Ik kan niet paardrijden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Corellaa

Re: Ik kan niet paardrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:40

Nou meid, heb je verhaal helemaal gelezen!
Jij bent een Talent, jij weet zo super veel van paarden! Dat is ook goed Haha! misschien weet jij wel meer dan de gemiddelde rijder Lachen
Meid ik stuur je even een pm Lachen

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:09

Wat jammer dat je zover bij me vandaan woont.
Ik zou je graag willen helpen.
Jij hebt zoveel talent en gevoel voor paarden Ach gut
Je verdient het gewoon om te leren rijden, hoe dan ook!
Ik heb zeer veel ervaring met juist bange onzekere paardrijders.

Als je er een reis voor wilt maken, ben je van harte welkom om bij mij te komen rijden. Ik heb geen grote paarden, wel heel lief Knipoog
En tevens werk ik op een manege als instructrice waar we wel grote en vooral hele lieve paarden hebben, waar je ook privéles kunt krijgen zolang als jij wilt.

Ik wens je heel veel sterkte en liefde toe, en weet zeker dat jouw droom gaat uitkomen!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:31

Heej,,

ik denk dat ik snap wat je bedoel, ik was als penny net zoals jij, maar het was wel te duur bij ons, uiteindelijk hebben we gepraat, mijn ouders en mijn zusje en ik. We zouden sinterklaar afschaffen, pretparken zelden bezoeken en niet meer een keer zomaar bij de Mcdonalds gaan eten en dat soort dingen. Dan konden wij 1uur per week op paardrijles, wij door het dolle heen.. maar ik heb een moeder met een paardenvirus van vroeger over gehouden. dus nu, 8 jaar later zijn wij in het bezit van een onwijs lieve merrie. Dus meid, ik zou zeggen, adem diep ik, pak de telefoon en bel een manege, leg kort je verhaal uit en ga gewoon heen.

super veel succes Lachen als je mij een keer wilt pb'en, ga gerust je gang, ik zal je natuurlijk niet voor aansteller uitmaken. Houd moed en heb zelfvetrouwen!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 23:27

Echt onwijs bedankt voor de vele reacties en steuntjes in mijn rug! Ik heb jullie berichtjes en PBs stuk voor stuk gelezen en ik ben erg verrast van de steun die jullie geven. Ik kijk even of ik middels de PBs ergens in de buurt een paar keertjes kan rondhobbelen om een beetje over mijn angst heen te komen zodat ik dan niemand meer hoef te belasten met mijn gezemel (sowieso wel tegen een vergoeding, daar niet van, dat is het minste) en ik de overstap durf te gaan nemen om te lessen op een manege in of nabij Amsterdam. Ik blijf jullie berichtjes steeds overnieuw lezen om zo toch wat moed bij elkaar te rapen. Het is momenteel nog niet genoeg om zomaar naar een manege te gaan of te bellen, maar misschien over een tijdje wel. Ik zal jullie in ieder geval wel op de hoogte houden of het wat wordt met mij. Bloos

Nogmaals, heel erg bedankt dat het jullie allemaal toch wat kan schelen. Gelukkig heb ik ook nog geen boze berichtjes van opdrachtgevers gehad of wat dan ook. Ik kan echt zoveel onnodig stressen dat ik mezelf gewoon gek maak. Nogmaals, ik hou jullie op de hoogte.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 00:25

Ik ben blij om te lezen dat het je toch een kans gaat geven. Je kan rijden maar je voelt je onzeker, omdat er zoveel tijd overheen is gegaan. Ik schat in dat je Natural talent want je hebt het voor elkaar gekregen om paard te rijden zonder ooit een les te hebben gehad. En de mensen om je heen hebben niks gemerkt. Schaam je niet en geef je droom niet op. Ik ben pas met 24 gaan rijden schaamde me ook dood. Iedereen vond het normaal maar ik voelde me onzeker. Ik reed met mijn dochter van 5 in de les, maar het was en is puur genieten. Ik kan niet fantastisch rijden maar dat hoeft ook niet.
Geniet en geef niet op je bent nooit te laat om nieuwe dingen te leren. En ik weet zeker dat de eerste keer dat je weer gaat rijden dat je denkt, was ik daar zo bang voor? ik kan het nog.
Laat je weten hoe het gaat.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 00:42

