Bang voor naalden. :\

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Re: Bang voor naalden. :\

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 08:55

Oh ik ben er echt zo bang voor!! Bij meningokokken prik (inmiddels al 3 jaar geleden ofzo) zat ik daar gewoon te krijsen,janken weet ik veel wat. (het heeft ook een half uur geduurd voordat ze eindelijk konden spuiten *2 mensen moesten mij vasthouden* )

Ook moesten mijn kiezen eruit. Ik was alleen maar bang voor dat spuitjes. Ben jankend uit de stoel gevlogen (ze had de spuit nog niet eens in haar hand) Uiteindelijk in ziekenhuis onder narcose laten doen. (infuus is ingebracht toen ik sliep.. )

Maar het is wel grappig want ik heb onlangs een labret (kinpiercing) genomen. En dat werd dus gezet met een naald.

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 17:57

Ik heb het spuitje voor Turkije al achter de rug! Gistermiddag gehaald. Die naald leek reusachtig Nagelbijten / Gniffelen!
Hij staarde me aan en was op dat moment even mijn grootste vijand!
Ik keek de andere kant op en het was ook alweer gebeurd. Vakantie-vaccinaties vind ik lang zo erg niet. Die doen echt het minst pijn kan ik je vertellen! Lachen Had ook nergens last meer van gehad ofzo.

Maar die DTP prik, (krijg je als je 9 bent), die 2e spuit ervan. Die was gemeen! Scheve mond

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:01

ik ben niet bang voor naalden, maar ik sta ook niet te springen als ik een spuit moet Nagelbijten / Gniffelen
ik ben ook naar Turkije geweest en ik hoefde ook geen prik Verward

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:04

Ik ben ook zo bang voor naalden ,
Deze zomer mocht ik met mijn oma op vakantie .
Heel leuk maar ze wou naar Turkije maar ik wou niet omdat ik absoluut geen prik durfde te halen. Bloos
Gelukkig gingen we daarna naar Griekenland. (kos)
En konden we gewoon een dagje overvaren naar Turkije , zonder prik. Tong uitsteken
Michelle

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:05

Bah, alleen het idee al.

Ik vind het vreselijk, maar dat heeft bij mij speciale redenen. Toen ik me arm gebroken had en ik geoppereerd moest worden, moest ik ook een prik hebben. Heb toen als een gek lopen schoppen en slaan (met een gebroken arm, moet je na gaan Clown )

Toen ik vorig jaar bloed moest prikken toen ze dachten dak Pfeiffer had ging ik ook door het lint. Niks anders doen dan hyperventileren. Ze hebben er zelfs een kinderdokter voor me bijgehaald. Super aardige vrouw, alleen op dat moment niet Bloos .

Ik wens je succes!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:14

Ierepier schreef:
Ik heb het spuitje voor Turkije al achter de rug! Gistermiddag gehaald. Die naald leek reusachtig Nagelbijten / Gniffelen!
Hij staarde me aan en was op dat moment even mijn grootste vijand!
Ik keek de andere kant op en het was ook alweer gebeurd. Vakantie-vaccinaties vind ik lang zo erg niet. Die doen echt het minst pijn kan ik je vertellen! Lachen Had ook nergens last meer van gehad ofzo.

Maar die DTP prik, (krijg je als je 9 bent), die 2e spuit ervan. Die was gemeen! Scheve mond
die 2e prik (de blauwe of rode Gestoord ) die deed echt vet pijn ik ben nu 13 en denk er echt vaak aan terug. ook ben ik bang voor prikken en spinnen. ik moest na die prik de autogordel dicht doen het lukte me niet meer (staat me nog bij) en toen nog tennissen:S

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:16

Ik ben echt als de doods voor naalden.
val altijd flauw echt altijd
voel de prik zeg au roep een scheldwoord en val van mijn kruk ofz :s
toen ik naar afrika ging moest ik ook 2 vaccinaties nou ik heb een week stressmigraine gehad
en toen ik daar was moest ik 30 min op de bank blijven liggen.

