Niet zo permanent gepermanent...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anita_D

Re: Niet zo permanent gepermanent...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:03

patricia!! schreef:
Dure kappers gebruiken zachte vloeistoffen heb ik me laten vertellen!

Dat is meestal ook zo!
Toen ik mijn haar eens liet permanenten bij een "dure" kapsalon, pakte het niet al te best en was de krul er zo weer uit.
Later ben ik eens als "proefpersoon" met een vriendin mee geweest naar haar kapperschool, en de permanent die ik daaraan over hield zat geweldig, het heeft langer dan een half jaar gezeten en goed ook.
Degene die een tijd terug mijn haar had gepermanent gebruikte ook een zachte vloeistof en het pakte weer voor geen meter.
Toen heeft zij nagevraagt wat ze toen op die school gebruikt hadden en dat was inderdaad "goedkope" vloeistof van het Kruidvat, minder goed voor je haar, maar een heel mooi resultaat!
En zeg nou zelf, twee keer achter elkaar permanenten is ook slecht voor je haar...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 23:15

Tja ik ga over 2 maanden m'n tegoed bon gebruiken en als het dan weer voor geen meter zit, wil ik geld terug en ga ik naar een ander.

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 23:21

het ligt er volgens mij niet echt aan, of een dure kapper, of een goede kapper het zet!
het gaat erom wat voor wikkels en vloeistof er gebruikt wordt! en spoelen is ook heeeeel belangrijk!
en wat betreft hormonen, dit is echt waar... wanneer je ongesteld bent pakt het vaak niet.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 23:25

Het ligt er ook aan hoeveel haar je op een roller doet. Ik heb jaren geleden permanent gehad. Erg cute Bloos , maar dat terzijde......... Bij mij had de ene kapster de linkerhelft ingedraaid en de ander de rechterhelft. Die de rechterhelft deed had dikkere plukken genomen. Gevolg: dat pakte niet. Ook geinig....... links wel krullen en rechts niet........ Boos!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 23:30

Kan je kapper weinig aan doen.
Je hebt mensen waar een permanent zoiezo niet pakt, andere die er dirct uitzien als een poedel(dus waar permanent sterk op werkt)
Ook hangt het erg van af wat je ervoor met je haar gedaan hebt..
Heb je het 10 dagen ervoor nog gekleurt? of gebruik je een TE sterke cremespoeling (elseve?fructis?)deze legt een soort folie op je haar, waardoor het permanent niet tot in de kern van je haar trekt.
Zelf je humeur kan een rol spelen!
Erg jammer, maar een permanent kan bij iedereen anders uitvallen...

En dit is geen fabeltje: Als je ongestelt bent heb je veel kans dat een permanent niet lukt!!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 06:20

Ik begreep van de kapper ook dat het niet altijd te zeggen is waarom het niet pakt.

Het kan dus best zijn dat ik volgende keer met dezelfde wikkels en vloeistof een ontplofte poedel ben.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 10:21

Klopt het kan verschillende oorzaken hebben het zegt ook niks of je veel of weinig betaald, ik vraag 45 euro maar vraag wel altijd van te voren hoe ze het willen hebben.Hoe hun haar is slap of niet enz.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 11:49

ik heb ook een permanent. Ben samen met mijn vriendin gegaan.. zij had al eens een permanent gehad en die was prachtig gelukt.
Deze keer heeft hij bij haar helemaal niet gepakt.
En bij mij wel (zelfde kapper, zelfde methode enal)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:45

NOOIT je haar tegelijk verven/spoelen en permanenten tegelijk. Daar kan je haar inderdaad niet tegen. Er moet minimaal 2 weken tussen zitten Ja

Ik zou even 2 weken wachten en dan opnieuw laten zitten. Meestal werkt zit het dan beter. Was bij mij ook. Inmiddels zit het er alweer 8 maanden in. Haha!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 20:54

Op het moment kan ik mijn haar nauwelijks aanraken, het laat gewoon los.
Het is niet zo dat ik kaal word, maar er komt wel meer af dan normaal.

Ik denk dat ik het advies van de kapper opvolg en 2 maanden wacht.
En ik verf het dan niet tegelijk.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:43

Oh ja ook best belangrijk, als je je haar wast voordat je het laat permanenten, gebruik dan geen cremespoeling want dan pakt de permanent vaak ook minder.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 17:36

Maar ze wassen het bij de kapper toch ook nog voor het permanenten, dan gaat een eventuele cremespoeling er toch uit?