M'n enkelbanden zijn 4 jaar geleden gescheurd, achterste banden licht en voornamelijk opgerekt, voorste zaten een paar felle scheuren.
Ben toen bij de huisartsenpost weggestuurd met een 'gekneusde' enkel. Doordat ik absoluut niet kon lopen krukken gekregen, kon pas na 5 dagen bij de huisarts terecht
Die heeft me meteen doorverwezen naar het ziekenhuis voor foto's, ze dacht dat het gebroken was omdat m'n voet er zo raar bijstond. Dat kwam dus doordat ik al 5 dagen met m'n voet omhoog lag en 'm niet kon bewegen: je voet gaat dan kromtrekken 
De diagnose was dus gescheurde enkelbanden: heb ruim 3 weken met krukken gelopen en een flinke tijd fysio gehad. De nieuwe methode was toen intapen en krukken weg: dus meteen weer proberen te lopen omdat die spieren dus zo snel verslappen (vandaar dat mijn voet na 5 dagen scheef stond).
Als ze bij de huisartsenpost de goede diagnose hadden gesteld had ik waarschijnlijk sneller hersteld geweest 
Overigens na die keer m'n enkelbanden nog 2x opgerekt, uitaard aan dezelfde voet. Doordat ik wist wat het was, kon de dokter me sneller behandelen en was ik er na 2 weken vanaf 
Het is en blijft een zwakke plek, na lange wandelingen op ongelijk gebied voel ik het nog steeds.
Ik heb toen bij fysio oefeningen gekregen om de banden sterker te maken en die heb ik regelmatig gedaan, waardoor ik nu al 3 jaar geen problemen meer heb gehad *klopt af* 
Beterschap ermee, hopelijk ben je snel weer op de been