Ingescheurde mondhoek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluutje

Re: Ingescheurde mondhoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:39

Vitamine B2 ofwel riboflavine is bij 'hogere' diersoorten als de mens betrokken bij de stofwisseling van suiker en zetmeel. Extra vitamine b2 kan helpen om meer energie en veerkracht te krijgen. Schilferige rode huid, gescheurde mondhoeken, vermoeidheid en slapeloosheid zijn mogelijke symptomen van een tekort aan deze vitamine. Ze zit voornamelijk in zuivelproducten, granen, bladgroenten, vlees, gist en lever.

Vond nog wat andere resultaten die naar andere vitamines wezen maar het meeste toch wel naar B.

Bedoel je schilferige rode huid bij je neus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:41

Je hebt trouwens ook complete vitaminepilletjes speciaal voor vegatariers. Bij de Etos hebben ze ze in ieder geval.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:09

Vind maar vreemd.

Ik heb het nu ook, ben ook een beetje ziek, maar ik eet elke dag groenten, elke dag appels. Wat kom ik dan te kort aan vitaminen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:16

In bijna alle voedingsmiddelen zitten vitamine. Vergis je daar niet in. In groente en fruit zit vooral vitamine C.

Gebarste huid en slijmvliezen is een gevolg vaneen te kort aan vitemane B2. Vitamine B2 zit vooral in kaas, ei, vlees, nieren en lever.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:17

Tja, ik heb geen idee. Maar als ik dat gekopieerde stukje van een site mag geloven zit die vitamine niet zozeer in groente en fruit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:20

Vitamine B2 zit inderdaad niet in fruit. Wel in bladgroentens.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 22:09

Ik heb het ook een tijd gehad, gelukkig was het geen herpes maar gewoon voor het eerst in mijn leven een koortslip. Haha! Achja en anders was het wel een vitamine gebrek geweest

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:44

Roosmarijn schreef:
Sorriso schreef:
Ik heb het ook een aantal keer gehad, maar dat is al even geleden. Mijn moeder noemde het 'scheurbot', weet niet of dit dialect is ofzo... Fijn was het in ieder geval niet, maar kan me niet herinneren dat ik er iets opsmeerde ofzo, volgens mij slikte ik er iets voor...

Scheurbuik waarschijnlijk. Het is een vitaminegebrek, ik dacht altijd vitamine C, maar kan ook een andere vitamine zijn hoor. Ik had het heel erg aan het eind van mijn zomervakantie, toen we drie weken lang in Frankrijk zo ongeveer geleefd hadden op allerlei lekkers waarbij het enige plantaardige de wijn was. Bloos

Toevallig toch dat ik het ook op vakantie had, maar volgens mijn moeder is scheurbuik buikgriep, volgens haar was het echt 'scheurbot' wat ik had...