Ook met bloedprikken.
Moest een keer bloedprikken in het ziekenhuis, waarschuwde al dat ik flauw zou gaan vallen maar die vrouw dacht o jeej weer zo'n aansteller ofz en nam me niet serieus.
Ik zat op de stoel, werd lijk bleek, begon giga te zweten en te trillen toen is ze een washandje gaan halen en heeft me toch maar op een bank neer gelegd.

Huilen enz doe ik niet maar flauwvallen dat is zoo irri.
zelfs als mensen in details over inejcties praten word ik al duizelig Haha!
en dat is dan een meid van 19!!!

Heb ook stage gelopen in het asiel, kon bij 3 katten zien hoe ze ingeent werden daarna moest ik toch echt naar buiten want het ging niet goed.

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 18:16

@ RDZLover: Nee klopt. Het is idd niet noodzakelijk. Maar het wordt wel aangeraden door de GGD & de huisarts. Dus mijn ouders wilden er zeker van zijn dat we goed beschermd de vakantie ingingen, dus hebben ze 't maar wel laten doen. Lachen

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 18:21

@ Laura: Jee, dat is wel heel erg. Nagelbijten / Gniffelen
Sterkte!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:35

Jullie blij dat jullie waarschijnlijk niet elk jaar een griepprik hoeven te halen Haha! Haha!
Ik kan niet met jullie meepraten ben er echt niet bang voor. Het is prik klaar. Voordat je de pijn voel is het al voorbij joh, ik denk dat het al een stuk scheelt als je je er niet zo druk om maakt.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:37

het is niet alleen gebaseert op naalden. maar het feit dat ik een prik moet. inprincipe wwas ik er niet bang voor, maar door ervaring begin ik te trillen als ik een prik moet. de laatste keer was ook vreselijk, dus ik denk dat ik helemaal tekeer ga als ik weer een prik moet. omdat ik gewoon teveel pijnlijke prikken heb gehad (lees in mijn benen 2 per dag)

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:40

Ik ben ook een vreselijke schijterd met prikken Bloos
Is bij mij gekomen doordat het bij mij een keer verschrikkelijk is misgegaan Clown
(naald brak af en die vrouw maar gillen dat de naald er doorheen zat Ziek )

Heb zelfs een keer een gat in een leren jas gebeten (van degene naast me) en ben al eens flauwgevallen toen de pleister er al op zat Bloos
Zo druk maakte ik me er om Bloos

Tegenwoordig vraag ik om een babynaaldje, heel dun ielig ding en dat gaat prima Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:41

Ierepier schreef:

Door die prik ben ik panisch voor naalden Clown

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:45

Ik houd er totaal niet van dankzij een zeer pijnlijke ruggeprik die ik ooit gehad heb. Clown

sylv_n_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:49

DTP prik, die kan ik me nog heel goed herrineren ik had echt een paar dagen spierpijn in me rechterarm verschrikkelijk.
Ik kan opzich ook niet echt tegen bloedprikken bij andere heb ik er geen problemen mee maar zodra ze bij mij aan komen met de naald wordt ik echt al helemaal licht in me hoofd heel raar Clown

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:56

Ik vind het helemaal niet erg? Clown
Nja het voelt niet fijn ofzo maar ik word er echt niet panisch van Tong uitsteken
Kijk altijd goed mee hoe ze dat doen als ik moet bloedprikken Haha!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 11:03

ik ben een vrij nuchter mens, maar naalden oww neeh, vreselijk.

voorbeeld : ik ga mee met mijn zusje, ze moest bloedprikken, nog voordat die naald in dr arm zat was ik al flauwgevallen en konden ze me op zo'n ligstoel ding leggen daar ahaha...

maargoed, ook als ik bij de tandarts een gaatje moet laten vullen vragen ze altijd van wil je verdoving? dan zeg ik nee boren doet pijn, maar ik ben als de dood voor naalden dus een verdoving wil ik zowiezo niet , dan maar pijn... pff vreselijk is dat.

