maagband?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

Re: maagband?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 14:37

is dit na aanleiding van het gezeik van je foto,s bij haw???

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:13

Ik heb ook een maagband! Al 3 jaar. En die heb ik niet zo maar gekregen (die krijg ook niet zo maar). Heb eerst 5 jaar op de wachtlijst gestaan voordat ik er een kreeg. Daarvoor heel erg veel andere methodes door gestaan. Met de maagband ben ik nu 35 kilo kwijt en 2 kids rijker. Tijdens eerst zwangerschap heb ik mijn bandje loser laten zetten en weer 20 aangekomen. Dat weer afgevallen en bij de tweede zwangerschap het bandje strak gelaten.

Ik voel me er goed bij alhoewel het afvallen nu redelijk stil ligt. (beetje eigen schuld) maar gelukkig kom ik nu niet aan.

Ik denk dat je beter naar de site:http://groups.msn.com/Afvallenmeteenmaagbandje

Kunt gaan waar de de ervaringen van de mensen met band zelf kunt horen.

Ik heb er gelukkig goede ervaringen mee en hoop het zo te houden. Over een paar weken pak ik het weer op en laat me bandje wat strakker zetten (de zoutoplossing in het bandje verdampt)

Als je nog vragen hebt pm me maar.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:19

Ik ken drie mensen in mijn omgeving die een maagband hebben, en bij twee is het verkeerd afgelopen, die zijn aan de gevolgen overleden. Ik ben zelf ook de lichtste niet, maar zou er toch echt niet aan beginnen.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:21

....
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Ciara87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:36

je komt in aanmerking als je een BMI hebt van 40 of meer of een BMI van 35 met andere syptomen (bijv diabetes), het overgewicht moet ook al 6 jaar of langer bestaan en je moet serieuze pogingen tot afvallen hebben genomen. natuurlijk moet je goed gemotiveerd zijn en je hebt een doorverwijzing van je huisarts nodig.

tijdens je intake ga ze ook kijken ben je een grote eter? hou je meer van zoet of hartig. dit speelt namelijk allemaal mee, als je namelijk vooral veel zoet eet zal je met een maagbandje niet veel afvallen omdat chocolade enz er zo doorheen glijd als het ware. maargoed er komt dus veel bij kijken. het is zeker niet iets wat ik over een nacht ijs zou beslissen, er zijn natuurlijk de nodige risico's maar als je flink overgewicht heb zijn er ook grote risico's.

ik moet wel zeggen dat er groot verschil zit tussen een maagband en een maagverkleining. de risico's bij een maagverkleining zijn veel groter en niet terug te draaien. er wordt ook vaak pas een maagverkleining gedaan als een maagband al niet meer het gewenste effect zou kunnen geven door extreem overgewicht.

Ciara87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:38

@Cassidy zijn deze mensen ook bij ra-medical geweest?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:47

Ik zou niet weten waar ze zijn geweest, was wel in Belgie.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:57

Nalatjuh schreef:
mijn moeder heeft een maagband is is binnen een jaar 70 kilo afgevallen, ze is geopereerd in belgië en begeleid door ra-medical. een collega van mij heeft er ook een is al ruim 30 kilo afgevallen (ook bij ra-medical).

maandag 9 oktober vertrek ik naar belgië ik word geopereerd in de buurt van brussel, ik krijg me aanprikpunt (kastje) ter hoogte van mijn ribben (net als mijn moeder en collega) deze wordt vast gezet met een paar hechtingen aan een spier (hier heb je verder geen last van) ik word ook begeleid door ra-medical en ben tot nu toe heel tevreden, veel info en goede begeleiding en vooral word en nadruk op de nadelen en de risico's. ik heb in totaal strax een maand moeten wachten tussen mijn eerste afspraak bij ra-medical en de operatie.

Mijn moeder is ook geholpen door ra-medical en is binnen anderhalf jaar 37 kilo afgevallen.

Het ligt dus er helemaal aan ook waar je het laat doen. Knipoog

schattebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:30

Ik heb een maagband sinds juli 2001. Ik ben in het totaal iets meer dan 30 kg afgevallen. in een tijdspanne van 2 jaar. Ben wel ondertussen zwanger geweest en ook dat verliep heel goed.

Ik heb eigenlijk weinig pijn gehad. Een beetje een dag na de operatie en dat was het dan.
Ik heb mijn maagband lang niet laten bijspannen uit angst dat het veel pijn ging doen, maar het bleek niets te zijn. Nu is er verschillende keren bij en uit. Bij moet er uit als ik ongeveer op mijn 30 kilo minder zit. Dan krijg ik een verstikkend gevoel (alsof ik moeilijk kan ademen, alsof ik adem tekort heb.) maar als er dan een beetje uit is gaat alles terug prima.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik af en toe wel heb dan mijn eten vast zit en dat dan ook moet overgeven. Maar op den duur ken je je eigen zo goed en weet je zo goed wat te eten dat dat ook minder voorvalt. Bij mij hangt het dan ook nog af van mijn maandstonden. een 5 tal dagen opvoorhand wordt eten moeilijker dan voorheen.....

