Raar gevoel. Kan niet thuisbrengen wat het is.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Re: Raar gevoel. Kan niet thuisbrengen wat het is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:08

Frozenstar schreef:
Haffielover schreef:
Ik weet precies wat je bedoelt..Ik heb het vaak als ik moe ben, ik word afwezig, niet aanspreekbaar, en t lijkt alsof ik zweef..Ik heb t ook regelmatig als ik uitga (en toch nuchter ben!), dan hoor ik de muziek bijna niet meer, ik begin te wankelen enz..Vind het iig een stikeng gevoel, ben dan altijd blij dat ik altijd met bekenden mee weg ga, die wete nu wat er aan de hand is...

Maar wat het is? geen idee..Verward

Precies!
Ik hoor dingen ook slechter. Zak af en toe door m'n knieen als ik loop. (net alsof iemand je een knietje in je knieholte geeft)

Ja idd, klopt precies! Het lijkt net zoals je beetje van de kaart afbent, alsof je alles vanaf een krukje langs de zijkant bekijkt, je bent er gewoon totaal niet meer bij, alles word zweverig, muziek word zachter en langzamer, en idd dat in elkaar zakken..Daarom zijn er ook een stel mensen die weten dat ik me zo kan gaan voelen...Wel is het zo dat ik, sinds ik met mijn vriend heb en ook met hem mee uitga, het véél minder heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:10

[***] schreef:
Kan komen doordat je bloeddruk schommelt. Tenminste, als het is wat ik denk dat het is.

Die paar keer dat ik iets vergelijkbaars heb gehad, werd ik heel duizelig, konden mijn benen mijn lichaam niet meer dragen (en moest ik dus snel gaan zitten) en had ik moeite mijn bovenlichaam rechtop te houden, en vlak voor ik inderdaad niet meer zo goed kon blijven staan, had ik een heel zweverig gevoel. En inderdaad tintelingen, in mijn geval in mijn hele lichaam, maar vooral in mijn handen en mijn voeten (die worden ook helemaal koud).

Als het zoiets is, is het waarschijnlijk een teken dat er iets niet helemaal lekker zit in je lichaam. Wat? Geen idee... Maar weet wel dat zoiets meestal komt door een fluctuerende bloeddruk.

Ooh en dus inderdaad ook minder duidelijk horen, en soms heb ik dan ook last van oorsuizen.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:34

Ja, heb ik ook....als ik moe ben (en dat ben ik laatste tijd altijd) of gewoon heel relaxt/ontspannen....dan voel je jezelf wegraaien o.i.d. en soms ga ik ook dubbel zien....maar omdat het een soort van verlammende ervaring is probeer ik er dan ook niet echt uit te komen (ook doordat ik gewoon zo moe ben misschien).

Skyracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:03

Ik leun altijd naar rechts als ik achter de pc zit.. verder nooit last van iets?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 18:03

Tinkelbel schreef:
Misschien af en toe even een pauze inlassen.
Neem jezelf gewoon voor om na elk uur even 10 minuten iets anders te gaan doen.
Geen úren naar het beeldscherm blijven staren.

Op mijn opleiding is dit verplicht volgens de Arbowet haha Haha!

Tinkelbel schreef:
Heb je mijn reactie gelezen?

Ja sorry, Lachen

Ik heb het ook als ik gewoon in een winkelcentrum loop. Ik zat toen dit gebeurde net 5 minuutjes achter de computer.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 18:06

Ik ben ook altijd vét sago daarna trouwens Clown

Ik kijk het nog eventjes aan. Kan ook trouwens best met mijn bloeddruk te maken hebben. (zit in de familie *LOL*)
Als het niet over gaat, ga ik even naar de dokter Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:11

ik denk dat een uittreding wel iets te drastisch beredeneerd is... zal wel gewoon met je zintuigen te maken hebben omdat je je gefocust houdt op een beeldscherm... meer pauzes inlassen lijkt me de enige oplossing?

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:18

Het kan inderdaad de bloeddruk zijn. Het kan ook zijn dat er niet genoeg zuurstof naar je hoofd gaat, maar dan zou je ook veel moeten gapen.
Bij mij is het dat mijn bloedsuiker ineens met een noodgang daalt. dan krijg ik zelfde symptomen als jij en vaak begin ik dan ook licht te trillen en heb ik last van koudzweet, oftewel ik voel koud aan op mijn huid, maar heb gevoel dat ik begin te zweten.
Dit vang ik in eerste instantie op met druivensuiker en dan maak ik vaak even een broodje met zoetigheid erop zoals jam of pasta, dan knap ik weer helemaal op. ik ben vaak op suiker geprikt, maar op gewone momenten kunnen ze dus ook niks aantonen.
Als ik dag te weinig drink dan krijg ik vaak alleen het zweverige gevoel in mijn hoofd en krijg ik idd het dronken gevoel effect, incl wankelen, moeten zitten omdat ik anders het gevoel krijg dat ik spontaan omval.met daarna hoofdpijn als ik er niet meteen wat aan doe.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:43

het kan ook de ziekte van mineare zijn hoe je het ook schrijft als ik jou was zou ik even langs het ziekenhuis gaan

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 00:35

eerst maar de huisarts lijkt me Tong uitsteken die stuurt je wel door indien nodig! of laat eerst wat testen/bloedtesten doen

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 00:44

Of een aankomende voorhoofdsholteontsteking?
Heb er verder geen verstand van maar zo klinkt het....
Tenminste, ik ken het gevoel en meestal wordt ik daarna getroffen door een heftige verkoudheid met griep en vh holteontsteking

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 00:45

NadjaThaBest schreef:
het kan ook de ziekte van mineare zijn hoe je het ook schrijft als ik jou was zou ik even langs het ziekenhuis gaan

Je bedoelt de ziekte van Menière.

Lijkt me absoluut uitgesloten in dit geval. Bij Menière moet je namelijk draaiduizelig zijn(en dat is ze zo te lezen niet), oorsuizingen hebben en ga je vaak op de lange termijn slechter horen.

Dit is wel een aardig stuk over het syndroom van Menière.
http://www.kno.nl/voorlichting/meniere.php

Ik zou trouwens niet weten wat het wel is, maar ik zou er wel even mee naar de dokter gaan.