koud, zoo koud....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Re: koud, zoo koud....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:10

Ik vind het allemaal wel een beeeeetje overdreven overkomen hoor!

Ja, het is kouder, maar sjees! Het is "pas" 15 graden boven nul hoor! Ik heb medelijden met jullie als het straks min 5 is.....

Trek gewoon een trui aan, of drink thee. Maar om te zeggen dat het nu zooooooo bibber bibber koud is vind ik erg overdreven!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:11

Ik denk inderdaad dat het slim is om even langs de huisarts te gaan. Je bloeddruk kan te laag zijn, maar het kan ook zijn dat de waardes van je bloed niet helemaal goed zijn.

En hoe zit het met je eetpatroon? Belangrijk dat je overdag genoeg eet, zodat je genoeg energie binnenkrijgt.

In ieder geval sterkte, lijkt me vervelend om het de hele dag koud te hebben...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:16

misschien handig om eerst achter de oorzaak te komen.
dan dat je allemaal tegelijk zegt, dikke trui aantrekken.
want als je weet hoe het komt, bv te weinig ijzer in het lichaam.
kun je staal tabletten halen.
en dan zal het wel weer overgaan

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:21

Ik heb het ook altijd koud! Slaap zomer en winter met sokken aan! Maar ook nu heb ik het erruggg koud! Denk ook dat het het weer is hoor! Maar het stomme is dat als ik ga rijden dat ik het binnen 2 rondjes snikheet heb..... Kan alleen niet stilzitten dan krijg ik het mega koud! Zit gewoon al met wintertruien aan en als je dan achter de pc zit het nog koud hebben en ijskoude handen van de muis krijgen..... Maar wat je eraan moet doen... geen idee!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:23

Heb niet het hele topic doorgelezen, dus als het er al staat: Sorry!

Slaap en eet je wel goed? Zelf heb ik het altijd ontzettend koud als ik niet goed slaap. Blijf dan rillen, hoeveel kleren ik ook aan heb. Als ik dan weer een paar nachtjes goed heb geslapen gaat het veel beter. Misschien helpt het als je even goed uitrust??

Verder kun je je probleem misschien nog eens aan de huisarts voorleggen, misschien dat die een hele logische verklaring (en oplossing!) weet....

Succes!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:25

Ik ga t even volgen, heb er zelf ook ontzettend veel last van, al een paar jaar, ben benieuwd of iemand een gouden tip heeft!

AthenaWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:26

Dat komt bekend voor! Ik loop ook al enkele weken te rillen... Van de zomer heb ik met ijskoude handjes rondgelopen terwijl het buiten 30°C was!
Ik heb ook mijn winterkleren al aan... Ik word gek verklaard... Maar wat moet ik dan doen als het nog kouder gaat worden?
Als het echt te erg is, stap ik maar in een warm bad, net voordat ik ga slapen en dan heb ik het toch nog een beetje warm.
De dokter weet van mijn problemen maar heeft er tot nu toe nog niets aan kunnen doen... Mijn bloeddruk is altijd aan de lage kant maar mijn bloedwaardes zijn wel goed.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:28

Nou weet ik niet precies meer hoe het zat, volgens mij was het met je voeten. Heb ooit eens iets gelezen dat als je koude voeten hebt (dacht ik zo) dat je het dan helemaal sneller koud krijgt. Dus tijdelijk even met de voetjes op een warme kruik en ondertussen afspraakje met de dokter maken?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:30

Barmat schreef:
Ja, het is kouder, maar sjees! Het is "pas" 15 graden boven nul hoor! Ik heb medelijden met jullie als het straks min 5 is.....

Ja, ik heb ook altijd heel erg medelijden met mezelf dan Lachen Brrrr, winter. Gelukkig went het na een tijdje wel heel iets (niet veel).

Citaat:
Trek gewoon een trui aan, of drink thee. Maar om te zeggen dat het nu zooooooo bibber bibber koud is vind ik erg overdreven!