ls je dichter bij had gewoond had ik je nu persoonlijk uit je huis gesleept naar de manege, (waar nu niemand is)
en had ik je op lieve betrouwbare Joyse gezet.
Eerlijk waar.
Ik weet zeker dat je dat geweldig had gevonden.
Wij hebben wel vaker mensen gehad die over een drempeltje heen moesten.
we kijken er ook niet raar van op en helpen graag die mensen op hun manier, zoals hun dat willen.
We hebben bijvoorbeeld een vrouw van in de 60 gehad die als de dood voor paarden was.
Ze durfde ze niet eens te aaien.
Nu heeft ze een eigen paard en hobbelt ze elke dag met plezier door de bos.
Bij jou is het dan welliswaar geen angst voor het paard.
Je weet zelfs heeeel veel van paarden af.
Je moet alleen even over dat drempeltje.

succes.
Ik hoop snel foto's te zien van jou op het paard.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 02:20

Oh meid, wat vervelend als je het zo graag wil, maar net niet over die drempel heen durft. Ach gut

Het is echt niet raar om met privé-les te beginnen. Ik denk dat het voor jou juist beter is, omdat je vroeger al gereden hebt en je dus waarschijnlijk dingen veel sneller oppakt. Ik doe nu ook privé-les na 6 jaar niet gereden te hebben en ik vind het heerlijk dat de hele les aan mij aangepast wordt. Het maakt niet uit dat je nooit echt les gehad hebt. Als iemand vraagt wat voor ervaring je hebt, zeg je gewoon iets van, "Ik heb vroeger x jaar gereden, maar nooit formeel les gehad." Als ze meer willen weten vragen ze het wel.

Wat is je doel eigenlijk? Als je gewoon plezier wil hebben zou ik die manege in A'dam nog niet helemaal afschrijven. Sommige mensen hebben geen diploma, maar geven wel heel goed les. Ga anders een paar keer bij een les kijken, dan heb je een beter idee hoe ze daar les geven en of dat iets voor jou is (en paardjes kijken is altijd leuk Knipoog).

Het zou toch zonde zijn om helemaal niet te rijden, totdat je de perfecte manege gevonden hebt. Misschien vind je het juist heel erg leuk daar ... en zo niet kan je altijd stoppen.

Ik hoop dat je verhaal binnenkort een vervolg krijgt! Lachen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:59

@JosaV, toen ik op Nieuw-Amstelland reed hadden alle instructrices een diploma Knipoog

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:12

Wat super dat je je verhaal hier durft te schrijven.
Petje af.

Mijn nicht (nu 32 jaar oud) heeft vroeger gehobbeld bij "ome Arie" in Rijsenhout. Ze heeft net als jij nooit echt les gehad.

Sinds een paar weken heeft ze 1x per week priveles op een manege in Nieuw-Vennep.
Het gaat ontzettend goed.

Ik hoop dat we binnenkort rijfoto's van je kunnen gaan bewonderen.

Zet hem op.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:53

Ten eerste, ik vind het ontzettend knap dat je uiteindelijk toch je verhaal hebt gepost hier.

Het is heel vervelend dat je net niet over dat drempeltje durft maar dat maakt niet uit. Want je zult het wel durven ooit. Misschien morgen al, of over 1 jaar.
Ik lees hier allemaal aanboden van mensen, ik zou zeggen, neem ze aan.

