Slapen met sokken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Re: Slapen met sokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:01

Waarom zou het slecht zijn dan? Clown
Nooit van gehoort, zou ook niet weten wat er slecht aan is?

Ik slaap trouwens altijd zonder sokken, vind het maar een irritant gevoel. *LOL*

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:05

ik heb aaaaltijd sokken aan, tenzij het warm is.
als ik geen sokken aan heb, dan kan ik niet slapen, dan worden mijn voeten koud, als mijn voeten koud zijn krijg ik het koud, enz.... Tong uitsteken en als het warm is vind ik het wel lekker!

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:10

Ik slaap eigenlijk nooit met sokken, vind het maar appart voelen en irritant Tong uitsteken Nagelbijten / Gniffelen
Als het heel erg koud is, en ik heb koude voeten, doe ik wel sokken aan, maar dat is bijna nooit, doe meestal een extra deken over mijn voeten Knipoog

l_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:11

ik slaap altijd zonder sokken hoe kouder mijn voeten hoe beter ik kan slapen Tong uitsteken
ik weet het ik ben een raar geval Tong uitsteken

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:40

Ik heb altijd koude voeten, dus ja, met sokken. Haha!
Niet zo romantisch, maar kan echt niet slapen als ik het koud heb. Lachen

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:41

ik heb wel eens gehoord dat je er zweetvoeten van krijgt, maar ik weet niet of het waar is...
als het heel koud is laat ik ze ook wel eens aan! Lachen

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:42

Ik slaap ook bijna altijd met sokken Haha! als ik koude voeten heb kan ik echt niet in slaap komen Tong uitsteken

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:30

Hier ook 1 die met sokken aan slaapt en praktisch helemaal aangekleed. Ben een koukleun eerste klas en krijg het anders echt niet warm. Mijn man daarentegen is een verwarming. die slaapt helemaal naakt (leuk contrast in bed) zelfs in de winter. Het nadeel is dat ik wel lekker snel in slaap val, omdat ik geen koude voeten meer heb. Maar dan weer wakker word omdat ik het te warm heb en dan weer alles uit trek. Dan ga ik een keer naar de wc en dan heb ik het weer koud... beginnen we weer van voren af aan, gaat lekker met mij hoor, met slapen dus Knipoog

Waarom geen sokken aan, er werd al gezegd zweetvoeten. Dat klopt ongeveer, het is meer dat er via je handen en voeten (en hoofd geloof ik) de meeste warmte wordt afgevoerd. Die zorgen op de 1 of andere manier dat je lichaam in balans is als je slaapt. Het nadeel kan zijn, dat je schimmel krijgt tussen je tenen, door die warmte. Dat gaat in je sokken zitten, die je dan de volgende nacht weer aantrekt. Zo blijf je de voeten dus stimuleren met schimmel en dan zit je ondertussen met een paard in je bed Knipoog Nee het is meer met schimmel en de warmte die niet weg kan als je slaapt en je oververhit kan raken. Dus even een raad, zeker als je koorts hebt, geen sokken aandoen, want dan moet de warmte van je koorts zeker weg via de voeten (en handen). Verder blijf ik gewoon met sokken slapen en trek gewoon regelmatig schone aan Lachen

*edit* even wat "dusjes" weggehaald, ik had weer mijn dus-moment Knipoog

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:39

Ik dacht dat ik een koukleum was, maar meer dan een t-shirt met lange mouwen in de winter heb ik niet aan in bed.
Mijn moeder slaapt wel vaak met sokken aan, maar die heeft een slechte bloedsomloop in haar voeten. Misschien dat je het daarom zou koud hebt in bed?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:41

Lavandula schreef:
Hihi ik slaap zelfs zomers nog met sokken aan Bloos
Ben echt een mega koukleum.. Bloos
Geen idee of het slecht is.. Weet wel dat je eigenlijk niet heel veel aan moet trekken in bed, omdat je lichaam zichzelf anders niet warm maakt en houdt.. maar als ik koude voeten heb kan ik niet slapen, dus hou ik lekker mn sokken aan Haha! Meestal schop ik ze wel weer uit in mn slaap, dus ach of het kwaad kan.. vast niet !! Haha!

Dat je lichaam zichzelf niet meer warm maakt kan wel kloppen ja. Ik slaap namelijk in de winter altijd met een elektrische deken, en die houd ik ook aan als ik ga slapen. Anders kan ik nameljk echt niet slapen, en als ik dan wakker word, val ik niet meer in slaap door de kou. Maar als ik dan bij mn vriend slaap (zonder elek. deken) heb ik het zoooo koud en krijg ik het gewoon ook niet meer warm. Dus volgens mij is dat best slecht. Maar ja, wat moet je anders. De hele nacht wakker liggen? daaaag

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:44

Miirthe schreef:
Ooh. In hartje winter slaap ik nog zonder kachel en m'n raam op een klein kiertje enkel in m'n underwear met hemdje. Heerlijk *LOL*
Sokken dus ook niet voor mij! Zou niet weten waarom het slecht is, gebrek aan frisse lucht Vork ? Gewoon lekker met sokken slapen.

sterker nog... ik slaap in de winter ook nog steeds alleen in mijn onderbroek met mijn raam wijd open onder mijn zomer dekbedje Haha!