Maar alles bekeken na 5 jaar zou ik het meteen terug opnieuw doen!! En ik raad het ook iedereen aan. Je moet alleen zelf een beetje consequent zijn. Ik kan ook niet altijd goed eten, maar een zak chips of snoep of chocolade kan er altijd wel in. dus ja dat weet je ook wel dat dat niet kan blijven duren. Uiteindelijk is het de bedoeling dat je wil vermageren dus je moet wel effe op dieet. Je moet terug gezonder gaan eten . En zeker als je weinig kan eten, moet je wel wat opletten dat je zeker al het nodige binnen hebt.

Ik ben zeker en voor pro...

Ciara87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:39

@yousra qua gewicht heb je het helemaal zelf in de hand (natuurlijk moet je lichaam ook meewerken) maakt idd niet uit waar je bent geweest. maar mijn moeder heeft gewoon streng gedieët en is op die manier snel op haar streef gewicht gekomen. nu heeft ze een buikwandcorrectie gehad en heeft helemaal een strak buikje. veel mensen herkennen haar ook niet meer. toen ze net begon woog ze 140 kilo en nu weegt ze 70

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:41

Weet je of die buikwandcorrectie vergoed wordt? M'n moeder weegt nu 73 kilo en ze heeft het eigenlijk wel nodig.

Ciara87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:44

@Cassidy owh okeej ik vroeg dat namelijk omdat bij ra-medical werd vertelt dat er nog nooi iemand, door iets wat het maagbandje heeft veroorzaakt is overleden. er zijn wel mensen geweest die zichzelf vol bleven stoppen waardoor ze een maagperforatie hebben gekregen en daardoor zijn overleden. maar volgens hun is er nog nooit iemand overleden door het maagbandje. (dat is wat hun zeggen he)

@yousra mijn moeder heeft het grootste gedeelte vergoed gekregen, moest zelf rond de 1000 euro betalen (dit was bij unive) mijn moeder had wel allemaal smetplekken zomers, maar had niet extreem veel huid over op de buik ( hier bedoel ik mee: het hing niet op der knieeën zeg maar)

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:44

Nee buikwandcorrecties worden absoluut niet meer vergoed! (helaas)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 16:45

Esmeralda schreef:
is dit na aanleiding van het gezeik van je foto,s bij haw???

nops is naar aanleiding van life and cooking...

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:46

Nalatjuh schreef:
@Cassidy owh okeej ik vroeg dat namelijk omdat bij ra-medical werd vertelt dat er nog nooi iemand, door iets wat het maagbandje heeft veroorzaakt is overleden. er zijn wel mensen geweest die zichzelf vol bleven stoppen waardoor ze een maagperforatie hebben gekregen en daardoor zijn overleden. maar volgens hun is er nog nooit iemand overleden door het maagbandje. (dat is wat hun zeggen he)

@[***] mijn moeder heeft het grootste gedeelte vergoed gekregen, moest zelf rond de 1000 euro betalen (dit was bij unive) mijn moeder had wel allemaal smetplekken zomers, maar had niet extreem veel huid over op de buik ( hier bedoel ik mee: het hing niet op der knieeën zeg maar)

Oke bedankt. Lachen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 16:55

Dan kom ik zo wie zo nog niet in aanmerking. Ik ben al wel 6 jaar te zwaar, maar ik heb in die tussen tijd nog nooit een poging gedaan om naar een dietisten te gaan. ik ben er vroeger er wel eens geweest, maar dat ging niet goed. was een kinder dietisten en doe was gewoon niet vriendelijk...

Maarrrr ik heb vandaag alle moed verzameld en de huisarts gebeld voor naar een dietisten te gaan Haha!

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:57

...
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:00

...
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ciara87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:35

@ Ellebelletje, als het "medisch" is wanneer je dus smetplekken enz krijgt door overtollige huid dan krijg je een deel vergoed, niet helemaal, maar mijn moeder kreeg 70% vergoed, en hoe hoog de kosten voor jezelf dan oplopen ligt aan het ziekenhuis waar je heen gaat.

@fjordido, neem van mij aan een maagband is niet een "makkelijke" oplossing, het is geen oplossing maar een hulpmiddel als je af wil vallen moet je er echt wel voor werken en als je je vol blijft stoppen val je niets af maar kom je gewoon aan

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:38

Firedancer schreef:
Vende schreef:
@ Firedancer:Ik heb die discipline NIET, maar heb toch een operatie die 3x zwaarder is dan een maagband.