Jammer dat je niet vlakbij woont van hier want ik weet een hele leuke paardje (en een hele leuke eigenaar) waar je op zou kunnen rijden, op het paard, niet de eigenaar Tong uitsteken (niet zo heel duur en prive ook nog)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:30

Wat een verhaal, na zoveel jaar snap ik dat het een enorme drempel is om te vertellen, iedereen heeft waarschijnlijk zulke verwachtingen van je. Of tenminste zo zie jij het, andere mensen misschien (of juist) totaal niet!
Het is dat ik een eind bij je vandaan woon, maar anders zou ik zeggen kom gewoon langs, ik heb geen enkele diploma maar een schat van een paard waar je het gevoel een beetje op kan terugkrijgen en vervolgens met een goed geval ergens kan gaan lessen!
Heel veel succes en plezier natuurlijk, het komt vast helemaal goed Haha!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:44

"De beste stuurlui staan aan wal."

iets wat mijn moeder altijd zegt en ze heeft er wel degelijk gelijk in. Je hoeft je helemaal niet te schamen, want van kijken en lezen leer je ook zo ongelofelijk veel!!
Maar kan me voorstellen dat je je er een beetje mee zit. Maar je bent nooit te oud om te leren....wat geeft het? Niet alles hoeft perfect?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 12:02

ik ben gewoon helemaal verbaasd dat je schrijft dat je denkt dat mensen boos op zullen zijn!!! WAAROM omdat jij kennis heb vanaf de grond!! Nou meid de meeste zullen niet eens een zadel kunnen benoemen (bij wijze van he)
Ik hoop van ganse harte dat je deze week nog de telefoon pakt en zegt : Hallo, ik wil gaag priveles want ik wil dolgraag LEREN RIJDEN. En denk je dan dat ze zeggen "ben je gek ofzo" Nee tuurlijk niet ze zullen zeggen. Heeft u ervaring en dan zeg je gewoon nee , niet met rijden. Dan zullen ze zeggen okey, welke dag kunt u. Dan zegt je nou ik kan dinsdag de hele dag evt. En hopla de afspraak is gemaakt. En dan kan jij lekker gaan hobbelen.
Heel veel succes hoor gaat echt lukken,

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 12:20

Super dat je je verhaal zo op bokt neerzet!
Maar volgens mij zie je gewoon een beetje spoken, zoals esmeralda zegt heb je zo een afspraak gemaakt. Het klinkt echt alsof je veel kennis en gevoel voor paarden hebt.

Als je interesse hebt, zou ik je dolgraag willen helpen! Mijn paard staat dichtbij Amsterdam en hij is superbraaf Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:04

nou wees nergens bang voor. ik kan ook niet goed rijden. het gaat om de lol hoor! en iedereen die net begint kan niet goed rijden. oefening baart kunst! en geneer je niet. ik persoonlijk vind hetr erger dat mensen denken dat ze wel goed rijden en die er niks van bakken!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:10

In Nieuw Vennep zitten 2 manege's die enkel privelessen geven aan beginners. Pas als zij je goed vinden rond sturen, kan je de groepsles in. Ik kom regelmatig op beide locaties en weet dan ook dat er veel 25+'ers leren rijden daar.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 23:25

Jeetje best wel herkenbaar op een vreemde manier.

Ik heb nooit de kans gekregen om mijn rijtalent te ontwikkelen, mede omdat hier vroeger in de buurt niks was. Iedereen zei dat ik talent had, maar door omstandigheden kwam het er nooit van.

6 jaar geleden kwam ik mijn favoriete merrie weer tegen die geen verzorger had en daar ben ik helemaal voor gegaan. Maar doordat er niet op gereden mag worden ging ik niet rijden. Ik heb me helemaal gestort in de Holsteiner fokkerij. Waar zij ook uit komt.

Ik loop dagelijks in mijn rijkleren om de merries te verzorgen maar ik heb al 3 jaar niet meer in het zadel gezeten en ben ook bang geworden. Mijn laatste ritje eindigde in het zand. Mensen kijken me ook altijd gek aan als ik zeg dat ik niet kan paardrijden... en de angst van de cap op doen ken ik maar al te goed...

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 23:36

Jeetje, best gek om zo te lezen.
Maar kan het me ook goed voorstellen!