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 00:07

Ik ben ook een koukleun Lachen
Alleeen slapen met sokken? Nooit. Ik wil wel frisse lucht tussen me tenen Ja Ik voel me er gewoon niet fijn bij.Ik probeer ze dan warm te krijgen door m'n tenen in m'n knieholte te leggen of om heel erg te gaan schuren over me matras. Werkt ook goed! Ja Maar zodra ik het warm heb ik het ook goed warm... Wat wil je met 1 winterdeken + een zomerdeken erbij gepropt Haha! Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 00:08

Lavandula schreef:
Geen idee of het slecht is.. Weet wel dat je eigenlijk niet heel veel aan moet trekken in bed, omdat je lichaam zichzelf anders niet warm maakt en houdt..

Dat doet mijn lichaam dus toch al niet. Ik kan echt uren in bed liggen zonder warm te worden. Ik heb een poos tamelijk spartaans geleefd, want het zou wel wennen. Maar nee. Als ik moe en koud ben, dan warm ik niet meer vanzelf op - dan kan ik rustig uren en uren blijven liggen, maar ik word gewoon niet meer warm. (Mijn ex-vriend kan getuigen...)

Ik heb het tijden geprobeerd, tot ik het zat was en nu zorg ik gewoon dat ik lekker warm ben en blijf. Puh! :p

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 00:11

miilou_ schreef:
ik heb wel eens gehoord dat je er zweetvoeten van krijgt, maar ik weet niet of het waar is...
als het heel koud is laat ik ze ook wel eens aan! Lachen

Ja, dat dacht ik dus ook.
Kan best wel kloppen. Het zweet gaat in die sokken zitten,
als je ze dan ook nog heel de nacht aan hebt? Nagelbijten / Gniffelen Lijkt me niet erg fris.

Ik slaap nooit met sokken, vind ik irritant.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 00:12

Normaal gesproken slaap ik met alleen sokken aan.
winter en zomer.
Behalve als ik een mannelijk partner in mijn bedje heb liggen uiteraard.
Dan heb ik geen sokjes aan.
Vind ik niet echt.. uuhmm, ja sexy zeg maar..
maar goed, dan warm ik mijn voetjes wel op aan zijn warme benen.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:59

Als je met sokken aan in bed ligt, is de kans groot dat je na een hele poos last kunt krijgen van winterhanden of voeten, en dat is echt pijnlijk!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:22

Wanneer je met sokken aan slaapt dan kan dit bij niet goed zittende sokken de bloedsomloop belemmeren.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:23

Ik slaap nooit met sokken, dat wordt me veel te warm Haha!
Heb liever frisse voetjes.

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:29

in de winter slaap ik altijd met sokken, het liefst van die dikke wollen soms zelfs over m'n pyjama broek.
en m'n t-shirt in de broek dus lekker charmant! Tong uitsteken

Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:49

In de winter slaap ik met sokken,
in de zomer niet (meer), 'vroeger' altijd wel.
Alhoewel, nu heb ik ook zooo vaak koude voeten,
en heb ik pantoffels in bed aan. Clown
Wat er slecht aan is weet ik ook niet..

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:56

ik slaap nooit met sokken aan vind het alleen maar irritant Knipoog

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:20

Ik slaap in de winter ook vaak met sokken en soms in de zomer als ik het koud heb Knipoog
Als je geen strakke sokken aan hebt is er volgens mij niks mis mee Nagelbijten / Gniffelen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:29

Mijn ouders hebben mij ook altijd verteld dat het slapen met sokken niet goed voor je is, en waarschijnlijk om de reden: de warmte.
Mijn ouders vinden het nl heel belangrijk dat je je eigen lichaam warm kunt houden.
Dus ik slaap eigenlijk nooit met sokken, heel af en toe als ze echt bevroren aan voelen.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:36

Haha Biancaa, grappig, de één helemaal aangekleed en de ander helemaal naakt *LOL* (volgens mij slapen mannen graag naakt trouwens Clown )
Ik slaap eigenlijk nooit met sokken, alleen als het echt suuuuper koud is op m'n kamer, dan doe ik lekker een pyjama met lange mouwen enzo aan, maar anders slaap ik meestal gewoon in een boxer ofzo Knipoog

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:40

Ik kan in bed echt niet meer aanhebben dan een onderbroek en een hemdje. Als het heel koud is heb ik wel drie dekens (twee dekbedden en een fleece) die ik ook helemaal onder me trek. Maar een pyama of zo vind ik vreselijk en ook zo'n lang shirt dat gaat allemaal zo dubbel zitten en daar kan ik echt niet tegen.