruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:23

9x? pfff...
Dan had ik meer geluk want bij mij hadden ze dat na 2x al bekeken en is 1 zijkant met wortel en al verwijderd.
En die is nu op die plek ook niet meer ingegroeid Lachen