Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maaitjuh schreef:MSQuincyTE schreef:Het is heel normaal dat je je ziektekostenverzekering zelf betaalt vanaf het moment dat je 18 jaar wordt
Dat vind ik een beetje kort door de bocht hoor.
Pas vanaf je 21e ben je financieel zelf verantwoordelijk dus "heel normaal" is het niet.
Ik heb het er wel over gehad met mn ouders & zij blijven het nog betalen.
Zij betalen mn school & verzekering. En voor de rest betaal ik alles zelf.
Paarden, kleding, telefoon & de rest.
Daar mag ik trouwens wel mn stufi voor gebruiken. En verder verdien ik ongeveer 200 euro per maand.
JoanneArnhem schreef:Ja maar jij zit dus nog op school, de TS niet, die werkt dus niet full-time....en het is toch zo dat als je niet studeert en je gewoon werkt, je in je eigen onderhoud moet kunnen voorzien. Ik bedoel als ze volgend jaar bijv op zichzelf wil gaan wonen is ze heel wat meer kwijt als die €100.-.
elmiran schreef:Ik ben nu 19 jaar. M'n moeder betaalde de verzekeringen normaal allemaal. Deze week begon ze er ineens over dat ik het zelf moet gaan betalen. Het is 110 euro in de maand, ik krijg dan 34 euro terug. Ik heb nu werk en verdien ongeveer 320 euro in de maand. Vind het zelf nogal veel als ik het zelf moet gaan betalen, dan werk ik dus eigenlijk een week voor niks![]()
ben wel benieuwd of er nog meer mensen zijn die het zelf moeten betalen.
M'n eigen kleding moet ik ook zelf kopenwas aan het sparen voor een rijbewijs maar dat gaat dan nog lang duren
.
M'n vader zegt dat ik meer terug moet krijgen van de verzekering? weet niet precies waarvan ik die 34 euro krijg...maar volgens hem hoor ik dus meer terug te krijgen omdat ik veel minder verdien dan m'n moeder en nog geen fulltime baan heb. Ook is de kans groot dat ik er in de winter mee moet stoppen en dan heb ik dus helemaal geen inkomen meer....
MSQuincyTE schreef:maaitjuh schreef:
Dat vind ik een beetje kort door de bocht hoor.
Pas vanaf je 21e ben je financieel zelf verantwoordelijk dus "heel normaal" is het niet.
Ik heb het er wel over gehad met mn ouders & zij blijven het nog betalen.
Zij betalen mn school & verzekering. En voor de rest betaal ik alles zelf.
Paarden, kleding, telefoon & de rest.
Daar mag ik trouwens wel mn stufi voor gebruiken. En verder verdien ik ongeveer 200 euro per maand.
Dat is namelijk wel normaal dat je vanaf je 18 je ziektekosten zelf betaalt