Als je een keer in de buurt bent,
je roept maar.. heb wel paard waar je
vertrouwt op kan rijden, iedereen die
niet durft of kan rijden stapt er zo op!
En is daarna helemaal omgeslagen.. Knipoog

Ik denk als je toch durft je rijlessen te gaan nemen,
en je alles snel oppikt en doorhebt,
dat je dan binnen no time eigen paard hebt!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:23

Ik vind het echt heel jammer voor je dat je nooit de kans hebt gehad om te leren paardrijden. Ik vond/vind het altijd heel jammer dat ik geen eigen paard mag van mijn ouders, ondanks dat ze het wel kunnen betalen, maar ik ben wel blij dat ik op paardrijles zit. Zeker na het verhaal van jou valt dit in het niet. Ik hoop dat je veel plezier zult beleven aan de lessen die je krijgt van de bokkers op hun paarden en misschien komt het moment dat je kunt zeggen: ''ik zit op paardrijles'' al wel vlugger dan je denkt.
Succes en ik ga je verhaal volgen!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 23:50

Als ik jou verhaal hoor, dan bekruipt mij zo hard het gevoel dat dit om heel veel meer draait dan het paardrijden. Zoals je zelf vertelt heb je een rottige jeugd gehad.

Ik mocht ook niet rijden van thuis, nou ik spaarde elke cent en nam op mijn 13e al een baantje, fietste 40 minuten naar de manege waar ik eens in de twee weken les kon nemen. Ik weet niet wat jou tegengehouden heeft om dat te doen, maar ik denk dat jij heel wat aan je hoofd hebt! Zorg goed voor jezelf, neem nu eindelijk je leven in handen! Doe wat je wil doen en schaam je niet voor wie je bent. Als men je vraagt op een manege bijvoorbeeld wat je kan kan je gerust zeggen dat je nog met renpaarden gewerkt hebt, dat je er theoretisch erg veel van afweet maar dat je praktijk in rijden gewoon niet dat is, geen probleem toch?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:30

en hebbie al gebelt?????

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:14

Ben niet zo goed in mensen moed inspreken hoor. Maar waarom niet gewoon bellen om je verhaal uit te leggen. Plaats een oproepje op bokt of iemand weet waar je ergens goed begeleid als beginner (prive)les kan krijgen..

Zoek het iets verder dan binnen Amsterdam zelf, maar kijk ook eens op een manege iets verder weg van huis. Is ook makkelijker om naar toe te gaan met het gevoel dat toch niemand je kent. Al is het maar die 10 beginnerslessen, waarna je het gevoel te pakken hebt en ergens anders kan beginnen met een beetje basis en meer zelfvertrouwen..

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:02

Gewoon doen hoor, ik had ook nooit les gehad en ben op mijn 35ste begonnen met les en super blij ermee, heb nu een eigen paard en komende zondag met mijn nieuwe paard een wedstrijd!
Dus kop op gewoon ervoor gaan! En je hoeft je niet te generen we zijn allemaal paardengekken en niet iedereen kan er vroeg mee beginnen(voor mijn ouders was het ook te duur)maar ik ben zo blij dat ik het heb gedaan!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:36

Nou petje af voor jouw doorzettingskracht hoor en wat ontzettend goed dat je voor jezelf weet waar het "probleem"ligt.

Iedere ruiter is wel eens bang en voor mezelf is het ook altijd op mijn eigen tempo mijn drempels overwinnen, daar kan een ander me niet bij helpen of aansturen.

Ik zit niet pal naast de deur maar je bent altijd welkom om lekker te fjordhobbelen of gewoon eens lekker aan de wandel te gaan of te tutten, het Penny gebeuren dus Haha!

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:57

Onze steden liggen te ver uit elkaar om je hand vast te pakken...
Als dat niet het geval geweest was, had ik je echt mijn superlieve merrie toevertrouwd.
Had je dolgraag weer leren paardrijden.
Geloof in jezelf, als je iets wil, echt graag wil... dan kun je dat echt waarmaken.
Dus ga eerst weer 1 keer een les proberen, dan 1x in de 2 weken, en als het dan bevalt, 1x in de week.
Een vriendin van mij heeft het zo ook weer opgepakt, en is daardoor al haar onzekerheid kwijtgeraakt.
Succes! duim voor je