Hypermobiliteitssyndroom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikkemetwikke

Re: Hypermobiliteitssyndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:40

Leandra schreef:
Hier ook een hypermobieltje, Van mijn huisarts moet ik juis blijven rijden omdat dit de spieren verstevigd en zo dus de kans op dingen uit de kom enz kleiner wordt. Ik heb soms last van mijn heupen en zak ook wel eens door mijn knieen. Soms wordt ik ook wakker met mijn schouder(s) half uit de kom

mijn reuamtoloog vind het een van de beter sporten om te doen,samen met zwemmen.
als je het maar met beleid doet,niks overvragen.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 23:43

ik ben ook erg blij met sytse nu als bijrijdpaard!!! hij is lief, rustig en gaat dolgraag naar buiten!!!
had met rijden op zijn vorige zadel ERG veel last van mijn knieen en heupen, nu met het nieuwe zadel is dat gelukkig minder!

schaatsen mis ik nog steeds heel erg!!! heb 3 jaar lang ook geen wedstrijd op tv gezien, omdat ik het niet kon... nu kijk ik met veel heimwee naar schaatsen...
en als ik straks een baan heb, dan ga ik weer schaatsen, gewoon recreatief opbouwend, maar geen wedstrijden meer...

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:06

ik rij nu op een barefoot,en dat scgheeld heel veel aan pijn in mijn bekken en stuit

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 00:53

Ik ben ook hypermobiel, en ondervind hier heel veel problemen van.
Paardrijden doe ik al jaren niet meer, en ik moet nog veel meer opgeven.
Ik fitness ( verplicht) en zwem af en toe als mn armen het toelaten ( anders verzuip ik half )
Ik heb er momenteel weer ven helemaal de ballen van omdat ik problemen heb met werken vanwege mn hypermobiliteit

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 09:18

oh,sanex,wat een ellende he!
ik heb ook vel problemen op het werk ivm met HMS.
er is weinig kennis en dus begrip voor.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:31

Ik ben niet hypermobiel, maar ik heb wel dezelfde afwijking op gen nr 17 die hypermobiliteit veroorzaakt.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:32

zo.jij hebt je er in verdiept!!?
wat houd dat in,wleke afwijking heb jij dan,en hoe uit zich dat?

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:38

Ik heb erfelijkheidsonderzoek laten doen.
Ok, even in het kort over wat ik onthouden heb. Je kan meerdere uittingen krijgen met die afwijking. Onder ander hypermobiliteit/ Ehlers Danlos (in gewrichten maar ook een zeer soepele/ uitrekbare huid), broze botten ook wel osteogenesis imperfecta(dus makkelijk botten breken) en nog wat ziektes.

Ik heb een link van mijn ziekte: http://www.orpha.net/data/patho/Pro/en/ ... Pro431.pdf

Ik weet niet of jullie hypermobiel zijn hetzelfde is als ED? Of dat het een andere oorzaak heeft?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:40

Ehlers Danloss is wat anders dan hypermobiliteit, is mij in elk geval verteld door mn reumatoloog.
Daar heb ik nl ook nog aan gedacht maar dat had zich eerder moeten ontwikkelen ofzo, en verder nog wat, wat ik vergeten ben Knipoog
Heb ook overrekbare huid, snel blauwe plekken en meer symptomen die bij ED horen, maar had het niet volgens de reumatoloog

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:10

Ed is erfelijk, wat jij hebt misschien niet. Ik schref ook dat het kan zijn dat jullie hm een andere oorzaak heeft dan wat ik heb, of wat voorkomt bij die afwijking.

't is en blijft vervelend Boos!!

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 21:08

hoi hoi, momenteel gaat het met mn handen erg goed,
alleen laat mn bekken (instabiliteit) zwaar te wensen over en mn heupen ook! galoperen lukt bijna niet meer...en zelfs de laatste 1.5 week kan ik met regelmaat bijna niet meer lopen na het rijden. ik heb al een ander topic gestart met alleen bekkeninstabiliteit. misschien dat mensen nog tips op tricks hebben, ik ben best verdrietig, heb ik eindelijk sinds een 2 maanden een eigen paard gaat het galoperen en doorzitten moeilijk ben bang dat het steeds erger wordt. De Z- illusie is allang uit mn gedachte maar galoperen zit ook in een B proef en ik zou zo graag eens een officiele wedstrijd starten. pff life sucks sometimes!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:22

Oud topic, dus slotje.