ruggenprik, wie heeft hier ervaringen mee.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: ruggenprik, wie heeft hier ervaringen mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:37

Anoniem schreef:
ik heb een ruggenprik gehad omdat ik aan mijn enkel werd geopereerd,ik vond het niet fijn.
Moet er wel bijzeggen,dat ze de eerste 2 keren niet goed prikten en iets raakten(ze zeiden wel hoe en wat,maar ik was zo geschrokken dat ik het niet meer weet....er was een arts in opleiding bij,die moest prikken...ahum).
Daarna ging het goed,ik vond het niet fijn,maar als je goed bol blijft is het te doen.
daarna werd alles warm en "liep" het gevoel uit mijn benen tot aan mijn bekken....grappig gevoel wel,vond ik.

sterkte iig!

Bij mij hadden ze te veel verdoving gegeven, dus het liep eerst tot de bekken toen tot mn navel, toen tot borst hoogte totdat ik alleen nog maar mijn hoofd kon bewegen met moeite. Dat was geen prettig gevoel want ademen viel toen echt zwaar tegen, maar volgens hun kon het geen kwaad, en ze bleven netjes bij mij tot dat en mijn bloed druk weer goed was, mijn hartslag weer goed was en de verdoving een beetje gezakt. maar de rugge prik zelf viel dus 100% mee maar de rest bij mij meer tegen... het is wel raar want ik weet nog tot op de dag van vandaag hoe mn benen lagen...

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 19:53

het is me inderdaad ook echt heel erg mee gevallen, ze prikte alleen 1x verkeerd met de verdoving dat was minder.
ik heb nu alleen erg veel na pijn..heb het idee dat ik opnieuw bevallen ben.
ik werd om 1 uur geholpen en om 4 uur mocht ik naar huis.
ze wouden me morfine geven(20mg) maar dat heb ik geweigerd omdat ik anders een nacht moest blijven, ik zei ik zie wel hoe het gaat..
achter af had ik best een paar mg kunnen gebruiken Bloos maar dan had ik weer een ancht daar moeten blijven dus de pijn is het opzich wel waart.
ik kreeg een infuus op ze zijkant van mijn pols dat liep ook niet helemaal super, deed idd zeerder dan de ruggenprik.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:08

Ik heb 2x een ruggenprik gehad. De eerste keer om m'n gebroken enkel weer in elkaar te schroeven, de 2e keer om de schroeven er weer uit te halen.
De eerste keer was "spoed" en dus wat minder goed voorbereid. Er is toen ook iets meer verdoving gegeven denk ik dan de 2e keer.
Van beide prikken heb ik eigenlijk niks gevoeld. Alleen het prikje van de plaatselijke verdoving even.
Wat ik het vervelendste vond is dat de verdoving de eerste keer wat hoog door trok waardoor ik het gevoel had echt moeite te moeten doen om adem te halen. Gelukkig bleef er de hele tijd een OK assistent bij me om me gerust te stellen.
De tweede keer was op afspraak, gewicht etc. was precies bekend en die verdoving werd zelfs nog gericht naar het betreffende been. M'n linkerbeen had ik helemaal geen gevoel meer in, m'n rechter nog wel wat, ik kon 'm niet bewegen, maar ik kon wel voelen dat ze er dingen op legden.
Voor plastische chirurgie in m'n gezicht ben ik ooit volledig onder narcose geweest. Mocht ik in de toekomst nog eens onder het mes moeten en de keuze hebben dan zou ik zo weer voor de ruggenprik kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:22

Ik heb bij mijn keizersnede een ruggeprik gehad, ik kreeg het in een perswee, niks van gevoeld. Ik zat me maar te verbijten en bang te wezen en toen had ik het al gehad.
Je bent wel een paar uur gevoelloos vanaf je taille, dat was vreemd joh, ik heb twee uur niets van mijn onderlijf gevoeld.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:27

ik heb 2x een keizersnede dus ook 2x een ruggenprik gehad; ik teken ervoor!!!!!