ziekte kosten verzekering zelf betalen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gjilke

Re: ziekte kosten verzekering zelf betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:49

Ik betaal het ook zelf, van mn stufi. Leen nu maximaal bij de IBG, anders wordt het niks. Betaal nl ook mn studie zelf.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:59

Ik betaal ook alles zelf (huisje, verzekeringen, paard, studie, boodschappen, kleding e.d.).
Het is veel, maar mijn ouders zeiden gewoon: Jij wilt studeren, een paard hebben en op jezelf wonen, dan regel je je eigen financiering. Ik vind het prima, het kost veel, maar ik red het allemaal net. Op deze manier wordt je je heel bewust van prijzen. Ik heb hierdoor geleerd om zuinig te leven. Als ik als student mijn financiering kan regelen, moet iemand die een full time baan heeft dat zeker kunnen....denk ik

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:17

Meelezer Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 22:41

maaitjuh schreef:
MSQuincyTE schreef:
Het is heel normaal dat je je ziektekostenverzekering zelf betaalt vanaf het moment dat je 18 jaar wordt

Dat vind ik een beetje kort door de bocht hoor.
Pas vanaf je 21e ben je financieel zelf verantwoordelijk dus "heel normaal" is het niet.
Ik heb het er wel over gehad met mn ouders & zij blijven het nog betalen.
Zij betalen mn school & verzekering. En voor de rest betaal ik alles zelf.
Paarden, kleding, telefoon & de rest.
Daar mag ik trouwens wel mn stufi voor gebruiken. En verder verdien ik ongeveer 200 euro per maand.

Dat is namelijk wel normaal dat je vanaf je 18 je ziektekosten zelf betaalt

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:23

JoanneArnhem schreef:
Ja maar jij zit dus nog op school, de TS niet, die werkt dus niet full-time....en het is toch zo dat als je niet studeert en je gewoon werkt, je in je eigen onderhoud moet kunnen voorzien. Ik bedoel als ze volgend jaar bijv op zichzelf wil gaan wonen is ze heel wat meer kwijt als die €100.-.

Daar heb je wel gelijk in inderdaad.
Ik dacht dat ze nog studeerde, sorry.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:34

Mijn ouders betalen mijn ziektekosten Vork

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:42

ik ben 19 jaar, krijg 200 van IBG en werk gemiddeld 150 euro.
Ik moet ziekenfonds zelf betalen: 122
telefoon
kleding
school

Ik moet alles zelf betalen en dat vind ik ook nogal logisch als je werkt en naar school gaat.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 15:57

telefoon en kleding betaal ik ook zelf. Ik eet ook nog maar weinig thuis, meestal alleen brood, op t werk hebben ze soep dus daar eet ik meestal.

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:30

Maar of je wel of niet thuis eet heeft toch niks te maken met of je jezelf wel of niet zelf kan verzekeren??
Ik bedoel, je kan ook altijd van 4 tot 10 uur sávonds moeten werken, dan eet je ook niet thuis...

Kleren enz, kreeg ik al niet meer toen de kinderbijslag eraf ging...telefoon heb ik sinds dat ik er 1 heb altijd zelf betaald...

Vind niet dat je heel erg moet zeuren, je hebt 3 pony's waar je waarschijnlijk ook niet heel veel voor hoeft te betalen, en ik vind je nu echt klinken als iemand die niks krijgt........sorry als dit vervelend overkomt, maar als je niet meer naar school wilt zul je hard moeten werken voor je geld en dus ook dingen zelf moeten betalen..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 17:03

Met school wacht ik nog een tijdje. Die opleiding moet ik misschien ook zelf gaan betalen. Dan ga ik wel een BBL opleiding doen anders red ik het nooit.Telefoon heb ik ook al sinds ik er eentje heb betaald. kleding krijg ik ook al een hele tijd niet meer. Toen ik wel kinder bijslag kreeg kreeg ik het ook niet, heb tot nu toe zelf ak veek kleding gekocht.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:34

Ik moet mijn ziektekosten ook zelf betalen. Voor mijn ouders is het een schijntje (zag hier ergens dat t voor ouders ook duur was) maar ondanks het feit dat zij dit met gemak betalen laten ze mij alles zelf betalen opdat ik mijn financien in orde heb op t moment dat ik t huis uit ga.

Ik werk bijna fulltime, ga savonds naar school, en betaal alles zelf. Vind het prima zo, ik kan inderdaad mijn financien netjes op orde houden.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 19:53

Ik vind het heel normaal dat je op 19jarige leeftijd dat zelf betaalt, en ik vind je zelfs een beetje verwend overkomen Bloos
come on, je bent 19, tijd om op eigen benen te staan, zéker als je gewoon werkt!

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:15

Ik vind het normaal dat je het nu zelf moet gaan betalen.
Ik betaal sinds mijn 18e mijn zorgverzekering, kleding en studie zelf... Ben nu 20 en heb hierdoor aardig wat kosten per maand.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:33

Ik moet vanaf het moment dat ik 18 ben zelf mijn verzekering betalen. Ik verdien nog geen 200 euro in de maand, krijg 90 euro stufi. Betaal 100 euro aan de verzekrering en krijg ook ongeveer 34 euro terug..
Ik vindt het zelf niet normaal dat je het zelf moet betalen vanaf je 18e, ik hoor van heel veel mensen uit mijn omgeving dat wanneer ze 18 zijn dat ze het dan nog niet zelf hoeven te betalen!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:42

er zijn ook heel veel mensen die het wel zelf betalen, dus waarom jij niet? Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:53