Niemand zegt dat het koud IS, maar dat we het koud HEBBEN. En mijn exvriendjes kunnen getuigen dat dat niet alleen een idee van mij is, ik BEN dan ook heel erg koud, voel helemaal koud aan, en warm gewoon nauwelijks op. Een trui is dan bij lange na niet genoeg.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:36

Barmat schreef:
Ik vind het allemaal wel een beeeeetje overdreven overkomen hoor!

is niks overdreven aan en vind ook niet dat je dit zomaar kunt zeggen.
Ik heb het ook heel snel koud en ik loop nu met dit weer al in mn winter kleding. Laag over laag over laag en nog heb ik het koud. Het liefste zou ik nu al met dikke sjaal en muts op lopen maar dan heb ik straks van de winter niks meer.
De laatste tijd heb ik het wel erg extreem koud en ik ben dus ook van de week naar de dokter geweest omdat ik ook heel erg moe ben de laatste tijd, bij mij is er bloed geprikt dus hopelijk kunnen ze er wat aan doen en heb ik het binne kort minder koud want het is echt geen pretje het altijd zo koud te hebben!
mijn handen zijn ook altijd ijsklompjes maarja om nu al met handschoenen te gaan lopen Tong uitsteken

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:39

Ik heb stiekem wel al handschoentjes aan en een sjaal om Bloos (maja, moet dan ook 's ochtends om 7 uur de deur uit en dan is het nog vrij koud, een uur op de spartamet Schijnheilig )

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:41

Ik heb ook een lage bloeddruk en het altijd koud. Mijn HA zegt dat het wel een beetje bijelkaar hoort. En dat ze er weinig aan kunnen doen. Ik vindt het ook wel erg vervelend !!!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:44

Ik heb overigens besloten om me lekker niet te veel van de rest van de wereld aan te trekken. En heb gisteren lekker mijn muts opgezet Lachen

In mijn ervaring valt het mee, dat je dan 'niets' meer hebt voor de winter, ik begin nu vrij snel met warme kleding, doe dat nu een paar jaar, maar merk niet dat ik het in de winter dan extra koud heb. In tegendeel: mijn gezondheid is er duidelijk bij gebaat en dat alleen scheelt al een stuk Lachen

Wat wel echt scheelt is ondanks het koude weer juist naar buiten te gaan en veel frisse lucht te krijgen. Het maakt niet uit dat dat verscholen is onder flinke lagen winter- of regenkleding, gewoon het buitenzijn scheelt toch. En verder is het veel lastiger om op te warmen als je eenmaal koud bent, dan om te voorkomen dat je het koud krijgt, dus begin ik meestal maar met extra laagjes en trek die uit als ik het warm heb ipv andersom.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:53

Meldt zich. Ik heb het ook ijskoud zodra de temperatuur onder de 17 graden komt. Bij mij komt het door reuma in combinatie met een lage bloeddruk. Mijn huid voelt ook ijskoud aan.
Ik slaap nu onder twee dekbedden en met een kruik anders doe ik geen oog dicht.
Veel thee drinken helpt. Ik ben nu aan het kijken naar wollen ondergoed. Bloos
Tja, je moet toch wat en dat schijnt heel goed te helpen.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:31

Door een vriend van me die regelmatig met een tentje in de winter gaat kamperen is me aangeraden om hete (!) thee te drinken. Eigenlijk net iets te heet zeg maar. En dan niet één kopje, maar het liefst twee of drie.
En dat wollen ondergoed is een hele goede. Ik heb een paar shirts van Icebreaker, voornamelijk te krijgen bij buitensportzaken. Het is niet goedkoop (vanaf € 34,- voor een shirt met lange mouwen geloof ik), maar het werkt super. Icebreaker werkt met Merino wol, dat geeft hele lange, dunne draden in plaats van de korte stugge draadjes van het Texels schaap. Daardoor hebben mensen die allergisch zijn voor wol hier eigenlijk zelden last van. Een normale wollen trui kan ik niet aan, waar die mijn huid raakt wordt het geïrriteerd. Met Icebreaker heb ik nergens last van.
En dan nog iets: als je het lekker warm hebt en gaat slapen, trek dan juist niet teveel aan, maar zorg dat je dekbed warm genoeg is. Door zelf teveel laagjes aan te trekken duurt het langer voordat je bed ook warm is en koel je meer af. Een kruik van tevoren in je bed is ook erg lekker, maar probeer die niet teveel tegen jezelf aan te leggen. Ik meende dat daardoor je lichaam denkt zelf minder hard te hoeven werken, waardoor de 'kachel' minder snel aan slaat.

AthenaWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:06

Gisteren heb ik m'n sjaal ook al omgehad... Werd er wel gek mee verklaard, maar ik had het warmer!

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:09

Wat ik vaak is doe is onder een hete douche gaan staan, veel theen of iets warms drinken en een kruik in bed!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 15:15

ik zit al constant aan de warme chocolademelk Tong uitsteken en eet verder ook wel genoeg (af en toe wat te veel eigenlijk Bloos )

goede tip Maik79 van dat ondergoed! ik ga er naar opzoek hier Lachen

en Barmat: jij hebt hier duidelijk geen last van, in de zomer warm ik mn handen aan iemand terwijl zij het lekker vinden als afkoeling.... en vorige zomer heb ik de hele tijd met een winterjas aan gelopen, ik had het lekker op temperatuur..

verder vind ik het SUPER dat er zoo veel tips komen Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:34

Oh geloof me, ik heb het vaak zat enorm koud, vooral 's avonds.....

Alleen vind ik het niet gezond dat iemand zegt dat hij het zooooooo koud heeft, bij 17 graden nota bene! Dan is er echt iets goed mis met je lijkt me.

Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet snel koud heb, ook al heb ik een hoge bloeddruk (zelfs medicijnen voor), ben ik niet mager en eet ik goed. In de winter heb ik het vaak zat enorm koud, heb ook een electrische deken, manlief staat iedere avond te föhnen onder het dekbek en dan nóg heb ik het koud. Maar dan is het géén 17 graden hoor!

Kleed je dan beter aan, denk ik dan. Ik zie zat meiden op straat lopen met een topje (!) met daarover dan wel weer een sjaal... duuuhhhhh, dan moet je niet zeuren als dat zo is. Of van die half blote ruggen op de fiets omdat de mode van tegenwoordig nu eenmaal strak, kort en sexy is. Ja, dan heb ik het ook koud ja....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:37

Barmat schreef:
Kleed je dan beter aan, denk ik dan. Ik zie zat meiden op straat lopen met een topje (!) met daarover dan wel weer een sjaal... duuuhhhhh, dan moet je niet zeuren als dat zo is.

Maar waarom denk jij dat wij ons ook zo kleden?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:39

Ik lig nu ook met een dikke trui en dikke wolle sokken in bed, en dan nog heb ik het koud. Ik heb zelfs vandaag voor het eerst de verwarming aan!!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:43

Shadow0 schreef:
Barmat schreef:
Kleed je dan beter aan, denk ik dan. Ik zie zat meiden op straat lopen met een topje (!) met daarover dan wel weer een sjaal... duuuhhhhh, dan moet je niet zeuren als dat zo is.

Maar waarom denk jij dat wij ons ook zo kleden?

Ik generaliseer effe Haha!

Dergelijke meiden riepen ook altijd: Oooooohhhh, ik heb het zooooooo koud! en dan kijk je een keer goed, en dan zie je een topje en minirok... tja...... als je dan voorstelt om een trui aan te trekken is dat niet "hip" genoeg.

Ik werk vlak bij een school en ik zie ze in de ochtend fietsen hoor....sjaal om, blote rug, bilspleet kun je vaak al zien... oe, wat koud! Ja, logisch he Knipoog

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 16:07

zo fiets ik er dus niet bij Knipoog winterjas aan, lange broek, dichte schoenen etc.

Het blijft toch heel persoonlijk, het is een eigen gevoel of je het koud hebt.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:09

Oh, daar heb je absoluut gelijk in. Ik zie ze in de winter 's ochtends op het station altijd. Kort jasje blote buik en rug en dat met temperaturen onder 0. Soms zelfs op ballerina's of pumps.Clown Dan sta ik er glimlachend naast met mijn muts en wanten.
En waarom? Rillen en kippevel zijn echt niet sexy of hip.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:10

Saar4 schreef:
Oh, daar heb je absoluut gelijk in. Ik zie ze in de winter 's ochtends op het station altijd. Kort jasje blote buik en rug en dat met temperaturen onder 0. Soms zelfs op ballerina's of pumps.Clown Dan sta ik er glimlachend naast met mijn muts en wanten.
En waarom? Rillen en kippevel zijn echt niet sexy of hip.

Voor sommigen wel denk ik dan....

eerlijk gezegd denk ik dat ze kleding gewoon langer moeten maken maar wie ben ik?