Ja, maar je heb in eerste instantie toch ook niet voor die gastro bypass gekozen?

Vende schreef:
Zoals het nu gaat ben ik tevreden over m'n operaties Lachen

Ik begrijp dat als je in een jaar tijd 30 kilo afvalt dat je dan tevreden bent, maar je hebt wel gigantische risico's genomen, he?

Vende schreef:
Zelf ben ik wel HEEL positief over een Gastric Bypass. Het is wel alleen enorm risicovol. De operatie, maar ook alles daarna. Als je verkeerde dingen eet (te vet, te zoet) kan je last krijgen van een 'dumping', en daardoor kan je flauw vallen.

Ik heb nu nog maar 1/3 van mijn maag, en 3 meter darmen.
Alles wat ik eet komt dus heel snel terecht in de wc .
Wat wel betekent dat ik heel weinig voedingstoffen binnenkrijg, en daarom extra vitaminenprikken moet halen in het ziekenhuis.

Ik zeg ook niet dat iemand het perse NIET moet doen, helemaal niet zelfs, maar dat voordat je door zo'n medische malle molen heen gaat je heel erg zeker moet weten dat het echt niet op een andere manier kan. Ik vind het nogal wat waar je nu voor de rest van je leven mee zit! Wat een gigantische ingrepen heb je op je lijf gedaan en je schrijft zelf dat je met een "normaal" eetpatroon tekorten op loopt.... wow.

Hoe veel medische problemen hebben die operaties jou opgeleverd (ook voor de toekomst) versus de problemen die je gehad zou hebben met een overgewicht?

Vind je het gek dat ik dit alleen als een absoluut "last resort" zou aanraden aan iemand?

Nee hoor, ik snap jouw standpunt en jouw mening ook wel.

Toen ik nog veel overgewicht had, had ik geen lichamelijke klachten. Alleen geestelijke.
En die zijn ook zéér vervelend.

En ja, het is een groot risico, er zijn nu nog veel risico's en er blijven altijd risico's bestaan.
Maar ik ben nu ZOVEEL gelukkiger over mezelf, omdat ik veel ben afgevallen, dat ik het al die risico's
en problemen waard vind Lachen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:53

pubelia schreef:
Maarrrr ik heb vandaag alle moed verzameld en de huisarts gebeld voor naar een dietisten te gaan Haha!

OK dan! De eerste stap is de moeilijkste! Succes!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:25

mijn moeder heeft vorig jaar april een maagbandje gekregen
de operatie en de napijn vielen alleszins mee
en ze is er in eerste instantie ook erg veel vanaf gevallen
bijna 30 kilo

maar inmiddels valt ze niet meer af
veel dingen die ze eet , hoe voorzichtig ook komen met en rotgang er via dezelfde weg uit
brood en vlees en zelf een redelijk groot aantal fruitsoorten kan ze moeilijk tot niet eten

het kost idd erg veel discipline en zorg om goed met en maagbandje om te gaan
de 1 kan dit, de ander niet
en het verschilt erg per persoon wat wel en niet kan kwa verschillende voedingsmiddelen

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:43

pubelia schreef:
Dan kom ik zo wie zo nog niet in aanmerking. Ik ben al wel 6 jaar te zwaar, maar ik heb in die tussen tijd nog nooit een poging gedaan om naar een dietisten te gaan. ik ben er vroeger er wel eens geweest, maar dat ging niet goed. was een kinder dietisten en doe was gewoon niet vriendelijk...

Ik zit ook bij een dietiste en een kinderarts en eens in de 3 a 4 maand moet ik bloedprikken en gaan ze van allles bekijken hoe het met alle functies nu gaat, ben enorm vooruit gegaan en me lever en me nieren zien er ook weer helemaal goed uit voor iemand met overgewicht Haha!

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:46

Nee precies...deels vergoed jah!
Als je echt medische NOODZAKELIJKE oorzaak heb.

Want ze kijken echt behoorlijk streng! (bijvoorbeeld psychische reden wordt gelijk afgekeurd)

En ik heb het zelf ook laten doen, dus ik weet hoe dat circuit werkt Tong uitsteken

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:55

Mijn oom heeft ook een maagband. Hij heeft hem al een jaar ongeveer. Is heel veel afgevallen. Ging allemaal goed. Maar nu heeft hij een longontsteking. En de maagband is gaan infecteren. Hij moest overgeven en dat is in zijn longen gekomen. Ze weten niet precies wat er aan de hand is maar het is iig niet zo best. Hij ligt op de intensive care. Ze willen die maagband proberen weg te halen, maar daar is die veels te zwak voor. Nu wil ik niet zeggen dat dit bij iedereen gebeurt. In de meeste gevallen gaat het natuurlijk wel goed. Maar de hele familie is natuurlijk niet blij. En allemaal door die maagband.