Iemand ervaring met een chiropractor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Re: Iemand ervaring met een chiropractor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 22:48

Klinkt allemaal heel interessant. Ik heb de laatste tijd heel veel last van stijve/pijnlijke schouders en steken in mijn armen/schouders. En soms last van mijn rug.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 02:29

Ik loop al vanaf dat ik heel jong was bij de chiro en ik heb er echt baat bij. Niet in dezelfde situatie, maar ik had zonder zijn behandelingen waarschijnlijk extreme scoliose ontwikkeld, nu heb ik dat niet Lachen
Mijn rug zit nog steeds niet lekker, heb veel hoofdpijn en dergelijke en na een behandeling is dit ontzettend veel minder!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 09:37

Hi allemaal,

Ik ben gisteren geweest omdat met sporten steeds minder kon. Zelfs lopen werd een hel.
Nu heeft hij met een soort stampertje de spieren in mijn lichaam verlost van melkzuur . Ontgiften noemde hij het. Vanaf de benen tot de nek.
Mijn lichaam gloeide en ik voelde het melkzuur mijn spieren uitvloeien . Dikke handen en voeten want melkzuur ging overal zitten.
Het verlichtte wel maar paar uur later enorme napijn van het het uitdrukken. Vooral mijn nek . Alles bonkt / klopt. Echt serieus ziek van geweest.
Vandaag is de pijn stukken minder maar mijn nek is echt zo erg ...
Ik mag nu niet meer sporten, bukken etc alleen zwemmen maar dat gaat nu niet (verse tattoo).
Maandag moet ik weer.
Mijn klachten heb ik al 12 jaar zelfs operatie dubbele hernia operatie . Ik heb goede hoop want de chiropractor denkt alle klachte te kunnen verwijderen.
Morgen moet ik weer....
Wat een rare gewaarwording is dat zeg dat ontgiften van je spieren. Je voelt het vergif je lichaam in gaan .
Zijn er momenteel nog meer mensen die er lopen?

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 09:45

Hier nog een reguliere bezoeker van de chiro. :9k Ik ga al sinds een jaar of 15 elk jaar 1x voor een APK. Alles even losmaken etc.

De afgelopen 3 jaar wegens verhuizingen en reizen niet geweest en vorige maand weer eens aangeklopt. Ik had wat onsamenhangende klachten dus even röntgenfoto's gemaakt en bleek alles (logischerwijs) weer scheef te staan dus momenteel zit ik in een intensief traject (2x per week chiro) om mijn nek, rug, bekken weer recht te krijgen. Over 3 weken kijken we even hoe alles ervoor staat en daarna kan ik er weer een jaar tegenaan. +:)+

Bij de paarden ook altijd de chiro er minstens 1x per jaar voor een checkup bijgehaald. Ik vind het essentieel. :j

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 09:46

Dit is een topic van 12 jaar geleden.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:47

Storm schreef:
Dit is een topic van 12 jaar geleden.

En? Mag dat geen nieuw leven ingeblazen worden?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:04

UK Eef had jij de eerste keer ook veel napijn?
Momenteel word ik echt gek van de last in mijn nek

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 14:46

...op het gevaar af een behandeling te doorkruisen:
melkzuur kun je 'mechanisch' laten verdwijnen (= massage etc)
en biochemisch.
Men neme een bad van 37 graden, voege 100 gram natrium bicarbonaat toe en dan een half uur 'liggen weken'.

Melkzuur ontstaat bij minder ideaal spiergebruik - bij gewoon sporten: please doe een warming up en daarna cooling down.
...bij blessures, pijn etc zijn spieren reflexmatig fiks aangespannen en ontwikkelen dan ook melkzuur (...met 'nieuwe' pijn als gevolg...)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:04

Omdat dit topic erg oud is, en de informatie die hierin staat waarschijnlijk niet meer recent is, zou ik jullie willen aanraden om een nieuw topic te openen. :) Op deze manier krijgen jullie de meest recente informatie.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:16

Muurp schreef:
Omdat dit topic erg oud is, en de informatie die hierin staat waarschijnlijk niet meer recent is, zou ik jullie willen aanraden om een nieuw topic te openen. :) Op deze manier krijgen jullie de meest recente informatie.

Hi er staan een paar reacties en ik ga door op datgene waar t’s mee is begonnen en dan moet ik evengoed een nieuw topic aan maken? Mij leek dat nou juist vervuiling van forum maar goed als ik hier niet verder mag praten over hetzelfde onderwerp laat dan maar

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:17

Janneke2 schreef:
...op het gevaar af een behandeling te doorkruisen:
melkzuur kun je 'mechanisch' laten verdwijnen (= massage etc)
en biochemisch.
Men neme een bad van 37 graden, voege 100 gram natrium bicarbonaat toe en dan een half uur 'liggen weken'.

Melkzuur ontstaat bij minder ideaal spiergebruik - bij gewoon sporten: please doe een warming up en daarna cooling down.
...bij blessures, pijn etc zijn spieren reflexmatig fiks aangespannen en ontwikkelen dan ook melkzuur (...met 'nieuwe' pijn als gevolg...)

Dank je Janneke.
Ik sport heel intensief met uitgebreide warming up en cooling down en heb mijn pijnen door auto-ongeluk trauma opgelopen.
Vanavond moet ik weer en zal eens overleggen