he tis gewoon een soort van angst, als iemand het al over naalden heeft, of als ik het op tv zie ofzo,.. ik word helemaal en drvan, duizelig enzow...

maar bijv. met inentingen heb ik het niet zo, doen ze meestal in de bovenarm he.. dus dan zie ik het niet echt Tong uitsteken toen ik voor die menigokok gedoe moest in ahoy was dat, moest ik in een speciaal afgezet ruimtetje van het rode kruis Tong uitsteken ze waren bang dat ik de kinderen bang zou maken Clown

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 11:10

Ik ben bang geworden sinds er mis geprikt is. Er was een zenuw geraakt. Ik heb een halve dag mijn arm niet kunnen bewegen.

Maar....
.... ik ben dus verpleegkundige, prik bij anderen infuzen, in spieren en ik de huid, maar als er een naald mijn kant uitkomt...
Alleen subcutaan durf ik nog, dus de griepprik kan ik hebben.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 11:17

Ik ben in mn leven al zovaak geprikt. Moet elke 3 weken infuus, reken maar uit over 18 jaar. Daarnaast elk jaar griepprik. Het infuus vind ik niet erg, griepprik en bloedprikken bv dan ga ik helemaal over de zeik....

Al ben ik wel trots dat ik pas mijn eigen arts vertrouwde om bloed te prikken uit mijn hand en hij deed het perfect! Heb dus veel slechte ervaringen, erg vaak mis geprikt ed.

Mijn moeder doet de griepprik en dat doet ze erg goed, al blijf ik bang Bloos

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:34

Ik ben ook als de dood voor naalden... Kan voor mn werk hepatitus B gaan halen maar vind het echt zo eng! Ik laat ze wel altijd verdoven bij de tandarts want boren is nog enger Bloos Meningocokken prik viel overigens mee...

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:39

AFSCHUWELIJK die dingen....
helaas moet ik elke week bloedprikken voor een half jaar
Ik kijk absoluut nooit naar die dingen terwijl de prik zelf eigenlijk niet pijnlijk is, maar gewoon het idee dat er zo'n ijzeren staafje in word gejenst.... brrrr Verdrietig

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:59

Ik ben niet bang voor de prik zelf. Ik ben bang voor mijn reactie: ga ik kwaad worden of beginnen schelden of slaan.. Tong uitsteken
Toen ik 6was moest ik op medisch onderzoek met school en ik wist dat ik een prik kreeg en die dokter zei: ga liggen en ik zei nee want je gaat me een prik geven Tong uitsteken Toen hebben ze me met 6 moeten vasthouden...
Ik vind het makkelijker als ik ernaar kijk als ik een prik krijg ook al blijf ik naalden eng vinden Tong uitsteken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:01

ik heb der gelukkig geen last van, maar vriendlief die met me mee was wel Nagelbijten / Gniffelen

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:57

Ierepier schreef:
@ Laura: Jee, dat is wel heel erg. Nagelbijten / Gniffelen
Sterkte!

whaha
het is ook heel erg Haha!
heb altijd koppijn voor ik moet gaan prikken en erna ook omdat ik altijd wel van de stoel afknal Haha!
whaha
Voel me af en toe echt een watje want waar ben ik inprincipe bang van, een iniemienie ding wat even 2 minuten in je arm zit.

Wil ook een tattoo laten zetten maar vind het gewoon dood eng. Van de winter ga ik toch doorbijten en hem laten zetten (vraag me af hoe vaak ik knock out ga)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:59

Odess schreef:
Ik ben ook als de dood voor naalden... Kan voor mn werk hepatitus B gaan halen maar vind het echt zo eng! Ik laat ze wel altijd verdoven bij de tandarts want boren is nog enger Bloos Meningocokken prik viel overigens mee...

De meningocokken ging bij mij ook wel. Alles ging goed tot ik buiten was en op de parkeerplaats bijna onderuit ging. :S