Als je werkt vind ik sowieso dat je het zelf kunt betalen, als je nog studeert ligt het er een beetje aan... Ik ben iig heel blij dat m'n ouders het betalen!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:26

elmiran schreef:
Ik ben nu 19 jaar. M'n moeder betaalde de verzekeringen normaal allemaal. Deze week begon ze er ineens over dat ik het zelf moet gaan betalen. Het is 110 euro in de maand, ik krijg dan 34 euro terug. Ik heb nu werk en verdien ongeveer 320 euro in de maand. Vind het zelf nogal veel als ik het zelf moet gaan betalen, dan werk ik dus eigenlijk een week voor niks Clown
ben wel benieuwd of er nog meer mensen zijn die het zelf moeten betalen.
M'n eigen kleding moet ik ook zelf kopen Clown was aan het sparen voor een rijbewijs maar dat gaat dan nog lang duren Verdrietig.
M'n vader zegt dat ik meer terug moet krijgen van de verzekering? weet niet precies waarvan ik die 34 euro krijg...maar volgens hem hoor ik dus meer terug te krijgen omdat ik veel minder verdien dan m'n moeder en nog geen fulltime baan heb. Ook is de kans groot dat ik er in de winter mee moet stoppen en dan heb ik dus helemaal geen inkomen meer....

Dus als je je eigen rekeningen betaalt, werk je voor niks??? En waar werken je ouders dan voor? Ook voor niks?
320 Euro helemaal naar eigen inzicht te besteden, zonder dat er nog kosten afgaan, dat wil ik ook wel! (wij hebben een goed salaris, maar als je daar alle kosten afhaalt, blijft er toch echt veel minder p.p. over voor kleding en fun).

Je hebt een leeftijd dat je officieel volwassen heet te zijn, daar hoort ook bij dat je zelf verantwoordelijk wordt voor een aantal zaken, zoals je financien. Alleen hebben je ouders nog een onderhoudsplicht als je jezelf nog niet kunt bedruipen.

Als je zorgtoeslag aanvraagt en je krijgt idd 34 euro terug, dan kost het je netto 76 euro per maand blijft er nog genoeg over, lijkt me.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:03

Ik vind het ook vrij normaal dat je het zelf betaald hoor.

En die opmerking dat je dan een week voor niks werkt? Welkom in de echte wereld! Knipoog
Als ik al mijn vaste lasten zoals verzekeringen hypotheek enz op een rijtje zet werk ik (en m'n vriend) wel meer dan een week voor 'niks'.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:06

Tja ik moest het ook vanaf mijn 18de/19de, niet leuk maar meid geloof mij dat als je hier niet langzaam aanwent dat je depressief wordt van de dingen die je allemaal moet betalen als je op jezelf gaat wonen en ik spreek uit ervaring!
IK betaal 112 euro en krijg daarvan 34 euro terug, ik geloof ook niet dat je meer dan 34 terug kunt krijgen.
Succes ermee!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:47

MSQuincyTE schreef:
maaitjuh schreef:

Dat vind ik een beetje kort door de bocht hoor.
Pas vanaf je 21e ben je financieel zelf verantwoordelijk dus "heel normaal" is het niet.
Ik heb het er wel over gehad met mn ouders & zij blijven het nog betalen.
Zij betalen mn school & verzekering. En voor de rest betaal ik alles zelf.
Paarden, kleding, telefoon & de rest.
Daar mag ik trouwens wel mn stufi voor gebruiken. En verder verdien ik ongeveer 200 euro per maand.

Dat is namelijk wel normaal dat je vanaf je 18 je ziektekosten zelf betaalt

Je kan wel leuk blijven volhouden van wel maar geef eens een reden dan.
Je irriteert me een beetje op deze manier.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 17:38

ik betaal het inmiddels al zelf Clown
Gelukkig heb ik nog een ander baantje dat ik er af en toe bij heb.

Verwend vind ik mezelf niet. Als ik ieder jaar vergelijk wat m'n vriendinnen allemaal krijgen...me zusje heeft het er ook regelmatig over. Als wij een leuke broek zien moeten we er hard voor werken, en haar beste vriendin hoeft een keer bij haar ouders aan te kloppen en ze krijgt het.

Wordt een dure maand Clown maarja ga er van uit dat het wel weer goed komt.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:51

ik ben bijna 20,studeer niet meer,werk op het moment ook even niet door mijn hond die verlatingsangst heeft,woon samen en wij komen best rond ondanks die ontzettend hooge verzekering van tegenwoordig.
ik had dit jaar gehoopt op de no-claim maja na 2 keer in het ziekenhuis voor foto's van mijn rug na een autoongeluk en een keer een gekneusde vinger zal die no-claim bij mij niet doorgaan denk ik Tong uitsteken
ik heb vanaf mijn 17e gewoon mijn eigen zaakjes moeten regelen.wil je verzekerd zijn?betaal maar,wil je naar school?betaal zelf maar. wil je kleren of paarden?betaal zelf maar.
ik ben blij dat ik zo moest leven want ik wist wel toen al hoe duur het leven was integenstelling tot mensje die alles van pappie en mammie krijgen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:56

Is heel normaal omdat zelf te betalen, vind het een beetje klinken alsof je zelfmelij hebt, als je op je zelf gaat wonen komen er nog veel meer kosten bij dan is die 100 euro niet zo veel hoor.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:56

wanneer mijn vriend nog thuis woonde(en fulltime job had) moest die elke maand 400€ aan zijn ouders geven. Voor eten,drinken,verzekeringen, woonst.
Ik vind het vooral een goede voorbereiding op later..(alleen wone)